021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات جاروبرقی با ما در تماس باشید 021-91093903

تعویض بلبرینگ جاروبرقی

تعویض بلبرینگ جاروبرقی

قصد داریم شما را در این مقاله با آموزش تعویض بلبرینگ جاروبرقی آشنا کنیم. این آموزش‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید مشکل بلبرینگ جارو برقی را خودتان در منزل رفع و بلبرینگ جدید را جایگزین نمایید. اما در هر صورت، بهتر است برای تعمیرات جاروبرقی، از تعمیرکار متخصص آن کمک بخواهید. قبل از آموزش نحوه تعویض بلبورینگ جاروبرقی، بهتر است با این قطعه و کاربرد آن در دستگاه آشنا شوید. محل قرارگیری بلبرینگ‌ها دوسر ابتدایی و انتهایی موتور جاروبرقی است. بلبرینگ به موتور کمک می‌کند تا فعالیت خود را به‌خوبی انجام دهد.به مطالعه ادامه این مقاله بپردازید تا اطلاعات تکمیلی را دریافت نمایید.

کاربران عزیز، اگر سوال و یا ابهامی در رابطه با نحوه تعویض بلبورینگ های جارو برقی دارید به شما توصیه میکنیم ابتدا به مطالعه این مقاله به طور کامل بپردازید و پس از آن سوالات خود را در بخش دیدگاه انتهای همین مقاله از تعمیرکار آنلاین امداد آی پی پرسش نمایید.

در ادامه با امداد آی پی همراه بمانید

چرا بلبرینگ جاروبرقی خراب میشود؟

در این بخش به بررسی پاسخ هایی مناسب برای سوال دلیل خراب شدن بلبرینگ جاروبرقی چیست؟ می پردازیم؛ شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که چگونه می‌توان فهمید، بلبرینگ جاروبرقی خراب است و زمان تعویض آن فرا رسیده. همانطور که می‌دانید، جاروبرقی جزو لوازم بسیار پرسروصدای منزل است.
گاهی اوقات سروصدای حاصل از موتور جاروبرقی دوچندان می‌شود و اغلب دلیل آن، خرابی یا کثیفی بلبرینگ است. البته غیرعادی شدن صدای جاروبرقی دلایل دیگری غیر از بلبرینگ نیز دارد. اما عمده‌ترین دلیل آن ناشی از این بخش است. پیش از تعویض بلبرینگ جاروبرقی ابتدا باید با دلیل خرابی آن آشنا شوید.

همگی ما با فیلترهای جاروبرقی و عملکرد آن‌ها آشنا هستیم. این قطعه ساده تأثیر بسزایی در سلامت و ماندگاری دستگاه شما دارد. به‌گونه‌ای که تأخیر در تعویض آن می‌تواند، علت اصلی خرابی بلبرینگ و بسیاری از مشکلات دیگر در دستگاه باشد.
عدم تمیز کردن و تعویض به موقع این فیلترها سبب می شود، گردوخاک را از خود عبور دهند. عبور گردوخاک از فیلتر و ورود آن به فن دستگاه، می‌تواند منجر به ایجاد لایه‌ای از گردوخاک روی فن شده و از حرکت منظم آن ممانعت کند. حرکت نامنظم فن، منجر به خرابی بلبرینگ‌های آن خواهد شد.

نحوه تعویض بلبرینگ جاروبرقی در 7 مرحله

تعویض بلبرینگ جاروبرقی به شرط تشخیص مشکل در آن میسر است. اگر فکر می‌کنید، علت ایجاد سروصدای مذکور، ساییده شدن و خرابی بلبرینگ است، هرچه زودتر نسبت به تعویض آن اقدام نمایید. برای این کار باید مراحل زیر را دنبال کنید.

در آشنایی با نحوه تعویض بلبرینگ جاروبرقی به بررسی موارد زیر خواهیم پرداخت:

  • نحوه باز کردن موتور جاروبرقی
  • نحوه خارج کردن فن
  • بررسی زغال‌های کربنی
  • طریقه خارج کردن استاتور
  • روش خارج کردن کوموتاتور
  • در نهایت خارج کردن بلبرینگ‌ها

طی کردن مراحل بالا به ترتیب، برای تعویض بلبرینگ جاروبرقی لازم است.

باز کردن موتور جاروبرقی برای تعویض بلبرینگ

مراحل باز کردن موتور جاروبرقی برای تعویض بلبرینگ به شرح زیر است:

  • همانطور که گفته شد، بلبرینگ قطعه‌ای در دوسر شفت موتور جاروبرقی است.
  • بنابراین برای تعویض بلبرینگ جاروبرقی، ابتدا باید موتور آن نمایان شود.
  • برای این‌کار ابتدا باید کیسه، فیلتر و هر آنچه درون جاروبرقی است را از آن خارج کنید.
  • موتور داخل محفظه‌ای پلاستیکی در پشت محل قرارگیری فیلتر، قرار دارد. این محفظه پلاستیکی به وسیله پیچ سفت شده است.
  • برای اینکه موتور جاروبرقی نمایان شود، باید این پیچ‌ها را باز کنید تا بتوانید محفظه پلاستیکی را از روی موتور بلند کنید.
  • بهتر است در ابتدای کار به‌منظور جلوگیری از آسیب‌رسیدن به مبرد الکتریکی، آن را از جای خود خارج کنید.
  • بهتر است در حین خروج هر قطعه از محل دقیق قرارگیری و اتصالات آن یک عکس تهیه کنید تا در زمان جمع‌کردن موتور مشکلی برای شما ایجاد نشود.
  • در نهایت برای تعویض بلبرینگ جاروبرقی، باید موتور را از جای خود خارج کنید.

خارج سازی فن و تعویض بلبرینگ

نحوه خارج کردن فن برای تعویض بلبرینگ جاروبرقی به شرح زیر است؛ مرحله دوم از مراحل تعویض بلبرینگ جاروبرقی، به خارج کردن فن مربوط است. اگر به دقت نگاه کنید، متوجه وجود یک صفحه محافظ فلزی در انتهای شفت موتور خواهید شد. فن دستگاه در پشت این صفحه فلزی قرار گرفته است.

ابتدا باید پیچ‌های این صفحه فلزی را باز کرده و آن را جدا کنید. پس از باز کردن این بخش، باید پیچ‌های فن را نیز باز کنید تا بتوانید آن را به‌راحتی از جای خود خارج کنید. بیاد داشته باشید که در هر مرحله از گرفتن عکس غافل نشوید.

بررسی زغال‌های کربنی جاروبرقی

نحوه بررسی زغال‌های کربنی برای تعویض بلبرینگ به قرار زیر می باشد؛ زغال‌های کربنی جاروبرقی، بخش مهمی از این دستگاه هستند که در اثر استفاده و به مرور زمان ممکن است کوتاه شوند. کوتاه شدن این زغال‌ها به خودی خود می‌تواند، مشکلات متعددی را برای دستگاه شما به‌وجود آورد.
برای تعویض بلبرینگ، این زغال‌ها نیز باید باز شوند. زغال‌های کربنی معمولاً با سرسیم خودشان باز می‌شوند. بیاد داشته باشید که اگر در مراحل تعویض بلبرینگ جاروبرقی، متوجه کوتاه‌شدن هر یک از این زغال‌ها شدید، هر دوی آن‌ها را با زغال‌های سالم و نو جایگذاری کنید.

خارج کردن استاتور برای تعویض بلبرینگ

نحوه خارج کردن استاتور برای تعویض بلبرینگ به شرح زیر می باشد:

  • مرحله بعدی در فرآیند تعویض بلبرینگ موتور جاروبرقی، خارج کردن استاتور است.
  • استاتور دارای یک بست فنری است که اگر آن را به سمت پایین فشار دهید، آن را رها می‌کند.
  • در نتیجه به‌راحتی می‌توانید استاتور را خارج کنید. استاتورهای اغلب دارای یک کنترلر هستند که این قطعه نیز باید به همراه استاتور خارج شود.
  • در هر مرحله به محل قرارگیری واشرها دقت کرده یا حتی‌المقدور از آن عکس تهیه کنید.

خارج کردن کوموتاتور جاروبرقی

نحوه خارج کردن کوموتاتور برای تعویض بلبرینگ به شرح زیر است:

  • کوموتاتور در واقع یک حلقه نواری نازک مسی است که کلکتور نیز نامیده می‌شود. خرابی این قطعه یکی از عواملی اصلی جرقه زدن موتور جاروبرقی است. اگر کوموتاتور دستگاه شما به دلیل نفوذ گردوخاک و … کثیف شده، بهتر است برای بهبود عملکرد موتور جاروبرقی آن را تعویض کنید.

خارج کردن بلبرینگ‌ها از جاروبرقی

نحوه خارج کردن بلبرینگ‌ها از جاروبرقی به شرح زیر است؛ در نهایت نیز نوبت به خارج کردن و تعویض بلبرینگ جاروبرقی می‌رسد. این بلبرینگ‌ها که به دوسر روتر وصل شده‌اند، به‌راحتی و حداکثر با چند ضربه از جای خود خارج می‌شوند. پس از خارج کردن بلبرینگ‌های قدیمی می‌توانید آن‌ها را با بلبرینگ‌های جدیدی که مناسب مدل جاروبرقی شما هستند جایگذاری کنید.

مرحله پایانی تعویض بلبرینگ جاروبرقی

در این بخش به مرحله پایانی تعویض بلبرینگ می پردازیم:

  • پس از تعویض بلبرینگ جاروبرقی و جایگذاری آن با بلبرینگ‌های جدید، بهتر است به منظور ارتقا کیفیت عملکرد دستگاه خود، آن را به دقت تمیز کنید و با جایگذاری سایر اجزا در محل مناسب خود، کار تعویض بلبرینگ جاروبرقی را به پایان برسانید. اگر در مراحل بازکردن موتور جاروبرقی از جای مربوط به هر قطعه و اتصالات آن عکس تهیه کرده باشید. بستن دستگاه برای شما راحت خواهد بود.

به‌یاد داشته باشید که اگر به هر دلیل خود را قادر به انجام عمل تعویض بلبرینگ جاروبرقی نمی‌دانید، بهتر است انجام این کار را به یک متخصص واگذار کنید.

نکات تعویض بلبرینگ جاروبرقی

  • بهتر است پس از عوض کردن بلبرینگ جاروبرقی کلکتور و ذغال های موتور را تمیز کنید و اگر نیاز بود اقدام به عوض کردن ذغال ها کنید زیرا هنگامی که بلبرینگ ها آسیب می بینند به احتمال زیاد این قطعات نیز دچار مشکل می شوند.
  • اطمینان از سلامت پروانه موتور حاصل کنید. در صورتی که این قسمت آسیب دیده باشد و مشکل آن رفع نشود بلبرینگ های جدید دچار عیب می شوند.
  • بهتر است لاستیک دور موتور جاروبرقی خود را عوض کنید که قدرت مکش بیشتری داشته باشد.

خلاصه‌ آموزش 0 تا 100 تعویض بلبرینگ جاروبرقی توسط تعمیرکار نمایندگی امداد آی پی

خلاصه‌ای از آموزش تعویض بلبرینگ جاروبرقی توسط تعمیرکار نمایندگی امداد آی پی به شرح زیر است؛ اگرچه تمام مراحل تعویض بلبرینگ جاروبرقی در این مقاله گفته شده است؛ اما انجام این کار توسط هر فردی امکان‌پذیر نیست.
از آنجایی که ساختار دستگاه‌های تولید هر برند از دیگری متمایز است، عدم آشنایی با ساختار درونی هر دستگاه می‌تواند منجر به بروز اشتباه و خرابی جاروبرقی شود. بنابراین به‌منظور تعمیر بهتر دستگاه، لازم است که انجام امر تعویض بلبرینگ جاروبرقی و همچنین برطرف کردن سایر مشکلات و معایب آن به یک متخصص سپرده شود.

مراحل زیر را برای تعویض بلبریگ جاروبرقی با هم مرور کردیم:

  • نحوه باز کردن موتور جاروبرقی
  • خارج کردن فن
  • بررسی زغال‌های کربنی
  • خارج کردن استاتور
  • خارج کردن کوموتاتور
  • خارج کردن بلبرینگ‌ها

شما می‌توانید برای تعمیر جاروبرقی با ارزان ترین قیمت در تهران از امداد آی.پی کمک بخواهید. این مجموعه، تعمیرگاه مجاز جاروبرقی در تهران است. علاوه بر خدمات حضوری، این مرکز خدمات تلفنی بسیار خوبی را نیز به مشتریان خود ارائه می‌دهد. با تماس با هر یک از شماره تلفن های این مرکز می‌توانید از مشاوره‌های تخصصی کارشناسان آن در زمینه تعمیر جاروبرقی استفاده کنید. علاوه‌بر این، کلیه خدمات امداد آی.پی در محل و با گارانتی یک ساله ارائه خواهد شد.


4/5 - (2 امتیاز)
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر