021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-91093903

علل نشت گاز از اجاق گاز

علل نشت گاز از اجاق گاز

اجاق گازها که از مهم‌ترین و اساسی‌ترین وسایل مورد نیاز در آشپزخانه هستند؛ در صورت اختلال در عملکرد می‌توانند برنامه آماده سازی غذا را  با مشکل مواجه کنند. نشت گاز از اجاق گاز یکی از مشکلاتیست که ممکن است در اجاق گازها رخ دهد. این مشکل که می‌تواند خطراتی را به همراه داشته باشد؛ علل مختلفی دارد. در این مقاله قصد داریم درباره علل نشت گاز از اجاق گاز صحبت کنیم.

کاربران گرامی؛ چنانچه نظر یا تجربه به خصوصی در مورد نشت گاز از اجاق گاز دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین امداد آی پی بپردازید.

3 علت اصلی نشت گاز از اجاق گاز

علل مختلفی می‌توانند باعث نشت گاز از اجاق گاز شوند؛ در ادامه قصد دارم تا به بررسی 3 علت اصلی نشت گاز از اجاق گاز بپردازیم:

  • مشکل در شیرهای کنترل مشعل
  • مشکل در اتصال شلنگ و شیر اجاق گاز
  • مشکل در بست اتصالی شیر اصلی و شلنگ گاز

بررسی هر یک از علل نشت گاز از اجاق گاز و رفع آنها

در این بخش از مقاله علل نشت گاز از اجاق گاز قصد داریم تا به بررسی هر کدام از دلایل این اتقاق به صورت جداگانه و به همراه ارائه راهکار برای آن ها بپردازیم.

مشکل در شیرهای کنترل مشعل و نشت گاز از اجاق گاز

اجاق‌گازها دارای تعداد مختلفی مشعل هستند که ممکن است مشکل نشتی گاز به هریک از این شعله‌ها مرتبط باشد. گاهی علت نشتی گاز می‌تواند شل شدن اتصالات شیرهای مشعل ‌باشد و یا اینکه برخی از منافذ شیرها به دلیل ریختن غذا یا رسوب چربی مسدود شده باشند. در این صورت ممکن است که مشکل نشت گاز از اجاق گاز خرابی شیرهای کنترل مشعل باشد.

رفع مشکل در شیرهای کنترل مشعل یکی از علل نشت گاز از اجاق گاز

برای رفع این مشکل کافیست منافذ را که از چربی و یا گرد وخاک پوشانده شده‌اند، تمیز کرده و همچنین از اتصال درست شیرهای مشعل در جای خود اطمینان حاصل نمایید.

مشکل در اتصال شلنگ و شیر اجاق گاز

از دیگر عوامل نشت گاز از اجاق‌گازها، مشکل در اتصال بین شیر اجاق گاز و شلنگ است. اتصال این دو که در پشت گاز قرار گرفته است، ممکن است دچار مشکل و در نتیجه نشت گاز شود. از آنجایی که به راحتی قابل دسترس نیست در صورت چک نشدن می‌تواند خطرات زیادی را به همراه داشته باشد.

رفع مشکل اتصال شلنگ و شیر اجاق گاز

رفع این مشکل کار چندان سختی نیست. فقط کافیست که اتصال شلنگ و شیر اجاق گاز را که در پشت گاز قرار دارد، چک کرده و آن را در صورتی که شل شده است، سفت نمایید.

مشکل در بست اتصالی شیر اصلی و شلنگ گاز

برای انتقال گاز به اجاق گاز از شلنگ گاز و بست شلنگ استفاده می‌شود. در صورتی که شلنگ گاز به خوبی در جای خود سفت نشده باشد و یا به دلیل بی‌کیفیتی فرسوده و یا سوراخ شده باشد، می‌تواند باعث نشت گاز از اجاق گاز شود.

رفع مشکل در بست اتصالی شیر اصلی و شلنگ گاز

برای رفع این مشکل باید به اتصالات شیر و شلنگ اجاق گاز توجه کنید. ممکن است که اتصال شلنگ و سرشلنگ به خوبی در هم قرار نگرفته باشند. یا شلنگ سوراخ شده و یا در اثر خمیدگی شلنگ در قسمت‌هایی دچار قطعی شده باشد که باید این موارد بررسی شوند و در صورت احتیاج شلنگ تعویض گردد.

چگونه محل نشت گاز از اجاق گاز را پیدا کرده و آن را برطرف کنیم؟

نشت گاز می‌تواند به محل‌های مختلفی مرتبط باشد که برای رفع آن باید محل نشت گاز را سریعا پیدا کرده و در جهت رفع مشکل آن اقداماتی را انجام داد. برای پیدا کردن محل نشت گاز در اجاق گاز می‌توانید به دنبال صدای گاز باشید، از طریق حس بویایی متوجه نشت گاز شوید، قبض گاز را بررسی کنید و یا به حباب‌های گاز توجه نمایید.

یافتن محل نشتی گاز از طریق گوش دادن به صدا

در صورتی که نشتی گاز شدید باشد، با گوش دادن به صدای نشتی گاز می‌توانید محل نشت گاز را پیدا کنید. بهتر است برای تشخیص محل نشتی گاز  از این روش با دقت به بست‌ها و شلنگ‌های گاز گوش دهید.

یافتن  محل نشتی گاز از طریق حس بویایی

بوی گاز در صورتی که گاز نشتی داشته باشد، در محل قرار گرفتن آن بسیار شدید است که افراد می توانند به راحتی متوجه آن شوند. اگر بوی گاز در پشت اجاق گاز شدیدتر باشد؛ می‌توان گفت که مشکل از لوله‌های اتصال‌دهنده شیر اصلی به اجاق گاز است. اما اگر بوی گاز از روی اجاق گاز به مشام برسد، باید مشعل‌ها را چک کرد و در صورتی که بوی آن شدید بود باید شیر کنترل‌کننده شعله‌ها را نیز مورد بررسی قرار داد.

یافتن محل نشتی گاز از طریق بررسی قبض گاز

اگر گاز نشتی داشته و هر از گاهی بوی گاز در محیط اطرافتان به مشام می‌رسد، بهتر است قبض گاز خود را با قبض‌های قبلی آن مقایسه کنید. اگر هزینه قبض گازتان از هزینه قبض‌های گاز قبلی بسیار بیشتر است، می‌توان به نشت گاز پی‌برد.

یافتن محل نشتی گاز از طریق حباب‌های گاز

در این بخش از علل نشت گاز از اجاق گاز قصد داریم تا به بررسی تشخیص محل نشت گاز از روی جباب ها بپردازیم:

علاوه بر این موارد اسپری‌هایی در بازار موجود است که در پیدا کردن محل نشت گاز به شما کمک می‌کند. همچنین می‌توانید به جای تهیه این اسپری‌ها از کف صابون برای پیدا کردن محل نشت گاز استفاده کنید. به این صورت که کف صابون را در محل‌هایی چون شلنگ‌های اتصال بزنید. اگر در محل حباب‌های گاز پدید آمد. شما موفق شده‌اید که محل نشت گاز را پیدا کنید.

رفع مشکل نشت گاز از اجاق گاز توسط کارشناسان امداد آی پی

همانطور که در این مقاله اشاره کردیم رفع مشکلات نشتی گاز از اجاق گاز می‌تواند خطراتی را برای افراد به همراه داشته باشد. به همین دلیل در صورتی که افراد متوجه نشتی گاز از اجاق گاز خود شدند، باید سریعا با کارشناسان کاربلد در زمینه تعمیرات اجاق‌گاز تماس گرفته و آن را برطرف نمایند. آی پی امداد که تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی است با استفاه از قطعات فابریک مشکل نشتی گاز اجاق گاز شما را در محل برطرف می‌کند و شما با کمترین هزینه و در سریع‌ترین زمان ممکن اجاق گاز خود را صحیح و سالم تحویل می‌گیرید.


امتیاز
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر