021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-91093903

آموزش تعمیر فن ماکروفر

آموزش تعمیر فن ماکروفر

مایکروفر، یکی از لوازم پر استفاده و کارآمد آشپزخانه به شمار می آید که لازم است برای کوچک ترین بخش های آن عیب یابی شود. همین طور با سرعت عمل بالایی که دارد، توانسته است سرعت طبخ و پخت و پز را بالا ببرد. فن مایکروفر یکی از اجزای اصلی این دستگاه به شمار می آید که وظیفه دارد تا دود و بخار ناشی از گرم کردن و یا پختن مواد غذایی را به خود جذب کند. از این رو در صورتی که دچار مشکل شود، دستگاه از عملکرد مطلوب خود خارج شده و ما به تعمیر فن مایکروفر نیاز پیدا خواهیم کرد. به همین خاطر امداد آی پی در این مطلب برای شما مطلب را تحت عنوان آموزش تعمیر فن ماکروفر جمع آوری کرده است تا تمامی دلایلی که شما نیاز به تعمیر فن مایکروفر دارید را بررسی نمایید.

توصیه می کنم از آموزش تعمیر ماکروفر نیز استفاده کنید چرا که این وسیله بسیار پرکاربرد است.

کاربران گرامی؛ چنانچه نظر و یا تجربه به خصوصی در مورد آموزش تعمیر فن ماکروفر دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین امداد آی پی بپردازید.

 

آموزش تعمیر فن مایکروفر

آموزش تعمیر فن مایکروفر

آموزش تعمیر فن مایکروفر، به طور کلی در مورد اجزا و بخش هایی در دستگاه مایکروفر است که امکان دارد با آسیب دیدن آن ها، عملکرد مطلوب فن مایکروفر دچار مشکل شود. امداد آی پی در این مطلب به شما تعمیر فن مایکروفر را به صورت مرحله به مرحله و با تمام جزییات شرح خواهد داد.

دفت داشته باشید هنگام تعمیر مایکروفر به هیچ عنوان وسایل فلزی را داخل مایکروفر قرار ندهید. این کار ممکن است خطرات جبران ناپذیری را ایجاد کند.

آیا باید برای درست شدن فن مایکروفر، فیلتر ذغالی چک شود؟

در صورتی که نیاز به تعمیر فن مایکروفر پیدا کردید، در قدم اول فیلتر ذغالی را بررسی کنید. در صورتی که خروجی فن مایکروفر، از کار بیفتد، این امکان وجود دارد که فیلتر ذغالی مسدود شده باشد. این نوع از فیلتر ها در اکثر مایکروفر ها استفاده می شود و وظیفه دارد تا آلاینده های ناشی از غذای گرم شده و یا بود را به خود جذب کند. به مرور زمان این آلاینده ها جذب فیلتر شده و باعث می شود تا شما اقدام به تعمیر فن مایکروفر کنید.

  • برای دسترسی راحت تر به فیلتر، باید پشت توری هوای خروجی را باز کنید.
  • شما باید پیچ های آن را با دقت از جای خود دربیارید.
  • حال فیلتر زغالی را معیوب را خارج کنید.
  • سپس فیلتر جدید را در جای خود ببندید.
  • اکنون توانستید که تعمیر فن مایکروفر خود را انجام دهید.
  • در صورتی که مهارتی در این کار ندارید، می توانید از تکنسین های امداد آی پی کمک بگیرید.

آیا باید برای خوب کار کردن فن مایکروفر فیلتر روغن بررسی شود؟

یکی دیگر از عواملی که می تواند شما را مجبور به تعمیر فن مایکروفر کند، مسدود شدن فیلتر روغن است. این فیلتر وظیفه دارد تا روغن و چربی ناشی از گرم شده غذا را به خود جذب کند و سیستم خروجی را همواره تمیز نگه دارد. مسدودشدن فیلتر روغن به مرور اتفاق می افتد و شما در زمان تعمیر فن مایکروفر باید این فیلتر را تعویض کنید.

  • فیلتر روغنی در زیر دستگاه مایکروفر تعبیه شده است.
  • شما برای تعمیر فن مایکروفر، باید این فیلتر را از جای خود دربیارید.
  • در ابتدا کلیپس های فنری که نگهدارنده این فیلتر هستند را باز کنید.
  • فیلتر روغن خراب را از جای خود بیرون بیاورید.
  • با آب و مایع ظرفشویی به خوبی ان را تمیز کنید.
  • در صورتی که فیلتر دارای گرفتگی زیادی بود می توانید از یک فیلتر روغن نو و جدید استفاده کنید.
  • شما می توانید برای تعمیر فن مایکروفر خود با نمایندگی تعمیرات امداد آی پی تماس بگیرید.

آیا  برای درست شدن فن مایکروفر مجموعه دمپر مورد بررسی قرار بگیرد؟

دمپر در ساختار دستگاه مایکروفر وظیفه دارد تا مانع از ورود هوای بیرون به داخل سیستم خروجی شود. دمپر یک فلپ از جنس فلز و یا پلاستیک می باشد که در زمان خاموش بودن فن بسته می شود. زمانی که فن روشن می شود، دمپر باز می شود تا به وظیفه خود عمل کند. فلپ اغلب دارای یک فنر است تا به راحتی و با نیروی گرانش باز و بسته شود. اگر می خواهید تعمیر فن مایکروفر را انجام دهید از طریق مراحل زیر دمپر را تعمیر و یا تعویض کنید:

  • برای دسترسی راحت تر به مجموعه دمپر، باید مایکروفر را از جای خود دربیاورید.
  • حال ان را بررسی کنید تا شی ای جلوی باز و بسته شدن آن را نگرفته باشد.
  • در صورتی که دمپر خراب شده بود اقدام به تعویض آن کنید.
  • در این صورت می توانید تعمیر فن مایکروفر را انجام دهید.
  • اگر در این کار مهارتی ندارید، می توانید از تکنسین های امداد آی پی کمک بگیرید.

آیا برای تعمیر فن مایکروفر نیاز به بررسی موتور آن داریم؟

موتور فن وظیفه دارد تا گردش هوا را از طریق سیستم خروجی به جریان دربیاورد. اگر نیاز به تعمیر فن مایکروفر داشتید، باید موتور آن را نیز مورد بررسی قرار دهید.

  • در ابتدا سیم و دو شاخه دستگاه را از برق بکشید.
  • موتور فن در پشت مایکروفر و نزدیک به بالا قرار گرفته است.
  • حال کاور موتور فن را در جای خود دربیاورید و با دست آن را بچرخانید.
  • در صورتی که حرکتی نکرد ، باید برای تعمیر فن مایکروفر، موتور آن را تعویض کنید.
  • اگر موفق به تعمیر فن مایکروفر نشدید، می توانید از یک تکنسین ماهر در این زمینه کمک بگیرید. همچنین می توانید به سوالات متداول تعمیرات مایکروفر بپردازید.
[

بررسی آموزش تعمیر فن مایکروفر

آموزش تعمیر فن مایکروفر، جزو دسته آموزش هایی است که هر یک از مصرف کنندگان این دستگاه به آن نیاز پیدا خواهند کرد. امداد آی پی در این مطلب سعی نمودن تا به راحتی به شما آموزش تعمیر فن مایکروفر را بدهد. اما اگر تصور می کنید که در انجام این نوع از تعمیرات مهارتی ندارید، می توانید از یک تکنسین ماهر و کمک بگیرید و یا با نمایندگی تعمیرات ماکروفر خود تماس خاصل نمایید.

علت خاموش شدن فن مایکروفر

امروزه مایکروویو و مایکروفر ها برای تسریع در عمل گرم کردن یا باز کردن یخ غذا و مواد غذایی بسیار کاربردی و پر طرفدار می باشند.در نتیجه خراب شدن دستگاه مایکروویو نیز از سری مشکلاتی می باشد که در اغلب امور آشپزخانه از جمله کارهای پخت ‌وپز، گرم کردن و یخ زدایی غذا اختلال ایجاد می‌کند و زمان انجام شان  را افزایش می‌ دهد.

ممکن است پس از اینکه برنامه مایکروویو به پایان رسید هنگامی که درب آن را باز می‌کنید متوجه شوید که فن آن همچنان روشن است.

باید گفت به طور کلی مشکل خاموش نشدن فن و یا در حالت عمومی خود مایکروویو می تواند  به دو قطعه  موجود در داخل این دستگاه مربوط باشد.

میکروسوئیچ قفل درب مایکروویو

از اولین علت های خاموش نشدن فن مایکروویو میتوان به این موضوع اشاره کرد که اگر مایکروویو تان حتی پس  از اینکه درب اش را  باز کردید خاموش نمی‌شود و همچنان فن اش روشن است ، اولین عاملی که ممکن است موجب خاموش نشدن فن مایکروویو شود وجود مشکلی در میکروسوئیچ قفل درب می باشد.

زمانی که درب مایکروویو بسته باشد میکروسوئیچ برق دیگر قسمت ‌ها را متصل می کند اما زمانی که  درب باز باشد جریان برق قطع خواهد شد.

البته قابل ذکر است در زمانی که درب مایکروویو باز باشد موتور فن، موتور همزن، و چراغ داخلی، برق دارند و کار می ‌کنند. گیره و یا همان  قلابی که در درب مایکروویو  وجود دارد میکروسوئیچ داخل بدنه دستگاه را فعال می ‌کند. برای تست ایراد می توانید میکروسوئیچ قاب را باز کنید.

میکروسوئیچ عموما  دارای سیم‌ هایی می باشد که متصل به ترمینال‌هایی با برچسب C و NO هستند. برای تست از یک مولتی ‌متر کمک بگیرید.

زمانی که  درب دستگاه بسته است باید مدار برقرار باشد و وقتی درب باز شد باید مدار قطع شود. اگر نتیجه‌ ای غیر از این حاصل شد به معنی وجود مشکل و ایراد در میکروسوئیچ بوده و  باید میکروسوئیچ را تعویض نمایید.


1/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر