021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-91093903

آموزش تعویض هیتر ماشین ظرفشویی

آموزش تعویض هیتر ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی برای شستن بهتر ظروف چرب ، از آب گرم استفاده می کند.استفاده از آب گرم سبب می شود تا  شما شست و شو بهتری داشته و ظروف بهتر تمیز شوند. اما دقت داشته باشید که آب گرم مستقیم به ماشین ظرفشویی وارد نمی شود! بلکه این خود ماشین ظرفشویی است که آب سرد را گرم می کند. اینکار توسط قطعه ای به نام المنت فلو-تروس در دستگاه انجام می شود. در صورتی که این قطعه دچار مشکل شود، کیفیت شست و شو ظروف کاهش پیدا می کند. به همین دلیل در صورت خرابی این قطعه باید آن را در اسرع وقت تعمیر نمایید. با ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با آموزش تعویض هیتر ماشین ظرفشویی آشنا شوید:

کاربران گرامی؛ چنانچه نظر و یا تجربه به خصوصی در مورد نحوه تعویض هیتر ماشین ظرفشویی دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظرات خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین تعمیرگاه لوازم خانگی امداد آی پی بپردازید.

وسایل و لوزامی که برای تعویض هیتر ماشین ظرفشویی نیاز دارید

زمانی که مطمئن شدید هیتر شما خراب شده است و نیاز به تعویض دارد، در گام نخست باید لوزام موردنیاز این کار را تهیه کنید.

  • اولین کاری که برای تعویض هیتر ماشین ظرفشویی انجام دهید، تهیه یک هیتر جدید است که با ماشین ظرفشویی مطابقت داشته باشد.
  • سپس باید پیچ گوشتی مناسبی تهیه کنید. به صورت کلی پیشنهاد میشود از هر دو مدل پیچ گوشتی یک عدد تهیه کنید تا در هنگام تعویض قطعه به مشکل برنخورید.
  • وسیله بعدی، انبردست است که کاربرد زیادی دارد و یکی از اساسی ترین وسایلی است که برای تعویض هیتر ماشین ظرفشویی موردنیاز می باشد.
  • استفاده از حوله نیز کاربردی است، ولی اجباری نیست و حتماً نباید از آن استفاده کنید.
  •  برای تشخیص اینکه هیتر شما خراب شده است یا نه، کافی است که دمای آب را در نظر بگیرید و ببینید گرم است یا نه. در صورتی که آب شست و شو گرم نیست، باید هیتر خود را تعویض کنید.
  • قبل از اینکه بخواهید مراحل تعویض را شروع کنید، اول باید ایمنی را فراهم کنید. به همین منظور، سیم برق دستگاه را از پریز بکشید و برق دستگاه را قطع کنید.

مرحله اول) قراردادن ماشین ظرفشویی به پشت

باید بدانید که هیتر در قسمت زیرین ماشین ظرفشویی تعبیه شده است و برای  اینکه بخواهید آن را با هیتر جدید تعویض کنید، نیازمند این هستید که به محل نصب آن دسترسی داشته باشید.

  • به همین منظور در این مرحله از آموزش تعویض هیتر ماشین ظرفشویی  باید ماشین ظرفشویی خود را به پشت قرار دهید، چراکه بهترین روش برای دسترسی به هیتر دستگاه این است که ماشین ظرفشویی را به پشت قرار دهید.به این شکل راحتی به قسمت زیرین ماشین ظرفشویی دسترسی خواهید داشت.
  • زمانی که می خواهید ماشین ظرفشویی را به پشت قرار دهید، پیشنهاد می شود که از حوله استفاده نمایید.
  • چراکه در غیر اینصورت ممکن است در زمانی که می خواهید دستگاه را به پشت قرار دهید، به سرامیک ها و پارکت ها و یا حتی بدنه دستگاه شما آسیبی وارد شود.

مرحله دوم) بیرون آوردن صفحه زیرین

حال که به قسمت زیرین ماشین ظرفشویی دسترسی پیدا کردید، وقت آن رسیده است که به محل نصب هیتر نیز دست پیدا کنید.

  • برای اینکار ابتدا باید صفحه زیری ماشین ظرفشویی را بیرون بیاورید، تا بخش های داخلی ماشین ظرفشویی نمایان شوند.
  • برای باز کردن صفحه زیرین دستگاه ابتدا باید 4 پیچ و 2 پایه موجود در صفحه زیرین را با استفاده از پیچ گوشتی باز کنید. البته دقت داشته باشید که تعداد پیچ و پایه به مدل ماشین ظرفشویی شما بستگی دارد و ممکن است که با تعداد پیچ های متفاوتی روبه رو شوید.
  • به عنوان آخرین نکته دقت داشته باشید که در برخی از مدل ها حتی نیازی به باز کردن پایه ها نیست و شما به راحتی می توانید بدون باز کردن آن ها صفحه زیرین را باز کنید.

مرحله سوم) در آوردن سنسور آنتی فلود

در آوردن سنسور آنتی فلود

بیشتر مدل های ماشین ظرفشویی از سنسور آنتی-فلود استفاده می کنند و محل قرارگیری این قطعه در صفحه زیرین ماشین ظرفشویی می باشد.

  • در این بخش از آموزش تعویض هیتر ماشین ظرفشویی قبل از اینکه بخواهید این سنسور را از جایگاهش خارج کنید، بهتر است که از محل اتصلات آن عکس بیاندازید تا در هنگام بستن سنسور دچار مشکل نشوید.
  • بعد از اینکه عکس انداختید، می توانید با استفاده از پیچ گوشتی پیچ های سنسور را باز کرده و آن را به طور کامل جدا کنید.
  • البته با انجام  اینکارممکن است که برای بستن دوباره سنسور به مشکل بر بخورید.
  • به همین دلیل پیشنهاد ما این است که به جای جدا کردن کامل سنسور ، سیم های آن را جدا کنید.

مرحله چهارم)در آوردن پمپ و هیتر و جدا کردن لوله های متصل به هیتر

زمانی که سنسور را جدا کردید، باید هیتر قدیمی خود را مشاهده کنید. برای اینکه بتوانید به راحتی هیتر را جدا کنید، ابتدا باید پمپ را جدا کنید. برای اینکار کافی است که پیچ های متصل به آن را باز و سیم های متصل شده را جدا نمایید. سپس پمپ را از ماشین ظرفشویی خارج کنید.

زمانی که پمپ را خارج کردید، به هیتر دسترسی پیدا می کنید. در مرحله اول سه اتصال برقی هیتر را جدا کنید. براکتی که هیتر را نگه داشته است نیز از هیتر جدا نمایید. زمانی که تمام این کار ها را انجام دادید، با کمک انبردست بست هایی که لوله ها را نگه داشته اند را باز کنید و لوله ها را خارج نمایید.

مرحله پنجم) قرار دادن هیتر جدید به جای هیتر قدیمی

هیتر سالم را در جایگاه هیتر قدیمی قرار دهید. سپس لوله ها را به هیتر جدید وصل کنید و با استفاده از بست آن ها را سفت کنید.

سپس تمام مراحل آموزش تعویض هیتر ماشین ظرفشویی از آخر به اول تکرار کنید و تا ماشین ظرفشویی خود را دوباره سرهم کنید. برای اینکار دقت داشته باشید که به اتصالات الکتریکی صدمه وارد نکنید.

زمانی که ماشین ظرفشویی خود را دوباره سرهم کردید، آن را در محل نصب خود قرار دهید و از آن تست بگیرید. در صورت نیاز و برای تعمیر و عیب یابی ماشین ظرفشویی می توانید به امداد آی پی مراجعه فرمایید.

نتیجه گیری از آموزش تعویض هیتر ماشین ظرفشویی

هیتر یکی از قطعات مهم ماشین ظرفشویی است و وظیفه آن گرم کردن آب سرد وارد شده به ماشین ظرفشویی است تا شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی به خوبی شکل بگیرد و تمییز شسته شود. در صورتی که این قطعه دچار مشکل شود و کار نکند، تمام فرایند شست و شو دچار مشکل می گردد. در این صورت شما باید این قطعه را عوض کنید، برای اینکار باید مراحل را به ترتیب انجام دهید. از آنجا که این کارتخصصی است و افراد در انجام آن به مشکل می خورند، بهتر است که از تعمیرکاران حرفه ای کمک بخواهید تا نسبت به تعویض هیتر و تعمیر ماشین ظرفشویی شما اقدام کنند.

علت خرابی هیتر ماشین ظرفشویی

مواردی نیز وجود دارد که شما باید به آن دقت کنید تا علت خرابی هیلتر ماشین ظرفشویی را متوجه شوید، در وهله ی اول اگر ماشین ظرفشویی آب را گرم نکرد احتمالا هیلتر به مشکل خورده است و زمانی که اب گرم نباشید ظرف ها خوب شسته نمی شود.

مورد دوم ارور ها و خطاهایی است که ماشین ظرفشویی شما می دهد در این صورت نیز ممکن است مشکل از هیلتر ماشین ظرفشویی باشد.


5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر