021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-91093903

هزینه تعمیرات جاروبرقی

هزینه تعمیرات جاروبرقی

در این مقاله قصد داریم درباره هزینه تعمیر جاروبرقی بحث و گفتگو کنیم. ما همواره بخش زیادی از درآمدمان را صرف هزینه‌های جاری و ماهانه می‌کنیم. همچنین همواره در تلاشیم تا با مدیریت این هزینه‌ها مخارج ماهانه را کاهش دهیم. حال تصور کنید که در این بین یکی از وسایل منزل، مانند جاروبرقی خراب شود. در این صورت شما دو گزینه پیش رو دارید یا جاروبرقی‌تان را تعمیر کنید یا آن را تعویض کنید. مسائل و مشکلات مربوط به جاروبرقی عمدتاً قابل تعمیر هستند. از کوچک‌ترین عضو این وسیله تا بزرگ‌ترین عضو آن، یعنی موتور را می‌توان به راحتی تعمیر یا تعویض کرد. همچنین تعمیر بسیار مقرون به‌صرفه‌تر از تعویض دستگاه خواهد بود. پس تا زمانی که از این وسیله خسته نشده‌اید نیاز به تعویض آن نیست. اما مهم‌ترین پرسش درباره ” هزینه تعمیر جاروبرقی ” است. قطعاً اگر برای تعمیر جاروبرقی تان هزینه‌ای به‌اندازه خرید یک دستگاه جدید را متحمل شوید، تعمیر آن امری بسیار بیهوده خواهد بود. بنابراین حتماً تصمیم می‌گیرید پیش از تعمیرات، درباره هزینه آن تحقیق کنید. در اینجاست که مقاله ” هزینه تعمیرات جاروبرقی ” می‌تواند بسیار کارگشا باشد. در ادامه با عواملی که در هزینه تعمیرات مؤثر است، قیمت قطعات جاروبرقی و هزینه تعمیر در محل آشنا خواهید شد. اطلاعات این مقاله، به مدیریت هزینه‌های خانوار و افزایش علم و آگاهی شما کمک بسیاری خواهد کرد.

عوامل مؤثر در هزینه تعمیر جاروبرقی

اگر برای تعمیر جاروبرقی خود از نمایندگی‌های مجاز تعمیرات کمک بخواهید، دیگر نیازی نیست نگران هزینه آن باشید. اتحادیه تعمیرکاران لوازم خانگی، دستمزد مشخصی برای تعمیرات جاروبرقی تعیین کرده است. با توجه به این قانون، هزینه تعمیر جاروبرقی در تمامی مراکز مجاز، باید بر اساس نرخ مصوب دریافت شود. علاوه بر دستمزد تعمیرکار، موارد دیگری نیز بر روی هزینه تعمیرات جاروبرقی تأثیرگذار است. از این موارد دیگر می‌توان به هزینه ایاب و ذهاب اشاره کرد. در صورتی که بخواهید سرویس‌دهی در محل و منزل شما انجام شود، تعمیرکار هزینه ناچیزی را علاوه بر دستمزد به عنوان هزینه ایاب‌وذهاب از مشتری دریافت می‌کند. با توجه به ترافیک سرسام‌آور تهران و کمبود وقت، پرداخت هزینه ایاب و ذهاب و سرویس وسیله در منزل بسیار منطقی به نظر می‌رسد. چرا که بدون صرف وقت اضافه به راحتی دستگاه خود را در منزل تعمیر می‌کنید.

قیمت قطعات را می‌توان عامل سوم و اصلی‌ترین عامل در تعیین هزینه تعمیرات جاروبرقی در نظر گرفت. همان‌طور که آگاه هستید قیمت لوازم خانگی در کشور ما همواره در حال نوسان است. با نوسان قیمت لوازم خانگی، قیمت قطعات آن نیز دچار نوسان می‌شود. در هنگام تعمیر از لوازم خانگی ازجمله جاروبرقی، بسیاری از قطعات آن باید تعویض شوند و قابل تعمیر نیستند. به همین دلیل است که قیمت قطعه استفاده شده در دستگاه شما در هزینه تعمیرات آن بسیار مؤثر است. به‌طورکلی هزینه تعمیرات به سه مورد، دستمزد تعمیرکار، قیمت قطعه تعویضی و هزینه ایاب و ذهاب (در مواردی که سرویس‌دهی در منزل انجام شود) بستگی دارد.

مجموعه امداد آی.پی خدمات تعمیرات جاروبرقی انواع برندها را ارائه می کند. در صورت نیاز به این خدمات کلیک کنید:

هزینه تعمیرات جاروبرقی در محل

  • هزینه ایاب‌وذهاب

پیش از صحبت درباره هزینه تعمیرات جاروبرقی در محل، بهتر است درباره مزایای تعمیرات در محل صحبت کنیم. قطعاً هنگامی‌که خواستار سرویس‌دهی در محل باشید باید علاوه بر دستمزد تعمیرکار هزینه اضافی را به عنوان هزینه ایاب و ذهاب پرداخت کنید. پرداخت این هزینه ناچیز می‌تواند بسیار به نفع شما باشد. چون روند تعمیرات را از یافتن یک تعمیرگاه مجاز و تماس با آن، ساعت‌ها قرار گرفتن در ترافیک برای مراجعه به تعمیرگاه پس از یک روز خسته‌کننده کاری، دیر رسیدن به تعمیرگاه و موکول شدن تعمیر وسیله به‌ روزهای بعدی، اتلاف وقت مجدد در ترافیک برای تحویل وسیله را به تماس با تعمیرگاه و درخواست کمک، مراجعه تعمیرکار به منزل و تعمیر وسیله در همان روز، تبدیل می‌کنید. بدون اینکه نیاز باشد اندکی از وقت شما تلف شود. می‌توان گفت هزینه ایاب و ذهاب نیز مانند دستمزد تعمیرکاران ثابت است؛ زیرا دارای یک‌میزان حداقلی و حداکثری است. هزینه ایاب و ذهاب با توجه به مسافت بین 15000 تومان تا 25000 تومان محاسبه می‌شود.

  • دستمزد تعمیرکار

همان‌طور که پیش از این نیز اشاره شد بر اساس مصوبه اتحادیه تعمیرکاران لوازم خانگی، تمامی تعمیرکاران مجاز موظف‌اند، نرخ مشخصی را به عنوان دستمزد دریافت کنند. البته در این بین تعمیرگاه‌های غیرمجازی نیز هستند که با متخصص معرفی کردن خود، هزینه زیادی را از مشتریان دریافت می‌کنند. توصیه می‌شود در انتخاب تعمیرگاه مجاز برای تعمیر جاروبرقی دقت نظر لازم را داشته باشید. با درخواست کمک از یک مرکز مطمئن و نام‌آشنا نه‌تنها می‌توانید از کیفیت خدمات و قطعات مصرفی اطمینان داشته باشید بلکه می‌توانید از هزینه تعمیرات جاروبرقی نیز مطمئن شوید.

هزینه سرویس جاروبرقی

لوازم خانگی همچون جاروبرقی اگر به‌موقع و به درستی سرویس شوند به‌هیچ‌عنوان نیازی به تعمیر پیدا نمی‌کنند. بهتر است به صورت سالانه یا هرچند سال یک‌بار نسبت به سرویس جاروبرقی خود اقدام کنید. در این صورت با پرداخت هزینه‌ای کمتر اکثر قطعات جاروبرقی شما بازرسی و تعمیر می‌شوند. سرویس به‌موقع این وسیله موجب کاهش احتمال خرابی، بیشتر شدن عمر مفید دستگاه و همچنین کاهش هزینه‌ تعمیرات جاروبرقی خواهد شد. سرویس جاروبرقی شامل بازدید و چک کردن قطعاتی مانند کلکتور، اجزای موتور، پروانه، زغال، بلبرینگ، بادگیری و کوک سیم جمع کن است. هزینه سرویس جاروبرقی حدود 95000 تومان تا 160000 تومان است.

لیست کامل هزینه تعمیرات جاروبرقی بر اساس قطعات تعویضی

هزینه تعویض قطعات با توجه به برند تولیدکننده دستگاه و کیفیت قطعات مورداستفاده متفاوت است. همچنین قیمت قطعات تا حد زیادی وابسته به نوسانات بازار است. پس از عیب‌یابی دستگاه توسط یک متخصص، مشخص می‌شود که چه قطعه‌ای از دستگاه خراب شده و باید تعویض گردد. قطعاتی مثل بلبرینگ، کلکتور جاروبرقی، بالشتک، زغال، جا زغالی، پروانه متغیر، پروانه ثابت و بوش در یک دستگاه نیاز به تعمیر پیدا می‌کنند. هزینه تعمیر جاروبرقی به تفکیک قطعات تعویضی به‌طور کامل در جدول زیر شرح داده شده است.

هزینه تعمیرات جاروبرقی بر اساس قطعات تعویضی
عنوان شروع قیمت از (تومان) حداکثر قیمت تا (تومان) توضیحات
بلبرینگ جاروبرقی 90000 195000 در صورتی که دستگاه شما صدای زوزه می‌دهد مشکل از بلبرینگ است
تعویض کلکتور 20000 85000 تعویض کلکتور و سیم‌پیچ باهم انجام می‌شود.
تعویض سیم‌پیچ 60000 180000 در صورت خرابی کلکتور و سیم‌پیچ دستگاه شما صدایی مثل کوبیدن می‌دهد و سپس به سرعت خاموش می‌شود.
تعویض پروانه جاروبرقی 50000 90000 پروانه جاروبرقی در دو نوع ثابت و محرک است پروانه ثابت باد را توسط پروانه محرک به بیرون هدایت می‌کند.
تعویض زغال جاروبرقی 50000 80000 اگر جاروبرقی شما اثر بسیار ناچیزی از جرقه دارد، مشکل از زغال است.

* جا زغالی معمولاً خراب نمی‌شود. مگر اینکه تعمیرکار در هنگام باز و بسته کردن آن به مشکل بربخورد.

تعویض بوش همراه با تراشکاری 30000 65000 مشکلات بوش مربوط به بالانس نبودن پروانه دستگاه است.
تعویض بالشتک 25000 85000 اگر جاروبرقی شما جرقه میزند مشکل از بالشتک است.
تعویض سیم جمع کن 130000 580000 * هزینه تعویض سیم جمع کن بر اساس برند سازنده جاروبرقی متغیر است.
تعمیر سیم جمع کن 75000 155000
تعویض موتور جاروبرقی 750 وات 155000 195000
تعویض موتور جاروبرقی 1000 وات 145000 240000
تعویض موتور جاروبرقی 1100 وات 145000 245000
تعویض موتور جاروبرقی 1200 وات لبه‌دار و غیر لبه 155000 245000
تعویض موتور جاروبرقی 1400 وات لبه‌دار و غیر لبه 165000 255000
تعویض موتور جاروبرقی 1600 وات لبه‌دار و غیر لبه 185000 330000
تعویض موتور جاروبرقی 1800 وات لبه‌دار و غیر لبه 185000 350000
تعویض موتور جاروبرقی 2000 وات لبه‌دار و غیر لبه 195000 370000
تعویض موتور جاروبرقی 2200 وات لبه‌دار و غیر لبه 210000 390000
تعویض موتور جاروبرقی 2500 وات لبه‌دار و غیر لبه 220000 410000

نتیجه گیری در مورد هزینه تعمیرات جاروبرقی

اگرچه پاسخ پرسش “هزینه تعمیرات جاروبرقی چقدر است؟” در هنگام خرابی جاروبرقی بسیار مهم و تعیین کننده است اما پرسش درباره “نمایندگی مجاز تعمیرات جاروبرقی” بسیار مهم‌تر است. همان‌طور که پیش از این نیز به این نکته اشاره شد، اگر تعمیر جاروبرقی خود را به یک تعمیرگاه مجاز بسپارید هم از هزینه تعمیرات اطمینان دارید و هم از کیفیت خدمات ارائه‌شده. ما مجموعه امداد آی.پی را به عنوان یکی از نمایندگی‌های معتبر تعمیر جاروبرقی به شما معرفی می‌کنیم. این مجموعه کلیه خدمات انواع جاروبرقی با هر توان موتور و برند سازنده را، درب منزل و با گارانتی یک‌ساله ارائه می‌دهد. برای استفاده از خدمات این مجموعه و مشاوره تلفنی با کارشناسان تعمیر جاروبرقی با شماره تلفن‌های این مرکز تماس بگیرید.

 


امتیاز
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر