021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-91093903

نحوه استفاده از جاروبرقی سطلی

نحوه استفاده از جاروبرقی سطلی

جاروبرقی ها از لوازم مهم و کاربردی خانه محسوب می شوند، به این منظور می توانید با مطالعه تاریخچه جاروبرقی می توانید بیشتر با آنها آشنا شوید. جاروبرقی سطلی یکی از لوازم بسیار مهم و کاربردی برای بسیاری مشاغل و کاربرد های خانگی می باشد که از آن به منظور نظافت و تمیز کردن محیط مورد استفاده قرار می گیرد. نحوه استفاده از جاروبرقی سطلی به شما کمک خواهد نمود تا بیش تر با کاربرد این محصول آشنا شوید و انواع مختلفی از آلودگی ها و کثیفی ها اعم از مایعات، زباله های خشک و گرد و غبار را جمع آوری کنید.

در استفاده از جاروبرقی سطلی نکات بسیار مهمی باید رعایت شود تا احتمال نیاز به تعمیر جاروبرقی کاهش یابد مخصوصا که از این جاروبرقی برای تمیزی مایعات نیز استفاده می شود.

کاربر گرامی، چنان چه در مورد نحوه استفاده از جاروبرقی سطلی سوالی دارید، می توانید آن را در انتهای مطلب با تکنسین های امداد آی پی درمیان بگذارید.

 

نحوه استفاده از جاروبرقی سطلی

نحوه استفاده از جاروبرقی سطلی، جزو آموزش های امداد آی پی می باشد که به شما در جهت استفاده بهتر و حرفه ای تر از این دستگاه کمک خواهد نمود. در ادامه از کاربرد جاروبرقی سطلی برای شما خواهیم گفت. همین طور مدل های مختلف آن را معرفی خواهیم کرد. شما می توانید با استفاده از جاروبرقی سطلی، محیط را به خوبی تمیز کنید.

جاروبرقی های سطلی برای مکان های بزرگ بسیار مناسب است چرا که با قدرت مکش بالا و ظرفیت زیادی که دارند کار را بسیار راحت تر از سایر جاروبرقی ها می کند. مسله مکش برای اینگونه جاروبرقی ها بسیار مهم است و ترفند های بسیاری برای تقویت مکش جاروبرقی وجود دارد.

استفاده از جاروبرقی سطلی چگونه است؟

راهنمای استفاده از جاروبرقی سطلی به طور کلی موارد مختلفی را در بر می گیرد. همین طور معرفی قطعات جاروبرقی سطلی را با خود به همراه دارد تا در زمان استفاده از این دستگاه، تمامی نکات را در مورد بخش های مختلف آن بدانید. در ادامه امداد آی پی تمامی این نکات را برای شما شرح خواهد داد.

از جاروبرقی ها استفاده های متنوعی میتوان کرد که در مقالات قبلی درباره نمونه کاربرد های جاروبرقی صحبت کرده ایم.

راهنمای استفاده از فیلتر جاروبرقی سطلی

جاروبرقی سطلی دارای فیلتر وا گسترده از جنس پارچه نبافته با لایه داخلی می باشد. به همین خاطر قابلیت جدا سازی هوا و گرد و حاک و زباله های ریخته شده داخل مخزن را دارا می باشد.

فیلتر جاروبرقی از بخش های مهم آن به حساب می آید. توصیه می شود حتما نحوه تعویض فیلتر جاروبرقی را آموزش ببینید.

راهنمای استفاده شناور جاروبرقی سطلی

پیش از این که آب موجود در مخزن به دلیل زیاد شدن از سطح مخزن، به موتور آسیبی وارد کند و موتور دچار آب خوردگی شود. شناور با بستن مسیر هوا مانع از مکش شده که این امر باعث تغییر صدای موتور شده و کاربر باید با خاموش نمودن جاروبرقی سطلی اقدام به خالی نمودن مخزن دستگاه کند.

نکاتی در مورد نگهداری و استفاده از جاروبرقی سطلی

به شما توصیه می کنیم که در زمان بررسی نحوه استفاده از جاروبرقی سطلی، نکاتی را در مورد نگهداری و حفاظت از این دستگاه بدانید تا طول عمر جاروبرقی شما افزایش یابد :

  • در مکان هایی که سیستم اتصال به زمین وجود ندارد از استفاده  سطلی خودداری کنید.
  • به هیچ عنوان از جاروبرقی بدون فیلتر استفاده نکنید.
  • از استفاده جاروبرقی سطلی توسط افرادی که توانایی کامل ندارند مانند کودکان و افرادی که دچار معلولیت هستند، جلوگیری کنید.
  • پیش از این که اقدام به استفاده از دستگاه خود کنید، حتما راهنمای استفاده از جاروبرقی سطلی را به طور کامل مطالعه کنید.
  • جاروبرقی سطلی باید در یک مکان سرپوشیده و صاف و عاری از رطوبت نگهداری شود.
  • به دلیل قدرت مکش بالای جاروبرقی سطلی، درزمان روشن بودن دستگاه، لوله جاروبرقی را مقابل اعضای بدن خود به ویژه چشم و گوش نگیرید.
  • در صورتی که آب و یا کف از دستگاه خارج شد، کار با دستگاه را متوقف کنید.
  • از جمع اوری اجسام تیز و برنده مانند خرده شیشه، براده آهن و.. که باعث آسیب رسیدن به فیلتر می شود، خودداری کنید. در غیر این صورت مجبور به تعویض فیلتر جاروبرقی می شوید.
  • از گرفتن کابل برق جاروبرقی سطلی برای جا به جایی و کشیدن آن خودداری کنید.

معرفی قطعات جاروبرقی سطلی

برای آشنایی بیشتر با نحوه استفاده از جاروبرقی سطلی، بهتر است با قطعات مختلف آن بیش تر آشنا شوید:

  • کلید روشن و خاموش
  • دسته
  • سری مکش
  • محافظ فیلتر
  • شناور
  • فیلتر
  • لاستیک لبه مخزن
  • مخزن استیل
  • کوپلینگ ورودی
  • بست مخزن
  • سینی
  • چرخ
  • خرطومی
  • سری خرطومی کوپلینگ
  • لوله فلزی بالایی
  • لوله فلزی صاف
  • برش پلاستیکی خاک
  • برس پلاستیکی آب
  • گوشه پاک کن
  • گردگیر
  • مبل پاک کن

باز کردن بسته بندی و استفاده از جاروبرقی سطلی

نحوه راه اندازی جاروبرقی سطلی  و کار با جاروبرقی به شرح زیر می باشد:

  • در ابتدا اطمینان خاطر کسب کنید، شخصی که نسبت به باز کردن بسته بندی دستگاه اقدام می کند دارای صلاحیت لازم باشد و طرز استفاده از جاروبرقی سطلی را بداند.
  • در زمان تحویل جاروبرقی سطلی، از پلمپ بودن و عدم باز بودن بسته بندی و کارتن آن اطمینان خاطر کسب کنید.
  • چسب لبه درب کارتن را بکنید و دفترچه راهنمای فارسی و ضمانتنامه جاروبرقی سطلی خود را به بیرون بیاورید.
  • حال می توانید دستگاه را از داخل کارتن حارج کنید.
  • تمامی قطعات موجود در کارتن اعم از لوله خرطومی، لوله فلزی دو تکه، برس خانگی خاک، برس خانگی آب، گوشه پاک کن، گرد گیر مویی، مبل پاک کن را خارج کنید.
  • حال بر اساس دفترچه راهنمای فارسی جاروبرقی سطلی، آن ها را به یکدیگر متصل کنید.

نصب لوله خرطومی

اولین گام برای استفاده از جاروبرقی سطلی، نصب لوله خرطومی به دستگاه می باشد. برای این کار کوپلینگ سر خرطومی را به ورودی مکنده وارد کنید و برای اتصال محکم آن را در جهت عقربه های ساعت بپیچانید.

اتصال دو شاخه به پریز برق

دومین گام برای استفاده از جاروبرقی سطلی، زدن دو شاخه و کبل برق جاروبرقی سطلی به پریز برق می باشد.

طرز کار جاروبرقی سطلی

پیش از این که با نحوه استفاده از جاروبرقی سطلی آشنا شوید، لازم است بیش تر در مورد طرز کار جاروبرقی سطلی بدانید. مکانیزم طراحی و عملکرد وکیوم این دستگاه بسیار ساده و راحت می باشد. این تجهیزات با به کار گیری سیستم مخصوصی که برای آن تعبیه شده است، قادر می باشد تا آلودگی های خشک و مرطوب را به راحتی از یکدیگر جدا نماید.

همین طور دارای پمپ های مکش می باشد تا بتواند تمامی آلودگی ها و ضایعاتی که در امتداد لوله قرار دارند را به راحتی جمع آوری کند.

در بالای جاروبرقی سطلی، جریان هوا کاهش پیدا کرده و این کاهش سرعت جریان، باعث می شود تا ذرات سنگین تر در مخزن بیفتند. البته لازم است بدانید که دستگاه های جاروبرقی سطلی یک نازل مخصوص دارند که برای جمع آوری زباله های خشک کاربرد دارد. همین طور به نازل دیگری برای جمع آوری آلودگی های مایع مجهز شده اند.

در هنگام جمع آوری زباله های خشک باید مراقب بود تا کیسه جاروبرقی دچار پارگی و آسیب نشود. شما می توانید علت پاره شدن کیسه جاروبرقی را جویا شوید.

کاربرد های جاروبرقی سطلی

در صورتی که فکر می کنید استفاده از جاروبرقی سطلی صرفا برای جمع آوری گرد و غبار مورد استفاده قرار می گیرد، در اشتباه هستید. امروزه جاروبرقی ها کار های زیادی را برای ما انجام می دهند که در ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت.

زدودن خز حیوانات و موهای ریز از سطوح مختلف

یکی از مهم ترین و چشمگیر ترین کاربرد های جاروبرقی سطلی، جمع آوری مو ها می باشد. این دسته از جاروبرقی ها، از قدرت مکش بسیار بالایی برخوردار می باشند و می توانند در کم ترین زمان به راحتی ریز ترین مو ها را جمع آوری کنند. برای پک کردن مو های ریز و یا حتی خز حیوانات و عروسک های خود از روی فرش، ملحفه، پارت، مبل، تخت، فرش و… می توانید از جاروبرقی سطلی استفاده کنید.

به کار گیری جاروبرقی سطلی در صنایع مختلف

یکی دیگر از موارد استفاده از جاروبرقی سطلی، صنایع مختلف می باشد. این تجهیزات در دو نوع تجاری و خانگی طراحی و تولید شده اند که در مدل تجاری آن ها قدرت مکش بیش تری برای دستگاه تعبیه شده است. همین طور دارای مخزن بزرگ تری می باشد.

استفاده از جاروبرقی سطلی در کارواش

یکی دیگر از موارد استفاده از جاروبرقی سطلی، در مراکز شست و شو ماشین یا همان کارواش می باشد. از جاروبرقی سطلی برای خدمات متنوعی در این محل استفاده می شد. یکی از این خدمات، نظافت داخلی خودرو می باشد که در معرض آلودگی های مختلف قرار دارد. بدنه جاروبرقی سطلی از مقاومت چشم گیری برخوردار می باشد. به همین خاطر برای محیط های صنعتی بسیار مناسب می باشد.

با جاروبرقی سطلی کک را از بین ببرید.

یکی از کابرد های جاروبرقی های سطلی در خانه، کشتن کک ها می باشد. این نوع جاروبرقی می تواند تا 96 درصد کک های موجود در خانه را از بین ببرد.

استفاده از جاروبرقی سطلی برای نظافت هتل ها

از دیگر موارد استفاده از جاروبرقی سطلی، می توانیم به نظافت هتل ها و مهمان خانه ها اشاره کنیم. این جارو ها با در نظر گرفتن طول عمر بالا، مخزن بسیار بزرگ و قدرت مکش بسیار قوی، قابلیت تمیز نمودن تعداد زیادی از اتاق های هتل را دارا می باشند.

معرفی انواع جاروبرقی سطلی

امروزه با توجه به افزایش میزان استفاده از جاروبرقی سطلی، این تجهیزات در مدل های مختلف که هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند، طراحی و تولید شده اند. این نوع جاروبرقی را می توان به دو نوع ثابت و متحرک تقسیم بندی نمود که نوع ثابت آن با نام جاروبرقی مرکزی نیز شناخته می شود.

در بیش تر ساختمان های مدرن از جاروبرقی مرکزی استفاده می شود که مخرن آن در تراس های واحد ها قرارگرفته است و برای نظافت بهتر، در هر اتاق یک لوله خرطومی برای تمیز نمودن تمامی سطوح قرار گرفته است.

جاروبرقی صنعتی

قوی ترین نوع جاروبرقی هیا سطلیريال مدل های صنعتی ان می باشد. از مهم ترین موارد استفاده از جاروبرقی سطلی صنعتی می توانید به کارخانه های صنعتی و زباله های مخصوص آن ها نام ببریم. لازم است بدانید که این دسته از جاروبرقی های سطلی، به صورت تخصصی برای صنایع مختلفی طراحی و تولید شده اند که مخزن و قدرت مکش آن ها متفاوت و کاملا منحصر به فرد می باشد.

جاروبرقی های سطلی و نیمه صنعتی

جاروبرقی نیمه صنعتی از قدرت مکش بالایی برخوردار می باشند. اما نه به اندازه نمونه های صنعتی. لازم است بدانید که مخزن این نوع از جاروبرقی ها کوچک تر بوده و دارای قابلیت روشن ماندن و کار مداوم می باشند. در این نوع از جاروبرقی ها، از لوله تلسکوپی استفاده نشده است و اکثرا دارای لوله های بدون قابلیت تنظیم اندازه می باشند.

جاروبرقی های سطلی خانگی

جاروبرقی های سطلی خانگی، ساده ترین نوع این محصول می باشد. استفاده از جاروبرقی سطلی خانگی، بیش تر به منظور جمع آوری مواد جامد و خشک می باشد. با در نظر گرفتن کاربرد این دسته از جاروبرقی های سطلی، مشخصات فنی معمولی تر و مخزن کوچک تری برای آن ها تعبیه شده است.

ویژگی های جاروبرقی سطلی

یکی از دلایل محبوب بودن و کاربردی بودن جاروبرقی سطلی در بین مصرف کنندگان، ویژگی های آن می باشد. چرا که این دستگاه قابلیت جمع آوری انواع آلودگی ها را دارا می باشد. در ادامه به شرح ویژگی های جاروبرقی سطلی خواهیم پرداخت:

نحوه تعویض کیسه جاروبرقی سطلی

تعویض به موقع کیسه جاروبرقی اهمیت زیادی دارد. در صورتی که کیسه جاروبرقی پر شده و به موقع تعویض نشود همزمان با روشن کردن جاروبرقی گرد و خاک از آن خارج شده و محیط را آلوده می‌کند، همچنین این کار یکی از علل گرم شدن موتور جاروبرقی می تواند باشد.

جاروبرقی‌ها در دو مدل خوابیده (معمولی) و سطلی (عمودی) تولید می‌شود. در مدل معمولی بسته به مدل جاروبرقی، کیسه آن می‌تواند از نوع کیسه یکبار مصرف و یا دائمی باشد. جاروبرقی‌معمولهای سطلی نیز در دو نوع کیسه‌دار و بدون کیسه عرضه می‌شوند که نحوه تعویض هرکدام از مدل‌های عنوان شده متفاوت است.

تعویض کیسه دائمی جاروبرقی معمولی

تفاوت کیسه دائمی با نوع یکبار مصرف در امکان خالی کردن و استفاده مجدد از آن است. جهت تعویض کیسه دائمی:

  • لوله خرطومی را جدا کرده و درب جاروبرقی را باز کنید.
  • در صورت پر بودن نیمی از کیسه آن را از نگهدارنده پلاستیکی جدا کرده و خارج کنید.
  • محتویات کیسه را در فضای باز به داخل نایلون یا سطل بزرگ خالی کنید. (بهتر است در این مرحله ماسک بزنید تا گرد و خاک وارد مجاری تنفسی شما نشود).
  • پس از خالی شدن کیسه چند بار به آن ضربه بزنید تا خاک‌های باقی مانده خارج شوند.
  • کیسه را مجددا در جای خود قرار داده و درب جاروبرقی را ببندید.
  • کیسه‌های دائمی قابل شستشو هستند و می‌توانید هرچندوقت یکبار پس از خالی کردن آن‌ را شسته و پس از خشک شدن کامل داخل جاروبرقی قرار بدهید.

استفاده از جاروبرقی سطلی در مساجد

همانطور که می دانیم اماکن مقدس و مساجد بخاطر تردد گسترده افراد و زائرین می تواند از نظر بهداشتی خیلی زیاد مورد اهمیت باشد. از جانبی بنا به اعتقاد ما مسلمانان مساجد و دیگر اماکن مقدس بایستی محیطی پاک و عاری از هرگونه آلودگی باشد .لذا با توجه به سطح تردد بالا و متراژ بالا در این اماکن ،جهت نظافت بایستی از دستگاه های مکانیزه نظافت صنعتی استفاده نمود و لازمپاست  نحوه استفاده از جاروبرقی صنعتی اتوماتیک را به خوبی بدانید. یکی از این دستگاهها که بصورت گسترده در مساجد مورد استفاده قرار می گیرد ،دستگاه جاروبرقی صنعتی می باشد.

مزایا و معایت جاروبرقی سطلی

مزایا

  • قدرت موتور بالا و مکش قوی
  • نظافت راحت و آسان سطوح مختلف
  • صرفه‌جویی در زمان تمیزکاری
  • صرفه هزینه بالا
  • کیفیت و مقاومت بالای جاروبرقی سطلی
  • حجم بالای مخزن جاروبرقی و راحتی تخلیه آن
  • وزن سبک جاروبرقی‌های سطلی

معایب

  • اندازه بزرگ دستگاه و اشغال کردن فضای زیاد
  • داشتن صدای بسیار بلند
بدون برچسب

3.5/5 - (4 امتیاز)
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر