021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات چرخ گوشت با ما در تماس باشید 021-91093903

راهنمای خرید چرخ گوشت

راهنمای خرید چرخ گوشت

با نگارش این نوشته قصد داریم که راهنمای خرید چرخ گوشت را در اختیار کاربران قرار دهیم. از طریق این مقاله می‌توانید با انواع چرخ گوشت، ویژگی‌هایی که در هنگام خرید چرخ گوشت باید به آن دقت شود، بهترین مارک چرخ گوشت در بازار و شیوه نگهداری از این وسیله آشنا خواهید شد.

اگر به گذشته برگردیم شاید نتوانیم دلیل و چگونگی ورود این وسیله به خانه‌های ایرانیان را بیاد آوریم؛ اما آنچه ک مشهود است پرکاربرد بودن و محبوبیت این وسیله در خانه‌های ماست. خرید چرخ گوشت به قدری فراگیر شده که تقریباً یکی از وسایل اولیه‌ای است که خانواده‌ها در جهیزیه دختران خود قرار می‌دهند. با توجه به قیمت این وسیله، همگی ما در تلاشیم تا چرخ گوشتی را انتخاب کنیم که علاوه بر قیمت مناسب، کارایی خوبی نیز داشته باشد. بهترین مارک چرخ گوشت، چرخ گوشتی است که علاوه بر کارایی و قیمت مناسب طول عمر مفیدی داشته باشد. برای خرید چرخ گوشت باید مجموعه‌ای از ویژگی‌ها را در نظر بگیرید و سپس از میان پیشنهاد‌های متعدد، یکی را انتخاب کنید. تعدادی از این ویژگی‌ها در مقاله راهنمای خرید چرخ گوشت شرح داده شده است.

راهنمای خرید انواع چرخ گوشت

راهنمای خرید انواع چرخ گوشت به شرح زیر می باشد:

چرخ گوشت ها در دو دسته دستی و الکتریکی دسته‌بندی می‌شوند. چرخ گوشت‌ دستی در بین ایرانیان چندان کاربردی نیست؛ اما نمی‌توان آن را مطلقاً بی‌استفاده دانست. این وسیله برای افرادی که به صورت مجردی زندگی می‌کنند یا برای دانشجویان خوابگاهی کاربرد دارد. برخی دیگر نیز از چرخ گوشت‌ های دستی برای تهیه ژامبون و … استفاده می‌کنند؛ اما نوع پرکاربرد این وسیله که تقریباً در تمام خانه‌ها استفاده می‌شود، نوع الکتریکی آن است. چرخ گوشت های الکتریکی به دلیل تقاضای بالا در انواع مختلفی تولیدشده‌اند و هر یک ویژگی‌های متفاوتی دارند. برای خرید چرخ گوشت باید مجموعه‌ای از این ویژگی‌ها کنار هم قرار بگیرند تا بهترین چرخ گوشت، متناسب با نیاز خانواده خریداری شود.

برای خرید چرخ گوشت چه وِیژگی‌هایی باید در نظر گرفته شود؟

ویژگی‌های بسیاری هستند که برای خرید چرخ گوشت باید در نظر گرفته شوند. ترتیب اولویت آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها نیز بر اساس سلیقه و نیاز هر فرد متفاوت است. در مجموع برای خرید یک چرخ گوشت مناسب، ابتدا باید بر اساس بودجه مدنظرتان چندین مدل را انتخاب کرده و سپس با توجه به ویژگی‌های آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها بهترین چرخ گوشت را برگزینید.

ارزیابی توان موتور دستگاه در هنگام خرید چرخ گوشت

برای ارزیابی توان موتور دستگاه در هنگام خرید چرخ گوشت به نکات زیر دقت کنید:

  • توان موتور نشان‌دهنده قدرت چرخ گوشت است.
  • هرچقدر که این توان بیشتر باشد، چرخ گوشت قدرت بیشتری دارد و بهتر است.

اهمیت جنس تیغه دستگاه در هنگام خرید چرخ گوشت

نکات مربوط به اهمیت جنس تیغه دستگاه برای خرید چرخ گوشت به شرح زیر می باشند:

توجه به جنس تیغه در هنگام خرید چرخ گوشت بسیار مؤثر است؛ زیرا تیغه بخش مهمی از کار چرخ کردن گوشت را بر عهده دارد. اگر تیغ دستگاه زود به زود کند شود، باعث وارد شدن بار اضافی به موتور شده و کارایی چرخ گوشت را کاهش می‌دهد. جنس تیغه چرخ گوشت معمولاً از فولاد ضد زنگ است.

بررسی سیستم چرخش معکوس در هنگام انتخاب چرخ گوشت

بررسی سیستم چرخش معکوس در هنگام انتخاب چرخ گوشت به شرح زیر می باشد:

احتمال گیر کردن گوشت در دستگاه، در چرخ گوشت‌ هایی که مجهز به سیستم چرخش معکوس هستند بسیار کم است. به‌طور مثال اگر لایه‌ای از چربی به دور اسکرول پیچیده شده باشد، با چرخش معکوس باز می‌شود، درنتیجه این قابلیت از وارد شدن بار اضافی به موتور و خرابی چرخ گوشت در درازمدت جلوگیری خواهد کرد.

اهمیت وجود سیستم قطع کننده خودکار مدار برای انتخاب بهترین چرخ گوشت

اهمیت وجود سیستم قطع کننده خودکار مدار برای انتخاب بهترین چرخ گوشت بسیار بالا است. برای این منظور دقت کنید که:

سیستم قطع کننده خودکار در مواقعی که دمای دستگاه بیش از حد بالا می‌رود و دستگاه در معرض آسیب قرارگرفته، عمل می‌کند. درنتیجه دستگاه خاموش شده و از سوختن یا نیم‌سوز شدن موتور آن جلوگیری خواهد شد. هرچند که اکثر چرخ گوشت‌ها این آپشن را دارند اما بهتر است در هنگام خرید چرخ گوشت به این نکته نیز توجه داشته باشیم.

نکات مربوط به سینی چرخ گوشت در راهنمای خرید

بررسی سینی چرخ گوشت در راهنمای خرید به شرح زیر می باشد:

  • سینی چرخ گوشت در قسمت بالایی آن قرار دارد.
  • این سینی درواقع محلی است که می‌توانید گوشت‌ها را در آن دپو کنید تا کم‌کم داخل چرخ گوشت بریزید.
  • هرچقدر این سینی بزرگ‌تر باشد جای بیشتری خواهد داشت و کار را برای شما آسان‌تر خواهد کرد.

بررسی گلویی در راهنمای خرید چرخ گوشت

بررسی گلویی در راهنمای خرید چرخ گوشت به شرح زیر می باشد:

  • در هنگام خرید چرخ گوشت باید به شکل گلویی آن دقت کنید.
  • به خصوص اگر دارای فرزند کوچک هستید، طراحی گلویی باید ایمن باشد.
  • البته در حال حاضر تمامی گلویی‌های چرخ گوشت ایمن و بدون خطر هستند.

دقت به میزان صدای دستگاه در هنگام خرید چرخ گوشت

در هنگام خرید این دستگاه باید به میزان صدای آن نیز دقت کنید. برای این منظور دقت کنید که:

سر و صدا و لرزش عامل دیگری است که در هنگام خرید چرخ گوشت باید به آن دقت شود. سعی کنید در مورد صدا و لرزش دستگاه به تعریف فروشنده بسنده نکنید و حتماً دستگاه را امتحان کنید. عدم تولید آلودگی صوتی در لوازم آشپزخانه از امتیازات بسیار مهم است. هرچند که چرخ گوشت همواره صدا تولید می‌کند اما هرچقدر میزان صدای تولیدی کمتر باشد، بهتر است.

به تعداد و مدل رنده‌ها در هنگام انتخاب چرخ گوشت دقت کنید

درباره تعداد و مدل رنده‌ها در هنگام انتخاب چرخ گوشت باید بدانید که:

  • در هنگام خرید چرخ گوشت باید به تعداد و مدل رنده‌های آن نیز توجه کنید.
  • برخی چرخ گوشت‌ها دارای رنده‌های ریزودرشت، رنده چیپسی، تیغه‌های سوسیس ساز و … هستند که توانایی‌های جدیدی را به دستگاه شما اضافه می‌کند.

میزان گوشت قابل چرخ کردن در چرخ گوشت

میزان گوشت قابل چرخ کردن در چرخ گوشت هم از عوامل مهم در هنگام خرید این دستگاه است که باید به نکات زیر درباره آن دقت کنید:

قابلیت چرخ گوشت بر حسب کیلوگرم در ساعت، عموماً در اطلاعات مربوط به دستگاه ذکر شده است. مسلماً دستگاهی که بتواند 110 کیلوگرم گوشت در ساعت را چرخ کند، قدرت بیشتری نسبت به چرخ گوشتی دارد که توانایی چرخ کردن 60 کیلوگرم گوشت در ساعت را دارد.

اهمیت وزن چرخ گوشت در راهنمای خرید

نکات مربوط به اهمیت وزن چرخ گوشت در راهنمای خرید به شرح زیر می باشد:

ازآنجایی‌که چرخ گوشت یکی از وسایل کوچک و قابل‌حمل آشپزخانه محسوب می‌شود، وزن آن نباید به‌گونه‌ای باشد که جابه‌جایی را سخت کند.

بررسی میزان خروجی گوشت از دستگاه در هنگام خرید بهترین چرخ گوشت

بررسی میزان خروجی گوشت از دستگاه در هنگام خرید بهترین چرخ گوشت به شرح زیر می باشد:

میزان خروجی چرخ گوشت که بر حسب گرم بر دقیقه محاسبه می‌شود، معمولاً همراه با سایر اطلاعات در اختیار مشتری قرار می‌گیرد. هرچقدر این مقدار بیشتر باشد، مدت زمان موردنیاز برای تهیه گوشت چرخ‌کرده کاهش می‌یابد؛ بنابراین این قابلیت نیز یکی از مواردی است که در هنگام خرید چرخ گوشت می‌تواند موردبررسی قرار بگیرد.

نکاتی درباره اقلام همراه دستگاه در راهنمای خرید چرخ گوشت

بررسی اقلام همراه در راهنمای خرید چرخ گوشت به شرح زیر می باشد:

درواقع آنچه چرخ گوشت‌ها و قابلیت‌های آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها را از یکدیگر متمایز می‌سازد اقلام همراه آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها است. اگر در هنگام خرید چرخ گوشت به اقلام همراه دستگاه توجه داشته باشید، می‌توانید کاربرد‌های دیگری نیز علاوه بر چرخ گوشت در دستگاه خود بیابید. به‌طور مثال برخی چرخ گوشت ها، دارای قطعه مخصوص آبگیری هستند. در این صورت می‌توان از چرخ گوشت برای تهیه آب‌لیمو … نیز استفاده کرد.

بررسی طول سیم مناسب در هنگام خرید چرخ گوشت

بررسی طول سیم مناسب در هنگام خرید چرخ گوشت به شرح زیر می باشد:

در هنگام خرید چرخ گوشت به طول سیم نیز دقت کنید. اگر طول سیم دستگاه بلند و مناسب باشد، می‌توانید بدون نیاز به نزدیک بودن به پریز برق، آن را در سطح همواری قرار دهید و سپس به هر پریزی که مدنظرتان است وصل کنید.

بهترین چرخ گوشت ‌های بازار برای خرید

بهترین چرخ گوشت ‌های بازار برای خرید به شرح زیر می باشد:

همگی ما در هنگام خرید چرخ گوشت، ابتدا به بهترین و پرفروش‌ترین مارک بازار مراجعه می‌کنیم. چراکه اجناس این‌چنینی توانسته‌اند رضایت مشتری را جلب کنند و در صدر جدول فروش قرار بگیرند. در این بخش از مقاله راهنمای خرید چرخ گوشت، سعی کرده‌ایم تا بهترین مارک چرخ گوشت بازار و پرفروش‌ترین آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها را معرفی کنیم.

راهنمای خرید چرخ گوشت پارس خزر

راهنمای خرید چرخ گوشت پارس خزر به شرح زیر می باشد:

برند ایرانی پارس خزر که از محبوب‌ترین برند‌ها برای خرید چرخ گوشت است، محصولاتی با ویژگی‌های بسیار خوب را به بازار عرضه کرده است. تقریباً تمامی مدل‌های این برند پرفروش و پرطرفدار هستند. از ویژگی‌های محصولات این شرکت می‌توان به وزن 7 کیلوگرمی که در دستگاه‌های مختلف متغیر است، توان هزار وات به بالا، سوسیس ساز و … اشاره کرد. با توجه به بودجه خود می‌توانید محصولات مختلفی از این برند را انتخاب و خریداری کنید.

بررسی چرخ گوشت پارس خزر مدل MG-1400R

  • دارای سیستم چرخش معکوس
  • دارای سوسیس ساز
  • وزن 4.3 کیلوگرم
  • قیمت حدود 1500000 تومان

نظرات کاربران درباره این محصول:

  • من دو هفته است خریدم، سه چهار بار ازش استفاده کردم،خوب و زود چرخ میکنه، صداش زیاده و موقع چرخ کردن لوله اش تکون میخوره، سری سوسیس ساز داشت که برام خیلی مهم بود و کار سوسیس درست کردن رو خیلی راحت میکنه، اما موقعی که دگمه چرخش معکوس رو میزنم یه بویی از چرخ گوشت میاد، نمیدونم شاید برای نو بودنشه، خیلی هم بزرگ نیست.
  • جنس ایرانی خوب واقعاً راضی بودم چهار کیلو گوشت رو با یبار چرخ کردن خیلی عالی میده بیرون و گیر نمیکنه برای کار خونه عالیه.
  • برای یکی از اقوام گرفتم خیلی جالب بود برام چون صدای زیادی نداره و خیلی روان کار می‌کنه و جنس پلاستیک بدنه هم کیفیت خوبی داره.
  • عالی است پیشنهاد میکنم بخرید حمایت از تولید ملی.

راهنمای خرید چرخ گوشت پاناسونیک

راهنمای خرید چرخ گوشت پاناسونیک به شرح زیر می باشد:

این چرخ گوشت ها با توجه به توان بالایی که دارند، بسیار پرآوازه هستند. علاوه بر این، داشتن گلویی ایمن و استاندارد، تیغه‌ای از جنس فولاد ضد زنگ، داشتن اقلام همراه کاربردی و … بر محبوبیت این وسیله افزوده است. این برند قیمت بالاتری نسبت به پارس خزر دارد؛ اما از کیفیت بسیار خوبی نیز برخوردار است. به‌گونه‌ای که با خرید چرخ گوشت‌ های این برند تا مدت‌ها از خرید مجدد چرخ گوشت بی‌نیاز خواهید بود‌.

بررسی چرخ گوشت پاناسونیک مدل MK-G1800

  • دارای سیستم چرخش معکوس
  • دارای سوسیس ساز
  • وزن 5.9 کیلوگرم
  • قیمت حدود 8000000 تومان

نظرات کاربران درباره این محصول:

  • بیشتر از ۵ ساله این دستگاه رو دارم حرف ندار‌ه خیییلی پرقدرته و براحتی گوشتو چرخ میکنه.
  • بسیار پر قدرت و همان چرخ گوشتی که هر خانم خانه داری آرزوی داشتنش رو داره و مهمتر از همه اصل ژاپن است.
  • خیلی خیلی راضی هستم سه سالیه دارم استفاده می کنم.
  • اگه میخواین خریدی داشته باشین که هرگز پشیمون بهتون این محصولو پیشنهاد میکنم. بعد از کلی پرس و جو و با وسواس خاصی این مارک و مدل چرخ گوشتو گرفتم. و به جرات میتونم بگم نسبت به تمام برندهای مطرح برتری داره، پر قدرت و کم صداست.

راهنمای خرید چرخ گوشت بوش

راهنمای خرید چرخ گوشت بوش به شرح زیر می باشد:

این دستگاه‌ها نیز از ویژگی‌های بسیار خوبی مانند وزن کم، جنس مناسب تیغه، میزان خروجی بالا، اقلام همراه کاربردی و … برخوردارند. این موارد و همچنین شهرتی که لوازم خانگی بوش آلمان دارد. محصولات این شرکت را در صدر جدول فروش قرار داده است.

علاوه بر برند‌هایی که در بالا به آن اشاره شد، برند‌‌های دیگری همچون ویداس، تفال و … نیز وجود دارند که در تولید چرخ گوشت بسیار خوب عمل کرده‌اند. شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که برای خرید چرخ گوشت در نظر گرفته‌اید، چند مدل چرخ گوشت را انتخاب کرده و پس از مقایسه ویژگی‌های هر یک از آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها، بهترین مارک چرخ گوشت را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید.

بررسی چرخ گوشت بوش مدل MFW68640

  • دارای سیستم چرخش معکوس
  • دارای سوسیس ساز
  • وزن 3.2 کیلوگرم
  • قیمت حدود 5000000 تومان

نظرات کاربران درباره این محصول:

  • کیفیت خوب مثل همیشه تجربه مناسب از خرید.
  • کیفیت بالایی داره و سری های متنوعی برای چرخ کردن داره که خیلی مناسبه.
  • بسیار قوی و عالی است ولی صدای موتورش بسیار بالا است و در مدت بالا تقریبا غیر قابل تحمل میشود ولی برای مدت چند دقیقه ok است.
  • 4 ساله که خریدیمش همه کار کرده و مثل روز اولشه پیشنهاد میشه حتما بگیرید.
  • هیچ جا دنده گیربکس گیر نیامد حتی پاساژ آلومینیوم دنده یه چرخ گوشت دیگه رو خریدم و دادم تراشکاری ولی اصلا کیفیت نداره گول برند رو نخورین بی کیفیت هست.

معرفی گران ترین چرخ گوشت موجود در بازار ایران

در این بخش به معرفی گران ترین چرخ گوشت موجود در بازار ایران به شرح زیر می پردازیم:

بررسی چرخ گوشت گاستروبک کد 41408

  • دارای سیستم چرخش معکوس
  • دارای سوسیس ساز
  • وزن 5.4 کیلوگرم
  • قیمت حدود 10000000 تومان

نظرات کاربران درباره این محصول:

  • اگر باقیمتش مشکل ندارید با خیال راحت خرید کنید. پشیمان نمی شوید. گاستروبک یک برند آلمانی بسیار مرغوب است. البته به شرط اینکه ساخت خود آلمان باشد نه بازار مشترک یا تحت لیسانس. قبل از خرید از اصل بودن کالا اطمینان پیدا کنید.

معرفی ارزان ترین چرخ گوشت موجود در بازار ایران

در این بخش به معرفی ارزان ترین چرخ گوشت موجود در بازار ایران به شرح زیر می پردازیم:

بررسی چرخ گوشت مدل المپیا OE-38

  • دارای سیستم چرخش معکوس نیست.
  • دارای سوسیس ساز نیست.
  • وزن 2 کیلوگرم
  • قیمت حدود 1000000 تومان

نظرات کاربران درباره این محصول:

  • ممنونم دستگاه خیلی خوبی است واقعا تو این رنج قیمت دیگه چرخ گوشتی نیست.
  • خیلی خیلی افتضاحه.
  • مرسی نسبت قیمتش عالیه کار راه اندازه.

نکات استفاده و نگهداری از چرخ گوشت

نکات استفاده و نگهداری از چرخ گوشت به شرح زیر می باشد:

مسلماً همگی ما انتظار داریم که چرخ گوشتی که خریداری کرده‌ایم تا مدت‌ها برایمان کار کند. به همین دلیل در خرید چرخ گوشت حساسیت به خرج می‌دهیم تا بهترین وسیله را متناسب با بودجه خود خریداری کنیم؛ اما ماندگاری چرخ گوشت و اینکه تا چه حد کار می‌کند تا حد زیادی به طرز استفاده ما از دستگاه بستگی دارد. در این بخش تعدادی از نکاتی که در استفاده و نگهداری از چرخ گوشت باید به آن دقت شود ذکر شده است.

  • بهتر است قبل از چرخ کردن گوشت آن‌ها را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کنید تا بار اضافی به موتور چرخ گوشت وارد نشود.
  • به‌طور پیوسته از چرخ گوشت استفاده نکنید. در حین کارکردن هرچند دقیقه یک‌بار آن را خاموش کنید تا فشار زیادی به موتور دستگاه وارد نشود.
  • هیچ‌گاه حجم زیادی از گوشت را به صورت پیوسته و یکجا چرخ نکنید. بهتر است مقدار زیاد گوشت را در دو یا سه مرحله چرخ کنید.
  • تیغ دستگاه را تیز نگه‌دارید.
  • سعی کنید برای چرخ کردن پیاز و سبزی از چرخ گوشت استفاده نکنید. در صورت استفاده، مواظب باشید تا آب به داخل موتور نفوذ نکند.
  • به‌هیچ‌عنوان چرخ گوشت را خالی روشن نکنید.

نظر تعمیرکار امداد آی پی درباه خرید چرخ گوشت

نظر تعمیرکار امداد آی پی درباره انتخاب بهترین چرخ گوشت به شرح زیر می باشد:

برای خرید چرخ گوشت ابتدا باید بودجه خود را مشخص کنید و سپس با استفاده از راهنمای خرید چرخ گوشت و بررسی ویژگی‌های مختلف دستگاه بهترین آن‌ها را انتخاب کنید؛ اما احتمال خرابی برای تمامی دستگاه‌های برقی وجود دارد. اگر چرخ گوشت شما خراب‌شده و قصد تعمیر آن را دارید، ما مجموعه امداد آی.پی را به شما معرفی می‌کنیم. این مجموعه خدمات تعمیر چرخ گوشت را درب منزل و با گارانتی یک‌ساله ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید با تماس با این مرکز از مشاوره‌های تلفنی رایگان کارشناسان آن استفاده کنید.


امتیاز
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر