021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-91093903

علل بسته نشدن درب فرگاز

علل بسته نشدن درب فرگاز

اجاق‌گازها که اصلی‌ترین لوازم مورد نیاز در آشپزخانه به حساب می‌آیند، امرزوه در انواع مختلف رومیزی، کابینتی، فردار و… در بازار موجود هستند. اجاق‌گازهای فردار در میان انواع این اجاق‌گازها به دلیل کارایی بیشتر، پرطرفدارتر نیز هستند. از آنجایی که ما وعده‌های زیادی را در روز از این وسیله استفاده می‌کنیم؛ در نتیجه خرابی و یا ایجاد مشکل در آنها چندان عجیب نیست. در اجاق‌گازهای فردار یکی از مشکلات رایجی که ممکن است افراد با آن رو به رو شوند، مشکل بسته نشدن درب فرگاز است. در این مقاله به علل بسته نشدن درب فرگاز پرداخته‌ایم.

کاربران گرامی چنانچه نظر یا تجربه به خصوصی در مورد علل بسته نشدن درب فرگاز دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها به گفتمان با متخصصین امداد آی پی بپردازید.

فرگاز و عملکرد آن

فرهای اجاق‌گاز که وسیله‌ای برای پخت و پز و یا تکمیل این فرآیند هستند؛ برای برخی از غذاها و شیرینی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستگاه با استفاده از گاز موجب گرم شدن هوای درونش شده و باعث می‌شود که این هوای گرم داخل فر جریان پیدا کرده و غذای شما طبخ گردد. همچنین این فرگازها دارای سیم برقی هستند که با اتصال این سیم فن،لامپ و نور پیلوت روشن شده و قابل استفاده هستند.

بسته نشدن درب فرگاز باعث بروز چه مشکلاتی می‌شود؟

یکی از مشکلات رایج در فرگازها بسته نشدن درب فرگاز است. اولین مشکلی که با بسته نشدن درب فرگاز ایجاد می‌شود، این است که هوای داخل فر به خوبی گرم نشده و گرمای آن به خارج از فر منتقل شده و غذای شما آنطور که باید طبخ نمی‌شود. المنت‌های حرارتی و هر آنچه که مربوط به پخت غذا در فر است مانند: زمان پخت، درجه حرارت و … با باز ماندن درب فر گاز به خوبی عمل نمی‌کنند.

علل بسته نشدن درب فرگاز

اما اگر بخواهید بدانید که چه عواملی موجب بسته نشدن درب فرگاز می‌شوند؛ باید گفت که این علل عبارتند از:

  • خراب بودن قفل درب فر گاز
  • جابه جا شدن و یا شل شدن لولاهایی که درب فرگاز را نگه می‌دارند.
  • گیر کردن جسمی خارجی در میان ریل‌ها و یا لولاهای درب فر گاز
  • خرابی برخی از قطعاتی که برای بسته شدن درب فرگاز مورد استفاده قرار گرفته‌اند.
  • پوسیده شدن و یا پاره شدن لاستیک دور درب که از انتقال هوای گرم به بیرون جلوگیری می‌کند.

نحوه اطمینان از بسته شدن درب فرگاز

در بعضی مواقع ممکن است که شما غذا را داخل فر قرار دهید و درب فر را ببندید و بعد از مدت زمانی آن را خارج کرده؛ متوجه عدم پخت غذای مورد نظر شوید. در این مورد لازم است که در هنگام پخت غذا در فر، از بسته شدن درب فر به درستی، اطمینان حاصل کنید.

  • گاهی ممکن است که یک سمت از درب فر بسته شده و طرف دیگر خوب در جای خود قرار نگرفته باشد که این امر موجب عدم پخت غذا می‌شود.
  • روشن ماندن چراغ فر یکی از نشانه‌های باز بودن درب فرگاز است.
  • در صورتی که دستگیره فر بیش از اندازه داغ شود؛ نشان‌دهنده این است که درب فر به خوبی بسته نشده و حرارت به بیرون از فر آمده و موجب گرم شدن دستگیره فر شده است.

 راهکارهایی برای تعمیر مشکل بسته نشدن درب فرگاز

برای اینکه بتوانید راهکاری مناسب را برای رفع عیب بسته شدن فرگاز به کار بگیرید، ابتدا باید علت بسته نشدن درب فرگاز را جستجو نمایید و سپس برای رفع آن اقدام کنید.

  • در بالا به عوامل بسته نشدن درب فرگاز پرداختیم. در صورتی که مشکل از پیچ و یا قطعاتی این چنین در درب فر گاز است، به راحتی می‌توانید این مشکل را در منزل برطرف کنید.
  • یا در صورتی که جسم خارجی مانع از بسته شدن درب فرگاز می‌شود، برای رفع آن تلاش کنید.
  • در صورتی که لولاها و یا ریل‌های آن دچار مشکل شده باشند و موجب بسته نشدن درب فرگاز شوند، باید آنها را تعویض و یا تعمیر کرد.
  • اگر علت بسته نشدن درب فرگاز پوسیدگی و یا پاره شدن لاستیک دور درب باشد، باید آن را نیز تعویض نمود.

رفع مشکل بسته نشدن درب فرگاز توسط کارشناسان آی پی امداد 

در این مقاله به علل و راهکارهای مشکل بسته نشدن درب فر گاز پرداختیم. اغلب مشکلات به وجود آمده مربوط به درب فرگاز به سادگی و در منزل قابل حل است؛ اما در صورتی که برای تعمیر عیب بسته نشدن درب فر قصد دارید که از افراد کاربلد در این زمینه کمک بگیرید، بهتر است که با کارشناسان آی پی امداد ارتباط برقرار نموده و از آنها برای رفع مشکل دستگاه خود درخواست کمک نمایید. برای این کار کافیست که مشکل خود را با کارشناسان آی پی امداد مطرح کنید. آنها در کمترین زمان ممکن برای رفع مشکل بسته نشدن درب فرگاز در منزل شما اقدامات لازم را انجام داده و آن را صحیح و سلامت به شما تحویل می‌دهند.


3/5 - (2 امتیاز)
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر