021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-91093903

علل جرقه زدن موتور چرخ گوشت

علل جرقه زدن موتور چرخ گوشت

چرخ گوشت‌ها یکی از وسایل مهم در آشپزخانه‌ها به حساب می‌آیند. امروزه اکثر افراد ترجیح می‌دهند که گوشت چرخ شده مصرفی خود را به جای خریدن از بازار، در منزل تهیه نمایند. از آنجایی که چرخ گوشت‌ها نیز جز لوازم‌ برقی محسوب می‌شوند؛ ممکن است در اثر استفاده زیاد دچار مشکل شوند. خرابی در این دستگاه‌ها امری کاملا طبیعی است. جرقه زدن موتور چرخ گوشت می‌تواند یکی از این مشکلات باشد که در زیر به علل جرقه زدن موتور چرخ گوشت پرداخته‌ایم.

 فهرست

  • علل جرقه زدن موتور چرخ گوشت
  • بررسی علل جرقه زدن موتور چرخ گوشت
  • تعمیر مشکل جرقه زدن موتور چرخ گوشت
  • تعمیر مشکل جرقه زدن موتور چرخ گوشت توسط کارشناسان آی پی امداد

علل جرقه زدن موتور چرخ گوشت

حتماً برای برخی از افرادی که از دستگاه چرخ گوشت استفاده می‌کنند، مشکل جرقه زدن موتور پیش آمده است. مشکل جرقه زدن به این صورت است که با زدن دکمه روشن و خاموش دستگاه، جرقه‌هایی در داخل چرخ گوشت مشاهده می‌شود. جرقه زدن در موتور چرخ گوشت می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود اصطحکاک بین قطعات
  • استفاده از مواد دارای آب
  • وجود اتصالی بین قطعات
  • وجود جرم بیش از حد در چرخ گوشت
  • وجود رطوبت زیاد در چرخ گوشت
  • وجود لرزش در چرخ گوشت
  • خراب شدن اورلود موتور
  • فرسوده شدن کموتاتور

بررسی علل جرقه زدن موتور چرخ گوشت

وجود اصطحکاک بین قطعات: یکی از عواملی که می‌تواند باعث جرقه زدن موتور چرخ گوشت شود؛ ایجاد اصطکاک بین قطعات تشکیل‌دهنده چرخ گوشت است. گاهی تمیز نبودن گوشت می‌تواند باعث ایجاد اصطکاک شدید در دستگاه گردد که برای مواجه نشدن با این مشکل بهتر است؛ گوشت را قبل از چرخ کردن تمیز کرده و به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه آن را در یخچال قرار دهید.

استفاده از مواد دارای آب: برای چرخ کردن گوشت بهتر است که بعد از تمیز کردن و شستن آن صبر کنید تا آب آن گرفته شده و بعد شروع به انداختن گوشت‌ها در داخل دستگاه نمایید. همچنین از مخلوط کردن گوشت با پیاز و چرخ کردن آنها به شدت خودداری نمایید یا از دستگاه چرخ گوشت برای خرد کردن سبزی استفاده نکنید؛ زیرا این کار موجب می‌شود تا به قطعات دستگاه آسیب رسیده و در نتیجه موتور چرخ گوشت جرقه بزند.

وجود اتصالی بین قطعات: برای استفاده از چرخ گوشت لازم است که دو شاخه را به پریز وصل نمایید. با وصل کردن دوشاخه به پریز جریان برق به قطعات چرخ گوشت می‌رسد. در صورتی که در بین قطعات و سیم‌کشی آنها اتصالی به وجود آمده باشد؛ باعث بروز جرقه در چرخ گوشت می‌شود.

وجود جرم بیش از حد در چرخ گوشت: علت جرقه زدن موتور چرخ گوشت می‌تواند جرم درون دستگاه باشد. برای جلوگیری از این مشکل لازم است که به طور مرتب دستگاه را تمیز کرده و از وجود این جرم‌ها در درون دستگاه جلوگیری نمایید.

وجود رطوبت زیاد در چرخ گوشت: همانطور که در بالا اشاره کردیم استفاده از موادی چون سیب‌زمینی، پیاز سبزی و از این قبیل مواد در چرخ گوشت موجب می‌شود که رطوبت زیادی در این دستگاه ایجاد گردد که این رطوبت ممکن است به قطعات دستگاه رسیده و موجب جرقه زدن موتور دستگاه و خرابی دیگر قطعات چرخ گوشت شود. برای جلوگیری از این مشکل از خرد کردن این مواد توسط چرخ گوشت خودداری کنید.

وجود لرزش در چرخ گوشت: علت جرقه زدن موتور چرخ گوشت گاهی مربوط به لرزش بیش از حد دستگاه است که این لرزش می‌تواند عوامل مختلفی داشته باشد. به طور مثال: ممکن است که موتور یا برخی از قطعات  به خوبی در سر جای خود قرار نگرفته باشند و با روشن کردن دستگاه موجب لرزش بیش از حد آن گردند و در پی آن جرقه زدن موتور را به همراه داشته باشند.

خراب شدن اورلود موتور: اورلود قطعه‌ای است که با استفاده از المنت و صفحه حساس فلزی و پلاتین‌های حساس و قاب مخصوص که عوامل تشکیل‌دهنده آن هستند، کار محافظت از دستگاه را برعهده دارد. مواردی چون: استفاده طولانی مدت از چرخ گوشت و یا چرخ کردن گوشت‌هایی که دارای استخوان هستند؛ موجب خرابی اورلود می‌شوند. به این صورت که وقتی برق در این قطعه جریان پیدا کند؛ توسط هر یک از موارد گفته شده اورلود دچار خرابی و در نتیجه جرقه زدن در موتور می‌گردد. برای جلوگیری از این مشکل بهتر است که گوشت‌ها را به خوبی از استخوان‌ها جدا کنید و بعد آن را چرخ کنید و یا به مدت طولانی دستگاه را روشن نگه ندارید. همچنین برای تست خرابی قطعه اورلود، می توانید از اهم‌متر استفاده نمایید.

فرسوده شدن کموتاتور: کموتاتور یا کلکتور قطعه‌ایست که از تعدادی تیغه مسی تشکیل شده است. این قطعه که با تماس با زغال چرخ گوشت کار خود را انجام می‌دهد؛ در صورتی که دچار خرابی و یا فرسودگی شود به دلیل اصطحکاک با زغال چرخ گوشت عملکرد درستی نداشته و می‌تواند موجب جرقه زدن موتور چرخ گوشت گردد.

تعمیر مشکل جرقه زدن موتور چرخ گوشت

در بالا به عواملی که موجب جرقه زدن موتور در چرخ گوشت می‌شود؛ اشاره کردیم و برای جلوگیری از این مشکلات راه‌حل‌هایی را ارائه دادیم؛ اما به طور کلی برای تعمیر این مشکل در چرخ گوشت لازم است که طبق مراحل زیر عمل نمایید:

  • در ابتدا اتصال چرخ گوشت را از برق جدا نمایید.
  • با استفاده از یک پیچ گوشتی قاب اصلی را باز کرده تا به قطعات داخلی دستگاه دسترسی پیدا کنید.
  • به طور کامل تمامی اتصالات را بررسی کرده و هر یک از مواردی که در بالا اشاره شد را چک نمایید.
  • در صورتی که توانایی حل هر یک از مشکلات به وجود آمده در چرخ‌گوشت را داشتید آن را برطرف نمایید.
  • در صورتی که با تعمیر این نوع دستگاه‌ها آشنایی ندارید؛ بهتر است که برای جلوگیری از خرابی‌های بیشتر از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

تعمیر مشکل جرقه زدن موتور چرخ گوشت توسط کارشناسان امداد آی پی

حل مشکل در لوازم برقی به خصوص چرخ گوشت نیاز به مهارت و دست به آچار بودن فرد دارد. در این صورت است که افراد می‌توانند به راحتی مشکل دستگاه خود را برطرف نمایند. در غیر این صورت نه تنها به حل مشکل آن کمکی نکرده؛ بلکه موجب خرابی‌های بیشتر در دستگاه می‌شوند. از این رو بهتر است که مصرف‌کنندگان چرخ گوشت خود را به کارشناسان کارآزموده در زمینه تعمیر چرخ گوشت بسپارند. کارشناسان آی پی امداد با تجربه  در زمینه تعمیر چرخ گوشت می‌توانند به راحتی مشکل چرخ گوشت را عیب‌یابی کرده و آن را برطرف نمایند. کارشناسان امداد آی پی با تماس شما به آدرسی که اعلام می‌فرمایید مراجعه کرده و در حضور شما مشکل دستگاهتان را برطرف می‌نمایند و بابت تعمیر و یا تعویض قطعه‌ای که در دستگاه به مشکل خورده بود به شما برگه گارانتی برای اطمینان خاطر شما از برطرف شدن مشکل دستگاه تقدیم می‌نمایند.


امتیاز
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر