021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-91093903

چرا چرخ گوشت خوب چرخ نمی کند؟

چرا چرخ گوشت خوب چرخ نمی کند؟

به طور معمول نحوه عملکرد صحیح، مطلوب و همین کارآمد چرخ گوشت برای خیلی از افراد حائز اهمیت است. اما در برخی از اوقات، گوشت به دور تیغه چرخ گوشت پیچیده و این دستگاه نمی تواند به خوبی گوشت را چرخ کند. بعضی از افراد تصور می کنند که مشکل جدی برای دستگاه چرخ گوشت آن ها پیش آمده است و می خواهید هر چه سریع تر به نمایندگی تعمیرات چرخ گوشت مراجعه کنند. اما زمانی که این مشکل را مورد بررسی قرار دهیم، متوجه خواهید که مسئله از آن چیزی که شما فکر می کنید ساده تر است. به طور کلی زمانی که به دنبال پاسخ برای سوال چرا چرخ گوشت خوب چرخ نمی کند، هستیم، به این نتیجه می رسیم که احتمال کمی برای عیب یابی و تعمیر وجود دارد.

کارران گرامی چنانچه سوال یا نظر به خصوصی در مورد علت چرخ نشدن گوشت در چرخ گوشت دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین امداد آی پی بپردازید.

7 دلیل برای خوب چرخ نشدن گوشت توسط چرخ گوشت

به طور کلی دلایلی که باعث خوب چرخ نشدن گوشت توسط چرخ گوشت می شوند، به 7 دسته تقسیم می شوند. در ادامه از آن ها نام برده ایم و یک به یک آن ها را برای شما شرح داده ایم:

  • نصب و مونتاژ اشتباه چرخ گوشت
  • کند بودن تیغه و یا از کار افتادگی قطعات
  • مسدود بودن لوله چرخ گوشت
  • چربی زیاد یا نرم بودن گوشت و یا مواد دیگر
  • وجود موادی با خاصیت کشسانی بالا در چرخ گوشت
  • خرابی واشر های چرخ گوشت
  • وارد کردن فشار بیش از حد به چرخ گوشت

نصب و مونتاژ اشتباه چرخ گوشت یکی دلیل برای خوب چرخ نشدن گوشت توسط چرخ گوشت

نصب و مونتاژ اشتباه چرخ گوشت یکی دلیل برای خوب چرخ نشدن گوشت توسط چرخ گوشت

زمانی که دستگاه چرخ گوشت را خریداری می کنید، باید بخشی از اجزای آن را سر هم نموده و به اصطلاح یک مونتاژ جزیی انجام دهید. توجه داشته باشید که اگر این مونتاژ جزیی، به صورت صحیح و درست انجام نشود، امکان دارد که قطعات به صورت نادرست در کنار هم قرار بگیرند و چرخ گوشت عملکرد مطلوب و مناسبی را برای شما نداشته باشد. همین مسئله می تواند یکی از علت خای خوب چرخ نشدن گوشت توسط چرخ گوشت به شمار آید. حتما قطعات و بخش های چرخ گوشت را بر اساس دفترچه راهنمای فارسی چرخ گوشت به درستی به یکدیگر متصل نمایید.

کند بودن تیغه دلیلی بر خوب چرخ نکردن در چرخ گوشت

یکی از علل خوب چرخ نشدن گوشت توسط چرخ گوشت، کند بودن تیغه و یا از کار افتادگی قطعات داخلی آن می باشد. این اتفاق زمانی رخ می دهد که دستگاه عمر مفید خود را پشت سر گذاشته و یا این که از زمان خریداری آن، نکات و اصول نگهداری در مورد آن انجام نشده باشد. توجه داشته باشید که دستگاه چرخ گوشت جزو لوازم و وسایلی است که باید به نگهداری صحیح و سرویس ماهیانه آن توجه بسیاری شود. اگر در سرویس چرخ گوشت خود تعلل کرده اید، دو راه بیش تر پیش رو ندارید، یا باید در جهت تعویض قطعات چرخ گوشت اقدام نمایید، یا باید کارایی آن ها را اصلاح کنید. به طور مثال در صورت کند بودن تیغه چرخ گوشت می توانید آن را تیز نمایید.

مسدود بودن لوله یکی از عوامل خوب چرخ نکردن چرخ گوشت

مسدود بودن لوله یکی از عوامل خوب چرخ نکردن چرخ گوشت

امکان دارد که در زمان استفاده از چرخ گوشت، شی سختی مانند استخوان و یا سنگ به داخل دستگاه وارد شود. همین مسئله می تواند باعث خوب چرخ نشدن گوشت توسط چرخ گوشت شود. توجه داشته باشید که این مسئله موجب اختلال هایی نظیر ایجاد صدای نا هنجار و بلند در چرخ گوشت خواهد شد. همین امر به موتور فشار وارد کرده و از چرخ شدن گوشت جلوگیری نموده و یا امکان دارد که منجر به سوختن موتور چرخ گوشت شود. در صورت مشاهده چنین مشکلی، حتما کار با دستگاه را متوقف کنید و ایراد آن را برطرف نمایید. اگر پس از برطرف نمودن این مشکل، باز هم صدای بلندی از دستگاه چرخ گوشت شنیدید، باید کار با دستگاه متوقف کنید و در جهت عیب یابی و تعمیر دستگاه چرخ گوشت خود، با نمایندگی تعمیرات چرخ گوشت تماس بگیرید.

وجود چربی زیاد در گوشت عامل خوب چرخ نشدن گوشت توسط چرخ گوشت

زمانی که گوشت و یا باقی مواد را به داخل چرخ گوشت می ریزید، توجه داشته باشید که به طور کامل ریز شده و خیلی نرم نباشند. به طور مثال وجود چربی زیاد در گوشت می تواند یکی از علل خوب چرخ نشدن گوشت در چرخ گوشت شود.

مواد با خاصیت کشانی چطور می توانند موجب خوب چرخ نکردن چرخ گوشت شوند؟

مواد با خاصیت کشانی چطور می توانند موجب خوب چرخ نکردن چرخ گوشت شوند؟

پس از آن که گوشت ها را به داخل چرخ گوشت بریزید، حتما آن ها را بررسی کنید که فاقد پوست و رگ باشند. چرا که وجود این ها در گوشت باعث خوب چرخ نکردن چرخ گوشت می وشند. همین طور اگر می خواهید مواد غذایی دیگری را با استفاده از دستگاه چرخ گوشت چرخ کنید، بهتر است تا حد امکان، آن ها را ریز کنید و از مواد غذایی خیلی نرم و یا کشسانی در جهت چرخ کردن با چرخ گوشت استفاده ننمایید.

خرابی واشر ها یکی از علل خوب چرخ نشدن گوشت توسط چرخ گوشت

پاسخ به سوال چرا چرخ گوشت خوب چرخ نمی کند، می تواند خرابی در واشر های پست قسمت حلزونی اسکرول باشد. همین مسئله می تواند قدرت چرخش تیغه را پایین آورده و جلوی چرخ شدن صحیح و کارآمد گوشت را بگیرد. بهتر است برای جلوگیری از خرابی این واشر ها به صورت مستمر دستگاه چرخ گوشت خود را سرویس کنید. در صورتی که نیاز به سرویس چرخ گوشت داشتید، می توانید با تکنسین های امداد آی پی در تماس باشید.

وارد نمودن فشار زیاد دلیلی بر خوب چرخ نشدن گوشت توسط چرخ گوشت

وارد نمودن فشار زیاد دلیلی بر خوب چرخ نشدن گوشت توسط چرخ گوشت

زمانی که مواد غذایی و گوشت را در داخل دستگاه چرخ گوشت می ریزید، توجه داشته باشید که باید مواد قبلی از دستگاه خارج شوند. ورود گوشت و مواد غذایی به صورت پیاپی و پشت سر هم و استفاده مکرر از گوشت کوب، می تواند فشار زیادی به چرخ گوشت وارد کند و یکی از علل خوب چرخ نکردن گوشت توسط چرخ گوشت به شمار آید. همین طور این کار می تواند عملکرد موتور دستگاه چرخ گوشت را در طولانی مدت، دچار ضعف و مشکل کند. اگر مشکل چرخ گوشت حل نشد می توانید با امداد آی پی در ارتباط بوده تا به تعمیر چرخ گوشت شما بپردازد.


3/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر