021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-91093903

نحوه صحیح جارو کشیدن با جاروبرقی

نحوه صحیح جارو کشیدن با جاروبرقی

نحوه صحیح جارو کشیدن با جاروبرقی بسیار مهم است چرا که باعث افزایش طول عمر جاروبرقی شما می شود. جاروبرقی از مهم ترین لوازم برقی خانگی می باشد که باید آموزش های لازم را در جهت تعمیر و  نحوه نگهداری از جاروبرقی ببینید. در این مطلب امداد آی پی به صورت تخصصی در مورد نحوه صحیح جارو کشیدن با جاروبرقی برای شما توضیح داده است. با ما همراه باشید.

کاربر گرامی، چنان چه تجربه و یا سوالی در مورد نحوه صحیح جارو کشیدن با جاروبرقی دارید، می توانید آن را در انتهای این مطلب با تکنسین های امداد آی پی درمیان بگذارید.

 

آموزش نحوه صحیح جارو کشیدن با جاروبرقی

نحوه صحیح جاروبرقی کشیدن

آموزش نحوه صحیح جارو کشیدن با جاروبرقی، جزو آموزش هایی است که به شما در استفاده از جاروبرقی کمک خواهد نمود. در این مطلب با ویژگی های یک جاروبرقی خوب آشنا خواهید شد و شیوه صحیح کشیدن جاروبرقی را آموزش خواهید دید. با ما همراه باشید. شما میتوانید به مقاله تاریخچه جاروبرقی مراجعه کرده و اطلاعات خوبی درباره آن کسب کنید.

چنانچه در نحوه کار با جاروبرقی دچار مشکل شدید، می توانید به بررسی مشکلات متداول جاروبرقی بپردازید.

ویژگی های یک جاروبرقی خوب

جاروبرقی انواع مختلفی دارد. از شارژی گرفته تا سیلندر دار و هوشمند. اما لازم است در زمان خرید جاروبرقی مناسب ترین نوع آن را بر اساس کارایی و الویت هایی که دارید، انتخاب کنید. مهم ترین ویژگی یک جاروبرقی خوب، قدرت مکش آن می باشد. هر چه قدرت مکش جاروبرقی بیش تر باشد، از کیفیت بهتری برخوردار می باشد. هم چنین هر چه سر و صدای جاروبرقی کم تر باشد، می توان استفاده راحت تری از آن داشت.

بهترین شیوه  کشیدن جاروبرقی

شاید تصور کنید که جارو کشیدن با جاروبرقی شیوه خاصی ندارد. اما لازم است بدانید که اگر با نحوه صحیح جارو کشیدن با جاروبرقی آشنا نباشید و آن را به صورت اصولی رعایت نکنید، امکان دارد که به فرش و یا سطحی که آن را جارو میزنید، آسیب وارد شود.

پیش از این که جارو زدن با جاروبرقی را آغاز کنید، تمامی قسمت های فرش را با دقت نگاه کنید. هر شیء و جسمی که بر روی آن وجود دارد را جمع کنید. اگر این قطعات ریز و درشت که مناسب جمع آوری با جاروبرقی نیستند به داخل دستگاه وارد شوند، باعت کم شدن قدرت مکش جاروبرقی خواهند شد. لازم است حتما هر هفته به تمیز کردن جاروبرقی بپردازید چرا که ممکن است هنگام جاروکشیدن قطعات درشت و ارزشمندی وارد کیسه جاروبرقی شده باشد، شما میتوانید در سایت امداد آی پی نحوه تمیز کردن جاروبرقی را مطالعه کنید.

لازم است در زمان جاروکشیدن با جاروبرقی، دسته دستگاه را در جهت پرز های فرش حرکت دهید. این کار را در تمامی نقاط فرش تکرار کنید تا به طور کامل تمیز شود. فرآیند جارو زدن را با سرعت و عجله انجام ندهید تا گرد و خاک به خوبی از فرش پاک شوند.

با اصول جاروبرقی کشیدن آشنا شوید

همان طور که پیش تر گفته شد، عدم آشنایی با نحوه صحیح جارو کشیدن با جاروبرقی، می تواند به سلامت فرش شما و حتی جاروبرقی آسیب وارد کرده و باعث کم شدن طول عمر مفید آن ها شود. از این رو در این بخش از مطلب تصمیم دارید شما را با اصول جاروبرقی کشیدن آشنا کنیم. جاروبرقی کشیدن صحیح به چند عامل مهم بستگی دارد:

  • نوع جارو برای هر فرش
  • جهت جارو کشیدن روی فرش
  • تعداد دفعات جارو کشیدن روی فرش

لازم است در زمان رعایت شیوه صحیح جارو کشیدن با جاروبرقی، این نکات را در نظر بگیرید. به طور مثال اگر فرشی در منزل دارید که میزان پردهی زیادی دارد، بهتر است از جاروبرقی هایی استفاده کنید که به برس مجهز شده اند و پرز های فرش را جمع آوری می کنند. در بعضی موارد جمع شدن بسیاری از این پرز ها عامل ایجاد بوی سوختگی در جاروبرقی میکند که باید حتما آنرا پیگیری کنید.

دومین نکته ای که باید در روش صحیح جاروبرقی کشیدن به آن توجه کنید، انتخاب جهت مناسب برای جارو کشیدن بر روی فرش می باشد. پس از آن بهتر است تعداد دفعاتی که اقدام به جاروبرقی کشیدن می کنید در یک بازه زمانی مشخص باشد. به طور مثال هفته ای یک بار برای جارو کشیدن با جاروبرقی اقدام نمایید.

تنظیم ارتفاع دسته و انتخاب مناسب برس جاروبرقی

تنظیم دسته جاروبرقی

تمامی جاروبرقی ها مجهز به لوازم جانبی و تجهیزاتی هستند که در صورت لزوم می توانید از قطعات جاروبرقی استفاده کنید. به طور مثال برای نقاطی که دسترسی کم تری دارند، مانند راه پله ها، لبه دیوار ها، زیر کمد و… از سری کوچک تر استفاده کنید. یا می توانید برای مبل ها و فرش های ابریشمی، از سری مخصوص استفاده نمایید تا به فرش و مبل آسیبی وارد نشود. توجه داشته باشید که ارتفاع لوله تلسکوپی باید بر اساس قد شما و دسترسی شما به سطح مورد نظر انجام شود.

چند بار جاروبرقی بکشم؟

تعداد دفعات مناسب، از جمله مواردی است که باید در زمان آموزش صحیح جارو کشیدن با جاروبرقی بدانید. تعداد دفعات مناسب جاروبرقی کشیدن، به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور مثال اگر در خانه شما رفت و آمد زیاد باشد، یا حیوان خانگی داشته باشید و یا در مناطق کویری و پر گرد و خاک سکونت داشته باشید، باید هفته ای چند بار اقدام به جارو کشیدن با جاروبرقی کنید. اما بهتر است برای سلامت بیش تر جاروبرقی و همین طور فرش خانه، جارو زدن را به صورت هفته ای انجام دهید و در سایر روز ها از جارو دستی استفاده نمایید.

یکی از مشکلاتی که بعد از مدت ها برای جاروبرقی ها پیش می آید عدم جمع شدن سیم جاروبرقی است، حتما لازم است اقدام به تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی کنید.

چند بار در هفته جارو بکشیم؟

اولین موردی که می‌تواند بازه‌ی جارو کشیدن فرش را تعیین کند، میزان رفت و آمد روی فرش است. اگر چندان رفت و آمدی روی آن صورت نگرفت، می‌توانید هفته‌ای یکبار روی آن را جارو بکشید، اما با افزایش رفت و آمد، می‌توانید هفته‌ای، ۲ تا ۳ بار این کار را انجام دهید. البته لازم نیست همیشه، کل فرش‌های خانه را با هم جارو کنید. می‌توانید فضاهایی را که بیشتر در معرض آلودگی قرار دارند، بیشتر جارو کنید. مثلا آشپزخانه را در نظر بگیرید

بهترین زمان برای جاروبرقی کشیدن چه وقت است؟

از دیگر مواردی که باید در زمان آشنایی با نحوه صحیح جارو کشیدن با جاروبرقی بدانید، بهترین زمان آن می باشد. جاروبرقی کشیدن هر چقدر هم که اصولی بشد، بهتر است در بازه های زمانی طولانی و در دفعات کم انجام شود. به طور مثال هفته ای یک بار کافی می باشد. بیشتر از این موارد اگر از جاروبرقی کار بکشید ممکن است جاروبرقی شما دچار مشکلاتی مانند عدم روشن شدن جاروبرقی و یا داغ شدن موتور جاروبرقی شود.

سوالات متداول در مورد جارو زدن فرش

جاروبرقی کشیدن روی فرش

در این بخش از آموزش نحوه صحیح جارو کشیدن با جاروبرقی، سوالات متداول مصرف کنندگان از مرکز تعمیرات جاروبرقی در شرق تهران در مورد این آموزش را شرح خواهیم داد تا به صورت کامل تمامی ابهامات برای شما در زمان جاروبرقی کشیدن از بین برود. همچنین شما عزیزان با کمی مطالعه بیشتر می توانید به عیب یابی جاروبرقی نیز مسلط شوید.

آیا جاروبرقی فرش را خراب می کند؟

در صورتی که شیوه صحیح جارو کشیدن با جاروبرقی را رعایت نکنید، از یک جاروبرقی با کیفیت استفاده ننمایید، قطعا می تواند به بافت فرش شما آسیب وارد کند.

جهت جارو کشیدن باید به چه صورت باشد؟

جهت خواب پرز فرش را در نظر بگیرید. سپس به صورت عقب یا جلو و یا برعکس به جاروبرقی کشیدن بپردازید. از جاروبرقی کشیدن به صورت اریب به شدت خودداری کنید.

 بهترین زمان برای جاروبرقی کشیدن چه زمانی است؟

با در نظر گرفتن رفت و آمد شما در طول هفته، این بازه زمانی می تواند متفاوت باشد. اما بهتر است هفته ای یک بار برای جاروبرقی کشیدن اقدام کنید.

جاروکشیدن زیاد به فرش آسیب می زند ؟

اکثر ما هر روز فرش را جاروبرقی نمی‌کنیم اما ترجیح می‌دهیم که تمیز کردن فرش را به صورت منظم در برنامه‎های خود قرار دهیم، تا خانه همیشه تمیز و مرتب باشد. اگرچه جاروبرقی فرش‎های ما را مرتب نگه می‎دارد ، اما بعضی افراد می‎گویند جاروبرقی کشیدن به الیاف فرش آسیب می زند. دلیل این امر این است که مکش زیاد و چرخاندن جارو ی جاروبرقی، الیاف فرش را کشیده و به مرور از بین می برد. این اقدام علاوه بر آسیب رساندن به فرش باعث خرابی جاروبرقی شده و ممکن هزینه های تعمیر جاروبرقی شما افزایش یابد. در حالی که این موضوع واقعیت دارد، اما غالباً اثر خاک بر روی فرسودگی فرش بسیار بیشتر از جاروبرقی کشیدن است.

 

 


3/5 - (2 امتیاز)
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر