021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-91093903

نحوه تعویض واشر درب ماشین ظرفشویی

نحوه تعویض واشر درب ماشین ظرفشویی

اگر که واشر ماشین ظرفشویی شما خراب شده است و به دنبال راهنمایی برای تعویض واشر درب ماشین ظرفشویی هستید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.واشر درب ماشین ظرفشویی یک قطعه کوچک اما کاربردی در ماشین ظرفشویی است که ممکن است به دلایل مختلفی فرسوده یا خراب شود.در این مطلب نحوه تعویض واشر درب ماشین ظرفشویی را بیاموزید و به سادگی هرچه تمام تر واشر درب ماشین ظرفشویی خود را عوض کنید.

در ابتدا توصیه می کنم از راهنمای استفاده بهینه از ماشین ظرفشویی استفاده کنید تا بهترین استفاده را داشته باشید.

کاربران گرامی، چنانچه نظر و یا تجربه به خصوصی در مورد نحوه تعویض واشت درب ظرفشویی دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن ننظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین امداد آی پی بپردازید.

نشانه های خرابی واشر درب ماشین ظرفشویی چیست متن فهرست را مشخص کنید ؟

واشر درب ماشین ظرفشویی

یکی از قسمت های مهم درب ماشین ظرفشویی واشر آن می باشد و در صورتی که این قطعه خراب شود، حتماً باید آن را عوض کنید.باید بدانید که این قطعه قابل تعمیر نیست و در صورت خرابی حتماً ‌باید نسبت به تعمیر آن اقدام نمایید.

  • اما چه زمانی باید واشر را عوض کنید؟ به بیانی بهتر نشانه های خرابی واشر درب ماشین ظرفشویی چه هستند؟
  • یکی از نشانه های متداول خرابی این قطعه که در صورت بروز آن باید به  تعویض واشر درب ماشین ظرفشویی اقدام کنید، نشتی آب در ماشین ظرفشویی است. در این مورد جلو درب ماشین ظرفشویی خیس می شود و نم دارد.
  • کپک زدن لاستیک نیز یکی از نشانه های خرابی است.برای تشخیص این موضوع، باید بویی که از درب ماشین ظرفشویی بیرون می آید را چک کنید. در صورتی که بوی بدی می دهد آن را تمیز کنید.
  • برای این کار باید با استفاده از سرکه و آبلیمو واشر درب ماشین ظرفشویی را شست و شو دهید.
  • البته ممکن است که خرابی واشر دلایل دیگری داشته باشد اما بارزترین نشانه ها مواردی است که در این قسمت ذکر شد.
  • همچنین واشر درب ماشین ظرفشویی دو نوع دارد، یکی که در قسمت بالایی درب تعبیه شده است و دیگری که در قسمت پایانی.آموزش نحوه تعویض واشر درب ماشین ظرفشویی  در این قسمت برای عوض کردن لاستیک بالایی می باشد.
  • قبل از این که برای تعویض واشر درب ماشین ظرفشویی اقدام کنید ابتدا نکات ایمنی را رعایت کنید تا دچار مشکل نشوید. جهت رعایت ایمنی در وهله اول قطع برق دستگاه را قطع کنید. باید سیم برق را از پریز برق بکشید تا برق به ماشین ظرفشویی نرسد.سپس مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

به مرور با استفاده بیشتر از این وسیله بیشتر با آن آشنا شده و توانی بالایی در عیب یابی ماشین ظرفشویی پیدا خواهید کرد.

قدم اول برای تعویض واشر درب ماشین ظرفشویی، برداشتن پنل های ماشین ظرفشویی

برای اینکه به درب ماشین ظرفشویی دسترسی داشته باشید و واشر آن را تعویض کنید، ابتدا باید پنل های محافظ درب را جدا کنید.این پنل ها در بالا و کنار درب تعبیه شده اند و از درب در مقابل ضربه خوردن محافظت می  کنند.

برای اینکه این پنل ها را جدا کنید، ابتدا باید با استفاده از پیچ گوشتی پیچ های پنل بالایی را باز کنید و پنل بالایی را از ماشین ظرفشویی جدا کنید.

سپس همین مراحل را برای پنل های کناری انجام دهید و آنها را نیز از جایگاهشان خارج کنید. زمانی که این این کار را انجام دادید می توانید به لولاهای 2 طرف درب دسترسی داشته باشید.

جدا کردن پولی و فنر نگهدارنده ؛از مراحل تعویض واشر درب ماشین ظرفشویی

زمانی که بعد از برداشتن پنل درب ها را مشاهده می کنید، می بینید که 2 قطعه وجود دارند که درب را نگه داشته اند و از افتادن آن جلوگیری می کنند.

  • این 2 قطعه سیستم پولی و فنر نگه دارنده هستند و برای تعویض واشر درب ماشین ظرفشویی باید آن ها  را باز کرده و از درب جدا کنید.
  • برای جدا کردن پولی ابتدا باید درب ظرفشویی را ببندید تا کشش درب کمتر گردد.سپس کاور پلاستیکی را از درب ماشین ظرفشویی جدا کنید و با استفاده از انبردست سیستم پولی درب را از آن جدا کنید.برای اینکه سیستم پولی را به خوبی خارج کنید باید طرف دیگر سیستم پولی را نیز جدا کنید.
  • در این حالت فنر نگه دارنده خود به خود جدا می شود و نیازی ندارید که آن را به صورت دستی جدا نمایید.

بیرون آوردن درب ماشین ظرفشویی مرحله سوم

در این مرحله  از  تعویض واشر درب ماشین ظرفشویی باید درب ماشین ظرفشویی را بیرون بیاورید. دقت داشته باشید که درب ماشین ظرفشویی بسیار سنگین است. به همین جهت باید درب را به خوبی ببندید تا از افتادن آن جلوگیری کنید، سپس پنل جلویی را خارج کنید. برای  انجام این کار قاب زیر درب را بکشید تا بیرون بیاید.

در این قسمت درب را به طور کامل باز نمایید. در هر سمت درب، 3 پیچ قرار دارد که باید آن ها را باز کنید و بعد از باز کردن آن ها درب را بیرون بیاورید.

زمانی که پنل جلویی را بیرون آوردید، می توانید لولاهای درب را مشاهده کنید. برای باز کردن آن ها کافی است که با استفاده از پیچ گوشتی تخت کلیپس های موجود در لولاها را فشار دهید. سپس درب را خارج نمایید.بعد از انجام این کار میتوانید لاستیک را از درب خارج کنید.

قدم آخر تعویض واشر درب ماشین ظرفشویی

حالا وقت آن رسیده است که کار اصلی را انجام دهید و واشر جدید را جایگزین واشر قدیمی کنید.

  • ابتدا درب را برروی سطحی قرار دهید البته در این کار دقت داشته باشید. چراکه سیم هایی به درب متصل شده اند نباید آسیب ببینند.
  • لولاهای درب ماشین ظرفشویی توسط روکش پلاستیکی محافظت می شوند. شما می توانید به راحتی آن ها را جدا کنید.
  • لاستیک آب‌ بندی بین لولا و قسمت داخلی درب به صورت ساندویچی قرار دارد و برای این که آن ها را باز کنید، باید پیچ های آن را باز کنید. سپس لولا را خارج کنید.
  • لاستیک قدیمی را از جایگاهش خارج کنید و لاستیک جدید را جایگزین آن کنید. مطمئن شوید که لاستیک بخوبی در جایگاه خود قرار بگیرد.

علت آب دادن ماشین ظرفشویی

گر در منزل خود از ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنید، حتما می‌دانید که نشتی آب از این دستگاه حتی به مقدار خیلی کم هم یک مشکل آزاردهنده است. چرا که مدام باید آبی که مرتبا در زیر و اطراف دستگاه جمع می‌شود را خشک کنید، که صبر و حوصله زیادی می‌طلبد. در چنین مواقعی تنها کاری که باید کرد این است که این مشکل را با بررسی قطعات، بست‌ها و واشرهای ماشین ظرفشویی جویا شد و آن‌ها را برطرف کرد.

علت نشت آب از زیر ماشین ظرفشویی

پمپ آب در ماشین ظرفشویی، دو نقش تخلیه‌کننده‌ی آب و به گردش درآورنده‌ی آب درون دستگاه را بر عهده دارد. این قطعه که دارای دو بخش جداگانه است، از جمله قطعه‌های مهم است که با یک محفظه در زیر ماشین ظرفشویی نصب می‌شود.

واشر یا همان نوار پلاستیکی ممکن است با گذر زمان و یا استفاده‌ از مواد شوینده‌ی نامناسب، خشک و شکننده شود.شما می‌توانید تنها با عوض کردن  این واشر از نشتی آب جلوگیری کنید.

دلایل :

  •  عمل نکردن شناور و سوئیچ شناور

  • نشتی آب از ناحیه‌ی ورودی شیر آب

  • آسیب دیدگی شیلنگ یا شل شدن بست‌ها

  • گرفتگی یا ترک خوردگی بازوهای آبپاش یا اسپری کننده

  •  آبریزش از قسمت محفظه‌ی مواد شوینده

نتیجه گیری از نحوه تعویض واشر درب ماشین ظرفشویی

واشر درب ماشین ظرفشویی قطعه مهمی است و در صورت خرابی باید آن را عوض کنید. یکی از نشانه های متداول خرابی واشر درب ماشین ظرفشویی نشتی آب می باشد. برای اینکه واشر خود را عوض کنید باید 4 مرحله را پشت سر بگذارید. درآوردن پنل های ماشین ظرفشویی، رها کردن سیستم پولی، بیرون آوردن درب ماشین ظرفشویی و تعویض لاستیک 4 مرحله اصلی تعویض واشر درب ماشین ظرفشویی می باشند. در صورتی که نمی خواهید که این کار را خودتان انجام دهید، می توایند به تعمیرکاران سایت امداد ای پی مراجعه کنید و مشکل خود را به دست تعمیرکاران حرفه ای ما بسپارید.


1/5 - (2 امتیاز)
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر