021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-91093903

علت خاک دادن جاروبرقی

علت خاک دادن جاروبرقی

جاروبرقی یکی از وسایل مهم در منزل محصوب می شود. ما با کمک نکاتی که به شما عزیزان ارائه می کنیم، تلاش داریم در نگهداری و تعمیر جاروبرقی کوشا باشید. شاید شما هم یکی از مصرف کنندگان جاروبرقی هستید که به تازگی به دنبال علت خاک دادن جاروبرقی خود می باشید. امداد آی پی در این مطلب به صورت تخصصی تمامی دلایلی را که باعث خاک دادن جاروبرقی می شود را برای شما توضیح خواهد داد. با ما همراه باشید.

کاربران گرامی؛ چنانچه نظر و یا تجربه به خصوصی در مورد نحوه استفاده از جاروبرقی صنعتی اتوماتیک دارید، می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین امداد آی پی بپردازید.

 

  • علت خاک دادن جاروبرقی
  • خاک دادن جاروبرقی

    شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در زمان نظافت کردن و تمیز نمودن خانه و یا محل کار خود، در حین استفاده از جاروبرقی، متوجه شوید که خاک از خود تولید می کند. اگر به دنبال علت خاک دادن جاروبرقی هستید، این مطلب را از دست ندهید. امداد آی پی به شما کمک خواهد کرد تا به درستی علت خاک دادن جاروبرقی را بررسی کنید. همین طور راهکار هایی را برای رفع این علت ها برای شما بیان خواهد نمود.

  • آیا خالی نکردن به موقع پاکت جاروبرقی علت خاک دادن جاروبرقی است؟
  • خالی نکردن به موقع پاکت، می تواند علت خاک دادن جاروبرقی به شمار آید، همین کار می تاند باعث پاره شدن کیسه جاروبرقی شود. توجه داشته باشید که پاکت جاروبرقی، باید به صورت مستمر و دوره ای و پیش از هر بار استفاده، حتما مورد بررسی قرار بگیرد تا در صورت پر بودن، تخلیه شود. حتما پیش از هر بار استفاده از جاروبرقی، مطمئن شوید که کیسه دستگاه شما، فضای خالی برای جمع آوری زباله های بیش تر را داشته باشد.

    در صورتی که پس از خالی نمودن پاکت جاروبرقی، مجدد به دنبال علت خاک دادن جاروبرقی بودید و این مشکل برطرف نشد، حتما باید از سلامت کیسه جاروبرقی اطمینان خاطر کسب کنید. چرا که امکان دارد وجود هر گونه سوراخ و یا پارگی، علت خاک دادن جاروبرقی محسوب شود.

  • برای برطرف کردن علت خاک دادن جاروبرقی، فیلتر را به موقع تمیز کنید.
  • فیلتر های جاروبرقی خود را مورد بررسی قرار دهید. فیلتر باید به صورت دوره ای تمیز شود و یا در صورت نیاز فیلتر جاروبرقی تعویض گردد. چرا که پر بودن و اشباع شدن فیلتر از کثیفی و خاک می تواند دلیل خاک دادن جاروبرقی به شمار آید. توجه داشته باشید که کثیف بودن فیلتر جاروبرقی در مسیر خروج هوای داخل جاروبرقی قرار داشته و در صورتی که کثیف باشد، در زمان استفاده از این دستگاه، خاک زیادی از خود تولید می کند.

    شما می توانید بر اساس دفترچه راهنمای فارسی جاروبرقی خود، اقدامات لازم را برای تعویض و یا تمیز نمودن فیلتر جاروبرقی انجام دهید. در صورتی که فیلتر جاروبرقی شما قدیمی شده است، حتما از یک تکنسین کمک بگیرید تا نوع مناسبی از آن را در داخل دستگاه خود استفاده کنید.

  • آسیب های لوله و سری را برای جلوگیری از علت خاک دادن جاروبرقی جدی بگیرید.
  • به لوله و سری های جاروبرقی نگاهی بی اندازید. یکی از مهم ترین اتفاقاتی که می تواند به عنوان دلیل خاک دادن جاروبرقی شمرده شود، دگرگونی و جا به جایی هوا می باشد. این امکان وجود دارد که شیء و یا وسیله ای در داخل لوله خرطومی جاروبرقی گیر کرده باشد. همین مسئله نیز می تواند باعث کاهش مکش جاروبرقی شما شود.

    به همین دلیل است که نحوه صحیح جارو کشیدن بسیار مهم است تا از ورود هرگونه شیع غیرمرتبطی به درون جاروبرقی خودداری کند.

    شما باید تمامی بخش ها و اجزای جاروبرقی را به صورت مستمر و دوره ای تمیز کنید تا بتوانید به مرور زمان از علت خاک دادن جاروبرقی و همین طور سایر آسیب هایی که شاید آن را تهدید کند، جلوگیری کنید.

  • آیا تطابق نداشتن تنظیمات جاروبرقی با جنس سطح علت خاک دادن جاروبرقی می باشد؟
  • تنظیمات جاروبرقی را بر اساس جنس سطحی که در حال جارو زدن آن هستید، انتخاب کنید. شما می توانید بر حسب جنس سطحی که آن را جارو می زنید، تنظیمات جاروبرقی خود را انتخاب کنید تا از علت خاک دادن جاروبرقی جلوگیری شود. در صورتی که به این نکته اشاره نشود، امکان دارد که سطوح به درستی تمیز نشوند و یا در عملکرد مکش جاروبرقی اختلالی رخ دهد.

    چنانچه مکش جاروبرقی شما دچار اختلال شود راهکار هایی وجود دارند که می توانید مکش جاروبرقی را تقویت کنید.

  • خراب شدن تسمه دستگاه را برای رفع علت خاک دادن جاروبرقی بررسی کنید.
  • یکی دیگر از مواردی که می توان به شمار اورد، خراب بودن تسمه می باشد. در صورتی که تسمه جاروبرقی آسیب ببیند، ترک بردارد و یا به طور کلی بشکند، مکش جاروبرقی با اختلال مواجه شده و باعث می شود تا در زمان  روشن بودن دستگاه، گرد و غبار زیادی تولید شود.

    یکی دیگر از مضرات آسیب رسیدن به تسمه جاروبرقی، کاهش قدرت مکش دستگاه جاروبرقی می باشد. همین امر باعث می شود تا فشار زیادی به موتور جاروبرقی وارد شده و در نهایت منجر به نیم سوز شدن و یا سوختن موتور جاروبرقی شود. حتما برای بررسی تسمه و رفع این علت خاک دادن جاروبرقی از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید.

  • بررسی دلیل خاک دادن جاروبرقی
  • تکنسین های امداد آی پی در این مطلب، به یک به یک مواردی که می توان به عنوان دلیل خاک دادن جاروبرقی شمرد، اشاره نموده و برای هر کدام راهکاری را ارائه کردند. در صورتی که در انجام هر یک از موارد گفته شده مهارت کافی ندارید، می توانید با نمایندگی تعمیرات مجاز جاروبرقی خود تماس بگیرید. توجه داشته باشید که جاروبرقی یکی از پر استفاده ترین لوازم خانگی است که باید حتما به صورت تخصصی عیب یابی شده و در جهت رفع علت خاک دادن جاروبرقی اقدامات لازم به عمل آید.

  • دلایل بیرون اومدن آشغال از جاروبرقی
  • بیرون آمدن آشغال از جاروبرقی

    مهم‌ترین وظیفه جاروبرقی تمیز کردن گردوخاک و آشغال از روی سطح زمین است، بنابراین یک جاروبرقی زمانی به خوبی کار می‌کند که بتواند وظیفه خودش را به خوبی انجام دهد. در صورتی جاروبرقی شما از کیفیت خوبی برخوردار است که سطح را کاملا تمیز کند و حتی کوچک‌ترین زباله و آشغال را جا نیندازد. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که متوجه می‌شوید که کاربرد جاروبرقی شما برعکس عمل می‌کند به این صورت که به جای اینکه سطح را تمیز کند تمامی آشغال‌ها و خاک‌هایی که داخل کیسه جاروبرقی است را به بیرون پرتاب می‌کند.

    بیرون زدن آشغال از جاروبرقی یکی از مشکلات این دستگاه است که برخی از افراد از آن گلایه دارند. در این گفتار قصد داریم تا علت‌ها و دلایل این مشکل را بررسی کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

    چنانچه که جاروبرقی شما با چنین مشکلی مواجه شد لازم است که موارد زیر را بررسی کنید. با استفاده از بررسی‌های این بخش احتمالا بتوانید خودتان این مشکل را برطرف کنید. در غیر این صورت از یک متخصص و تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید.

    دلایل بیرون زدن از آشغال جاروبرقی

    • عدم عملکرد مناسب مخزن
    • خراب شدن برخی از قطعات
    • مشکل از لوله‌های جاروبرقی
    • تنظیمات نامناسب ارتفاع لوله جاروبرقی

  • شستن موتور جاروبرقی
  • در این بخش  می خواهیم تمیز کردن بخش های مختلف جاروبرقی را به شما توضیح دهیم تا جارو برقی عمر بیشتری داشته باشد و زود کار کردش را از دست ندهد پس اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه جارو برقی را تمیز کنید، می توانید به مقاله نحوه تمیز کردن جاروبرقی مراجعه کنید تا کامل تر یادبگیرید.

    وسایل مورد نیاز

    وسایلی که ما برای تمیز کردن جارو برقی نیاز داریم عبارتند از آب ، صابون ، یک وسیله تیز مانند چاقو یا قیچی ، مواد معطر و کیسه نو جارو برقی است.

    در ابتدا می خواهیم با تمیز کردن لوله جارو برقی آغاز کنیم.

    در مرحله بعدی بخش های زیر را با دفت تمیز میکنیم :

    • شستن لوله جارو برقی 

    • شستن کیسه جارو برقی

    • شستن فیلتر جارو برقی

    • تمیز کردن غلطک جارو برقی

    • تمیز کردن موتور جارو برقی

  • علت کم شدن مکش جاروبرقی
  • کم شدن مکش جاروبرقی

    کم شدن مکش جاروبرقی

    مکش تولید شده توسط یک موتور فن داخل بدنه دستگاه، قدرت جاروبرقی را به وجود می آورد. حتما برای شما نیز این سئوال پیش آمده که چرا مکش جاروبرقی کم شده است ؟ یا به طور کلی مکش قدرت ندارد ؟ مکش جاروبرقی، خاک را از طریق یک محفظه یا شلنگ می کشد و پس مانده های آن را درون کیسه جاروبرقی قرار می دهد. بعضی از جاروبرقی ها در انتهای نازل دارای یک برس چرخان یا یک نوار ضرب گیر هستند که به تحریک و جابجایی خاک در محفظه مکش کمک می کند. همه این مناطق باید عاری از انسداد باشند و به درستی کار کنند تا یک جاروبرقی ۱۰۰ درصد کارآمد باقی بماند، در غیر اینصورت مکش جاروبرقی به تدریج کاهش میابد.

    اولین جایی که باید مورد بررسی قرار بگیرد، کیسه جاروبرقی می باشد. در صورتی که کیسه جاروبرقی شما پر شده باشد تاثیر بسزای در پایین آمدن قدرت مکش جاروبرقی ایجاد می کند.


    امتیاز
    دیدگاهی بنویسید
    نام خود را وارد کنید
    ایمیل خود را وارد کنید
    کامنت خود را وارد کنید
    به مشاوره نیاز دارید؟
    تماس بگیرید 021-91093903
    فرم درخواست تعمیر