021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-91093903

نحوه باز کردن قفل درب ماشین لباسشویی

نحوه باز کردن قفل درب ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی یکی از وسایل مهم و کارآمد در منزل می باشد، بنابراین لازم است طرز کار با ماشین لباسشویی را به خوبی بلد باشید. قفل درب ماشین ظرفشویی یکی از قطعات کوچک اما مهم است که بعد از تمام شدن فرایند شست و شو به صورت خودکار باز می شود تا شما بتوانید لباس های تمیز خود را از ماشین لباسشویی خارج کنید. البته برخی اوقات ممکن است که حتی بعد از اتمام فرایند شست و شو قفل درب باز نشود و شما نتوانید لباس های خود را از آن خارج کنید. این مشکل ممکن است برای هر ماشین لباسویی رخ بدهد.اگر شما نیز به این مشکل برخوردید، امروز با سایت امداد ای پی همراه شده و با نحوه باز کردن قفل درب ماشین لباسشویی آشنا شوید:

کاربران گرامی؛ چنانچه نظر و یا تجربه به خصوصی در مورد نحوه باز کردن قفل درب ماشین لباسشویی دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین تعمیرگاه لوازم خانگی امداد آی پی بپردازید.

 

نحوه باز کردن قفل درب ماشین لباسشویی

باز کردن قفل ماشین لباسشویی

قفل درب ماشین ظرفشویی قطعه ای است که برروی درب ماشین لباسشویی تعبیه شده است، و آن را در زمان فرایند شست و شو قفل می کند تا شما به صورت اتفاقی آن را باز نکنید.اما گاهی ممکن است که درب دستگاه بعد از شست و شو نیز باز نشود.

به طور کلی دلایل زیادی هستند که باعث قفل شدن درب ماشین لباسشویی در حین شست و شو می شوند. در ادامه تمامی این دلایل را بررسی کرده ایم و برای رفع هرکدام از آن ها راهکاری ارائه داده ایم.اگر از طریق راهکارهای زیر نتوانستید مشکل خود را حل کنید پیشنهاد می کنیم که به یک تعمیر مجرب در این زمینه مراجعه کنید.

گاهی اوقات این اتفاقات هنگام نصب وسایل صورت می گیرد، بنابراین لازم است نحوه نصب ماشین لباسشویی را به خوبی بلد باشید.

دلیل اول قفل شدن درب ماشین لباسشویی و باز نشدن آن، تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی می باشد

زمانی که فرایند شست و شو تمام میشود، فرایند دیگری به نام آبگیری شروع میشود. در طی این فرایند آب کثیف حاصل از شست و شو به بیرون ماشین لباسشویی هدایت و از ماشین لباسشویی خارج میشود.

در صورتی که این مشکل برای شما رخ دهد، برای باز کردن قفل درب ماشین لباسشویی ابتدا باید یکبار دیگر ماشین لباسشویی را برای برنامه های شست و شو و آبکشی تنظیم نمایید. اگرکه مشکل شما حل نشد، باید راهکار بعدی را انتخاب نمایید.

اگر برای بار دوم نیز در فرایند آبگیری مشکل داشتید، باید بدانید که مشکل در فرایند تخلیه است و بخشی از مسیر خروج آب مسدود شده است. در این صورت برای باز کردن قفل درب ماشین لباسشویی باید فیلتر های ماشین لباسشویی را باز و آن ها را تمیز نمایید.

توصیه میکنم اطلاعات لازم درباره دلایل باز نشدن درب ماشین لباسشویی داشته باشید.

نحوه باز کردن قفل درب ماشین لباسشویی و ارتباط آن با خرابی قفل درب ماشین لباسشویی

برخی اوقات ممکن است که مشکل از خود قفل درب ماشین لباسشویی باشد. این قطعه وظیفه دارد که درب ماشین لباسشویی را قفل کند. همه ماشین های لباسشویی این قفل را دارند. البته در برخی از مدل های جدیدتر به جای قفل از میکروسوییچ استفاده میشود.

  • در صورتی که مشکل شما به دلیل خرابی قفل باشد، نحوه باز کردن قفل درب ماشین لباسشویی به این صورت است که از ضامن دستی استفاده کنید تا مشکل شما حل شود. محل قرارگیری ضامن یا زیرقفل و یا در بخش مواد شوینده تعبیه شده است.
  • برای استفاده از ضامن دستی، آن بیابید و درب را باز نمایید.
  • زمانی که درب را باز کردید، حتماً برای تعویض قفل اقدام کنید.

پوسیدگی و خراب شدن لولا های درب ماشین لباسشویی از دلایل باز نشدن قفل درب ماشین لباسشویی

دلیل دیگری برای به وجود آمدن این مشکل وجود دارد خراب شدن لولا های درب می باشد. این قسمت ها در تمامی مدل های ماشین لباسشویی وجود دارند. در واقع درب ماشین لباشویی از زبانه و لولا تشکیل شده است.

کاربرد لولا این است که در زمان بسته شدن درب، چرخش درب را راحت تر کند. جنس لولا معمولاً‌ از پلاستیک است. به همین در صورتی دلیل که لولا دچار مشکل شود، قفل درب نیز دچار مشکل میشود.

جهت باز کردن قفل درب ماشین لباسشویی در این شرایط باید لولا ها را تعویض کنید.

باز کردن قفل درب ماشین لباسشویی چه ارتباطی با شکستگی و خراب شدن دستگیره ماشین لباسشویی  دارد؟

قفل درب  ماشین لباسشویی سیستمی نسبتاً پیچیده ای دارد و از اجزای زیادی تشکیل شده است. در صورتی که بخشی از این سیستم دچار مشکل شود و به درستی کار نکند، قفل درب دیگر کارایی سابق خود را نخواهد داشت.

یکی از قطعاتی که در این سیستم به کار رفته است، دستگیره درب است که نام دیگر آن فلاپی می باشد. اگرکه این قطعه بشکند و یا نتواند کارکرد خود را به درستی انجام دهد، به احتمال زیاد باعث میشود قفل درب حتی بعد از فرایند شست و شو نیز بسته بماند.

برای رفع این مشکل و باز کردن قفل درب ماشین لباسشویی باید به تعمیرکار مراجعه کنید.

مشکل سوئیچ فشار ماشین لباسشویی

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است باعث قفل شدن درب ماشین لباسشویی شود، خراب بودن و مشکل داشتن سوئیچ فشاری می باشد. حتی اگر پمپ به خوبی کار خود را انجام ندهد، بازهم با این مشکل روبه رو می شوید. این مشکل به این دلیل رخ میدهد که هوایی که درب را کنترل می کند توسط سویئچ فشاری از بین میرود.

برای رفع این مشکل و باز کردن قفل درب ماشین لباسشویی باید بگذارید که ماشین لباسشویی مدتی خاموش بماند تا درب ماشین لباسشویی خنک شود. سپس دوباره ماشین لباسشویی را روشن کنید و مراحل شست و شو را از اول انجام دهید.

نتیجه گیری از نحوه باز کردن قفل درب ماشین لباسشویی

به صورت کلی برای باز کردن قفل درب ماشین لباسشویی باید مشکلاتی که باعث قفل شدن درب شده اند را شناسایی و برطرف کنید. 5 دلیل کلی برای این مشکل وجود دارند که از جمله آن ها می توان به تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی، خرابی قفل درب ماشین لباسشویی، پوسیدگی و خراب شدن لولا های درب، شکستگی و خراب شدن دستگیره ماشین لباسشویی و مشکل داشتن سوئیچ فشار ماشین لباسشویی اشاره کرد. برای رفع این مشکلات پیشنهاد میشود که با تعمیرکاران سایت امداد ای پی ارتباط بگیرید.همچنین می توانید سوالات خود را در رابطه با نحوه باز کردن قفل درب ماشین لباسشویی در بخش نظرات از ما بپرسید.

علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی

گاهی بعد از چرخه ی شستشوی ماشین لباسشویی، هنگامی که شما می خواهید لباس هایتان را از دستگاه خارج کنید، میبینید که درب ماشین لباسشویی باز نمی شود. و این یکی از نا امید کننده ترین عیب های لباسشویی است، زیرا درب ماشین لباسشویی تقریبا هیچ وقت قبل از شروع کار قفل نمی شود.

بلکه دقیقا موقعی  قفل میشود که لباس های شسته شده درون ماشین هستند. در صورت بسته شدن درب ماشین لباسشویی، باید فورا راه حل را پیدا کنید. زیرا قرار گرفتن لباس های مرطوب در ماشین لباسشویی باعث ایجاد بو می شود. اما علت قفل شدن درب ماشین لباسشویی چیست!؟

  • مشکلات تخلیه

  • خرابی (شکستگی) درب ماشین لباسشویی

  • گرمای بیش از حد

  • فعال بودن قفل کودک

  • قفل درب در اثر فشار هوا

  • بار زیاد ماشین لباسشویی

  • خرابی میکروسوییچ لباسشویی

  • خرابی برد


3.5/5 - (2 امتیاز)
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر