021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-91093903

علت صدای بلند چرخ گوشت

علت صدای بلند چرخ گوشت

چرخ گوشت یکی از لوازم برقی محبوب در آشپزخانه به حساب می‌آید؛ زیرا افراد زیادی ترجیح می‌دهند که گوشت چرخ کرده مصرفی خود را توسط چرخ گوشت در منزل تهیه نمایند. چرخ گوشت از آنجایی که یکی از لوازم برقیست؛ ممکن است در اثر مصرف با مشکلاتی رو به رو شود. یکی از مشکلات که اغلب مصرف‌کنندگان با آن مواجه می­شوند، ایجاد صدای بلند در چرخ گوشت است. در ادامه این مقاله به علت صدای بلند چرخ گوشت و نحوه تعمیر آن پرداخته‌ایم.

کاربران گرامی؛ چنانچه نر یا تجربه به خصوصی در مورد علل صدای بلند چرخ گوشت دارید به شما توصیه می کنیم تا با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین تعمیرگاه امداد آی پی بپردازید.

نحوه کار چرخ گوشت

چرخ گوشت‌ها که از قطعاتی چون: تیغه، موتور، فیلتر، پنجره و بدنه تشکیل شده‌اند؛ در دو نوع برقی و دستی موجب می‌گردند که قطعات بزرگ گوشت به قطعات کوچک و چرخ شده تبدیل شوند. چرخ گوشت‌ها جز لوازم پر سر و صدای آشپزخانه به شمار می‌روند و داشتن صدا در این دستگاه‌ها کاملا طبیعی است. گاهی صدایی که از این دستگاه به گوش می‌رسد؛ ممکن است فراتر از صدای طبیعی آن باشد. در زیر به علل صدای بلند چرخ گوشت پرداخته‌ایم.

علت صدای بلند چرخ گوشت

بلندی صدای چرخ گوشت از حالت معمول می‌تواند دلایل بسیاری را به همراه داشته باشد. اما اساسی‌ترین علل بلندی صدای چرخ گوشت عبارتند از:

  • گیر کردن جسم خارجی در چرخ گوشت
  • تغییر شکل در نحوه مونتاژ
  • عایق موتور
  • چرخ‌دنده
  • پروانه‌های خنک‌کننده
  • یاتاقان موتور
  • آسیب فیزیکی
  • جعبه‌دنده

5 علت اصلی صدای بلند در چرخ گوشت و نحوه تعمیر آنها

در این بخش از مقاله علت صدای بلند در چرخ گوشت قصد داریم تا به بررسی 5 علت اصلی صدای بلند در چرخ گوشت و راهکار تعمیر آن بپردازیم.

گیر کردن جسم خارجی در دستگاه و صدای بلند در چرخ گوشت

گاهی اوقات علت صدای بیش از حد چرخ گوشت می‌تواند مربوط به گیر کردن جسمی خارجی در آن باشد که در این صورت صدای دستگاه در حالت طبیعی نبوده و فشار زیادی به موتور وارد می‌شود. بهتر است در این مواقع سریعا چرخ گوشت را خاموش نمایید.

خرابی در عایق موتور و صدای بلند در چرخ گوشت

عایق موتور که وظیفه کاهش صدای موتور را برعهده دارد، ممکن است در اثر استفاده نادرست و بیش از حد دچار مشکل شود. با خرابی عایق موتور، صدا به طور مستقیم از موتور به بیرون پخش می‌شود؛ در نتیجه صدایی که شنیده می‌شود از حالت عادی بلندتر است. اگر مشکل از  عایق موتور باشد، بهتر است که برای تعمیر چرخ گوشت آن را به دست افراد متخصص بسپارید.

خرابی در چرخ دنده چطور می تواند یکی از علت های صدای بلند در چرخ گوشت باشد؟

در چرخ گوشت چرخ دنده‌های زیادی وجود دارد که خرابی هر یک از آنها می‌تواند باعث ایجاد مشکل در صدای چرخ گوشت شود. چرخ‌دنده گیربکس که مهم‌ترین چرخ‌دنده در چرخ گوشت است، در صورتی که بر اثر فشار بیش از اندازه ساییده و یا شکسته شود، باعث ایجاد صدای زیاد در چرخ گوشت می‌شود که برای رفع این مشکل باید چرخ‌دنده سالمی جایگزین چرخ‌دنده معیوب شود.

خرابی پروانه های خنک کننده و ایجاد صدای بلند در چرخ گوشت

چرخ گوشت‌ها در اثر کار کردن گرم شده ودمای آنها بالا می‌رود. پروانه‌های خنک‌کننده در چرخ گوشت با تهویه هوا مانع از گرم شدن بیش از حد چرخ گوشت می‌شوند. در صورتی که این پروانه‌های خنک‌کننده دچار ساییدگی، شکستن، هرز شدن و … گردند، باید به دست تعمیرکار ماهر تعویض شوند.

یاتاقان موتور یکی از اصلی ترین علل صدای بلند در چرخ گوشت

از دیگر دلایلی که موجب بلندی صدا در چرخ گوشت می‌شود، یاتاقان موتور است. اگر مشکل از این قسمت چرخ گوشت بود لازم است یاتاقان موتور تعویض گردد.

تعمیر صدای بلند چرخ گوشت توسط کارشناسان امداد آی پی

در این مقاله به اساسی‌ترین علل بلندی صدای چرخ گوشت پرداختیم. تعمیر چرخ گوشت نه تنها کار آسانی نیست بلکه تنها تعمیر این دستگاه باید به دست افراد کار بلد سپرده شود. کارشناسان آی پی امداد در تعمیر چرخ گوشت از مهارت‌های خاصی بهره‌مند هستند که می‌توانند به راحتی مشکل صدای زیاد در چرخ گوشت شما را پیدا کرده و در حضور شما مشکل را برطرف نمایند. به خاطر داشته باشید که اگر تجربه کافی در تعمیر کردن قطعات چرخ گوشت را ندارید، هرگز  برای تعمیر آن دست به کار نشوید و با اطمینان خاطر از کارشناسان آی پی امداد برای تعمیر دستگاه خود درخواست مشاوره و یا کمک کنید.


امتیاز
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر