021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-91093903

علائم سوختن جاروبرقی

علائم سوختن جاروبرقی

جاروبرقی ها وظیفه دارند بر اساس ساختاری که برای آن ها تعبیه شده است، گرد و غبار و هر گونه زباله ای را به درون خود بکشند. همین مسئله باعث می شود تا همیشه خانه تمیز بماند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در زمان روشن بودن دستگاه، بوی ناخوشایندی را از آن استشمام کنید. توجه داشته باشید که در این زمان باید به دنبال علائم سوختن جاروبرقی باشید. در این مطلب امداد آی پی به شما یاری خواهد داد تا به صورت تخصصی، علائم سوختن جاروبرقی را بررسی کنید و با یک به یک آن ها به طور کامل آشنا شوید. با ما همراه باشید.

کاربران گرامی؛ چنانچه نظر و یا تجربه به خصوصی در مورد علائم سوختن جاروبرقی دارید، می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین امداد آی پی بپردازید.

علائم سوختن جاروبرقی

علائم سوختن جاروبرقی، شامل موارد مختلفی می شود. در این مطلب مهم ترین آن ها را برای شما ذکر کرده ایم و به شما یاری خواهیم داد تا بتوانید در زمان مناسب، اقدامات لازم را انجام دهید. در ادامه از علائم سوختن جاروبرقی نام می بریم:

  • بوی سوختگی
  • گرمای بیش از اندازه موتور جاروبرقی
  • نداشتن مکش کافی در زمان جارو زدن
  • روشن نشدن جاروبرقی
  • از کار افتادن ناگهانی جاروبرقی
  • وجود گرد و غبار در داخل جاروبرقی
  • سر و صدای زیاد موتور جاروبرقی
  • گرم شدن کابل یا دو شاخه دیواری
  • نفوذ آب در جارو برقی و آب خوردگی موتور جاروبرقی
  • درگیری یاتاقان

آیا بوی سوختگی از علائم سوختن جاروبرقی است؟

آیا بوی سوختگی از علائم سوختن جاروبرقی است؟

یکی از مهم ترین علائم سوختن جاروبرقی، استشمام بوی سوختگی از دستگاه می باشد. توجه داشته باشید که بوی سوختگی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و هر بوی سوختگی دلیل بر سوختن موتور جاروبرقی نیست. گاهی بوی سوختگی به دلیل گیر کردن و یا شکستن کمربند جاروبرقی می باشد. همین مسئله می تواند بوی شبیه به لاستیک سوخته را به شامه شما برساند. شما می توانید برای بررسی این علائم سوختن جاروبرقی از تکنسین های انداد آی پی کمک بگیرید.

برای افزایش طول عمر جاروبرقی چه راهکاری را میدانید؟

آیا گرمای زیاد موتور از علائم سوختن جاروبرقی می باشد؟

آیا گرمای زیاد موتور از علائم سوختن جاروبرقی می باشد؟

از دیگر علائم سوختن جاروبرقی، گرمای بیش از اندازه موتور می باشد. چرا که همین مسئله می تواند آسیب های جدی به موتور وارد کند. این امکان نیز وجود دارد که به دلیل گرمای زیاد، موتور از کار بیفتد. در این موارد به شما توصیه می کنیم که برای پاک کردن و تمیز نمودن داخل جاروبرقی خود اقدام کنید و در نحوه ی صحیح نگهداری جاروبرقی خود کوشا باشید. در صورتی که تهویه هوا برای موتور مسدود شده باشد، موتور جاروبرقی داغ شده و در نهایت علت سوختن جاروبرقی به شمار می آید.

بهتر است پس از هر 10 تا 15 دقیقه کار با جاروبرقی، به آن مدت زمان کوتاهی را استراحت دهید تا از علائم سوختن جاروبرقی جلوگیری شود. در بسیاری از جاروبرقی ها، قطعه ای به نام ترموستات تعبیه شده است که با توجه به میزان حرارت جاروبرقی، خود به خود اقدام به خاموش نمودن موتور می کند. همین مسئله نیز می توانند از علائم سوختن جاروبرقی نیز جلوگیری کند.

آیا کاهش مکش یکی از علائم سوختن جاروبرقی می باشد؟

آیا کاهش مکش یکی از علائم سوختن جاروبرقی می باشد؟

از دیگر علائم سوختن جاروبرقی می توانید به نداشتن مکش اشاره کنیم که البته راهکارهایی برای تقویت مکش جاروبرقی وجود دارد. نداشتن قدرت و نیروی کافی برای تمیز نمودن و جمع کردن گرد و غبار، می تواند یکی از علائم سوختن جاروبرقی به شمار آید. توجه داشته باشید که پیش از عیب یابی جاروبرقی باید تنظیمات مکش آن را بررسی کنید. در صورتی که تنظیمات مکش جاروبرقی شما بر روی ماکسیمم هست و باز هم قدرتی ندارد، حتما انسداد لوله تلسکوپی و لوله خرطومی را بررسی کنید. پس از آن باید کیسه جاروبرقی را تخلیه کرده و فیلتر را تعمیر و یا تعویض نمایید. در صورتی که با بررسی هر یک از موارد گفته شده باز هم مشکل مکش حل نشد، حتما از یک تکنسین کمک بگیرید.

آیا روشن نشدن دستگاه، از علائم سوختن جاروبرقی است؟

آیا روشن نشدن دستگاه، از علائم سوختن جاروبرقی است؟

پیش از این که بخواهید علائم سوختن جاروبرقی را بررسی کنید، حتما مطمئن شوید که سیم و دو شاخه دستگاه به پریز برق متصل شده است. هم چنین باید از سلامت پریز برق اطمینان خاطر کسب کنید. این امکان نیز وجود دارد که پر بودن بیش از اندازه کیسه جاروبرقی مانع از روشن شدن آن شود. شکستن و معیوب شدن سوییچ روشن و خاموش جاروبرقی نیز می تواند مانع از کار کردن و روشن شدن دستگاه شود. در صورتی که تمامی موارد گفته شده را بررسی کردید اما باز هم به دنبال علائم سوختن جاروبرقی بودید، بهتر است به سراغ مدار جاروبرقی بروید. ممکن است مشکل از مدار بوده و نیازی به بررسی علام سوختن جاروبرقی نباشد! در این زمینه و تعمیر سیم جم کن جاروبرقی به شما توصیه می کنیم که از تعمیرکاران امداد آی پی کمک بگیرید.

آیا از کار افتادن ناگهانی دستگاه، جزو علائم سوختن جاروبرقی می باشد؟

گاهی اوقات امکان دارد که موتور به سادگی بسوزد و از کار بیفتد. یکی از رایج ترین علائم سوختن جاروبرقی، قدیمی شدن موتور دستگاه می باشد که به دلیل استفاده بیش از اندازه از جاروبرقی، دچار آسیب می شود. در این زمان باید موتور جاروبرقی توسط یک تکنسین مورد بررسی قرار بگیرد و به صورت تخصصی عیب یابی شود. در صورت تشخیص تعمیرکار، باید موتور تعمیر و یا حتی تعویض شود تا علائم سوختن جاروبرقی رفع شود.

آیا وجود گرد و غبار داخل دستگاه، از علائم سوختن جاروبرقی می باشد؟

آیا وجود گرد و غبار داخل دستگاه، از علائم سوختن جاروبرقی می باشد؟

این که موتور جاروبرقی شما جدید باشد و یا قدیمی، تفاوتی ندارد. به طور کلی این امکان جود دارد که جمع شدن بیش از اندازه گرد و غبار، فیلتر آن مسدود و در نهایت جزو علائم سوختن جاروبرقی به شمار آید و یکی از علت های خاک دادن جاروبرقی نیز ممکن است به همین دلیل باشد. هم چنین ممکن است که موتور به صورت خودکار خاموش شود. به شما توصیه می کنیم که حتما گرد و غبار را از دستگاه خارج کنید.

آیا سر و صدای زیاد موتور جزو علائم سوختن جاروبرقی می باشد؟

در صورتی که جاروبرقی شما در زمان کار کردن سر و صدای زیادی از خود تولید می کند و بوی تند سوختگی را استشمام می کنید، باید برای عیب یابی جاروبرقی اقدام نمایید. توجه داشته باشید که این مسئله می تواند جزو علائم سوختن جاروبرقی به شمار آید که باید به صورت تخصصی توسط یک تکنسین ماهر عیب یابی و تعمیر شود.

بررسی علائم سوختن جاروبرقی

بررسی علائم سوختن جاروبرقی

علائم سوختن جاروبرقی به طور کلی موارد مختلفی را در برمی گیرد. اما تمامی دلایل گفته شده مبنی بر این نیستند که به صورت قطعی جاروبرقی برقی سوخته باشد. بلکه باید هر یک از علائم سوختن جاروبرقی به صورت مجزا مورد بررسی قرار بگیرند. شما می توانید در این زمینه از تکنسین های امداد آی پی برای تعمیرات حرفه ای جاروبرقی  کمک بگیرید.

اقدامات لازم برای جلوگیری از سوختن جاروبرقی

برای جلوگیری از سوختن جاروبرقی اقدامات زیر را انجام دهید:

  • به صورت مداوم کیسه جاروبرقی را تمیز کنید.
  • از عدم انسداد لوله خرطومی دستگاه اطمینان حاصل کنید.
  • پس از بیست دقیقه که جاروبرقی کار کرد، اجاره دهید استراحت کند.
  • از جاروبرقی برای مکش زباله های خیس، بزرگ و تیز استفاده نکنید.

5/5 - (3 امتیاز)
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر