021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-91093903

نحوه پخت مواد غذایی مختلف در مایکروفر

نحوه پخت مواد غذایی مختلف در مایکروفر

مایکروفرها برای سهولت در آشپزی و کاهش زمان صرف شده برای درست کردن انواع غذاها تولید شدند. به دلیل کاربردهای گسترده ای که در طی زمان کسب کردند؛ با سرعت زیادی به تولید انبوه رسیدند. از این رو آشنایی با نحوه عملکرد مایکروفر در پخت مواد غذایی مختلف، از اهمیت بالایی برخوردار است. بهترین مصرف کنندگان مایکروفر، افراد شاغل هستند. چرا که نیاز مبرمی به سرعت عمل در پخت غذا خواهند داشت.

از مزیت های برجسته مایکروفرها کاهش مصرف انرژی و هزینه های همراه با آن می‌باشد. به همین دلیل نیز برای خانواده های شلوغ، استفاده از مایکروفر را توصیه می‌کنیم. بهترین قسمت وجود یک دستگاه مایکروفر در خانه شما، کمک به پخت انواع مختلف غذاها در مدت زمان کم است. از این رو امداد آی پی در این مطلب به شما یاری خواهد داد تا به راحتی نحوه پخت مواد غذایی مختلف در مایکروفر را به صورت حرفه ای آموزش ببینید.

کاربران گرامی؛ چنانچه در مورد نحوه پخت مواد غذایی مختلف نظر و یا تجربه به خصوصی دارید می‌توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با تعمیرکاران لوازم خانگی امداد آی پی بپردازید.

نحوه پخت مواد غذایی مختلف در مایکروفر

نحوه پخت مواد غذایی مختلف در مایکروفر

نحوه پخت مواد غذایی مختلف در مایکروفر، از جمله دلایلی است؛ که مردم به خرید مایکروفر علاقه‌مند می‌شوند. برای اینکه بتوانند در کمترین زمان، غذاهای باکیفتی را درست نمایند. این مقاله به عنوان یکی از آموزش های کاربردی در زمینه استفاده از این دستگاه به شمار می‌آید؛ که به شما کمک خواهد کرد تا به درستی و با دانش کامل، کار با تمامی دکمه های دستگاه مایکروفر را آموزش ببینید. با همراهی ما تا انتهای این مطلب، به طور کامل توانایی پخت مواد غذایی مختلف در مایکروفر را بدست خواهید آورد. همچنین میتوانید با مراجعه به مقاله نحوه استفاده از مایکروفر از استفاده ی درست مایکروفر مطلع شوید.

چگونه با مایکروفر یخ زدایی کنیم؟

یکی از راهکار هایی که باید در زمان پخت مواد غذایی مختلف در مایکروفر را فرا بگیرید؛ نحوه یخ زدایی آن ها می‌باشد. گوشت و مرغ جزو پر استفاده ترین مواد یخ زده و منجمدی هستند که امروزه همه ما برای طبخ انواع غذا ها از آن ها استفاده می‌کنیم. محقق ها متوجه شده‌اند قرار دادن گوشت در دمای محیط روش مناسبی جهت یخ‌زدایی از آن نیست. از این رو بهتر است برای یادگیری نحوه پخت مواد غذایی مختلف در مایکروفر، ابتدا یخ زدایی آن را از طریق مراحل زیر انجام دهید.

پیش از شروع باید اضافه کرد؛ مرغ و گوشت خام، امکان دارد که حاوی باکتری هایی مانند سالمونلا و لیتریا باشند. به همین خاطر برای جلوگیری از مسمویت از طریق این دو باکتری، باید از نحوه نگهداری، یخ زدایی و پخت آن ها اطمینان خاطر کسب کنید. بنابراین ابتدا دکمه Defrosting را از روی پنل دستگاه فشار دهید. در روش دیگری، می‌توانید با در نظر گرفتن وزن مواد غذایی این کار را انجام دهید.

دو روش یخ‌زدایی با مایکروفر

  1. در روش اول: باید پس از فشردن دکمه Defrosting دکمه Weight را فشار دهید. پس از آن باید وزن مواد غذایی را از طریق دکمه ها و یا دکمه ولوم تنظیم کنید. در این روش مایکروفر به صورت خودکار مدت زمان پایان یافتن یخ‌زدایی را مشخص خواهد کرد. سپس دکمه استارت را بزنید و منتظر بمانید تا دستگاه مایکروفر کار یخ زدایی را به اتمام برساند. در این پروسه گاهی لازم به جابه جایی مواد یخ‌زده خواهید داشت. چرا که اشعه بتواند تمام قسمت های آن را ذوب کند.
  2. در روش دوم، شما می توانید پس از فشردن دکمه Defrosting، دکمه Time را فشار دهید. این روش شما امکان مشخص کردن زمان، برای عمل یخ‌زدایی را به شما خواهد داد. در صورتی که در این کار تسلط ندارید، می‌توانید از دفترچه راهنمای فارسی مایکروفر خود استفاده نمایید.

نکته بسیار مهم این است؛ که مواد غذایی باید در اندازه‌های مشخص یخ‌زده شوند. همچنین در بین آن ها کاغدهای روغنی قرار دهید؛ یا آنها را در بسته بندی های جداگانه نگهداری نمایید. این موضوع سبب سهولت در پروسه یخ‌ردایی مایکروفر می‌شود.

قدرت دستگاه چه تاثیری بر پخت مواد غذایی مختلف در مایکروفر دارد؟

قدرت دستگاه چه تاثیری بر پخت مواد غذایی مختلف در مایکروفر دارد؟

سطح توان مایکروفر میزان گرمایی را که در زمان پخت ایجاد می شود، تنظیم می‌کند. شدت حرارت می‌تواند توسط شما تنظیم شود. اما لازم است بدانید دستگاه های امروزی که امکان پخت مواد غذایی مختلف در مایکروفر را برای ما فراهم کرده اند؛ دارای برنامه پخت خودکار هستند. بنابراین نیازی به تنظیمات دستی و وارد کردن تمام موارد مورد انتظار از جانب شما را ندارند. اما امداد آی پی برای شما در ادامه توان مورد نیاز جهت پخت مواد غذایی مختلف در مایکروفر را آورده است؛ تا به راحتی و در صورت نیاز بتوانید از آن استفاده کنید.

100 درصد

  • جوشاندن آب
  • قهوه ای کردن تکه های گوشت گاو
  • پختن تکه های مرغ
  • پختن سبزیجات
  • پخت برش هایی از گوشت

70 تا 80 درصد

  • انواع گرم کردن
  • برسته کردن گوشت، مرغ و صدف
  • غذا های حساسی که حاوی پنیر و یا تخم مرغ می باشند.

50 تا 60 درصد

  • پودینگ و کیک
  • سس، کاستارد
  • برنج بخارپز
  • سوپ

30 تا 40 درصد

  • یخ زدایی
  • آب کردن کره
  • آب کردن شکلات

20 درصد

  • نرم کردن کره و پنیر
  • نرم کردن بستنی
  • آماده کردن خمیر مایه

10 درصد

  • فقط گرم نگه داشتن مواد غذایی
  • نامناسب برای پخت و پز مواد غذایی

نکاتی برای پخت مواد غذایی مختلف در مایکروفر

نکاتی برای پخت مواد غذایی مختلف در مایکروفر

اگر تصمیم دارید تا پخت مواد غذایی مختلف در مابکروفر را تجربه کنید؛ به شما توصیه می‌کنیم تا ظرف مناسب آن را شناسایی کنید. امداد آی پی در این مطلب به شما در زمینه انتخاب ظرف مناسب برای پخت مواد غذایی مختلف در مایکروفر، یاری خواهد داد:

  • از ظروف مناسب قرار گرفتن در دستگاه در زمان پخت مواد غذایی مختلف با مابکروفر استفاده کنید.
  • به شما توصیه می‌کنیم که از قرار دادن ظروف پلاستیکی نا مناسب در داخل دستگاه خودداری کنید. این نکته که بسیاری از ظروف پلاستیکی برای قرار گیری در مایکروفر نامناسب هستند؛ حائز اهمیت است. ظروف نامناسب در مقابله با حرارت ذوب می‌شوند.
  • از ظروف شیشه ای مقاوم در برابر اشعه دستگاه در زمان پخت مواد غذایی مختلف در مابکروفر استفاده نمایید.
  • مواد غذایی دارای چربی یا قند، باعث به شدت داغ شدن بدنه مایکروفر و در نتیجه امکان خرابی آن خواهند شد.
  • در زمان گرم نمودن این دسته از مواد غذایی، از ظروف مقاوم و مناسب استفاده کنید.
  • از استفاده ظروف آلومینیوم و یا ظروفی که دارای لعاب فلزی هستند؛ مانند برخی از ظروف چینی، به شدت اجتناب کنید. این ظروف در مدت زمان کم و بلافاصله پس از روشن شدن مایکروفر، باعث آتش سوزی آن خواهند شد.
  • در زمان گرم نمودن و پخت مواد غذایی مختلف در مایکروفر، از یک درپوش استفاده کنید.

پختن مواد غذایی مختلف در مایکروفر توسط گریل GRILL

دکمه گریل در مایکروفر از وظایف بسیار کاربردی برخوردار می‌باشد. با استفاده از انواع این دکمه، سه کار متفاوت می‌توان انجام داد. این سه دکمه شامل:

  1. برشته کردن قسمت بالایی غذا با استفاده از هیتر بالایی دستگاه از موارد کاربرد این دکمه است.
  2. این مورد دارای قدرت بسیار کمی است. مانند نوع اول از هیتر بالایی استفاده می‌کند. برخلاف سایر انواع، پرکاربرد نمی‌باشد.
  3. نوع سوم برای برشته کردن قسمت پایین غذا، با کمک هیتر پایینی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دقت داشته باشید؛ این روش پخت و پز برای دستگاه های سولار است. تنظیمات گریل با تنظیمات مایکرو نیز ترکیب می‌شوند. باید ابتدا تنظیمات را به صورت دستی مشخص کنید؛ در نهایت با مایکرو ست نمایید.

بررسی نحوه پخت مواد غذایی مختلف در مایکروفر

پخت مواد غذایی مختلف در مایکروفر، جزو تکنولوژی هایی است که توانسته است کار ما را در پخت پز آسان کند. همینطور سرعت و عملکرد ما را در طبخ انواع غذاها افزایش دهد. به همین خاطر اکثر مشترکین این دستگاه، به دنبال یادگیری نحوه پخت مواد غذایی مختلف در مایکروفر هستند. اگر در زمان استفاده از برنامه های پخت مواد غذایی مختلف در مایکروفر، دچار مشکل شدید؛ می‌توانید از تکنسین های امداد آی پی کمک بگیرید. همچنین برای برخورداری از خدمات بهتر، با نمایندگی تعمیرات ماکروفر خود تماس حاصل نمایید.


امتیاز
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر