021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-91093903

نحوه نگهداری از جاروبرقی

نحوه نگهداری از جاروبرقی

یکی از نکاتی که در مورد استفاده از جاروبرقی باید به صورت کامل با آن آشنا باشید، نحوه نگهداری از جاروبرقی می باشد. شما باید بتوانید قسمت ها و قطعات مختلف جاروبرقی را شناسایی کنید و در زمان مناسب برای نظافت و تمیز کردن آن ها اقدام نمایید. امداد آی پی به صورت کامل در این مطلب شما را با نحوه مراقبت از جاروبرقی آشنا خواهد نمود. با ما همراه باشید.

کاربر گرامی، چنان چه سوالی در مورد نحوه نگهداری از جاروبرقی دارید، می توانید در انتهای این مطلب آن را با تعمیرکاران و تکنسین های امداد آی پی درمیان بگذارید.

اهمیت نگهداری از جاروبرقی

یکی از نکاتی که در مورد استفاده از جاروبرقی باید بدانید، نحوه نگهداری از آن می باشد. در مطلب آموزش نحوه نگهداری از جاروبرقی نکات مهمی در مورد نحوه مراقبت از بخش ها و قطعات جاروبرقی درج شده است که از شما یک کاربر حرفه ای می سازد. همین طور رعایت تمامی نکات در مورد نحوه مراقبت و نگهداری از جاروبرقی به شما کمک خواهد کرد تا به طول عمر مفید دستگاه اضافه کنید و دیرتر متحمل هزینه های عیب یابی و  تعمیر جاروبرقی خود شوید.

تعویض فیلتر در زمان مراقبت از جاروبرقی

تعویض فیلتر در زمان مراقبت از جاروبرقی

از مهم ترین نکاتی که باید در زمان نگهداری از جاروبرقی بدانید، تعویض فیلتر جاروبرقی می باشد. تعویض فیلتر و یا تمیز نموده آن به صورت دوره ای می تواند مانع از ورود گرد و غبار به داخل موتور دستگاه شود. فیلتر قطعه ای از قطعات جاروبرقی می باشد که ما بین موتور و کیسه جاروبرقی قرار گرفته است و از نفوذ ریز خاک ها به داخل موتور جلوگیری می کند. پر شدن و مسدود شدن فیلتر می تواند باعث نشت گرد و خاک به داخل موتور شده و منجر به نیم سوز شدن آن شود. بهتر است برای تمیز نمودن و یا تعویض فیلتر جاروبرقی خود، به صورت دوره ای اقدام نمایید.

خالی کردن کیسه برای نگهداری از جاروبرقی

خالی کردن پاکت جاروبرقی، از دیگر مواردی است که باید در زمان نگهداری از جاروبرقی به آن توجه ویژه ای داشته باشید. چرا که پاکت جاروبرقی مسئول جمع آوری زباله ها و گرد و خاک به داخل خود می باشد. اگر یش از اندازه پر شود، این امکان میسر می شود که به موتور جاروبرقی فشار وارد شده و موتور دچار آسیب شود. هم چنین پر بودن بیش از اندازه کیسه، باعث کم شدن مکش دستگاه می شود. به همین خاطر در زمان بررسی علت کم شدن مکش جاروبرقی، باید در ابتدا عدم پر بودن پاکت جاروبرقی را مورد بررسی قرار دهید. به شما توصیه می کنیم که پیش از هر بار استفاده از جاروبرقی، حتما کیسه آن را بررسی کنید. از آسیب دیدن پاکت جاروبرقی جلوگیری کنید در نظر داشته باشید که دلایل دیگری نیز ممکن است برای علت پاره شدن پاکت جاروبرقی وجود داشته باشد.

مراقبت از سیم جمع کن جاروبرقی

سیم جمع کن از دیگر قطعات مهم تعبیه شده در ساختار جاروبرقی می باشد که باید در زمان مراقبت از جاروبرقی، به آن توجه ویژه ای شود. در صورت آسیب دیدن سیم جمع کن، قطعی و یا خرابی جاروبرقی امکان پذیر است. توجه داشته باشید که باید در زمان نگهداری از جاروبرقی، مقدار مشخصی از سیم را از دستگاه به بیرون بکشید تا فنر سیم جمع کن و سایر بخش های آن دچار آسیب نشود. در صورت نیاز برای عیب یابی و تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی می توانید جاروبرقی خود را به تکنسین ها بسپارید.

نحوه مراقبت از لوله خرطومی جاروبرقی

نحوه مراقبت از لوله خرطومی جاروبرقی

همان طور که می دانید، جاروبرقی از بخش های مختلفی تشکیل شده است که در زمان مراقبت از جاروبرقی، باید به یک به یک آن ها اهمیت داده شود. لوله خرطومی از دیگر بخش های حساس جاروبرقی می باشد که باید برای حفظ سلامتی آن از جمع آوری زباله های تیز و برنده خودداری کنید. همین طور بهتر است به صورت دوره ای برای تمیز کردن لوله خرطومی جاروبرقی خود اقدام کنید و در صورتی که گرفتگی در آن وجود داشت، رفع نمایید. لازم به ذکر است که باید خم شدن آن به مدت طولانی جلوگیری نمایید. شما برای این کار می توانید از راهنمای فارسی جاروبرقی خود کمک بگیرید.

نحوه نگهداری از برس ها و سری های جاروبرقی

یکی دیگر از بخش های جاروبرقی، برس ها و سری هایی است که هر کدام برای جارو زدن سطحی مناسب می باشند. شناسایی سری های جاروبرقی می تواند به جارو زدن شما سرعت عمل بدهد. همین طور باعث می شود تا مکش جاروبرقی شما به درستی عمل کند. توجه داشته باشید که در زمان نگهداری از جاروبرقی، باید سری ها و برس ها مانند فیلتر، به صورت دوره ای از هر گونه نخ و مو تمیز شوند. برای انتخاب سری جاروبرقی در جهت جارو زدن سطح مورد نظر خود، می توانید از دفترچه راهنامی فارسی جاروبرقی کمک بگیرید.

از روشن نگه داشتن دستگاه در زمان نگهداری از جاروبرقی خودداری کنید

همان طور که نکاتی را در مورد نگهداری از قطعات جاروبرقی گفتیم، بهتر است نکاتی را نیز در مورد خود جاروبرقی بیان کنیم. لازم به ذکر است در زمان مراقبت از جاروبرقی، باید از روشن نگه داشتن دستگاه بدون هیچ گونه استفاده ای خودداری کنید. این کار می تواند باعث داغ شدن موتور و در نهایت نیم سوز شدن آن شود. هم چنین به شما توصیه می کنیم که پس از 10 تا 15 دقیقه استفاده از جاروبرقی، به آن مدت زمانی کوتاه را استراحت دهید.

نحوه نگهداری از چرخ های جاروبرقی

نحوه نگهداری از چرخ های جاروبرقی

یکی دیگر از بخش های جاروبرقی که شاید تا به امروز به آن توجه خاصی نمی کردید، چرخ ها می باشد. در زمان نگهداری از جاروبرقی، باید چرخ ها را نیز مد نظر قرار دهید. برای حفظ سلامت چرخ های جاروبرقی، از حرکت دادن آن بر روی پله ها به شدت خودداری کنید. بهتر است برای این کار از دسته تعبیه شده بر روی بدنه جاروبرقی بهره گیری کنید. همین طور در زمان جارو زدن سطوح ناهموار، از کشیدن جاروبرقی بپرهیزید. و اما اگر میخواهید اطلاعاتی راجع به اینکه چرا جاروبرقی یکسره میشود؟ بدست آورید به مقاله ی امداد آی پی مراجعه کنید.

برای مراقبت از سلامتی جاروبرقی هر زباله ای را جمع آوری نکنید

از دیگر مواردی که باید در زمان نگهداری از جاروبرقی به آن توجه کنید، عدم جمع آوری هر گونه زباله با دستگاه می باشد. برای بررسی این مورد به صورت تخصصی، حتما سری به راهنمای فارسی جاروبرقی خود بزنید. لازم به ذکر است که جمع آوری مایعات و آب، مواد اشتعال زا مانند فیلتر سیگار و… می تواند باعث آسیب های جدی به موتور جاروبرقی و در نهایت به سلامت جاروبرقی شود. در نتیجه شما نباید در این موارد از جاروبرقی استفاده کنید.

بررسی نحوه نگهداری از جاروبرقی

نحوه نگهداری از جاروبرقی، شامل موارد مختلفی می شود که تمامی آن ها به بخش های و قطعات مختلف جاروبرقی مربوط می باشد. بهتر است پیش از این که کار با جاروبرقی خود را آغاز کنید، به صورت کامل دفترچه راهنمای فارسی جاروبرقی را مطالعه کنید. در صورت نیاز می توانید با تکنسین های تعمیرات جاروبرقی امداد آی پی برای راه اندازی جاروبرقی و یا تعمیر جاروبرقی خود در تماس باشید.

نکات نگهداری از جاروبرقی

  • مراقب لوله خرطومی جاروبرقی باشید که مواردی شامل خرده شیشه ها به آن آسیب وارد نکند
  • مراقب باشید جاروبرقی بیش از اندازه داغ نشود
  • شن ریزه ها را با جاروبرقی تمیز نکنید
  • مکان های خیس و مرطوب را با جارو برقی تمیز نکنید
  • کیسه ی جارو برقی را تمیز کنید
  • به کلید های خاموش و روشن کردن جاروبرقی فشار زیادی وارد نکنید

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر