021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات جارو شارژی با ما در تماس باشید 021-91093903

دلایل روشن نشدن جارو شارژی

دلایل روشن نشدن جارو شارژی

در این مقاله قصد داریم دلایل روشن نشدن جارو شارژی را با هم مرور کنیم. جارو شارژی یکی از وسایلی است که در کنار تمام ظرافت ها و شرایط خاصی که برای استفاده دارد، بسیار کاربردی بوده و می تواند زندگی راحت تری را برای بشر رقم بزند. از این رو در سال های گذشته شاهد بوده ایم که استفاده از این وسیله  به شدت در میان خانواده های ایرانی  رواج پیدا کرده است. آشنایی با نحوه استفاده از این وسیله و همچنین روش های عیب یابی آن می تواند در مواقع ضروری به کار کاربران بیاید.

کاربران عزیز، اگر سوالی در رابطه با دلایل روشن نشدن جاروشارژی دارید میتوانید در بخش دیدگاه انتهای همین مقاله با تعمیرکاران امداد آی پی در میان بگذارید تا به صورت آنلاین پاسخگوی شما عزیزان باشند.

در ادامه با ما در امداد آی پی همراه بمانید.

دلایل روشن نشدن و یا از کار افتادن جاروشارژی

چرا جارو شارژی روشن نمی شود؟ دلایل زیادی وجود دارد که هر کدام از این دلایل می تواند مانعی برای روشن شدن جارو شارژی باشند.  برخی از این دلایل حتی حالت عمومی نداشته و ممکن است در حالت خاصی برای برخی از دستگاه ها رخ دهد.  با این حال در این مقاله قصد داریم به ایرادات عمومی و رایجی که می ‌توانند مانعی برای روشن‌ شدن جارو شارژی باشند بپردازیم.  این دلایل به شرح زیر هستند:

  • بروز ایراد در موتور دستگاه از دلایل روشن نشدن جارو شارژی
  • خراب شدن دکمه روشن و خاموش علت روشن نشدن جارو شارژی
  • خرابی برد از موانع روشن شدن جارو شارژی
  • شارژ نشدن دستگاه دلیل روشن نشدن جارو شارژی
  • خراب شدن باتری دلیل روشن نشدن جارو شارژی

همچنین سعی خواهیم کرد ترفند های رفع این عیب ها را نیز با هم مرور کنیم تا کاربران علاقه مند بتوانند از این ترفندها برای تعمیر جارو شارژی خود در منزل استفاده کنند. البته در برخی موارد این امکان برای کاربر وجود نداشته و تنها راه چاره استفاده از خدمات نمایندگی تعمیرات جارو شارژی و تعمیرکار این دستگاه می باشد.

بروز ایراد در موتور دستگاه از دلایل روشن نشدن جارو شارژی

نواقص فنی موتور از جمله ایرادات فنی بسیار حساس در این دستگاه است. بررسی بروز ایراد در موتور دستگاه از دلایل روشن نشدن جارو شارژی به شرح زیر می باشد:

خرابی موتور یکی از ایرادات عمده در جارو شارژی است. دلایل زیادی هم برای خرابی موتور در این دستگاه وجود دارد.

  • زیاد بودن طول عمر استفاده از دستگاه
  • استفاده نامناسب از جارو شارژی
  • استفاده از جارو شارژی به مدت طولانی و به صورت پیوسته
  • ریختن آب و مایعات بر روی قسمت‌های داخلی و موتور جارو شارژی
  • افتادن و ضربه خوردن جارو شارژی
  • نوسانات برق در هنگام شارژ باتری جارو شارژی
  • سوختن موتور جارو شارژی

همه این موارد می توانند دلیلی بر خرابی موتور دستگاه روشن که در صورت بروز این موارد تنها راه چاره تعویض موتور است.  برای تعویض موتور جارو شارژی خود می توانید از خدمات امداد آی پی استفاده کنید. امداد آی پی عرضه کننده قطعات فابریک جارو شارژی در تهران برای کاربران می باشد.

خراب شدن دکمه روشن و خاموش؛ علت کار نکردن جارو شارژی

خراب شدن دکمه ها نیز می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در هر صورت این خرابی می تواند مانعی برای روشن شدن این دستگاه باشد. بررسی خراب شدن دکمه روشن و خاموش علت روشن نشدن جارو شارژی به شرح زیر می باشد:

تعداد دکمه ها و عملکرد دکمه های روی جارو شارژی به برند و مدل دستگاه شما بستگی دارد. گذشته از مدل و برند دستگاه، خرابی دکمه ها مخصوصاً دکمه روشن و خاموش دستگاه می تواند دلیلی بر عدم روشن شدن این دستگاه باشد.

  • ممکن است مدارهای دکمه روشن خاموش دستگاه شما سوخته باشد.
  • ممکن است سیم های اتصال دکمه روشن و خاموش پرسیده شده یا باز شده باشند.
  • ممکن است خود دکمه روشن خاموش بر اثر ضربه یا هر دلیل دیگری شکسته شده و دیگر عملکرد خود را نداشته باشد.

در صورت بروز این موارد بایستی از تعمیرکار جارو شارژی بخواهید تا دکمه روشن خاموش دستگاه شما را کنترل کرده و در صورت نیاز به اقدام تعویض آن نماید.  دقت داشته باشید که در صورتی که بدون تجربه و داشتن ابزار آلات لازم اقدام به باز کردن جارو شارژی کنید ممکن است صدمات بیشتری به دستگاه خود وارد آورید.

خرابی برد؛ دلیل عدم روشن شدن جارو شارژی

برد الکتریکی از مهم ترین قطعات در دستگاه های برقی است. از این رو باید به این قطعه نیز دقت کافی داشته باشید. بررسی خرابی برد از موانع روشن شدن جارو شارژی به شرح زیر می باشد:

یکی دیگر از ایراداتی که می ‌توان آن را نیز جزو دلایل روشن نشدن جارو شارژی دانست، خرابی برد الکتریکی دستگاه است. برد یکی از قطعات اصلی و مهم در دستگاه های برقی می باشد که در صورت خرابی ارسال فرمان های الکتریکی در دستگاه شده و در نتیجه هیچ کدام از قطعات کار نمی کند و دستگاه روشن نمی شود.  برای بررسی برد بعد از باز کردن دستگاه باید ابتدا شکل ظاهری آن را بررسی کرده و سپس اقدام به بررسی فنی آن کنید.

شارژ نشدن دستگاه؛ دلیل کار نکردن جارو شارژی

چارو شارژی همانطور که از اسمش پیداست، با شارژ شدن کار می کند. بررسی شارژ نشدن دستگاه دلیل روشن نشدن جارو شارژی به شرح زیر می باشد:

یکی دیگر از مواردی که می ‌تواند علت روشن نشدن جارو شارژی باشد،  شارژ  نشدن باتری  این دستگاه است.  در صورتی که دستگاه شما شارژ نشود،  انرژی لازم برای روشن شدن را نخواهد داشت.  اما چه دلایلی می ‌توانند مانع از شارژ شدن دستگاه شما شوند.

  • خرابی پریز برق
  • خرابی آدابتور و یا سیم شارژر جارو شارژی شما
  • خرابی از بین رفتن باتری دستگاه

خرابی پریز برق دلیل شارژ نشدن جارو شارژی

خراب بودن پریز برق مانع از رسیدن برق به دستگاه و در نتجیه شارژ نشدن جارو شارژی خواهد شد که باید مورد بررسی قرار گیرد. بررسی خرابی پریز برق دلیل شارژ نشدن جارو شارژی به شرح زیر است:

  • یکی از دلایلی که مانع از شارژ شدن جارو شارژی می باشد،  خراب شدن پریز برق است که از آن برای اتصال جارو شارژی به برق استفاده می ‌کنید.
  • برای اینکه پریز برق را تست کنید ابتدا می توانید از فازمتر استفاده کنید.
  • در صورتی که فازمتر در اختیار نداشتید می توانید با یک وسیله برقی دیگر پریز را تست کنید در صورتی که مشکلی نداشت و دستگاه برقی شما روشن شد احتمالا ایران در جای دیگری است.

اشکال در آدابتور و سیم شارژر؛ دلایل شارژ شدن جارو شارژی

بررسی خراب شدن آدابتور و سیم شارژر از موانع شارژ شدن جارو شارژی به شرح زیر است:

  • همچنین خراب بودن آدابتور دستگاه و سیم شارژری که دستگاه را با آن به آدابتور وصل می کنید نیز می تواند دلیلی بر شارژ نشدن باتری جارو شارژی شما باشد.
  • برای تست آدابتور نیاز به تجهیزات پیشرفته خواهید داشت که تنها در دفتر نمایندگی تعمیرات جارو شارژی به آن دسترسی خواهید داشت.

خراب شدن باتری دلیل روشن نشدن جارو شارژی

باتری های مورد استفاده در جارو شارژی به دلایل مختلف ممکن است با خرابی هایی روبرو باشد. طول عمر این باتری ها کاملا مشخص و معملوم است. بررسی خراب شدن باتری دلیل روشن نشدن جارو شارژی به شرح زیر می باشد:

  • آخرین دلیلی که برای روشن شدن جارو شارژی و شارژر نشدن باتری این دستگاه با می‌پردازیم، خرابی خود باتری است. باتری جارو شارژی به دلایل مختلفی مانند عدم استفاده از استاندارد از آن ممکن است خراب شده و کیفیت خود را از دست بدهد.
  • در چنین مواقعی تنها راه چاره تعویض باتری جارو شارژی بوده و امکان تعمیر آن وجود ندارد.
  • برای تعویض باتری جارو شارژی می توانید از خدمات امداد آی پی  استفاده کنید.

نتیجه گیری کلی بررسی و رفع دلایل روشن نشدن جارو شارژی توسط تعمیرکار امداد آی پی

نتیجه گیری از بررسی و نحوه رفع دلایل روشن نشدن جارو شارژی توسط تعمیرکار نمایندگی امداد آی پی به شرح زیر است:

به بررسی تمام مواردی که می‌توانند مانع از روشن شدن جارو شارژی شوند پرداختیم.  همچنین روش های رفع این عیب ها را نیز با هم بررسی کردیم.  کاربران باید به یاد داشته باشند که در بسیاری از موارد امکان تعمیر دستگاه در منزل وجود نداشته و برای این کار نیاز به تجربه و تخصص و همچنین ابزارهای پیشرفته دارند.

  • اگر جاروشارژی به روشن نمیشود و یا شروع به کار نمیکند، ممکن است دلایل متفاوتی داشته باشد.
  • به عنوان مثال خرابی باتری جاروشارژی از محتمل ترین دلایل شروع به کار نکردن آن است.
  • یکی دیگر از دلایل متداول کار نکردن جارو شارژی خالی شدن شارژ جاروشارژی است.
  • مخزن جاروشارژی را هر از چندگاهی خالی کنید، پر شدن بیش از حد این مخزن باعث روشن نشدن یا خاموش شدن ناگهانی جاروشارژی میشود.

امداد آی پی به عنوان نمایندگی تعمیرات جارو شارژی در تهران در صورت بروز هر ایرادی در این دستگاه آماده تعمیر و تعویض قطعات آن می باشد.


3.3/5 - (3 امتیاز)
10 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
    avatar
    حسن 01 تیر 1401

    سلام و وقت بخیر جاروشارژی درما vc25 رو شارژ اولیه انجام دادم، اما بعد از چند ثانیه کار کردن خاموش شد، و دیگه روشن نمیشه، دکمه دستگاه رو که روشن میکنم، چراغ باتری 5 ثانیه روشن هست و بعد از 5 بار چشمک زدن خاموش میشه ممنون میشم علت رو بفرمایید

    پاسخ دادن
      avatar
      امداد آی پی 20 آبان 1401

      سلام. ممکن است ایراد از تاریخ مصرف گذشته بودن باتری است که باید باتری مدت زمان 6 الی 12 ساعت شارژ شود. ممکن است مشکل از آداپتور نیز باشد که باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
    avatar
    زهره 19 دی 1401

    سلام جارو شارژی من آکلیسه به شارژ زدم اصلا روشن نشده دوسال پیش خریدم ولی تاحالا استفاده نکردم

    پاسخ دادن
      avatar
      امداد آی پی 20 دی 1401

      سلام. با تعویض باتری مشکل دستگاهتان رفع می شود.

      پاسخ دادن
    avatar
    علی محمد 23 دی 1401

    جاروبرقی شارژی ایتالوکس تهیه کردم.ولی الان مدتی هست.روشن میشود.ولی بعدازچنددقیقه خودبخود خاموش میشود وکار نمی کند.چراغ موجود درقسمت سرجارو خودبخود خاموش وجارو ازکار می افتد.

    پاسخ دادن
      avatar
      امداد آی پی 24 دی 1401

      سلام. کیت الکترونیکی دستگاه دچار قطعی شده یا سنسور حرارتی موتور دچار ایراد شده است.

      پاسخ دادن
    avatar
    مهران 02 خرداد 1402

    سلام من دو سال جارو رو گرفتم و اصلا هم کار نکرده ولی الان وقتی میزنم به شارژ دکمه سبز رنگ روشن میشه ولی دستگاه روشن نمیشه

    پاسخ دادن
      avatar
      امداد آی پی 03 خرداد 1402

      درود، باید باتری آن را تعویض کنید.

      پاسخ دادن
    avatar
    Mitra 02 بهمن 1402

    سلام وقتتون بخیر جارو شارژی میگل خرید دو ماه پیش الان باطری کامل شارژ شده و حتی جاروی کوچیک دستی مخصوص ماشینشم روشن میشه اما وقتی به دسته اصلی وصلش میکنم دیگه روشن نمیشه

    پاسخ دادن
      avatar
      امداد آی پی 05 بهمن 1402

      درود، اگر باتری سالم است، باید برد الکترونیکی و آداپتور را بررسی کنید.

      پاسخ دادن
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر