021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-91093903

بررسی اجزای جاروشارژی

بررسی اجزای جاروشارژی

آشنایی با قطعات جاروشارژی می تواند برای خیلی از افراد که به تازگی این دستگاه را خریداری کرده اند، جالب باشد. همین طور دوست داشته باشند تا به بررسی اجزای جاروشارژی بپردازند. به همین خاطر امداد آی پی در این مطلب به صورت تک تک و کاملا مجزا، هر یک از بخش های اصلی این وسیله را مورد بررسی قرار می دهد. شما می توانید با بررسی اجزای جارو شارژی، همانند یک کاربر حرفه ای با آن کار کنید و در جهت تمیز نمودن و نظافت محیط جاروشارژی را مورد استفاده قرار دهید. لازم است بدانید که در زمان بررسی اجزای جاروشارژی، وظیفه هر یک از این بخش ها و قطعات را شرح خواهیم داد تا هر چه بیش تر و بهتر با عملکرد این وسیله پر استفاده و محبوب آشنا شوید.

کاربران گرامی؛ چنانچه نظر یا تجربه به خصوصی در مورد نحوه عملکرد و کارایی اجزای جاروشارژی دارید می تواید با به اشتراک گذاشتن نظر یا پرسش خود به گفتمان با متخصصین تعمیرگاه امداد آی پی بپردازید.

بررسی اجزای جاروشارژی

بررسی اجزای جاروشارژی به تمامی مصرف کنندگان این دستگاه می تواند کمک کند تا هر چه بیش تر و بهتر یا بخش های مختلف و عملکرد هر کدام از آن ها آشنا شوند. در این صورت می دانند در زمان عیب یابی و تعمیر چه اقداماتی را انجام دهند. همین طور این امکان فراهم می شود تا با بررسی اجزای جاروشارژی، به عنوان یک کاربر حرفه ای آن را مورد استفاده قرار دهند. در ادامه امداد آی پی به بررسی اجزای حیاتی و حائز اهمیت جاروشارژی برای شما پرداخته است. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

نحوه عملکرد جاروشارژی

هر وسیله ای که با نیروی برق کار می کند، بهتر است که شناخت بیش تر و بهتری نسبت به اجزا و بخش های مختلف آن داشته باشیم. همین طور با بررسی اجزای جاروشارژی و آشنایی با نحوه عملکرد اجزای جاروشارژی، می توان نهایت مراقبت و نگهداری را از آن به عمل آورد.

وظیفه موتور در بررسی اجزای جاروشارژی

موتور یکی از بخش ها و قطعات اصلی ساختار جاروشارژی به شمار می آید. این بخش را در زمان بررسی اجزای جارو شارژی می توان به عنوان قلب این وسیله معرفی نمود. چرا که موتور جاروشارژی وظیفه دارد تا دستگاه را روشن نموده و تمامی بخش ها را در جهت تمیز کردن گرد و خاک با یکدیگر هماهنگ کند. اگر بخواهیم به زبان ساده نحوه عملکرد موتور جاروشارژی را شرح دهیم، باید آن را شبیه به نی تشبیه کنیم که با استفاده از مکش، گرد و غبار و آلودگی ها را در خود می کشد.

معرفی کیسه جاروشارژی و اهمیت آن

کیسه جاروشارژی از اهمیت زیادی در ساختار جاروشارژی برخوردار است. چرا که وظیفه دارد تا آلودگی ها و گرد و غبار را در خود جمع کند و مانع از آسیب رسیدن خاک و کثیفی ها به موتور شود. توجه داشته باشید که کیسه جاروشارژی در دو نوع یک بار مصرف و دائمی تولید شده اند که در ادامه به بررسی هر کدام به صورت جداگانه خواهیم پرداخت:

  • کیسه جاروشارژی دائمی، این امکان را برای شما فراهم می کند تا به مدت طولانی تری از آن استفاده کنید. همین طوری شما در زمان استفاده از کیسه جاروشارژی، نیازی به تعویض آن ندارید و در مواقع لازم می توانید صرفا کیسه را از آشغال و گرد و خاک خالی نمایید. این نوع از کیسه ها به طور معمول 5 لایه بوده و از طول عمر بالایی برخوردار می باشند.
  • کیسه جاروشارژی یک بار مصرف، همان طور که نامشان مشخص است، پس از پر شدن باید دور انداخته شده و کیسه ای نو و تمیز را جایگزین آن ها کنید. عمدتا جنس کیسه جاروشارژی یک بار مصرف از نوعی الیاف تهیه می شود که در بعضی از مدل ها این امکان برای شما فراهم است تا چند مرتبه از آن استفاده نمایید.

نقش باطری در اجزای جاروشارژی

باطری در ساختار جاروشارژی به عنوام نبع تغذیه این وسیله شناخته می شود. به همین خاطر در زمان روشن کردن دستگاه جاروشارژی، باید باطری به مقدار کافی در خود انرژی ذخیره کرده باشد. به طور معمول باطری هایی که در ساخت جاروشارژی مورد استفاده قرار می گیرند، 12 ولتی بوده و صرفا 20 دقیقه نیاز دارند تا به صورت کامل پر شوند. از این رو یک باطری آسیب دیده و معیوب شده، امکان دارد مدت زمان بیش تری را برای شارژ شدن بخواهد و یا پس از فول شارژ شدن بازدهی مناسب و همیشگی را برای شما نداشته باشد. به همین خاطر در جهت نگهداری از باطری در ادامه نکاتی را آورده ایم که قطعا می تواند در سلامت  به شما کمک کند:

  • توجه داشته باشید که باطری جاروشارژی صرفا 20 دقیقه نیاز دارد تا به طور کامل شارژ شود.
  • حتما برای شارژ نمودن باطری، از شارژر اصلی و فابریک دستگاه جاروشارژی خود استفاده نمایید.

معرفی فیلتر و نقش آن در بررسی اجزای جاروشارژی و کارکرد بهتر آن

فیلتر جاروشارژی، وظیفه دارد تا از موتور دستگاه در جهت نفوذ و رخنه گرد و عبار و آلودگی ها محافظت نماید. در صورتی که این ذرات معلق، وارد موتور جاروشارژی شوند، می توانند عملکرد دستگاه را دچار اختلال کرده و در آخر از قدرت مکش جاروشارژی کم کنند. شما باید بدانید که فیلتر جاروشارژی باید به صورت دوره ای و پس از چند بار استفاده از جاروشارژی، تمیز شده و مورد نظافت قرار بگیرد.

بررسی عملکرد پایه یا شارژر جاروشارژی

پایه یا شارژر جارو شارژی، وظیفه دارد تا در زمان خالی شدن باطری، آن را مجدد پر و شارژ نماید. شما می توانید پس از چند ساعت استفاده از جاروشارژی متوجه این مسئله شوید که شارژ باطری به اتمام رسیده است و باید دستگاه را بر روی پایه یا شارژر جاروشارژی قرار دهید. این بخش از دستگاه جاروشارژی، بسته به مدل دستگاه شما، دارای مدل های متنوعی هستند که می توانند باطری جاروشارژی شما را به صورت کامل شارژ نموده و امکان استفاده مجدد از آن را برای شما فراهم کنند.

نحوه کارکرد دکمه های روشن و خاموش در اجزای جاروشارژی

باید بدانید که برای شروع فرایند نظافت و تمیز کردن با کمک دستگاه جاروشارژی، شما نیاز دارید تا از دکمه های روشن و خاموش استفاده کنید. این دکمه ها بر روی بدنه جاروشارژی تعبیه شده اند و محل قرار گیری آن ها بر روی بدنه بسته به مدل و برند تولید کننده جاروشارژی شما متفاوت است. شما باید در نظر داشته باشید که در جهت روشن کردن دستگاه جاروشارژی باید دکمه On و در جهت خاموش نمودن دستگاه دکمه Off را فشار دهید. همین طور لازم است بدانید که برای کم و زیاد کردن قدرت مکش دستگاه جاروشارژی، در برخی از مدل ها دکمه ولوم در نظر گرفته شده است‌که با چرخش آن می توانید مقدار مکندگی جاروشارژی را به دلخواه تنظیم کنید.

غلطک جاروشارژی در بررسی اجزای جاروشارژی

غلطک یا برس جاروشارژی، یکی از اجزای حائز اهمیت در جاروشارژی است و محل قرار گیری آن در سر دستگاه می باشد. این بخش از جاروشارژی، در زمان نظافت و استفاده از جاروشارژی، تماس مستقیمی با انواع سطوح دارد. گاهی امکان دارد که به دلیل جمع شدن مو و پرز، غلطک جاروشارژی، به درستی نچرخد و دچار مشکل شود. از این رو باید برای تمیز کردن غلطک جاروشارژی اقدام نمایید. در غیر این صورت امکان دارد که با کم شدن قدرت مکش جاروشارژی مواجه شوید.

نقش بدنه جاروشارژی در اجزا

به بخش خارجی جاروشارژی که تمامی اجزای داخلی جاروشارژی را در خود نگهداری می کند، بدنه و یا محفظه جاروشارژی می گویند. این بخش از جاروشارژی وظیفه دارد تا از وارد شدن آسیب و همین طور گرد و غبار به بخش ها و اجزای داخلی جاروشارژی، جلوگیری نماید. به طور عمده جنس بدنه جاروشارژی از پلاستیک فشرده ساخته می شود.

بررسی کارایی پوزه یا خرطومی سر جاروشارژی

در بیش تر مدل های جاروشارژی، یک بخش و قسمت پلاستیکی به شکل پوزه و یا خرطوم در سر دستگاه جاروشارژی تعبیه شده است تا بتوان از آن در جهت تمیز نمودن سطوح خاص و ورود به قسمت های غیر قابل دسترس، استفاده نمود.

جمع بندی از بررسی اجزای جاروشارژی

قطعا بررسی اجزای جاروشارژی می تواند از شما یک کاربر حرفه ای بسازد. همین طور شناخت هر یکی از اجزای جاروشارژی می تواند به شما در حفط و نگهداری آن کمک کرده و در نتیجه باعث افزایش طول عمر مفید دستگاه خواهد شد. اما اگر به هر دلیلی با عیب و مشکل در ساختار و عملکرد دستگاه جاروشارژی خود مواجه شدید می توانید به راحتی از خدمات نمایندگی تعیمرات جاروشارژی که توسط تکنسین های ماهر و مسلط امداد آی پی اداره می شود، کمک بگیرید.


5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر