021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-91093903

آشنایی با شناور ماشین ظرفشویی

آشنایی با شناور ماشین ظرفشویی

شناور ماشین ظرفشویی یکی از اصلی ترین بخش های داخلی دستگاه ظرفشویی به شمار می آید که وظایف مهمی را بر عهده دارد. ای پی امداد در این مطلب به شما کمک خواهد کرد تا نسبت به شناور ماشین ظرفشویی شناخت بیش تری پیدا کنید و زمان مناسب برای تعویض آن را شناسایی نمایید. با آی پی امداد تا انتهای آشنایی با شناور ماشین ظرفشویی همراه باشید.

کاربران گرامی؛ چنانچه پرسش یا نظر به خصوصی در مورد شناور ماشین ظرفشویی دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با تعمیرکار لوازم خانگی امداد آی پی بپردازید.

شناور ماشین ظرفشویی چیست؟

همان طور که می دانید برای عملکرد مطلوب و صحیح ماشین ظرفشویی باید داخل ان از آب پر شود. این پر شدن آب مقدار و میزان مشخصی دارد. شناور ماشین ظرفشویی قطعه ای در ساختار داخلی این دستگاه است که نقش چشم گیری در آب گیری آن بر عهده دارد. آسیب دیدن و خراب شدن شناور ماشین ظرفشویی می تواند در عملکرد مطلوب ظرفشویی اختلال ایجاد کند. در ادامه بیش تر شما را با این  قطعه آشنا خواهیم کرد.

استفاده بهینه از ماشین ظرفشویی یکی از مواردی است که باید به آن توجه داشت. شما میتوانید با مرجعه به راهنمای استفاده بهینه از ماشین ظرفشویی کار با آن را فرا بگیرید.

شناور ماشین ظرفشویی چه وظیفه ای دارد؟

شناور ماشین ظرفشویی چه وظیفه ای دارد؟

شناور ماشین ظرفشویی در قسمت سینک قرار گرفته است. زمانی که شیر ورودی آب در ماشین ظرفشویی باز می شود، آب به داخل سینک ورود پیدا کرده و شناور ماشین ظرفشویی در آن بالا می آید. با رسیدن مقدار آب به سطح مخصوص میکروسوییچ شناور کارش را شروع می کند و باعث قطع شدن جریان آب به درون سینک می شود. در واقع شناور ماشین ظرفشویی وظیفه دارد تا مقدار آب ورودی به دستگاه را کنترل کند و از ورود زیاد آب به داخل سینک مانع شود.جالب است بدانید ماشین ظرفشویی موارد جذاب دیگری نیز دارد که برای مطالعه بیشتر به مقاله دانستنی های ماشین ظرفشویی سر بزنید.

چه زمان نیاز به تعمیر شناور ماشین ظرفشویی داریم؟

بهتر است بدانید که بهترین زمان برای تعمیر و تعویض شناور ماشین ظرفشویی چه زمانی است. توجه داشته باشید که یکی از نشانه های خرابی شناور ماشین ظرفشویی، چکه کردن و سرازیر شدن آب از دستگاه می باشد. چرا که شناور ماشین ظرفشویی وظیفه دارد تا مقدار آب استاندارد و تعریف شده برای دستگاه را کنترل نماید. در صورتی که شناور ماشین ظرفشویی آسیب ببنید و یا دچار خرابی شود، آب بیش از اندازه مشخص شده به داخل سینک ورود پیدا کرده و باعث سر ریز شدن آن از دستگاه خواهد شد.

چگونه شناور ماشین ظرفشویی را تعمیر کنیم؟

چگونه شناور ماشین ظرفشویی را تعمیر کنیم؟

بهتر است برای شناخت بیش تر و بهتر با شناور ماشین ظرفشویی، نحوه تعمیر و یا تعویض آن را نیز آموزش ببینید. آی پی امداد در ادامه این امر ر ابرای شما به صورت مرحله به مرحله شرح داده است:

  • پیش از هر کاری ماشین ظرفشویی را خاموش کنید و اتصال سیم و دو شاخه آن را از پریز برق جدا نمایید.
  • حال می توانید دستگاه را باز کنید و شناور را ماشین ظرفشویی را پیدا کنید.
  • بر روی شناور ماشین ظرفشویی پوششی وجود دارد، آن را بردارید.
  • در صورتی که پوشش شناور ماشین ظرفشویی با پیچ و اتصالات محکم شده بود، آن ها را با کمک پیچ گوشتی باز کنید.
  • حال شناور را کمی بالا ببرید و سپس رها کنید. حرکت آن را بررسی نمایید.
  • به شما توصیه می کنیم که به دفعات این کار را انجام دهید.
  • در صورتی که شناور سالم باشد، باید پس از رها کردن حرکت آزادانه ای داشته باشد و بر روی محل قرار گیری نچسبد.
  • در غیر این صورت شناور ماشین ظرفشویی دچار آسیب شده است و باید آن را تعویض کنید.
  • توجه داشته باشید که اگر در تعویض شناور ماشین ظرفشویی تخصص و مهارت ندارید از تکنسین های نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی کمک بگیرید.

همچنین میتوانید برای یادگیری نحوه تعویض واشر درب ماشین ظرفشویی به مقاله امداد آی پی مراجعه کنید

بررسی آشنایی با شناور ماشین ظرفشویی

آشنایی با شناور ماشین ظرفشویی، به شما کمک خواهد کرد تا علاوه بر این که نسبت به این بخش از ساختار ماشین ظرفشویی شناخت بیش تری پیدا کنید، بتوانید به راحتی و در صورت لزوم آن را عیب یابی و تعویض نمایید. چرا که شناور ماشین ظرفشویی، نقش مهمی در آب گیری دستگاه داشته و آسیب دیدن آن می تواند علاوه بر نشت آب، باعث کثیفی و یا آسیب رسیدن به سایر قطعات و بخش های سالم ماشین ظرفشویی شود. توجه داشته باشید که بهتر است در صورت عدم مهارت و تسلط کافی نسبت به عیب یابی و تعمیر ماشین ظرفشویی، با نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی آی پی امداد تماس بگیرید.


1/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر