021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-91093903

آموزش تعمیر خاموش نشدن ماکروفر

آموزش تعمیر خاموش نشدن ماکروفر

یکی از مشکلاتی که ممکن است در هنگام استفاده از مایکروفر برای شما پیش بیاید، خاموش نشدن ماکروفر می باشد. گاهی ممکن است بعد از تمام شدن برنامه پخت، هنگامی که شما درب دستگاه را باز می‌کنید تا غذا را از آن خارج کنید، متوجه شوید مایکروفر همچنان روشن است و حتی با فشار دادن دکمه خاموش هم نمی توانید دستگاه را خاموش کنید. این اتفاق به معنای خرابی دو قطعه مهم میکروسوییچ درب یا برد کنترل در دستگاه است. اگر به دنبال عیب یابی این مسئله هستید، با این مطلب آموزشی در سایت امداد آی پی همراه شوید تا با آموزش تعمیر خاموش نشدن ماکروفر آشنا شده و این مشکل را حل نمایید.

کاربران گرامی؛ چنانچه نظر و یا تجربه به خصوصی در مورد آموزش تعمیر خاموش نشدن ماکروفر دارید، می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین امداد آی پی بپردازید.

آموزش تعمیر خاموش نشدن ماکروفر مرحله اول

اول از همه بد نیست بدانید که مشکل خاموش نشدن مایکروفر، مشکل رایج و متداولی نیست و خیلی نادر است که ماکروفر بعد روشن شدن دیگر خاموش نشود. با حال ممکن است که برخی اوقات این مشکل برای شما پیش بیاید و شما را نگران کند.

  • قبل از اینکه مراحل عیب یابی دستگاه را شرح دهیم، توصیه می شود که در هنگام بروز این مشکل به هیچ وجه مضطرب و نگران نشوید و سعی کنید منبع تغذیه دستگاه را قطع کنید و بلافاصله با نمایندگی خدمات پس از فروش دستگاه تماس بگیرید.
  • همچنین پیشنهاد ما این است که برای داشتن آمادگی و اطلاعات اولیه این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا در صورت بروز این مشکل راهکاری برای اجرا داشته باشید.
  • همانطور که در ابتدای مطلب نیز اشاره کردیم، به صورت کلی دو قطعه هستند که باعث خاموش نشدن ماکروفر می شوند. یکی از آن ها سوییچ قفل کننده ماکروفر و دیگری برد دستگاه است. در صورتی که یکی از این 2 قطعه دچار مشکل شوند، ماکروفر شما دیگر خاموش نمی شود.
  • در ادامه این دو قطعه را مورد بررسی قرار داده و آن ها را عیب یابی می کنیم و در آخر می گوییم که چگونه باید آن ها را تعمیر کنید.

سوییچ قفل کننده ماکروفر و ارتباط آن با خاموش نشدن ماکروفر

سوییچ قفل کننده ماکروفر و ارتباط آن با خاموش نشدن ماکروفر

اولین قطعه ای که در آموزش تعمیر خاموش نشدن ماکروفر به بررسی آن می پردازیم، سوییچ قفل کننده ماکروفر است. همانطور که از نام این قطعه پیداست، وظیفه دارد درب ماکروفر را بسته نگه دارد.

زمانی که درب ماکروفر بسته است، برق مورد نیاز سایر قسمت های ماکروفر نیز تامین می شود. به این صورت که برق از درب می گذرد، به سوییچ قفل کننده می رسد و از سوییچ قفل کننده به سایر قسمت های ماکروفر منتقل می شود.

به همین منظور، زمانی که درب ماکروفر بسته باشد، نباید اجزای ماکروفر برق داشته باشند. البته دقت داشته باشید که موتور فن، موتور همزن و چراغ داخلی از جمله قطعاتی هستند که به درب ارتباطی ندارند و همیشه برق مورد نیاز خود را تامین می کنند.

برای اینکه این قطعه را بررسی کنید، می توانید از مولتی متر استفاده کنید. با استفاده از مولتی پایه های NC و OC را بررسی نمایید. نتیجه شما باید به 2 صورت باشد:

  • ابتدا باید درب را ببندید و این کار را انجام دهید. در این حالت برق باید در مدار باشد.
  • حالت دوم زمانی است که درب ماکروفر باز است و شما با استفاده از مولتی متر، برق موجود در قطعه را بررسی می نمایید.
  • در صورتی که نتیجه ای به غیر از دو نتیجه بالا دریافت کردید، باید دقت داشته باشید که این قطعه خراب شده است.

خرابی برد علت دیگر خاموش نشدن ماکروفر

خرابی برد علت دیگر خاموش نشدن ماکروفر

قطعه بعدی که به بررسی آن می پردازیم، برد ماکروفر می باشد. همانطور که می دانید برد ماکروفر یکی از قطعات ضروری و بسیار پیچیده ماکروفر است و در صورتی که این قطعه نتواند عملکرد درستی از خود ارائه دهد، مشکلات زیادی برای ماکروفر به وجود می آید.

یکی از این مشکلات خاموش نشدن ماکروفر است. به دلیل اینکه برد باید دستور خاموش و روشن شدن را به سایر قطعات برساند، خرابی آن می تواند باعث به وجود آمدن این مشکل شود، اما برد چگونه این کار را انجام می دهد؟

برد با استفاده رله های قطع کننده برق باعث می شود که ماکروفر خاموش شود. در صورتی که برد خراب شود و با رله ارتباط نداشته باشد، ماکروفر شما حتی بعد از پایان زمان پخت نیز خاموش نمی شود.

برای اینکه سالم بودن برد را بررسی کنید و از درست کار کردن آن مطمئن شوید، باید با استفاده از مولتی رله های قطع کننده برق را مورد بررسی قرار دهید. به این جهت:

  • ابتدا برق ماکروفر را قطع کنید و سپس محفظه ماکروفر را در بیاورید.
  • در این قسمت به رله ها دسترسی دارید.
  • از مولتی متر استفاده کنید و ترمینال‌های خروجی را برای رسانندگی مورد بررسی قرار دهید.
  • اگر که این قسمت ها رسانندگی داشتند، خبر از خرابی برد می دهند.

نتیجه گیری از آموزش تعمیر خاموش نشدن ماکروفر

نتیجه گیری از آموزش تعمیر خاموش نشدن ماکروفر

همانطور که گفتیم، خاموش نشدن ماکروفر به هیچ وجه مشکل رایجی نیست، اما ممکن است رخ دهد. پس بهتر است که قبل از وقوع آن آمادگی داشته باشید. همچنین بیان کردیم که به صورت کلی 2 قطعه هستند که باعث به وجود آمدن این مشکل می شوند. اولین قطعه سوییچ قفل کننده ماکروفر و دومین قطعه برد ماکروفر می باشد. شما باید این دو قطعه را مورد بررسی قرار دهید و از عملکرد صحیح آن ها مطمئن شوید. برای اینکه این دو قطعه را بررسی کنید به وسیله ای به نام مولتی متر نیاز دارید.

ممکن است به مشکلات دیگری مانند: چفت نشدن درب ماکروفر، تاچ ماکروفر و  فن ماکروفر بربخورید اما جای هیچ نگرانی نیس سایت امداد آی پی به تمام سوالات شما پاسخ داده و مشکل را برطرف می کند.

شما باید جریان های ورودی به این 2 قطعه را مورد بررسی قرار دهید تا مطمئن شوید به درستی کار می کنند. تست کردن درست این قطعات کار سختی است و نیازمند دقت زیادی می باشد. از این رو برای جلوگیری از مشکلات احتمالی پیشنهاد می شود که از تعمیرکاران سایت امداد آی پی کمک بگیرید و از آن ها بخواهید که مشکل دستگاه شما را بررسی و حل نمایند. شما می توانید سوالات، تجربیات و نظرات خود را درباره آموزش تعمیر خاموش نشدن ماکروفر در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید. برای گرفتن  خدمات تعمیر ماکروفر در تهران  حتما آی پی امداد در ارتباط باشید.


امتیاز
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر