021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-91093903

افزایش طول عمر جاروبرقی

افزایش طول عمر جاروبرقی

افزایش طول عمر جاروبرقی کار آسانی است. جارو برقی یکی از مهم ترین لوازم برقی خانگی به شمار می آید که در صورت آسیب دیدن و یا از کار افتادن، پروسه نظافت خانه با مشکل مواجه می شود. از این رو باید نکاتی را در مورد نگهداری از جاروبرقی بدانید. رعایت این نکات می تواند به شما در جهت افزایش عمر جارو برقی کمک کند. در این مطلب امداد آی پی به صورت کامل نکاتی را در مورد افزایش طول عمر جاروبرقی برای شما شرح خواهد داد. با ما همراه باشید.

کارشناس امداد آی پی می گوید: چناچه سوال و یا تجربه ای در مورد افزایش طول عمر جاروبرقی دارید، می توانید آن را در انتهای این مطلب با سایر کرابران و تکنسین های امداد آی پی درمیان بگذارید.

برای افزایش طول عمر جاروبرقی چه کاری انجام دهیم؟

برای افزایش طول عمر جاروبرقی چه کاری انجام دهیم؟

نکات مهمی که باید برای افزایش طول عمر جاروبرقی بدانید، به طور کلی در دو دسته قرار می گیرد:

  1. تمیز کاری و نظافت جاروبرقی
  2. نگهداری از جاروبرقی

تمیزی جاروبرقی به فعالیت هایی گفته می شود که باید به صورت دوره ای انجام شوند. شما با انجام آن ها می توانید عملکرد ر را در سطح مطلوب نگه دارید. لازم است بدانید که تعویض به موقع برخی از قطعات مانند پاکت جاروبرقی و یا فیلتر جاروبرقی می توانید باعت افزایش طول عمر جاروبرقی شود.

6 نکته برای افزایش طول عمر جاروبرقی

6 نکته برای افزایش طول عمر جاروبرقی

در این بخش از مطلب تصمیم داریم 6 نکته کلیدی در مورد افزایش طول عمر جاروبرقی را برای شما شرح دهیم:

  1. کیسه جاروبرقی را پیش از هر بار استفاده بررسی کنید

توجه داشته باشید که پر بودن کیسه جاروبرقی می تواند به سلامت موتور آسیب وارد کند. از این رو باید پیش از هر بار استفاده آن را بررسی کنید و در صورت پر بودن، برای تعویض پاکت جاروبرقی اقدام نمایید.

  1. استفاده از برس های مختلف و متناسب با سطوح

هر یک از سری ها و برس هایی که برای جاروبرقی تعبیه شده اند، برای جارو زدن سطحی مناسب می باشند. از این رو به شما توصیه می کنیم که بسته به سطحی که جارو می زنید، از برس مخصوص به آن استفاده کنید.

  1. از جمع آوری تکه های بزرگ شیشه، اجسام نوک تیز و سخت خودداری کنید

تکه های بزرگ شیشه و اجسام نوک تیز می تواند باعث آسیب رساندن به لوله خرطومی و کیسه جاروبرقی شود. از این رو بهتر است برای جمع آوری این دسته از زباله ها، به صورت دستی اقدام کنید.

  1. به پریز زدن و یا از پریز کشیدن در حالی که جاروبرقی روشن می باشد

حتما در زمان استفاده از جاروبرقی، زمانی که دستگاه را به پریز برق متصل می کنید، توجه داشته باشید که جاروبرقی خاموش باشد.

  1. عدم نگهداری مناسب از جاروبرقی

تمیز نمودن برس جاروبرقی، شستن فیلتر جاروبرقی و تخلیه پاکت، کار دشوار محسوب نمی شود. از این رو بهتر است این کار ها را به صورت‌ دوره ای انجام دهید تا باعث افزایش طول عمر جاروبرقی شما شود.

  1. از جمع آوری مایعات و غذای خیس اجتناب کنید

آخرین نکته ای که باید در رابطه با افزایش طول عمر جاروبرقی بدانید، عدم جمع آوری مایعات و غذای خیس می باشد. چرا که این کار می توانید باعث آب خوردگی موتور جاروبرقی و در نهایت منجر به سوختن موتور جاروبرقی شود. به شما توصیه می کنیم که در جهت افزایش طول عمر جاروبرقی، از جمع آوری مایعات و آب خودداری کنید.

روش تمیز کردن جاروبرقی برای افزایش طول عمر

روش تمیز کردن جاروبرقی برای افزایش طول عمر

همان طور که پیش تر گفته شد، باید به صورت دوره ای برای شست و شو اجزای مختلف جاروبرقی خود اقدام کنید. در این طور شاهد افزایش طول عمر جاروبرقی خود خواهید بود. از این رو در ادامه نکاتی را در این باره خواهیم گفت:

خالی کردن کیسه جاروبرقی و تاثیر آن بر طول عمر جاروبرقی

خالی کردن پاکت جاروبرقی، باید در زمانی انجام شود که دو سوم کیسه پر شده باشد. اما بهتر است پیش از هر بار استفاده کیسه جاروبرقی را بررسی کنید تا در صورت پر بودن، آن را تخلیه کنید. تخلیه به موقع کیسه جاروبرقی باعث افزایش عمر جاروبرقی می شود.

لوله های جاروبرقی چه تاثیر بر طول عمر جاروبرقی دارند؟

لوله های جاروبرقی جزو اجزای مهمی در دستگاه محسوب می شوند که باید همیشه عاری از هر گونه گرفتگی باشند. به همین خاطر در صورت ایجاد گرفتی، به شما توصیه می کنیم که برای باز نمودن انسداد و گرفتگی از یک سیخ بلند استفاده کنید. توجه داشته باشید که سیخ نباید سری تیز داشته باشید تا به سلامت لوله خرطومی اسیبی وارد نشود. گرفتگی خرطوم جاروبرقی باعث تحث تاثیر قرار گرفتن عمر مفید جاروبرقی می شود.

برس جاروبرقی و طول عمر آن

تفاوتی ندارد که از جاروبرقی با برش های مجزا استفاده می کنید یا فقط از یک سری، باید سری ها و برس ها از هر گونه کثیفی مانند نخ، مو و… تمیز شوند. بهتر است این کار را به صورت دوره ای و هفته ای یک با پیش از هر بار جارو کشیدن با جاروبرقی انجام دهید.

برای نگهداری از جاروبرقی به چه نکاتی باید توجه کنم؟

برای نگهداری از جاروبرقی به چه نکاتی باید توجه کنم

همان طور که تمیز کردن دستگاه باعث افزایش طول عمر جاروبرقی می شود، نگهداری و تعمیرات جاروبرقی نیز در افزایش طول عمر جاروبرقی تاثیر گذار می باشد. در ادامه نکاتی را در این باره خواهیم گفت.

1.دو شاخه و سیم جاروبرقی می تواند باعث خرابی جارو شود.

یکی از دلایلی که می تواند باعث خرابی در جاروبرقی شود، بیش از حد کشیدن سیم و یا گره خوردن و پیچیدن آن می باشد. بهتر است برای افزایش طول عمر جاروبرقی، از جمع کردن سیم به صورت تاب دار خودداری کنید. همین طور در زمان متصل کردن دو شاخه به پریز برق، از سلامت پریز و جریان برق مطمئن شوید.

2.از سری ها و برس های مختلف استفاده کنید.

بر روی دستگاه شما سری ها و برس های مختلفی تعبیه شده اند که هر کدام برای جارو زدن سطحی مناسب می باشند. از این اگر تصمیم دارید به افزایش طول عمر جاروبرقی خود کمک کنید، بهتر است متناسب با سطحی که جارو می زنید، سری و برس مناسبی را انتخاب کنید.

3.به تسمه جاروبرقی توجه کنید.

تسمه جاروبرقی در صورتی که آسیب ببیند، باعث کم شدن کارایی دستگاه می شود. توجه داشته باشید که اگر تسمه شل و یا پاره شود، سر و صدای زیادی از جاروبرقی تولید می شود. از این رو بهتر است به صدا هایی که از دستگاه تولید می شود توجه کنید. هم چنین باید در زمان بروز این مشکل برای تعویض تسمه موتور جاروبرقی اقدام نمایید. یکی از دلایل خرابی تسمه، داغ شدن بیش از اندازه جاروبرقی می باشد.

4.تا چه اندازه به سلامت فیلتر جاروبرقی توجه میکنید؟

فیلتر نقش مهمی در افزایش طول عمر جاروبرقی دارد. همان طور که پیش تر گفته شد باید به صورت دوره ای و مستمر برای تعویض فیلتر جاروبرقی اقدام کنید. لازم است بدانید که فیلتر وظیفه دارد تا مانع از نفوذ و گرد و خاک ناشی از پاکت جاروبرقی به موتور شود.

6.به هیچ وجه زباله های بزرگ و درشت را با جاروبرقی جمع نکنید.

برای این که بتوانید به افزایش طول عمر جاروبرقی خود کمک کنید، به شما توصیه می کنیم که از جمع آوری و جارو کشیدن آشغال های درست و بزرگ با دستگاه خودداری کنید. این کار می تواند منجر به گرفتگی و انسداد در لوله ها، کیسه و حتی وارد شدن فشار به موتور شود.

7.مناطق خیس و وسایل مرطوب را با جاروبرقی تمیز نکنید.

به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی برای تمیز کردن مناطق و محیط های مرطوب از جاروبرقی استفاده نکنید. این موضوع میتواند باعث سوختن موتور جاروبرقی شود.

بهترین زمان برای جاروبرقی کشیدن با هدف افزایش عمر جاروبرقی

بهترین زمان برای جاروبرقی کشیدن که باعث شود عمر آن افزایش پیدا کند، ساعات مناسب برقی است. توجه به ساعات اوج مصرف برق و نوسانات احتمالی برق موجود می شود تا کیفیت عمکرد از نظر الکتریکی جاروبرقی بهتر شود.


5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر