021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-91093903

علت عدم مکش جاروبرقی

علت عدم مکش جاروبرقی

آیا شما جزو افرادی هستید که به دنبال علت عدم مکش جاروبرقی خود هستید؟ آیا تصور می کنید که هزینه زیادی را برای خرید جاروبرقی پرداخت کرده اید و کارایی مناسب را برای شما ندارد؟ به شما توصیه می کنیم که این مطلب را از دست ندهید.

کاربران گرامی، چنانچه نظر و یا تجربه به خصوصی در مورد دلیل مکش جاروبرقی دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انهای این مقاله به گفتمان با متخصصین امداد آی پی بپردازید.

علت عدم مکش جاروبرقی

دلیل عدم مکش جاروبرقی، می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد که امداد آی پی یک به یک آن ها را در این مطلب برای شما بررسی می نماید. توجه داشته باشید که عدم مکش جاروبرقی، می تواند تاثیر منفی بر روی دستگاه گذاشته و کارایی آن را برای شما کم کند. به همین خاطر به شما توصیه می کنیم که امداد آی پی را تا انتهای این مطلب برای بررسی علت عدم مکش جاروبرقی دنبال کنید. سری راهکارهایی نیز برای تقویت مکش جاروبرقی وجود دارد که در صورت نیاز می توانید به مقالات امداد ای پی مراجعه فرمایید.

تنظیمات اشتباه جاروبرقی

تنظیمات اشتباه جاروبرقی

از جمله مواردی که می تواند دلیل عدم مکش جاروبرقی به شمار آید، تنظیمات نادرست است. حتما تنظیمات مکش جاروبرقی خود را بر اساس سطحی که در حال جارو زدن آن هستید، قرار دهید. هم چنین این امکان وجود دارد که تنظیمات ارتفاع دسته، علت عدم مکش جاروبرقی باشد. همان طور که می دانید جاروبرقی ها دارای اهرم یا درجه ای می باشند. شما می توانید با کمک آن به راحتی مکش جاروبرقی را کم و یا زیاد کنید.

پر بودن کیسه و کم شدن قدرت مکش جارو برقی

اگر به دنبال دلیل مکش جاروبرقی خود هستید، به شما توصیه می کنیم که حتما پر و یا خالی بودن کیسه دستگاه را بررسی کنید. در نظر داشته باشید که باید کیسه جاروبرقی را در زمان های مشخص و بسته به مقدار استفاده ای که دارید، تخلیه کنید. در غیر این صورت با عدم مکش جاروبرقی مواجه خواهید شد. پر بودن کیسه می تواند دلیل عدم مکش جاروبرقی باشد. به همین خاطر امداد آی پی به شما توصیه می کند که حتما آن را خالی نمایید تا مشکل عدم مکش جاروبرقی شما بر طرف شود.

مسدود بودن لوله خرطومی و لوله تلسکوپی

مسدود بودن لوله خرطومی و لوله تلسکوپی

در صورتی که هر گونه انسداد در لوله خرطومی و یا لوله تلسکوپی وجود داشته باشد، دلیل عدم مکش جاروبرقی می باشد. به همین خاطر اگر کیسه را خالی کردید و تنظیمات جاروبرقی را بر اساس سطحی که جارو می زنید، تنظیم نمودید، احتمالا مواردی که نباید با جاروبرقی تمیز کنید را جارو کردید، پس باید از لوله خرطومی و لوله تاسکوپی، رفع انسداد کنید. شما برای این کار می توانید از یک جسم بلند که فاقد هر گونه تیزی است، استفاده نمایید. چرا که تیزی این جسم می تواند باعث پارگی در لوله خرطومی شود!

این امکان وجود دارد که زباله های بزرگ مانند دستمال کاغذی و یا حتی یک توده مو بزرگ در داخل لوله تلسکوپی و یا لوله خرطومی گیر کرده و باعث عدم مکش جاروبرقی به اندازه کافی می شود. به همین خاطر حتما در زمان بررسی دلیل عدم مکش جاروبرقی، لوله خرطومی و لوله تلسکوپی را نیز بررسی نمایید. با توجه به توضیحات داده شده شما باید نحوه صحیح جارو کشیدن با جاروبرقی را به خوبی فرا گیرید.

هوابندی نشدن و کم شدن مکش

اگر تمامی موارد گفته دلیل عدم مکش جاروبرقی شما نبود، حتما هوابندی شدن دستگاه را مورد بررسی قرار دهید. اولین جایی که باید چک کنید، اتصال لوله خرطومی به محفظه جاروبرقی می باشد. امکان دارد که به درستی آن را در جای خود نصب نکرده باشد، به همین خاطر با عدم مکش جاروبرقی مواجه شده اید.

در صورتی که مکش جاروبرقی از نقطه نشت و یا خروج داشته باشد، این امکان وجود دارد که مکش کافی و پر قدرت به پارویی نرسیده و آشغال ها و همین طور زباله های را در خود نکشد. در صورتی که نحوه اتصال علت عدم مکش جاروبرقی نبود، حتما سلامت لوله خرطومی را بررسی کنید تا فاقد هر گونه پارگی و یا آسیب باشد.

تاثیر مسدود شدن پارو در مکش جاروبرقی

در صورتی که تمامی موارد گفته شده را مورد بررسی قرار دادید و باز هم به دنبال دلیل عدم مکش جاروبرقی بودید، این امکان وجود دارد که دلیل عدم مکش جاروبرقی، گرفتگی و انسدا پارویی دستگاه باشد. همان طور که می دانید اکثرا مو و یا کرک فر ها سر جارو و به برس آن گیر می کند. شما می توانید با کمک یک قیچی و یا یک جسم نوک تیز و یک عدد برس سفت، این قسمت را به خوبی تمیز نمایید.

خرابی موتور و کثیفی فیلتر و تاثیر آن در مکش جاروبرقی

خرابی موتور و کثیفی فیلتر و تاثیر آن در مکش جاروبرقی

خرابی موتور و کثیفی فیلتر از متداولترین مشکلاتی است که باعث خرابی جاروبرقی میشود. برای رفع این مشکل حتما به صورت دوره ای فیلتر جاروبرقی را تمیز کنید و در صورتی که متوجه شدید موتور جاروبرقی خراب شده و یا موتور جاروبرقی دچار آب خوردگی شده فورا با تعمیرکاران مربوطه در ارتباط باشید.

رفع مشکل و عیب یابی کم شدن مکش جاروبرقی

اگر تا به این جا مطلب همراه ما بوده باشید، متوجه خواهید شد، علت عدم مکش جاروبرقی، به عوامل مختلفی بستگی دارد. امداد آی پی یک به یک آن ها را در این مطلب برای شما مورد بررسی قرار داد تا بتوانید به راحتی علت عدم مکش جاروبرقی خود را شناسایی و اقدامات لازم را در جهت رفع نمودن آن انجام دهید.

توجه داشته باشید که این امکان وجود دارد که موتور جاروبرقی نیم سوز شده باشد. در صورتی که به عیب یابی تخصصی جاروبرقی نیاز دارید، حتما با نمایندگی تعمیرات تخصصی جاروبرقی در غرب تهران و یا نمایندگی تعمیرات امداد آی پی تماس بگیرید.


5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر