021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-91093903

خطرات قرار دادن فلزات در ماکروفر

خطرات قرار دادن فلزات در ماکروفر

همه لوازم برقی برای استفاده صحیح و عمر بهتر دارای دفترچه راهنمایی هستند. مایکروفرها که از جمله وسایل برقی پرکاربرد در آشپزخانه هستند نیز روش‌هایی برای استفاده و نگهداری صحیح دارند. برای مثال استفاده از ظروف فلزی در مایکروفر می‌تواند خطراتی را به همراه داشته باشد. از این رو می‌خواهیم در این مقاله به خطرات قرار دادن فلزات در ماکروفر بپردازیم.

کاربران گرامی؛ چنانچه نظر یا تجربه به خصوصی در مورد خطرات قرار گرفتن فلزات در ماکروفر دارید به شما توصیه می کنیم تا با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای این مقاله به گفتمان با متخصصین امداد آی پی و دیگر کاربران بپردازید.

عملکرد مایکروفر چگونه است؟

نحوه کار با مایکروفرها به این صورت است که با اتصال مایکروفر به برق شهری برق 220 ولت از طریق قطعه‌ای به نام دیود وارد دستگاه می‌شود و این قطعه برق را به جریان مستقیم تبدیل می‌کند. این جریان مستقیم به خازن‌ها وارد شده و آنها که داخل ترانس‌های ولتاژ قرار گرفته‌اند برق ۲۲۰ ولت را به ۲۰۰۰ ولت تبدیل می‌کنند.

این برق وارد لامپ مگنترون می‌شود و این لامپ بسیار داغ شده و از هسته لامپ امواج الکترومغناطیسی تولید می‌گردد. امواج الکترومغناطیسی به وسیله صفحه میکا که روبه‌روی لامپ مگنترون قرار گرفته است همسو شده و این امواج همسو به مرکز ماکروفر که غذا در آن قرار گرفته است؛ هدایت می‌گردد. برخورد این امواج الکترومغناطیسی با مولکول‌های آبی که داخل غذا قرار دارند؛ موجب بالا رفتن انرژی جنبشی ذرات شده و غذا گرم می‌شود. در صورتی که این امواج الکترومغناطیسی بر سر راهشان ظروف فلزی و یا چیزهایی از این قبیل باشند؛ باعث بروز خطراتی می‌گردند که در زیر بیشتر درباره آنها صحبت کرده‌ایم.

خطرات قرار دادن فلزات در ماکروفر

اگر بخواهید بدانید که قرار دادن فلزات در مایکروفر چه خطراتی را به همراه دارد؛ باید گفت از آنجایی که فلزات گرمای بسیار زیادی را جذب می‌کنند؛ مناسب برای استفاده در مایکروفرها نیستند؛ زیرا فلزات گرمای بسیار زیاد امواج و جذب کرده و این امواج را بازتاب می‌کنند و این امواج بازتاب شده به دیواره‌های مایکروفر برخورد کرده و نتیجه با گذاشتن ظروف فلزی در مایکروفر درون وسیله شما جرقه‌های ایجاد می‌گردد یا در صورتی که  ظرف فلزی بزرگ را در مایکروفر قرار دهید و ماکروفر را روشن نمایید؛ ممکن است که ظرف موجود در مایکروفر موجب آتش‌سوزی مایکروفر گردد.

برای جلوگیری از این مشکل باید توجه داشته باشید که برای گرم کردن غذا از ظروف فلزی استفاده نکنید و غذاهای خود را در ظرف‌های غیرفلزی، شیشه‌ها و پلاستیکی مناسب برای استفاده در مایکروفر ریخته و سپس آنها را گرم و یا طبخ نمایید. ظروف شیشه‌ای و پلاستیکی مناسب برای مایکروفر امواج مغناطیسی را بازتاب نمی‌کنند از این رو جرقه هم در مایکروفر ایجاد نمی‌شود.

قرار دادن ساندویچ‌ها با روکش فویل‌ در ماکروفر چه خطراتی دارند؟

حتماً بارها برای شما اتفاق افتاده است که بخواهید ساندویچ خود را درون مایکروفر گرم کنید. قرار دادن ساندویچ‌ها با روکش فویل‌ در مایکروفر خطراتی را به همراه دارد. در صورتی که ساندویج شما دارای روکش فویل‌ باشد؛ با قرار دادن درون مایکروفر و روشن کردن مایکروفر؛ جرقه‌هایی را مشاهده می‌نمایید این جرقه‌ها به دلیل استفاده درصد کمی فلز در این روکش‌ها است. حتی ممکن است که شما از ظروف شیشه‌ای که دارای لبه‌های طلایی هستند درون ماکروفر استفاده کنید و در پی‌آن جرقه‌هایی داخل ماکروفر ایجاد گردد.

باید گفت که لبه‌های طلایی ظروف نیز دارای درصد کمی فلز هستند که موجب جرقه در مایکروفر می‌گردند. برای رفع این مشکل بهتر است که از ظروف دور طلایی در مایکروفر استفاده نکنید و در صورتی که مجبور هستید ساندویچ‌های خود را به همراه روکش فویلی آنها گرم نمایید؛ بهتر است که بیشتر از یک چهارم غذا را با فویل نپیچانید و فویل‌ را خیلی صاف روی غذا قرار دهید و یا فویل‌ها را مچاله نکنید؛ زیرا این کار موجب می‌گردد که جرقه‌های بیشتری درون مایکروفر ایجاد شود.

چه چیزهایی را نباید درون ماکروفر قرارداد؟

اگر می‌خواهید بدانید که چه چیزهایی را نباید درون مایکروفر قرار داد؛ باید گفت: همانطور که در بالا اشاره کردیم؛ علاوه بر ظروف فلزی، روکش‌های فیلی و ظروف آلومینیومی موارد دیگری نیز هستند که برای نگهداری بهتر از مایکروفر نباید درون مایکروفر قرار گیرند. از جمله این موارد می‌توان به ظروف پلاستیکی یکبار مصرف، جعبه‌ های بیرون‌بر پیتزا، لیوان‌های مسافرتی و ماگ‌ها اشاره کرد. همچنین برخی از مواد غذایی چون تخم‌مرغ نشکسته، میوه های تازه، سس‌های تند و فلفل‌ها و گوجه‌فرنگی خام و خورد نشده؛ نباید داخل مایکروفر قرار گیرند. زیرا می‌توانند خطراتی چون: انفجار و آتش‌سوزی را به همراه داشته باشند.

نتیجه‌گیری از مقاله خطرات قرار دادن فلزات در ماکروفر

در این مقاله دریافتید که چرا نباید از ظروف فلزی در مایکروفر استفاده کنید. برای پیشگیری از آتش گرفتن مایکروفر بهتر است که از قرار دادن مواد غذایی و ظروفی که در بالا به آنها اشاره کردیم؛ درون مایکروفر خودداری نمایید و در صورتی که با گذاشتن مواد غذایی و ظروفی در درون مایکروفر جرقه‌ای مشاهده کردید؛ سریعاً ظرف یا آن ماده غذایی را از مایکروفر خارج نمایید و از ظرف دیگری استفاده کنید و یا آن ماده غذایی را به روش‌های دیگر طبخ و یا گرم نمایید.

اما در صورتی که این نکات را نمی‌دانستید و با مشکلات آتش‌سوزی مایکروفر روبه‌رو شده‌اید؛ می‌توانید برای تعمیر دستگاه خود از کارشناسان آی پی امداد درخواست کمک کنید. کارشناسان آی پی امداد با تجربه زیادی که تعمیر ماکروفر در منزل شما دارند؛ می‌توانند مایکروفر شما را مانند روز اول درست کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن به شما تحویل دهند.


امتیاز
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر