021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-91093903

علت پاره شدن کیسه جاروبرقی

علت پاره شدن کیسه جاروبرقی

کیسه جاروبرقی، یکی از مهم ترین بخش های این دستگاه می باشد. چرا که وظیفه دارد تا گرد و غبار و آشغال ها را در خود جمع آوری نموده و مانع از نفوذ آن ها به موتور جاروبرقی شود. در صورتی که در زمان تعویض کیسه جاروبرقی متوجه پارگی آن شده اید و به دنبال علت پاره شدن کیسه جاروبرقی خود هستید، این مطلب را از دست ندهید ما به شما کمک خواهیم کرد تا دلایل پارگی پاکت جاروبرقی را بررسی نمایید.

کاربر گرامی، شما می توانید سوالات خود را در مورد علت پاره شدن کیسه جاروبرقی در انتهای این مطلب مطرح کنید. تکنسین های امداد آی پی در اولین فرصت پاسخ شما را خواهند داد.

بررسی علت پاره شدن کیسه جاروبرقی

کیسه های جاروبرقی از مدل های مختلفی تشکیل شده اند که هر کدام به مدل و برند تولید کننده دستگاه بستگی دارند. به طور کلی پاکت جاروبرقی به دو دسته دائمی و یک بار مصرف تقسیم بندی می شود که در ادامه توضیح بیش تری در این باره خواهیم داد. هر نوع کیسه، امکان دارد که به دلایل مختلفی دچار آسیب شود. اما از رایج ترین و مهم ترین علت پاره شدن کیسه جاروبرقی می توانیم به جمع اوری اشیای تیز و جمع آوری آب و مایعات اشاره کنیم در نتیجه نحوه ی صحیح جاروبرقی کشیدن نیز مهم می باشد. شما می توانید با بررسی دلایل پاره شدن پاکت جاروبرقی خود، از رخ دادن آن جلوگیری کنید.

7 دلیل پاره شدن پاکت جاروبرقی

علت پاره شدن کیسه جاروبرقی، در 7 مورد مهم خلاصه می شود. شما می توانید با بررسی عوامل پارگی پاکت جاروبرقی، از اتفاق افتادن آن جلوگیری کنید:

  1. جمع آوری اشیای تیز و برنده
  2. جمع اوری آب و مایعات با جاروبرقی
  3. پر شدن بیش از اندازه پاکت جاروبرقی
  4. شستن کیسه های دائمی با مواد شوینده
  5. جمع آوری مواد اشتعال زا
  6. جمع آوری گرد و غبار خیلی ریز
  7. عدم استفاده از کیسه استاندارد برای جاروبرقی

اگر برای شما سوال به وجود می آید که طرز کار جاروبرقی چگونه است؟ حتما به مقاله امداد آی پی مراجعه کنید.

معرفی انواع پاکت جاروبرقی

معرفی انواع پاکت جاروبرقی

همان طور که پیش تر گفته شد، کیسه های جاروبرقی در دو مدل دائمی و یک بار مصرف تقسیم بندی می شوند. در ادامه به معرفی هر یک از آن ها می پردازیم.

پاکت جاروبرقی یک بار مصرف

این نوع از پاکت های جاروبرقی قیمتی مقرون به صرفه دارند. هم چنین کاملا بهداشتی هستند و به صرفه تر می باشد. لازم به ذکر است که کیسه های یک بار مصرف به فیلتراسیون مجهز شده اند.

پاکت جاروبرقی دائمی

کیسه های دائمی از یک لایه پلاستیکی به نام پلی اتیلن تهیه شده است. هم چنین دارای یک لایه بیرونی نایلونی می باشند تا در برابر رطوبت و بو عایق شوند. این نوع از کیسه ها صرفا در زمان آسیب دیدن نیاز به تعویض دارند و شما می توانید به صورت دوره ای آن ها تخلیه کنید.در بعضی موارد ممکن است علت عدم مکش جاروبرقی شده پر شد ن کیسه جاروبرقی باشد پس حتما به موقع کیسه را خالی کنید.

برای جلوگیری از پاره شدن کیسه جاروبرقی اشیا تیز را جارو نزنید

یکی از دلایل پاره شدن کیسه جاروبرقی، جمع آوری و جارو زدن اشیای تیز و برنده می باشد. شما نباید شیشه، سنجاق و سایر اشیای تیز که باعث پارگی پاکت جاروبرقی می شوند را جارو بزنید. بهتر است برای جمع آوری این دسته از زباله ها از جارو دستی استفاده کنید. عدم توجه به این مورد می تواند علاوه بر پاره شدن پاکت جاروبرقی، به سلامت موتور نیز آسیب وارد کنید.

جمع کردن آب و مایعات باعث آسیب دیدن پاکت جاروبرقی می شود

جمع اوری آب و مایعات از سطوح، در صورتی که جاروبرقی شما چنین قابلیتی را نداشته باشد، می تواند باعث پاره شدن پاکت جاروبرقی شود. جاروبرقی به طور کلی دستگاهی نیست که برای جمع آوری مایعات مناسب باشد. شما می توانید به جای جاروبرقی از دستمال استفاده کنید. اگر برای شما سوال پیش آمد که چگونه زغال های موتور جاروبرقی را تعویض کنیم؟ به مقاله امداد آی پی مراجعه کنید.

جارو زدن مواد اشتعال زا منجر به پارگی کیسه  می شود

برای جمع آوری مواد اشتعال زا، بهتر است به سراغ جارو دستی بروید. مواد اشتعال زا مانند سیگار و خاکستر دارای گرما می باشند که پس از جمع آوری در داخل کیسه جای گرفته و در نهایت منجر به پارگی کیسه جاروبرقی می شوند.

جمع کردن گرد و غبار خیلی ریز می تواند به پاکت جاروبرقی آسیب بزند

گرد و غبار ها را نباید با جاروبرقی جمع آوری کرد. چرا که باعث بسته شده کیسه جاروبرقی شده و در نهایت علت پاره شدن کیسه جاروبرقی محسوب می شوند. جاروبرقی های معمولی دارای پاکتی معمولی می باشند که با این نوع از گرد و غبار ها مسدود می شوند. جمع آوری گرد و غبار را باید به وسیله جاروبرقی هایی که دارای مخزن بزرگ هستند و صرفا برای این کار طراحی و تولید شده اند، انجام داد. و در ادامه جارو برقی خود را تمیز کنید و نحوه صحیح تمیز کردن جارو برقی را فرا بگیرید.

از پر شدن کیسه جاروبرقی جلوگیری کنید

از پر شدن کیسه جاروبرقی جلوگیری کنید

زمانی که پاکت جاروبرقی بیش از اندازه پر می شود، ظاهر آن متورم می شود. همین تورم می تواند علت پاره شدن کیسه جاروبرقی باشد. شما باید به صورت دوره ای و مستمر پیش از هر بار استفاده از جاروبرقی، میزان پر بودن کیسه را مورد بررسی قرار دهید.

از شستن کیسه های دائمی جاروبرقی با مواد شوینده خودداری کنید

برای شستن و تمیز کردن کیسه های دائمی جاروبرقی و قطعات جاروبرقی، بهتر است از مواد شوینده استفاده نکنید. استفاده از مواد شوینده برای شستن پاکت جاروبرقی می تواند باعث کاهش عمر کیسه شده و در نهایت منجر به پاره شدن پاکت جاروبرقی شود.

عدم استفاده از کیسه جاروبرقی مناسب

در انتخاب کیسه جاروبرقی خود دقت کامل را به عمل آورید. چرا که هر نوع کیسه ای با مدل و نوع دستگاه شما مطابقت ندارد و استفاده از پاکت نامناسب، می تواند علت پاره شدن کیسه جاروبرقی به شمار آید. حتما پیش از این پاکت جاروبرقی را خریداری کنید، مدل دستگاه خود را بررسی کنید.

برای تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی چه اقدامی میتوانید انجام دهید؟

بررسی دلایل پاره شدن پاکت جاروبرقی

در صورتی که به دنبال علت پاره شدن کیسه جاروبرقی خود باشید، می توانید یک به یک موارد گفته شده را مورد بررسی قرار دهید. شما می توانید با رعایت موارد گفته شده از پاره شدن پاکت جاروبرقی نیز جلوگیری کنید. در ادامه دلایل پارگی پاکت جاروبرقی را نام خواهیم برد:

  • عدم استفاده از کیسه استاندارد برای جاروبرقی
  • جمع اوری آب و مایعات
  • جمع آوری گرد و غبار خیلی ریز
  • پر شدن بیش از اندازه پاکت جاروبرقی
  • شستن کیسه های دائمی با مواد شوینده
  • جمع آوری اشیای تیز و برنده
  • جمع آوری مواد اشتعال زا

2/5 - (3 امتیاز)
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر