021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-91093903

تعمیر نمایشگر اجاق گاز

تعمیر نمایشگر اجاق گاز

نمایشگر اجاق گاز، بخشی از ساختار این محصول به شمار می آید که علاوه بر نشان دادن ساعت، به عنوان زمان سنج نیز کار می کند. نمایشگر اجاق گاز، دیجیتالی بوده و تمامی فر ها و اجاق گاز هایی که امروزه مورد تولید قرار می گیرند، آن را در ساختار خود دارند. از آن جایی که پخت غذا در مدت زمانی مشخص حائز اهمیت است و در صورت کم یا زیاد شدن این مدت زمان امکان دارد مواد غذایی خام بمانند و یا بسوزنند، استفاده از نمایشگر اجاق گاز اهمیت ویژه ای پیدا می کند. از این خراب شدن و معیوب شدن نمایشگر اجاق گاز، می تواند به طور کلی روند پخت و پز را مختل کند. آی پی امداد در این مطلب به شما نحوه تعمیر نمایشگر اجاق گاز را آموزش داده است تا بتوانید در صورت بروز مشکل و نقص، آن را بر طرف کنید.

کاربران گرامی؛ چنانچه نظر یا تجربه به خصوصی در مورد نحوه عیب یابی و تعمیر نمایشگر اجاق گاز دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین تعمیرگاه امداد آی پی بپردازید.

تعمیر نمایشگر اجاق گاز

نمایشگر اجاق گاز، بخشی از ساختار کلی اجاق گاز ها و فر ها می باشد که هم وظیفه نشان دادن ساعت را بر عهده دارد و هم به عنوان یک زمان سنج در زمان پخت غذا کار می کند. به همین خاطر در صورت آسیب دیدن آن، تعمیرات نمایشگر اجاق گاز بسیار اهمیت پیدا کرده و باید هر چه سریعت تر در جهت عیب یابی و تعمیر آن اقدام کنیم. آی پی امداد این مطلب را تحت عنوان تعمیر و عیب یابی نمایشگر اجاق گاز برای شما جمع آوری کرده است تا بتوانید به راحتی این بخش از اجاق گاز خود را در خانه عیب یابی و تعمیر نمایید. به شما توصیه می کنیم که اگر قصد تعمیر نمایشگر اجاق گاز خود را دارید، این مطلب را از دست ندهید.

برد الکترونیکی چیست و چه تاثیری روی نمایشگر اجاق گاز دارد؟

برد الکترونیکی بخشی از اجاق گاز است که جریان برق را برای بخش هایی که نیاز به برق دارند تا فعالیت مطلوبی از خود داشته باشند، فراهم می کند. در صورت آسیب دیدن برد الکترونیکی، امکان دارد بخش هایی مانند فندک، نمایشگر و…‌در معرض خرابی قرار گرفته و دیگر همانند سابق فعالیت نداشته باشند.

وظایف برد الکترونیکی در کارکرد نمایشگر اجاق گاز

همان طور که پیش تر گفته شده برد الکترونیکی بخشی از ساختار درونی اجاق گاز است که وظیفه برق رسانی به بخش های مختلف مانند فندک، چراغ ها، جوجه گردان فر و… را بر عهده داشته و آن ها را کنترل می کند.

  • در بخش بیرونی برد الکترونیکی، نمایشگر دیجیتال قرار گرفته است که برای نشان دادن ساعت و تایمر مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که برد الکترونیکی دچار نقص و یا مشکل شود، بخش های مختلفی مانند نمایشگر اجاق گاز، جرقه زدن، چراغ ها و یا جوجه گردان، از کار افتاده و عملکرد مطلوب خود را نخواهند داشت. در این میان، تعمیر نمایشگر اجاق گاز بستگی به عیب یابی اصولی و صحیح برد الکترونیکی دارد.
  • به شما توصیه می کنیم که اگر مهارت کافی را در این زمینه ندارید، از تکنسین های آی پی امداد کمک بگیرید. توجه داشته باشید که عدم مهارت بر روی تعمیر برد الکترونیکی، علاوه بر آسیب رساندن به بخش های سالم، می تواند کار سایر بخش های وابسته به برد الکترونیکی را هم مختل نماید.

آموزش تعمیر نمایشگر اجاق گاز

برد الکترونیکی در واقع اصلی ترین بخش و موثر ترین‌ قسمت در خرابی نمایشگر اجاق گاز می باشد. به همین خاطر باید برای تعمیر نمایشگر اجاق گاز، برای عیب یابی و تعمیر برد الکترونیکی اقدام نمایید. آی پی امداد مراحل عیب یابی و تعمیر نمایشگر اجاق گاز را به صورت مرحله به مرحله در ادامه برای شما آورده است.

  • حتما از متصل بودن دو شاخه و سیم اجاق گاز به پریز برق اطمینان خاطر کسب کنید.
  • حتما جریان برق را در پریز برق چک‌ کنید.
  • برای این کار می تونید از یک فازمتر استفاده کنید.
  • اگر از وجود برق‌ در نمایشگر اجاق گاز مطمئن شدید باید در جهت تعمیر برد الکترونیکی اقدام کنید.
  • برای دسترسی راحت تر به برد الکترونیکی، باید‌ شعله ها را بردارید.
  • سیم کشی های داخلی آن را ببندید.
  • اتصال سیم و دو شاخه را از پریز برق جدا کنید.
  • انتهای سیم برق که به ترانس می رسد را بررسی کنید.
  • در صورتی که مشکلی نداشت باید عیب یابی و تعمیر برد الکترونیکی را آغاز کنید.
  • برد الکترونیکی به پنل جلویی اجاق گاز متصل شده است.
  • برای دسترسی بهتر به برد الکترونیکی باید پنل جلویی را از جای خود دربیاورید.
  • توجه داشته باشید که عیب یابی برد الکترونیکی در جهت تعمیر نمایشگر اجاق گاز، باید توسط یک متخصص و تکنسین انجام شود.
  • شما می توانید در این زمینه از تعمیر کاران امداد آی پی کمک بگیرید.

نتیجه گیری از تعمیر نمایشگر اجاق گاز

تعمیرات نمایشگر اجاق گاز، کاملا مسئله ای است که بستگی به تعمیر و کارکرد برد الکترونیکی دارد. از این رو باید در نظر داشته باشید که این کار باید توسط شخصی که مهارت کافی را در این زمینه دارد انجام پذیرد. در غیر این صورت امکان دارد که برق رسانی از طریق برد الکترونیکی به سایر بخش های اجاق گاز مانند جوجه گردانف دچار اختلال شود.

از این رو به شما توصیه می کنیم که با تکنسین های آی پی امداد تماس بگیرید و برای تعمیر و عیب یابی اجاق گاز و همین طور عیب یابی آن اقدام نمایید.


1/5 - (1 امتیاز)
4 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
    avatar
    علی 29 تیر 1401

    فر گاز پیلوت خریدم ۵ ماه نمیشه الان فنش و چراغش یکسره شده و شعله هاش روشن نمی مونه چطوری میتونم بردش رو قطع کنم و به صورت عادی استفاده کنم

    پاسخ دادن
      avatar
      امداد آی پی 20 آبان 1401

      سلام. باید صفحه فر گاز را باز کرده و سوکت های پشت برد خارج شود.

      پاسخ دادن
    avatar
    قلی زاده کاشمر 27 آذر 1402

    با عرض سلام چند ماهی هست که اجاق گاز اخوان خریدیم ولی متاسفانه بعد از دو ماه یک شعله از کار افتاد وجالا هم صفحه دیجیتال فقط ساعت هست وچراغ داخل فر روشن نمی شود وجوجه گردون هم کار نمیکنه اطفا راهنمایی کنید ممنون

    پاسخ دادن
      avatar
      امداد آی پی 30 آذر 1402

      درود، جرقه زن و برد الکترونیکی اجاق گاز نیاز به تعمیر دارد.

      پاسخ دادن
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر