021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-91093903

نحوه استفاده از مایکروفر

نحوه استفاده از مایکروفر

نحوه استفاده از مایکروفر بسیار آسان است کافی است این نکات را مطالعه کنید تا هیچگاه مجبور به تعمیر مایکروفر نشوید. مایکروفر یک وسیله پراستفاده در هر خانه ای به شمار می آید که در صورت نبود آن روند پخت و پز مواد غذایی دچار مشکل شود. اما اگر به عنوان یک کاربر حرفه ای بخواهید از آن بهره مند شوید، باید نحوه استفاده از مایکروفر را به صورت تخصصی بلد باشید. این وسیله پراستفاده دارای برنامه های پخت متفاوت و قابلیت ها و ویژگی های متفاوتی است که شما با اطلاع داشتن از طرز استفاده از ماکروفر می توانید به راحتی از آن بهره مند شوید ، پس با امداد آی پی همراه باشید.

کاربران گرامی؛ چنانچه نظر و یا تجربه به خصوصی در مورد نحوه استفاده از ماکروفر دارید، می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین امداد آی پی بپردازید.

 

نحوه استفاده از مایکروفر و ماکروویو

نحوه استفاده از مایکروفر، به مواردی گفته می شود که به کاربر این دستگاه کمک می کند تا به صورت تخصصی کار با آن را آموزش ببیند و از تمامی دکمه ها و کلیدهای تعبیه شده بر روی دستگاه، نهایت استفاده را ببرد و متوجه شود مایکروفر چگونه کار می کند. به همین خاطر امداد آی پی در این مطلب به نحوه استفاده از مایکروفر پرداخته است تا تمامی مصرف کنندگان این دستگاه بتوانند از تمامی قابلیت های آن بهره مند شوند.

نحوه استفاده از مایکروفر و چگونگی گرم کردن غذا؟

گرم کردن غذا در ماکروفر

یکی از موارد پراستفاده در زمینه طرز استفاده از مایکروفر، گرم کردن غذا می باشد. شما باید چند نکته را در زمان استفاده از مایکروفر برای گرم نمودن غذا در نظر بگیرید چرا که این اقدامات از هزینه های تعمیر ماکروفر شما می کاهد .امداد آی پی تمامی موارد ضروری را برای شما در ادامه آورده است:

  • باقی مانده غذا که بین 1 تا 4 روز مانده است را می توانید در زمان استفاده از مایکروفر گرم نمایید.
  • بهتر است ظرفی مناسب با حجم مواد غذایی انتخاب کنید.
  • حتما ظرفی که برای استفاده از مایکروفر انتخاب می کنید، کاملا مناسب با آن باشد.
  • از به کارگیری ظروف آلومینیومی و یا فلزی خودداری کنید.
  • پیش از آن که ظرف را در داخل مایکروفر بگذارید، حتما روی آن را با یک پوشش پلاستیکی بپوشانید تا از پاشیدن غذا در داخل دستگاه جلوگیری شود.
  • مدت زمانی که برای استفاده از مایکروفر در جهت گرم نمودن غذا تعیین می کنید، باید با مقدار مواد غذایی داخل دستگاه سازگار و مناسب باشد.
  • بهتر است برخی از غذاها را به صورت جداگانه در زمان استفاده از مایکروفر گرم کنید تا طعم خود را از دست ندهند و یا زیاد خشک نشوند.راهکارهای جلوگیری از خشک شدن غذا در ماکروفر کمک خوبی به شما خواهد کرد
  • در صورت بروز هرگونه سوال می توانید با تکنسین های امداد آی پی در تماس باشید.

دقت کنید که هنگام گرم کردن غذا فن مایکروفر به درستی کار کند . فن یکی از مهم ترین بخش های مایکروفر می باشد که دود و گرمای ناشی از گرم شدن و پخت و پز غذا را جذب می کند، چنانچه این دود و گرما به درستی جذب نشود باید برای تعمیر فن مایکروفر اقدام کنید .

غذا پس از چند روز در یخچال ماندن قابل گرم کردن در مایکروفر است ؟

بهتر است غذایی را که برای گرم کردن انتخاب میکنیم بیشتر از 5 روز در یخچال نمانده باشند چرا که احتمالا حاوی کپک بوده و ناسالم می شوند . بهتر است همان 4 روز ابتدایی اقدام برای گرم کردن غذا کنید .

چگونه غذا را در ماکروفر یخ زدایی کنیم؟

نحوه استفاده از مایکروفر در یخ زدایی غذا . شما در زمان استفاده از مایکروفر برای یخ زدایی مواد غذایی باید دکمه Defrost را انتخاب کنید. همینطور شما می توانید در دو شرایط مختلف، به یخ زدایی مواد غذایی بپردازید. یکی از روش ها با استفاده از وزن مواد غذایی می باشد و روش دیگر می توانید خودتان مدت زمان یخ زدایی را مشخص نمایید.

توجه داشته باشید که در زمان یخ زدایی و در زمان استفاده از مایکروفر می توانید چندین بار این عمل را انجام دهید تا به مقدار و میزان دلخواهتان، مواد غذایی یخ زدایی شوند.

یکی از عوامل مهم در یخ زدایی درست، چرخیدن سینی مایکروفر است چانچه این اتفاق به درستی انجام نمی گیرد،علت نچرخیدن سینی مایکروفر را پیگیری کنید.

چگونه سبزیجات را در ماکروفر بخارپز کنیم؟

بخارپز کردن سبزیجات در ماکروفر

برای نحوه استفاده از ماکروفر در جهت بخار پز نمودن سبزیجات  و پخت مواد غذایی مختلف در ماکروفر می توانید آن ها را به صورت خام در یک بشقاب سرامیکی و یا یک کاسه شیشه ای قرار دهید. کمی آب و در صورت دلخواه کمی کره به آن اضافه کنید و مدت زمان مایکروفر را بر روی 2 الی 3 دقیقه تنظیم کنید. اجازه دهید تا سبزیجات به آرامی بخارپز شوند. در صورتی که پس از استفاده از مایکروفر متوجه شدید که سبزیجات خام هستند، می توانید آن ها را برای 1 دقیقه دیگر در داخل دستگاه قرار دهید.

برای استفاده از مایکروفر چگونه آن را تمیز کنیم؟

نحوه تمییز کردن ماکروفر

یکی از نکات مهم در زمینه نحوه استفاده از مایکروفر، نحوه تمیز کردن و نظافت ماکروفر است. توجه داشته باشید که برای قسمت های بیرونی دستگاه مایکروفر می توانید از یک تکه پارچه تمیز که کمی نم دار شده است، استفاده نمایید. نباید اجازه دهید که آب و یا مواد شوینده از طریق درزهای فن مایکروفر وارد دستگاه شود. برای تمیز نمودن داخل دستگاه، پس از هر بار استفاده از مایکروفر می توانید از یک تکه پارچه که پرزی از خود تولید نمی کند، استفاده نمایید.

اما اگر تصور می کنید که لکه ها و مواد غذایی به جا مانده و چربی ها قدیمی شده اند و دیگر با دستمال پاک نمی شوند، می توانید یک لیوان آب و جوش شیرین را به مدت 1 دقیقه در داخل دستگاه قرار دهید تا تمامی لکه ها تازه شده و بتوانید آن ها را با دستمال تمیز کنید. اما توجه داشته باشید که پس از هر بار استفاده از مایکروفر باید آن را به خوبی با دستمال تمیز کنید.

راهنمای استفاده از کلید ها و دکمه های مایکروفر

نحوه استفاده از کلید های ماکروفر

هر کدام از دکمه ها و کلیدهای تعبیه شده بر روی پنل دستگاه کاربردی دارند و می توانند به شما در پخت و پز و طبخ غذا یا پخت کیک در ماکروفر کمک کنند. در ادامه کاربرد این کلید ها را در آموزش نحوه استفاده از مایکروفر برای شما شرح داده ایم:

  • مایکروویو (Microwave): پخت سبزیجات و سیب زمینی
  • برشته کردن (Crisp): برای پخت سیب زمینی سرخ شده ترد و یا برشته کردن روی پیتزا
  • یخ زدایی (Defrost): یخ زدایی مواد غذایی
  • اجاق گاز فن (Fan oven): پخش حرارت به صورت یکنواخت در داخل دستگاه در زمان پخت
  • بخارپز (Steam): بخارپز کردن مواد غذایی مانند سبزیجات
  • گریل کامل (Full grill): کباب کردن مواد غذایی بدون ایجاد سوختگی در آن به صورت یکنواخت

بررسی نحوه استفاده از مایکروفر

نحوه استفاده از مایکروفر در این مطلب به شما آموزش داده شد تا با استفاده از دکمه های مختلف تعبیه شده بر روی دستگاه، به راحتی مانند یک کاربر حرفه ای از مایکروفر خود استفاده نمایید. توجه داشته باشید که در صورت بروز مشکل و یا هرگونه سوال و تعمیرات تخصصی ماکروفر در شرق و غرب تهران می توانید با تکنسین های امداد آی پی در تماس باشید. همینطور باید در نظر داشته باشید که دستگاه مایکروفر از پیچیدگی های منحصر به فردی برخوردار است و شما باید نحوه استفاده از ماکروفر را بلد باشید تا بتوانید به درستی از آن استفاده کنید.

آیا استفاده از مایکروفر برای بدن ضرر دارد؟

آیا مایکروفر برای بدن ضرر دارد ؟

مدتهاست که در این سوال مطرح است که آیا استفاده از مایکروفر برای بدن ضرر دارد؟

به گفته بعضی اشعه ساتع شده از مایکروفر مواد مغذی موجود در بدن را از بین می برد . بنابراین از ایستادن در مقابل مایکروفر روشن پرهیز کنید چرا که منجر به سرطان و مشکلات قلبی می شود.

دقت فرمایید که با توجه به عللی که در بالا ذکر شد مایکروفر بطور خودکار روشن نشود،میتوانید علل روشن شدن خودکار مایکروفر را جویا شوید.

آیا استفاده از مایکروفر برای زنان باردار مضر است؟

آیا استفاده از مایکروفر برای زنان باردار مضر است؟

بارداری دورانی بسیار حساس است که باید در آن دوران از هرگونه خطر احتمالی دوری کرد.

یکی ازخطراتی که بسیار در این دوران جدی است دوری از تشعشعات استفاده از مایکروفر است که در بالاتر درمورد آن صحبت کردیم.نشت تشعشعات از مایکروفر زمانی اتفاق می افتد که درب ماکروفر خراب باشد.پس حتما در این دوران از نزدیکی به مایکروفر خودداری کرده و نسبت به سالم بودن درب مایکروفر اطمینان حاصل کنید.

مشکلاتی از قبیل باز نشدن درب مایکروفر هم میتواند مشکل ساز باشد که باید حتما آنرا جدی بگیرید.

نحوه پخت لازانیا در مایکروفر

طرز تهیه لازانیا در مایکروفر

طرز استفاده از مایکروفر در تهیه لازانیا بسیار ساده است.ابتدا لازم است که مواد لازانیا را آماده کنید.در این مرحله دقیقا طبق دستور پخت لازانیا پیش می رویم.

در مرحله بعد که لازانیا را آماده کردیم،تنها کافی است لازانیا را به مدت 6 الی 8 دقیقه در مایکروفر با دمای مناسب قرار دهید.درصورت داغ شدن بیش از حد بدنه مایکروفر حتما علل داغ شدن بدنه مایکروفر را جویا شوید.

دفترچه راهنما

در آخر توصیه میکنیم حتما قبل از استفاده از ماکروفر به دفترچه راهنمای موجود در آن مراجعه کنید و نکات آن را کامل مطالعه کنید .

حتما هشدار هایی که در دفترچه و یا روی بدنه مایکروفر زده شده دقت کنید و در صورتی که در استفاده از ماکروفر خود دچار مشکل شدید میتوانید با تیم امداد آی پی در ارتباط باشید همچنین میتوانید از آموزش تعمیر مایکروفر  برای برطرف کردن مشکل خود استفاده کنید. شما میتوانید به بخش نمایندگی تعمیرات مایکروفر مراجعه کرده و نمایندگی مدنظر خود را انتخاب کنید.


5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر