021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-91093903

علل داغ شدن بدنه ماکروفر

علل داغ شدن بدنه ماکروفر

یکی از پرمصرف ترین و ضروری ترین وسایلی که تقریبا در هر آشپزخانه ای وجود دارد ماکروفر است که برای گرم کردن غذا از آن استفاده می شود. گرم کردن غذا در ماکروفر نسبت به اجاق گاز سرعت بیشتری دارد و همین باعث محبوبیت این دستگاه شده است. اما این دستگاه هم گاهی می تواند دچار مشکل بشود که یکی از این مشکلات داغ شدن بدنه ماکروفر است. در این مقاله ای که با ما همراه هستید قصد داریم به بررسی علل داغ شدن بدنه ماکروفر و نحوه برطرف کردن این مشکل بپردازیم.

کاربران گرامی؛ چنانچه پرسش یا نظر به خصوصی در مورد داغ شدن بدنه ماکروفر دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین امداد آی پی بپردازید.

اصلی ترین علل داغ شدن بدنه ماکروفر

یکی از مشکلات رایجی که ممکن است برای ماکروفر رخ بدهد گرم شدن بیش از اندازه بدنه ماکروفر است. در برخی از موارد این گرم شدن به اندازه ای است که ممکن است به سوختن دست شما منجر بشود. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی علل داغ شدن بدنه ماکروفر بپردازیم.

دلایل گرم شدن بدنه ماکروفر به شرح زیر است:

مشکل لامپ مگنترون، یکی از دلایل داغ شدن بدنه ماکروفر

خرابی لامپ مگنترون به عنوان یکی از دلایل گرم شدن بدنه ماکروفر بیان می شود اما پیش از توضیح این مشکل بهتر است به شرح نحوه کارکرد این لامپ در ماکروفر بپردازیم. لامپ مگنترون قطعه ای است که امواج الکترومغناطیسی تولید می کند و این امواج تولید شده باعث گرم کردن غذا در ماکروفر می شوند. امواجی که به وسیله لامپ مگنترون تولید می شوند مولکول های آب موجود در مواد غذایی را به نوسان در می آورند و این باعث داغ شدن بدنه ماکروفر می شوند. اگر عملکرد لامپ مگنترون دچار اختلال بشود ماکروفر سر و صدای زیادی می دهد  و امواج به طور مناسب به سمت غذا نمی روند در نتیجه یکی از علل داغ شدن بدنه ماکروفر می شود. در صورتی که لامپ مگنترون ماکروفر دچار خرابی بشود نیاز است که تعویض بشود و از تعمیرکاران تعمیرگاه مجاز آی پی امداد می توانید کمک بگیرید.

خرابی ترموستات چگونه می تواند منجر به داغ شدن بدنه ماکروفر شود؟

یکی دیگر از دلیل های گرم شدن بدنه ماکروفر خرابی ترموستات است. کاربرد ترموستات در دستگاه ماکروفر، صادر کردن فرمان قطع و وصل لامپ مگنترون است و این به تنظیم دمای داخل ماکروفر کمک می کند. اگر ترموستات دچار مشکل بشود لامپ مگنترون انرژی و گرمای زیادی دارد که متوقف نمی شود و این باعث داغ شدن بدنه ماکروفر می شود.

خرابی فن خنک کننده اصلی ترین علت داغ شدن بدنه ماکروفر

فنی که درون دستگاه ماکروفر قرار دارد وظیفه اش از بین بردن گرمای زیاد و خنک کردن ماکروفر است. در صورتی که این فن خراب بشود لامپ مگنترون گرمای زیادی دارد و خنک نمی شود. در نتیجه خرابی فن خنک کننده یکی از مهم ترین دلایل داغ شدن بدنه ماکروفر است. در صورتی که فن ماکروفر شما خراب بشود ممکن است علامت هایی مانند سر و صدای زیاد داشهت باشد که در این صورت باید دستگاه را خاموش کرده و آن را تعمیر کنید.

یکی دیگر از دایل داغ شدن بدنه ماکروفر TOD اختلال در کارکرد قطعه

یکی دیگر از عواملی که باعث می شود بدنه ماکروفر داغ کند خرابی این قطعه است که در زمان گرم شدن بیش از اندازه ماکروفر دستگاه را به طور اتوماتیک خاموش می کند. اگر این قطعه دچار مشکل بشود زمانی که ماکروفر بیش از حد گرم شده است کار نمی کند در نتیجه از علت های داغ شدن بدنه ماکروفر می باشد.در صورت خرابی TOD می توانید از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

استفاده از ظروف نامناسب عامل داغ شدن بدنه ماکروفر

شما برای گرم کردن غذا در ماکروفر از هر ظرفی نمی توانید استفاده کنید بلکه باید غذا را در ظرف مناسب برای گرم کردن آن در ماکروفر قرار دهید. استفاده از ظروف و قابلمه های فلزی بسیار خطرناک است و می تواند منجر به جرقه زدن و گرمای بیش از حد ماکروفر و حتی در مواردی آتش سوزی ماکروفر بشود.

انتخاب برنامه پخت غذای طولانی مدت، از عوامل گرم شدن بدنه ماکروفر

درون دستگاه ماکروفر سنسوری وجود دارد که به بالا رفتن دما حساس است. اگر شما برای پخت غذای خود برنامه طولانی مدت را انتخاب کنید دمای دستگاه بالا می رود و این سنسور که به بالا رفتن گرمای ماکروفر حساس است به صورت اتوماتیک در صورتی که نیاز باشد دستگاه را خاموش می کند. اما در صورتی که این سنسور دچار مشکل بشود دستگاه در صورت گرم شدن بیش از حد خاموش نمی شود و یکی از دلایل داغ شدن بدنه ماکروفر است. علاوه بر این برخی از مدل های قدیمی ماکروفر این سنسور را ندارند و باید زمان نسبتا زیادی را برای گرم کردن غذا انتخاب نکرد.

نتیجه گیری و جمع بندی از علل داغ شدن بدنه ماکروفر توسط تعمیرکاران آی پی امداد

در این مقاله که با ما همراه بودید به بررسی علل داغ شدن بدنه ماکروفر پرداختیم. با دانستن این نکات می توانید از بروز مشکل گرم شدن بدنه ماکروفر جلوگیری کنید و یا در صورت بروز این مشکل سریعاً دستگاه ماکروفر خود را خاموش کرده و آن را تعمیر کنید. تعمیرکاران متخصص و مجرب تعمیرگاه مجاز مرکزی آی پی امداد همواره آماده کمک و خدمت رسانی به شما عزیزان برای تعمیر ماکروفر شما در محل خواهند بود. همچنین در صورت بروز هرگونه پرسش یا سوال بیشتر می توانید با ما در میان بگذارید.


5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر