021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-91093903

علت دود کردن جاروبرقی

علت دود کردن جاروبرقی

اگر شما هم به دنبال علت دود کردن جاروبرقی خود هستید، این مطلب را از دست ندهید. امداد آی پی تصمیم دارد به صورت تخصصی علت دود کردن جاروبرقی را برای شما شرح دهد. همین طور علائم سوختن موتور جاروبرقی را برای شما نام خواهد برد تا در صورت مشاهده به نزدیک ترین نمایندگی تعمیرات جاروبرقی مراجعه کنید. با امداد آی پی همراه باشید.

کاربران گرامی؛ چنانچه نظر و یا تجربه به خصوصی در مورد نحوه استفاده از جاروبرقی صنعتی اتوماتیک دارید، می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین امداد آی پی بپردازید.

علت دود کردن جاروبرقی

جاروبرقی ها یکی از پر کاربرد ترین لوازم برقی خانگی می باشند اما این وسیله پر استفاده، امکان دارد پس از مدتی با مشکلاتی مواجه شود. یکی از این مشکلات دود کردن می باشد. از این رو تصمیم داریم به صورت کامل و مفصل علت دود کردن جاروبرقی را برای شما شرح دهیم.

علائم سوختن موتور جاروبرقی

علائم سوختگی موتور جاروبرقی، متفاوت می باشد. اما لازم است بدانید که در صورت مشاهده هر کدام، باید کار با جاروبرقی را متوقف کنید و هر چه سریع تر از یک تکنسین جاروبرقی کمک بخواهید تا موتور دستگاه شما را عیب یابی و به صورت تخصصی تعمیر نماید. در ادامه از علائم سوختن موتور جاروبرقی نام برده ایم:

  • بوی سوختگی جاروبرقی
  • گرمای زیاد موتور جاروبرقی
  • نداشتن مکش
  • روشن نشدن جاروبرقی
  • از کار افتادن
  • وجود گرد و غبار داخل جاروبرقی
  • سر و صدای بیش از اندازه موتور جاروبرقی

آیا وجود گرد و غبار داخل دستگاه علت دود کردن جاروبرقی می باشد؟

این امکان وجود دارد که علت دود کردن جاروبرقی شما، وجود گرد و غبار در داخل دستگاه باشد در اینجا این سوال نیز پیش می آید که علت خاک دادن جارو برقی چیست؟ همین مسئله ممکن است به دلیل وجود گرد و  غبار باشد. توجه داشته باشید که انباشته شدن بیش از اندازه گرد و غبار و مسدود شدن فیلتر، می تواند علت دود کردن جاروبرقی به شمار آید. هم چنین این مسئله باعث می شود تا به موتور جاروبرقی فشار وارد شده و دچار سوختگی شود. شما باید به صورت مستمر و دوره ای برای تمیز نمودن و یا تعویض کردن فیلتر جاروبرقی اقدام نمایید.

آیا سرو صدای زیاد موتور علت دود کردن جاروبرقی می باشد؟

آیا سرو صدای زیاد موتور علت دود کردن جاروبرقی می باشد؟

در صورتی که جاروبرقی شما سر و صدای زیادی از خود تولید می کند و یا از آن بوی تند سوختگی را استشمام می کنید، حتما کار با دستگاه را متوقف کنید. چرا که با مشاهده این علت دود کردن جاروبرقی، موتور آسیب جدید دیده است و باید برای رفع این علت دود کردن جاروبرقی، از تعمیرکار آن کمک بگیرید.

آیا گرمای زیاد موتور دستگاه، علت دود کردن جاروبرقی می باشد؟

این امکان وجود دارد که علت دود کردن جاروبرقی شما، گرمای بیش از اندازه موتور باشد. در صورتی که موتور جاروبرقی شما بیش از حد داغ می شود، امکان ایجاد دود وجود دارد. شما می توانید برای جلوگیری از این علت دود کردن جاروبرقی، به صورت مستمر و دوره ای اقدام به تمیز کردن قطعات جاروبرقی کنبد.

در صورتی که تهویه هوا برای موتور جاروبرقی دچار انسداد شده باشد، موتور به سرعت داغ کرده و ایجاد دو می نماید. توجه داشته باشید که برای جلوگیری از داغ کردن موتور جاروبرقی، بهتر است پس از هر 10 دقیقه استفاده، مدتی کوتاه دستگاه را خاموش نموده و به آن استراحت دهید.

بررسی علت دود کردن جاروبرقی

همان طور که تا به این جای مطلب همراه ما بودید، متوجه شدید که دلایل مختلفی وجود دارد که هر کدام را می توان به عنوان علت دود کردن جاروبرقی به شمار آورد. توجه داشته باشید که منشا اصلی دود کردن جاروبرقی، موتور می باشد. به همین خاطر باید در زمان مشاهده موارد گفته شده به عنوان علت دود کردن جاروبرقی، با نمایندگی  تعمیرات جاروبرقی تماس بگیرید و برای عیب یابی و تعمیر موتور جاروبرقی دستگاه اقدام نمایید.


4/5 - (2 امتیاز)
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر