021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات اجاق گاز با ما در تماس باشید 021-91093903

راهنمای خرید اجاق گاز

راهنمای خرید اجاق گاز

اگر قصد خرید اجاق گاز دارید و نمی‌دانید کدام مدل آن را خریداری کنید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را دنبال کنید. در این مقاله سعی کرده‌ایم تا راهنمای کامل خرید اجاق گاز را در اختیار شما قرار دهیم تا به راحتی بتوانید، متناسب با نیاز و بودجه خود اجاق گاز موردنظرتان را انتخاب کنید. در این راهنمای خرید، انواع مدل‌های اجاق گاز مبله، رومیزی، برقی و… مزایا و معایب آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها و ویژگی‌هایی که در خرید اجاق گاز باید به آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها دقت شود، شرح داده شده است.

اجاق گاز وسیله‌ای است که به‌شدت موردنیاز بشر است. تا زمانی که نیاز به غذا خوردن در بشر وجود دارد، طبخ غذا نیز همراه آن است؛ بنابراین ممکن است محبوبیت این وسیله دوچندان شود اما هرگز از بین نمی‌رود. همین دلایل سبب شده است، این وسیله پیشرفته‌تر شود و نیازهای بیشتری را برطرف کند. بطوریکه امروزه با انواع اجاق‌گازهای فردار، برقی و … مواجه هستید که هر یک برای هدف مشخصی طراحی و ساخته‌شده‌اند. برای خرید اجاق گاز، باید به نیاز خود و کاربرد وسیله در منزلتان دقت کنید. البته بودجه و فضایی که در اختیار دارید، تمایل شخصی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

معرفی انواع اجاق گاز در راهنمای خرید

نکات مربوط به معرفی انواع اجاق گاز در راهنمای خرید به شرح زیر است:

برای خرید اجاق گاز قبل از هر چیز بهتر است با انواع آن آشنا شویم. انواع اجاق گاز متناسب با هر نیاز در بازار وجود دارد، آشنایی با آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها می‌تواند کمک شایانی به خرید اجاق گاز کند. این محصول در سه نوع رومیزی، توکار (صفحه‌ای)، ایستاده (مبله) وجود دارد.

  • راهنمای خرید اجاق‌گازهای ایستاده (مبله)

نکات مربوط به راهنمای خرید اجاق‌گازهای ایستاده (مبله) به شرح زیر است:

این اجاق‌گازها به دو صورت معمولی و فردار وجود دارند. عموماً دارای پنج شعله هستند. این نوع اجاق گاز نسبت به مدل رومیزی و توکار فضای بیشتری را اشغال می‌کنند. مدل فردار آن بسیار کاربردی و جادار است. به خصوص برای افرادی که از فر، زیاد استفاده می‌کنند. برای افرادی که علاقه زیادی به شیرینی‌پزی و طبخ غذا در فر دارند، این مدل می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

  • راهنمای خرید اجاق‌گازهای رومیزی

نکات مربوط به راهنمای خرید اجاق‌گازهای رومیزی به شرح زیر است:

این نوع اجاق‌گازها معمولاً دو شعله هستند و در فضای بسیار کوچکی بر روی کابینت قرار می‌گیرند. کاربرد این وسیله بیشتر در ادارات است که نیاز چندانی به اجاق گاز ندارند. همچنین اجاق گاز رومیزی، مدل محبوب مجردها و دانشجویان است. مدل‌های چهار شعله این وسیله نیز وجود دارد، اما برای خرید اجاق گاز مدل دو شعله و کوچک‌تر آن محبوب‌تر است.

  • راهنمای خرید اجاق گاز توکار (صفحه‌ای)

نکات مربوط به راهنمای خرید اجاق گاز توکار (صفحه‌ای) به شرح زیر است:

این اجاق‌گازها در فضایی مشخص بر روی کابینت آشپزخانه نصب می‌شوند. این نوع اجاق گاز به تازگی محبوبیت زیادی در بین خانواده‌ها پیدا کرده است. تقاضای خرید این نوع اجاق گاز حتی نسبت به نوع ایستاده آن نیز بیشتر شده و همگی این تغییرات به دلیل تغییر در سبک زندگی است. آپارتمان‌های کوچک باعث شده تا فضای کمی برای هر یک از وسایل آشپزخانه در اختیار داشته باشیم؛ بنابراین تقاضا برای خرید اجاق‌گازهای صفحه‌ای (توکار) افزایش پیدا کرده است. این اجاق‌گازها در دو نوع گازی و برقی تولید می‌شوند، اما معمولاً نوع گازی آن از محبوبیت بیشتری برخوردار است. این وسیله در انواع دو شعله، چهار شعله و پنج شعله وجود دارد و می‌تواند نیاز بسیاری از افراد را پاسخگو باشد. جنس اجاق‌گازهای رومیزی می‌تواند از نوع شیشه‌ای، استیل و سرامیکی باشد.

برای خرید اجاق گاز چه ویژگی‌هایی باید در نظر گرفته شود؟

برای خرید اجاق گاز ویژگی‌های بسیاری باید در نظر گرفته شود. ویژگی‌هایی مثل، فضایی که در اختیار دارید، کاربرد، جنس بدنه، تعداد شعله، میزان مصرف انرژی و … که با توضیح هر یک در تلاشیم راهنمای کاملی را برای خرید اجاق گاز در اختیار شما قرار دهیم.

  • اهمیت فضای موجود در راهنمای خرید بهترین اجاق گاز

نکات مربوط به اهمیت فضای موجود در راهنمای خرید بهترین اجاق گاز به شرح زیر است:

اولین و مهم‌ترین مسئله‌ای که در هنگام خرید اجاق گاز باید در نظر گرفته شود، فضای موجود است. این ویژگی حتی مهم‌تر از کاربرد این وسیله در آشپزخانه شماست. ممکن است شما جزو دسته افرادی باشید که از فر زیاد استفاده می‌کند؛ بنابراین اجاق گاز ایستاده فر دار می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد؛ اما اگر فضای کافی برای آن در اختیار نداشته باشید مسلماً خرید آن غلط است. اگر آشپزخانه شما کوچک است بهتر است از اجاق گازهای صفحه‌ای استفاده کنید و در کنار آن یک آون توستر یا ماکروفر برای پخت شیرینی و … تهیه کنید.

  • اهمیت جنس بدنه در راهنمای خرید بهترین اجاق گاز

نکات مربوط به اهمیت جنس بدنه در راهنمای خرید بهترین اجاق گاز به شرح زیر است:

در زمان خرید اجاق گاز دقت به جنس بدنه آن نیز لازم است. جنس بدنه اجاق‌گازها می‌تواند از نوع لعابی، استیل، شیشه‌ای یا سرامیکی باشد.

  • اجاق‌گازهای لعابی

در اجاق‌گازهای لعابی رویه و بدنه این وسیله از جنس لعابی است. مزیت مهم اجاق‌گازهای لعابی، سهولت در تمیز کردن آن است. این نوع بدنه چربی و … را به خود نمی‌گیرد و به راحتی با یک دستمال خیس تمیز می‌شود. اجاق‌گازهای رومیزی و ایستاده بیشتر از این جنس تولید می‌شوند.

  • اجاق‌گازهای استیل

اجاق‌گازهای استیل در بین سایر اجاق‌گازها از طرفدارهای بیشتری برخوردار هستند. از ویژگی این اجاق گازها می‌توان به طول عمر مفید و مقاومت بیشتر در برابر خوردگی اشاره کرد؛ اما تمیز کردن آن به راحتی تمیز کردن سطح گاز لعابی نیست. هر دو بدنه و رویه گاز می‌تواند از جنس استیل باشد. در بعضی موارد رویه از جنس استیل و بدنه دارای پوشش لعابی است. یکی از مزایای دیگر این اجاق گاز نسبت به اجاق گاز لعابی این است که رنگ غذا مثل زردی زردچوبه، رنگ آن را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. در اجاق گازهای لعابی، رنگ آن ممکن است در اثر استفاده مداوم از این مواد تغییر کند و هرگز پاک نشود.

  • اجاق گاز های شیشه‌ای

سطح این اجاق گاز ها شیشه‌ای و دارای زیبایی ویژه‌ای است. این جنس بدنه بیشتر برای اجاق گاز های صفحه‌ای کاربرد دارد؛ زیرا زیبایی بصری بسیاری، ایجاد می‌کند. شیشه بکار رفته در این اجاق گاز ها نشکن هستند. همچنین قابلیت تحمل درجه حرارت بالا را دارند. این ویژگی سبب می‌شود که شیشه نه در حرارت بالا آسیب ببیند نه در هنگامی‌که مایعات سرد بر روی آن می‌ریزد یا به اصطلاح سرد و گرم می‌شود.

  • اجاق گاز های سرامیکی

از ویژگی‌های بسیار مهم اجاق گاز ها با صفحه سرامیکی مقاومت بالایی در برابر حرارت دارند. همچنین در برابر گرد و غبار و سایش نیز مقاوم هستند. بعضی از مدل‌ها ترکیبی از سرامیک و شیشه است؛ اما اجاق گازهای سرامیکی به‌اندازه شیشه‌ای، لعابی و استیل محبوب نیستند.

  • توجه به تعداد شعله ها هنگام خرید اجاق گاز

نکات مربوط به توجه به تعداد شعله ها هنگام خرید اجاق گاز به شرح زیر است:

اجاق گاز ها از دو شعله تا شش شعله تولید می‌شوند. انتخاب تعداد شعله‌های اجاق گاز به ابعاد آشپزخانه و کابینت و همچنین تعداد اعضای خانواده بستگی دارد. در هنگام خرید اجاق گاز به توان حرارتی شعله پلوپز دقت کنید، توان این شعله نباید کمتر از 4 کیلووات باشد.

  • توجه به ترموکوپل هنگام خرید بهترین اجاق گاز

نکات مربوط به توجه به ترموکوپل هنگام خرید بهترین اجاق گاز به شرح زیر است:

امروزه اجاق‌گازها اغلب ترموکوپل دار هستند. این وسیله به منظور جلوگیری از آتش‌سوزی ناشی از نشت گاز بسیار مفید است. اگر شعله اجاق گاز در اثر ریختن مایعات، وزش باد و… خاموش شود، ترموکوپل جریان گاز را قطع می‌کند. این کار باعث می‌شود حتی اگر متوجه خاموش شدن شعله نشوید گاز در فضا پخش نشود. البته بدی اجاق از ترموکوپل دار در این است که اگر این بخش خراب شود، پایداری شعله از بین می‌رود و شعله سخت روشن می‌شود.

  • توجه به صفحه نمایش هنگام خرید اجاق گاز

نکات مربوط به توجه به صفحه نمایش هنگام خرید اجاق گاز به شرح زیر است:

صفحه نمایش در اجاق گاز ها کاربردهای بسیار دارد. در بعضی اجاق گازها به ویژه اجاق‌های برقی، شعله اجاق گاز با استفاده از صفحه نمایش کم‌وزیاد می‌شود. همچنین این بخش قابلیت تنظیم آلارم پایان پخت و … را به دستگاه می‌دهد که بسیار مفید است. در بعضی از گازهای فردار، وضعیت روشن بودن یا نبودن جوجه‌گردان، چراغ داخل فر و … نیز بر روی صفحه نمایش نشان داده می‌شود.

  • توجه به میزان مصرف انرژی هنگام خرید بهترین اجاق گاز

نکات مربوط به توجه به میزان مصرف انرژی هنگام خرید بهترین اجاق گاز به شرح زیر است:

میزان مصرف انرژی ویژگی تکمیلی در خرید اجاق گاز است. اغلب افراد در هنگام خرید وسایلی مثل لباس‌شویی و یخچال به میزان مصرف انرژی آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها توجه می‌کنند اما در هنگام خرید اجاق گاز این نکته را نادیده می‌گیرند. در هنگام خرید اجاق گاز بهتر است به میزان مصرف انرژی آن دقت کنید تا در درازمدت به کاهش هزینه‌های شما کمک کند.

  • توجه به مسائل ایمنی هنگام خرید بهترین اجاق گاز

نکات مربوط به توجه به مسائل ایمنی هنگام خرید بهترین اجاق گاز به شرح زیر است:

در اجاق گازهای برقی به جای پیچ برای شعله از صفحه لمسی و دیجیتال استفاده می‌شود. این اجاق گاز ها از نظر نشت گاز نسبت به اجاق های گازی ایمنی بیشتری دارند. همچنین اجاق گازها مجهز به فندک و ترموکوپل از ایمنی بیشتری برخوردار هستند.

  • توجه به استاندارد و خدمات پس از فروش هنگام خرید بهترین اجاق گاز

بررسی توجه به استاندارد و خدمات پس از فروش هنگام خرید بهترین اجاق گاز به شرح زیر است:

استاندارد در خرید اجاق گاز بسیار مهم است. بهتر است در زمان خرید اجاق گاز به استاندارد و خدمات پس از فروش آن دقت کنید.

  • توجه به فاصله شعله‌ها در هنگام خرید اجاق گاز

بررسی توجه به فاصله شعله‌ها در هنگام خرید اجاق گاز به شرح زیر است:

پیش از خرید اجاق گاز به فاصله شعله‌ها از یکدیگر دقت کنید. موارد بسیاری پیش‌آمده که پس از خرید فرد متوجه می‌شود که دو قابلمه بزرگ در کنار هم جا نمی‌شوند. این مورداستفاده از تمامی شعله‌ها را با اختلال مواجه می‌کند.

مزایا و معایب انواع اجاق گاز در راهنمای خرید

مزایا و معایب انواع اجاق گاز در راهنمای خرید به شرح زیر است:

  • کارایی و قدرت اجاق گاز های توکار و مبله کاملاً یکسان است. فرق این دو مدل با یکدیگر فقط در فضایی است که مورداستفاده قرار می‌گیرد. اجاق گازهای صفحه‌ای فضای کمتری را اشغال می‌کند و به راحتی می‌توان از فضای زیر کابینت استفاده کرد.
  • زیبایی اجاق گازهای صفحه‌ای بسیار بیشتر از سایر اجاق‌گازها است؛ اما اجاق گازهای ایستاده کارایی بیشتری نسبت به نوع رومیزی آن دارند.
  • اجاق گازهای رومیزی قیمت مناسب‌تری دارند. اماکن جابه‌جایی آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها وجود دارد و برای ادارات مناسب‌ترند.
  • اجاق‌هایی برقی به دلیل قدرت بالا زمان پخت را کم می‌کنند.
  • اجاق‌های شیشه‌ای راحت‌تر از سایر انواع اجاق گاز تمیز می‌شوند.

راهنمای خرید پرفروش ترین اجاق گاز در بازار ایران 

در راهنمای خرید پرفروش ترین اجاق گاز در بازار ایران  سعی داریم بهترین های این بازار را به شرح زیر به شما معرفی کنیم:

بررسی اجاق گاز مدل N230

ویژگی های اجاق گاز مدل N230 به شرح زیر است:
  • طرح فر
  • جنس آهنی
  • 5 شعله
  • وزن 33 کیلوگرم
  • قیمت 1500000 تومان

بررسی اجاق گاز مدل MDF2K

ویژگی های اجاق گاز مدل MDF2K به شرح زیر است:
  • طرح فر
  • دارای تایمر
  • با فندک
  • جنس شیشه و ام دی اف
  • 5 شعله
  • وزن 60 کیلوگرم
  • قیمت 2200000 تومان

نظرات کاربران درباره این محصول:

  • وزنش خیلی زیاده.
  • پایه هاش تنظیم نمی شه.

بررسی اجاق گاز سینجر مدل E50 New Version

ویژگی های اجاق گاز سینجر مدل E50 New Version به شرح زیر است:
  • دارای فر
  • دارای تایمر
  • گنجایش فر 50 تا 100 لیتر
  • با فندک
  • جوجه گردان
  • جنس آهن
  • 5 شعله
  • وزن 69 کیلوگرم
  • قیمت 6580000 تومان

نظرات کاربران درباره این محصول:

  • قیمتش بالاست.
  • فر فندک جدا نداره.
  • خیلی سنگینه.
  • قیمت به صرفه.
  • یک ساله دارمش خوب کار می کنه.
  • زیبا و خوش قیمت.

بررسی اجاق گاز ارج خزر مدل فلش

ویژگی های اجاق گاز ارج خزر مدل فلش به شرح زیر است:
  • طرح فر
  • دارای تایمر
  • با فندک
  • جوجه گردان ندارد.
  • جنس آهن
  • 5 شعله
  • وزن 40 کیلوگرم
  • قیمت 2345000 تومان

نظرات کاربران درباره این محصول:

  • ظاهری ساده و کیفین نه چندان خوب.
  • طراحی زیبا.

راهنمای خرید گران ترین اجاق گاز در بازار ایران 

در راهنمای خرید گران ترین اجاق گاز در بازار ایران  سعی داریم گران ترین محصول را به شرح به شما معرفی کنیم:

بررسی اجاق گاز سان لایت دومتیک مدل CU354MK

ویژگی های اجاق گاز سان لایت دومتیک مدل CU354MK به شرح زیر است:
  • دارای فر
  • دارای تایمر
  • با فندک
  • جوجه گردان ندارد.
  • جنس استیل
  • 2 شعله
  • وزن 20 کیلوگرم
  • قیمت 40200000 تومان

راهنمای خرید ارزان ترین اجاق گاز در بازار ایران 

در راهنمای خرید ارزان ترین اجاق گاز در بازار ایران  سعی داریم ارزان ترین محصول را به شرح زیر به شما معرفی کنیم:

بررسی اجاق گاز پایدار مدل 2021Te

ویژگی های اجاق گاز پایدار مدل 2021Te به شرح زیر است:
  • طرح فر
  • دارای تایمر
  • با فندک
  • جوجه گردان ندارد.
  • جنس آهن
  • 5 شعله
  • وزن 40 کیلوگرم
  • قیمت 1500000 تومان

خدمات تعمیر اجاق گاز در امداد آی پی

خدمات تعمیر اجاق گاز در امداد آی پی به شرح زیر است:

توسعه این نوع اجاق گازها و تولید انواع فردار و برقی آن موجب شده است تا این وسیله دیگر سیستم ساده گذشته را نداشته باشد؛ مانند سایر لوازم خانگی برای تعمیر این وسیله نیز نیاز به حضور یک متخصص است. امداد ای.پی نمایندگی تعمیر انواع اجاق گاز آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز است. از هر برندی که استفاده می‌کنید برای تعمیر اجاق گاز از امداد آی.پی کمک بخواهید. این مجموعه خدمات خود را درب منزل و با گارانتی یک‌ساله ارائه می‌دهد.


امتیاز
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر