021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-91093903

علل سوختن غذا در ماکروفر

علل سوختن غذا در ماکروفر

در این مقاله قصد داریم به علل سوختن غذا در ماکروفر بپردازیم. گاهی پیش می آید که غذای خود را در ماکروفر قرار می دهد و ماکروفر شروع به کار می کند اما پس از مدتی بوی سوختگی از آن می آید و یا متوجه می شوید که غذایتان سوخته است. با استفاده از نکاتی که در این مطلب ارائه می شود می توانید علل سوختن غذا در ماکروفر را پیدا کرده و اقدام به برطرف کردن آن کنید اما پیش از هر چیز بهتر است که با نحوه عملکرد ماکروفر آشنا بشوید.

کاربران گرامی؛ چنانچه تجربه یا پرسش به خصوصی در مورد سوختن غذا یا مواد غذایی در ماکروفر دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن پرسش خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین امداد آی پی بپردازید.

نحوه عملکرد ماکروفر برای گرم کردن غذا

قبل از اینکه به بیان علل سوختن غذا در ماکروفر بپردازیم قصد داریم آشنایی مختصری با نحوه عملکرد ماکروفر در هنگام گرم کردن غذا آشنا بشویم. هنگامی که با طرز کار ماکروفر آشنا بشوید می توانید از سوخن غذا در ماکروفر نیز جلوگیری کنید. پس در ادامه با ما همراه باشید:

  • ماکروفر دارای امواج مغناطیسی است که با سرعت بسیار زیاد حرکت می کند و انرژی بالایی دارند. از این رو سرعت گرم کردن غذا با استفاده از ماکروفر بسیار بالا است و تقریبا 6 برابر سریع تر از اجاق گاز غذا را گرم می کند. امواجی که از ماکروفر ساطع می شود انرژی بسیار زیاد خود را به مولکول های درون غذا انتقال می دهد و غذا را گرم می کند.
  • اکنون که با نحوه عملکرد ماکروفر برای گرم کردن غذا آشنا شدید در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با علل سوختن غذا در ماکروفر آشنا بشویم.

۳ علت اصلی سوختن غذا در ماکروفر

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که غذای خود را درون ماکروفر گذاشته اید تا گرم بشود اما ناگهان بوی سوختگی از آن بلند می شود، یا اگر برای شما اتفاق نیفتاده است با بررسی علل سوختن غذا در ماکروفر می توانید از بروز این اتفاق جلوگیری کنید. در ادامه با امداد آی پی همراه باشید تا با هم نگاهی به ۳ دلیل اصلی سوختن غذا در ماکروفر بیاندازیم:

  • تنظیم زمان اشتباه برای مایکروفر
  • استفاده از ظرف فلزی یا چینی
  • خراب بودن قطعات ماکروفر

تنظیم زمان اشتباه برای ماکروفر از علل سوختن غذا در ماکروفر

هنگامی که غذا را درون ماکروفر قرار می دهید برای گرم کردن آن باید زمانی را مشخص کنید، تعیین این زمان بستگی به نوع غذا و یخ زده بودن آن دارد. در صورتی که زمان متناسب با غذا تنظیم نمی شود می تواند یکی از علل سوختن غذا در ماکروفر باشد.

استفاده از ظروف فلزی یا چینی یکی از دلایل سوختن غذا در ماکروفر

اگر ظرف های چینی و یا فلزی خود را درون ماکروفر قرار دهید نه تنها امکان دارد به سوختن غذا در ماکروفر منجر شود بلکه در برخی موارد نیز سبب آتش سوزی می شود. پس توصیه ما به شما این است که حتما از قرار دادن ظروف فلزی و یا چینی در درون ماکروفر خودداری کنید تا آسیبی به دستگاه ماکروفر شما نیز نرسید. بهتر است برای عدم سوختگی غذا در ماکروفر از ظروف سولاردام و ظرف هایی که مناسب ماکروفر است استفاده بشود.

خراب بودن قطعات ماکروفر یکی از علت های سوختن غذا در ماکروفر

در صورتی که قطعات ماکروفر خراب باشد می تواند منجر به سوختگی غذا در ماکروفر بشود. علت این اتفاق این است که امواج زیادی از ماکروفر ساطع می شوند و درون ماکروفر را بیش از حد معمول گرم می کنند و در نتیجه غذا می سوزد. در صورتی که غذای شما در ماکروفر به علت خرابی قطعات سوخت می توانند از یک تعمیرکار متخصص برای تعمیر آن کمک بگیرید. تعمیرکاران تعمیرگاه مجاز امداد آی پی همواره آماده ارائه خدمات در رابطه با ماکروفر شما هستند.

نحوه از بین بردن بوی سوختگی در ماکروفر

حالا که با دلایل سوختن غذا در ماکروفر آشنا شدیم بهتر است اطلاعاتی راجع به از بین بردن بوی سوختگی در ماکروفر نیز داشته باشیم تا در صورت بروز این مشکل بتوانیم آن را رفع کنیم. در این بخش به نحوه برطرف کردن بوی سوختگی در ماکروفر می پردازیم:

هنگامی که غذا درون ماکروفر شما سوخت و بوی سوختگی از آن آمد دو قاشق قهوه درون یک لیوان آب بریزید و آن را درون ماکروفر بگذارید. با این کار بوی سوختگی جذب آن می شود. همچنین می توانید با قرار دادن نصف لیوان آب و یک قاشق سرکه درون ماکروفر به مدت 15 دقیقه بوی سوختگی آن را از بین ببرید زیرا سرکه بوی بد ماکروفر را برطرف می کند.

نتیجه گیری از علل سوختن غذا در ماکروفر توسط تعمیرکاران امداد آی پی

در این مقاله ای که با ما همراه بودید به بررسی دلایل سوختن غذا در ماکروفر پرداختیم. شما با آشنایی با این موارد می توانید جلوی سوختن غذای خود را درون ماکروفر بگیرید یا اگر این اتفاق برای شما افتاده است از بروز مجدد آن جلوگیری کنید. برای عدم سوختن غذا در ماکروفر نیاز است که از ظروف مناسب برای قرار دادن غذا در ماکروفر استفاده کنید و همچنین زمان مناسبی را برای گرم شدن غذای خود انتخاب کنید. در صورتی که سوالات بیشتری برای شما در رابطه با علل سوختن غذا در ماکروفر پیش آمد می توانید با تعمیرکاران نمایندگی مجاز تعمیرات ماکروفر در امداد آی پی درمیان گذاشته و یا تعمیر ماکروفر خود را به آن ها بسپارید.


امتیاز
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر