021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-91093903

نحوه استفاده از جاروبرقی صنعتی اتوماتیک

نحوه استفاده از جاروبرقی صنعتی اتوماتیک

جاروبرقی ها از وسایل مهم برقی برای خانه بشمار می آیند، و باید در تعمیر و نگداری آنها کوشا بود. جاروبرقی ها دارای مدل های مختلفی می باشند که هر کدام برای استفاده در محلی خاص و مشخص طراحی و تولید شده است. توصیه می کنم با تاریخچه جاروبرقی بیشتر آشنا شوید. در صورتی که یکی از مصرف کنندگان این محصول هستید و به تازگی یک جاروبرقی صنعتی اتوماتیک را خریداری کرده اید، این مطلب را از دست ندهید. امداد آی پی به شما نحوه استفاده از جاروبرقی صنعتی اتوماتیک را به صورت کامل شرح خواهد داد. با ما همراه باشید.

کاربران گرامی؛ چنانچه نظر و یا تجربه به خصوصی در مورد نحوه استفاده از جاروبرقی صنعتی اتوماتیک دارید، می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین امداد آی پی بپردازید.

آموزش استفاده از جاروبرقی صنعتی اتوماتیک

جاروبرقی صنعتی

آشنایی با نحوه استفاده از جاروبرقی صنعتی اتوماتیک، علاوه بر این که کارایی بیش تر و بهترری از دستگاه را برای شما شرح خواهد داد، از شما یک کاربر حرفه ای می سازد تا به صورت اصولی اقدام به استفاده از جاروبرقی صنعتی اتوماتیک خود کنید. در این مطلب به هشدار ها و نکات ایمنی در جهت استفاده از جاروبرقی صنعتی اتوماتیک پرداخته ایم که اطلاع داشتن از آن ها خالی از لطف نیست. توجه به این نکات باعث می شود که طول عمر محصول شما افزایش یافته و شما بیشترین استفاده را از محصول ببرید.

هشدار های ایمنی جاروبرقی صنعتی اتوماتیک

نکات کار با جاروبرقی صنعتی

هشدارهای ایمنی استفاده از جاروبرقی صنعتی اتوماتیک، جزء مواردی می باشد که به صورت کامل در دفترچه راهنمای فارسی جاروبرقی صنعتی اتوماتیک درج شده است. اما برای تکرار و اهمیت فراوان آن در این بخش از مطلب آن ها را شرح خواهید داد:

  • استفاده از جاروبرقی صنعتی اتوماتیک برای کودکان و یا افرادی که ناتوانیی فیزیکی دارند، غدقن می باشد.
  • افرادی که با ناتوانایی حسی و یا عقلی دست و پنجه نرم می کنند، نباید از جاروبرقی صنعتی اتوماتیک استفاده کنند.
  • در صورتی که با استفاده از جاروبرقی صنعتی اتوماتیک به صورت کامل آشنا نیستید، حتما دفترچه راهنمای فارسی آن را به صورت کامل مطالعه کنید.
  • هر نوع استفاده از جاروبرقی صنعتی اتوماتیک که خارج از ضوابط اعلام شده باشد، می توانید خطر آفرین باشد.

در ابتدای کار با این جاروبرقی بهتر است به بررسی مشکلات متداول جاروبرقی بپردازید تا بیشتر با این وسیله آشنا شوید.

نکات ایمنی و نحوه ی استفاده ‌ی جاروبرقی صنعتی اتوماتیک

نکات ایمنی در جهت استفاده از جاروبرقی صنعتی اتوماتیک، یکی از مواردی است که می تواند به شما در جهت حفظ سلامت دستگاه و همین طور جلوگیری از خطرساز شدن این محصول کمک نماید:

  • از قرار دادن لوله جاروبرقی در زمان روشن بودن، در مقابل اعضای بدن خود به شدت خودداری کنید. در غیر این صورت به خودتان آسیب می زنید.
  • هرگونه تغییری در ساختار دستگاه می تواند برای مصرف کننده و همینطور جاروبرقی صنعتی اتوماتیک خطرساز باشد.
  • در صورتی که نیاز به خدمات تعمیرات داشتید، می توانید با نمایندگی تعمیرات جاروبرقی صنعتی اتوماتیک در تهران تماس بگیرید.
  • از کم و یا زیاد نمودن برق ورودی جاروبرقی صنعتی اتوماتیک به شدت خودداری کنید.
  • حتما برق ورودی را با مشخصات درج شده بر روی دستگاه مطابقت دهید.
  • در زمان راه اندازی جاروبرقی صنعتی اتوماتیک، حتما کلیدهای دستگاه را بر روی حالت خاموش قرار دهید.
  • صرفا از پارویی تعبیه شده بر روی جاروبرقی صنعتی اتوماتیک استفاده کنید. چرا که استفاده از پارو های متفرقه می تواند به دستگاه آسیب جدی وارد کند.
  • تمامی بخش ها و تجهیزات این دستگاه در زمان استفاده از جاروبرقی صنعتی اتوماتیک، باید به صورت درستی به یکدیگر متصل شوند.
  • تحت هیچ شرایطی در زمان استفاده از جاروبرقی صنعتی اتوماتیک، آن را به صورت روشن به حال رها نکنید.
  • در زمان استفاده از جاروبرقی صنعتی اتوماتیک، حتما آن را بر روی سطحی صاف و هموار قرار دهید.
  • از استفاده جاروبرقی صنعتی اتوماتیک بدون فیلتر اجتناب کنید.
  • تحت هیچ شرایطی برای بلند کردن و کشیدن جاروبرقی صنعتی اتوماتیک، از سیم برق استفاده نکنید.
  • از جمع آوری مواد اشتعال زا مانند خاکستر روشن، مواد آتش زا و اجسام تیز که منجر به پارگی فیلتر جاروبرقی صنعتی اتوماتیک می شود، خودداری کنید.
  • موارد ممنوعه را با جاروبرقی تمیز نکنید.
  • حتما پیش از هر بار استفاده شناور تعبیه شده در داخل مخزن را مورد بررسی قرار دهید.
  • از شستن قسمت بالایی بدنه خودداری کنید.
  • تعویض قطعات مختلف جاروبرقی صنعتی اتوماتیک، باید توسط تکنسین و یا تعمیرکار جاروبرقی صنعتی اتوماتیک صورت پذیرد.

نحوه اتصال و استفاده از جاروبرقی صنعتی

نحوه اتصال برای استفاده از جاروبرقی صنعتی اتوماتیک، به شما کمک می کند تا مانند یک کاربر حرفه ای از دستگاه خود بهره مند شوید:

  • دو قطعه مویی اضافه در داخل کارتن برای استفاده از جاروبرقی صنعتی اتوماتیک در جهت جارو زدن سطوح مختلف اعم از سنگ، سرامیک، پارکت، اپوکسی و … در نظر گرفته شده است.
  • برای جلوگیری از استهلاک جاروبرقی صنعتی اتوماتیک در زمان استفاده و بالا بردن طول عمر مفیدجاروبرقی ، در زمان های مناسب اقدام به تخلیه مخزن و همین طور نظافت فیلتر کنید.
  • شما می توانید برای تخلیه مخزن، با جدا نمودن قسمت بالای بدنه جاروبرقی صنعتی اتوماتیک و برداشتن فیلتر عمل تخلیه را انجام دهید.
  • برای شست و شو فیلتر از آب سرد استفاده کنید.
  • برای شست و شوی فیلتر جاروبرقی صنعتی اتوماتیک، استفاده از مواد شوینده ممنوع می باشد.

چگونه از جاروبرقی صنعتی اتوماتیک استفاده کنم؟

نحوه استفاده از جاروبرقی صنعتی اتوماتیک، شامل موارد ساده ای می شود که به شما کمک خواهد کرد تا از آسیب های احتمالی دستگاه جلوگیری کنید. هم چنین مانند یک کاربر حرفه ای از جاروبرقی صنعتی اتوماتیک خود استفاده نمایید. در صورتی که در رابطه با استفاده از جاروبرقی صنعتی اتوماتیک سوالی دارید، می توانید با تکنسین های تعمیرات جاروبرقی امداد آی پی در میان بگذارید.

همه چیز درباره جاروبرقی صنعتی و راهنمای خرید آن

جاروبرقی صنعتی از جمله تجهیزات نظافتی پر استفاده و متداول در فضاهای اداری، تجاری و عمومی است. حضور این دستگاه در کنار چند دستگاه نظافتی دیگر، برای مدیریت و حفظ پاکیزگی فضاهای بزرگ و پر رفت و آمد، ضروری به‌نظر می‌رسد. جاروبرقی‌‎های صنعتی به‌طور کلی همان کاری را انجام می‌دهند که از یک جاروبرقی معمولی در خانه انتظار دارید؛ اما تفاوت در قدرت، دوام و کارایی، از جمله مواردی است که این دستگاه را از مدل‌های خانگی خود متمایز می‌کند.

تعداد موتورها و مزیت آن

جاروبرقی‌های صنعتی معمولا از دو یا سه موتور تشکیل شده‌اند؛ و به نمونه‌های تک موتوره، گاهی جاروبرقی نیمه صنعتی گفته می‌شود. علت استفاده از موتورهای چندگانه در این دستگاه‌ها، افزایش توان دستگاه و قدرت مکش آن است. معمولا وزن، اندازه و میزان آلودگی‌های موجود در سطوح فضاهای عمومی (مثل مراکز تجاری، اداری، فرودگاه‌ها، هتل‌ها و…) به دلیل ارتباط بیشتر با فضای باز و رفت و آمد گسترده‌تر، بیشتر است. به همین دلیل جاروبرقی نیازمند توانایی بیشتری برای جذب و مکش آنها خواهد بود.

از سویی افزایش تعداد موتورها به کاربر اجازه می‌دهد تا با تداوم بیشتری از این دستگاه استفاده کند. در واقع شما با یک جاروبرقی تک موتوره خانگی نمی‌توانید به صورت روزانه و در ساعات متمادی کار کنید؛ اما افزایش تعداد موتورها، این شرایط را فراهم کرده است که بدون نگرانی از خرابی زودرس، از جاروبرقی‌های صنعتی به مدت طولانی در طول روز استفاده کنید.

به دلیل دور بالای موتورهای جاروبرقی (۷۰۰۰  الی ۱۰۰۰۰ دور در دقیقه) استفاده مداوم در مدت زمان طولانی (بیش از ۳۰ دقیقه) باعث میشود که درجه موتور افزایش پیدا کند و استهلاک آن را بیشتر میکند. برای مرتفع کردن این مشکل  سیستم تعویض موتور اتوماتیک این امکان را به جاروبرقی می دهد که زمان بیشتری را به صورت مداوم کار کند (حداکثر ۲ ساعت) . کارکرد برد اتوماتیک بدین صورت است که با روشن کردن آن دو موتور روشن میشود و هر ۵ دقیقه یکبار یکی از موتورها خاموش و موتور دیگر روشن میشود و در این سیستم هر موتور پس از ۱۰ دقیقه کار ۵  دقیقه استراحت می کند و باعث میشود که استهلاک بین موتور ها تقسیم میشود.

مهم‌ترین نکات برای خرید جاروبرقی صنعتی

یک انتخاب خوب می‌تواند مزایای بسیاری داشته باشد. در زمینه خرید جاروبرقی صنعتی با توجه به تنوع مدل‌ها، موضوع انتخاب مناسب ممکن است کمی گیج‌کننده و سخت باشد. بنابراین در ادامه این مقاله می‌خواهیم چند نکته مختصر را درباره انتخاب و خرید یک جاروبرقی صنعتی مناسب مطرح کنیم.

اولین نکته توجه به فضای مدنظر شماست. جاروبرقی‌های صنعتی در فضاهای بسیار متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرند. هتل‌ها، مراکز تجاری، مراکز اداری، بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها و… بعضی از این فضاها هستند. هر فضایی مختصات مخصوص خود را دارد. مثلا در یک فضای بیمارستانی بهتر است از جاروبرقی‌هایی استفاده کنید که از سیستم فیلتراسیون مناسبی برخوردار بوده و فیلترهای آن ریزترین ذرات موجود را نیز جذب کنند. از سویی در یک هتل، کم صدا بودن جاروبرقی و کوچک بودن احتمالا فاکتور بسیار مهمی در تصمیم‌گیری خواهد بود.

مساحت فضای مدنظر نیز موضوع مهم دیگری است که در انتخاب جاروبرقی موثر است. برای یک فضای 200 متری یک جاروبرقی نیمه صنعتی نیز می‌تواند از عهده وظایف محول شده برآید؛ در حالی که برای فضاهای بزرگ‌تر باید به دنبال نمونه‌های صنعتی دو یا سه موتوره باشید. البته در این میان مسئله میزان رفت و آمد و ایجاد آلودگی نیز باید در نظر گرفته شود.

توجه به نوع کفپوش محل مدنظر نیز نباید فراموش شود. مثلا در فضاهای هتلی و اداری، گاهی کفپوش‌ها از موکت هستند. در این شرایط طبیعتا شما به یک جاروبرقی آب و خاک نیاز نخواهید داشت؛ اما باید به دنبال یک جاروبرقی با برس‌های خاص و مناسب جاروکردن موکت باشید. در مقابل مثلا در فضاهای بیمارستانی و برای شستشوی بهتر استفاده از جاروبرقی آب و خاک استفاده می‌شود.

اندازه مخزن نکته دیگری است که باید هنگام خرید جاروبرقی صنعتی به آن توجه کنید. طبیعتا هرچه مخزن بزرگ‌تر باشد؛ امکان کار مداوم‌تر دستگاه بیشتر فراهم است؛ و البته به همین نسبت نیز قیمت و اندازه دستگاه بزرگ‌تر خواهد شد. جاروبرقی‌ها از این نظر می‌توانند بسیار متفاوت بوده و از مخزن‌های کوچک 5 لیتری تا مخازن بسیار بزرگ 150 لیتری را ارائه دهند.

موارد استفاده از جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی صنعتی با توجه به توان و قدرتی که دارد معمولا در کارخانجات و یا هتل ها و سازمان ها مورد استفاده قرار میگیرد.مخزن بزرگ و مکندگی بالای آن بلاعث شده است حجم گرد و خاک و مایعات بیشتری را در خود جای دهد. دو موتوره و یا سه موتور بودن این نوع از جاروبرقی ها باعث شده است که مکش بسیار بالایی را داشته باشد و کثیفی های بیشتری را مکش کند. با استفاده از جاروبرقی صنعتی در این اماکن میتوانید بهتر نظافت را انجام دهید. گرد خاک های صنعتی و یا مواردی که بسیار سخت تمیز میشوند با استفاده از جاروبرقی صنعتی به راحتی تمیز میشوند. بعضی از گرد خاک های صنعتی به دلیل خطرناک بودن حتما باید برای نظافت آن از جاروبرقی صنعتی استفاده کنیم.


5/5 - (2 امتیاز)
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر