021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-91093903

نحوه پخت پیتزا در ماکروفر

نحوه پخت پیتزا در ماکروفر

پیتزا به عنوان یکی از غذا های خوشمزه در بین خانواده های ایرانی شناخته می شود. در هر خانه ای حداقل یکبار پیتزا درست شده است. اما آیا تاکنون پخت پیتزا با مایکروفر را امتحان کردید؟ بی شک از بهترین روش های پخت پیتزا، قرار دادن آن در مایکروفر و فشردن تنها چند دکمه است. در نهایت بعد از انتظار چند دقیقه ای، پیتزای شما در مدت زمان کوتاهی آماده خواهد شد.

اگر در خانه مایکروفر دارید؛ می‌توانید به راحتی و با کمک امداد آی پی، نحوه پخت پیتزا در ماکروفر را آموزش ببینید. تنها کافی است؛ با نحوه کار با مایکروفر و تنظیمات آن آشنا شوید. با ما تا انتهای مطلب برای آموزش نحوه پخت پیتزا در مایکروفر همراه باشید.

کاربران گرامی؛ چنانچه نظر و یا پرسش به خصوصی در مورد نحوه پخت پیتزا در ماکروفر دارید؛ می‌توانید با به اشتراک گذاشتن نظر و تجربه خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین امداد آی پی بپردازید؛ نظرات خود را بازگو نمایید.

برای پخت پیتزا در ماکروفر، چه تنظیماتی را انجام دهیم؟

برای پخت پیتزا چه تنظیماتی را انجام دهیم

تنظیمات پخت پیتزا در ماکروفر، در برندهای مختلف به 3 دسته اصلی تقسیم بندی می‌شود. امداد آی پی در این مطلب علاوه بر شرح این سه مرحله، به شما نحوه پخت پیتزا در ماکروفر را نیز آموزش خواهد داد:

  1. گرم کردن پیش از پخت پیتزا
  2. مرحله اصلی
  3. برشته و طلایی شدن

آیا باید برای پخت پیتزا در ماکروفر، دستگاه را گرم کنیم؟

پیش از آن که پخت پیتزا در ماکروفر را شروع کنید، باید چند دقیقه، دستگاه را گرم نمایید. در این صورت دستگاه برای پخت پیتزا آماده می‌شود. شما می‌توانید برای این کار دکمه Preheat را فشار داده و بر روی دمای 180 درجه سانتی گراد تنظیم نمایید. دکمه استارت را فشار دهید تا ماکروفر شروع به گرم شدن کند.

نحوه پخت پیتزا با دکمه combi

این حالت به صورت ترکیبی از مایکرو و کانوکشن است. در این حالت، مایکروفر به فر برقی تبدیل می‌باشد. مایکروفرهای ارائه دهنده این حالت، هوای داغ و خشک را برای پخت به کار میبرند. در اینجا به نکته مهمی باید توجه کنید. گرم کردن پیش از پخت پیتزا نباید بیشتر از 10 دقیقه طول بکشد. برای پخت پیتزا با مایکروفر، پیتزا باید روی سه پایه فلزی قرار بگیرد. سپس به تنظیم مایکروفر، می‌پردازیم:

  1. در این مرحله، ابتدا دکمه combi را بزنید.
  2. سپس حالت co5 را بزنید.
  3. باید دما را بین 100 تا 250 درجه سانتی گراد مشخص کنید.
  4. همچنین باید قدرت را نیز مشخص نمایید. قدرت بین 600 – 360 – 180 است. صفر وات به معنای برشته شدن است.
  5. در نهایت اینتر را فشار دهید. گزینه استارت را انتخاب کنید. دما در اینجا 250 درجه سانتی گراد می‌باشد.

چگونه در ماکروفر پیتزا بپزیم؟

چگونه در ماکروفر پیتزا بپزیم

توجه داشته باشید که باید برای پخت پیتزا در ماکروفر، چند دکمه را به ترتیب فشار دهید. با این کار برنامه پخت پیتزا فعال می‌شود. به این ترتیب شما امکان پخت پیتزا در مایکروفر را خواهید داشت. سعی کنید در اولین فرصت نحوه ی استفاده از ماکروفر را یاد بگیرید.

  1. در ابتدا دکمه micro را به همراه دکمه convention / conv فشار دهید؛ و دما را بر روی 180 درجه تنظیم نمایید.
  2. حال با استفاده از دکمه ولوم یا تایمر دستگاه، مدت زمان پخت را مشخص کنید.
  3. حال ترکیب دکمه های ماکروفر را فشار دهید و آن را بر روی 60 درصد تنظیم نمایید.
  4. اکنون باید برای شروع پخت پیتزا در ماکروفر، دکمه استارت را فشار دهید.

برای برشته و طلایی شدن پیتزا در زمان پخت در مایکروفر چه کاری کنیم؟

برای برشته و طلایی شدن پیتزا در زمان پخت در مایکروفر چه کاری کنیم؟

اگر پس از اتمام پخت پیتزا در مایکروفر، می‌خواهید که روی آن کاملا برشته و طلایی شود؛ می‌توانید راهکار های ارائه شده در زیر را اعمال نمایید:

  1. در جهت برشته شدن، در زمان پخت پیتزا در ماکروفر، از دکمه های ماکرو و گریل استفاده کنید.
  2. دکمه ماکرو و گریل را فشار دهید و آن را بر روی قدرت 60 درصد تنظیم کنید.
  3. 1 تا 2 دقیقه زمان دهید تا روی پیتزا به خوبی برشته شود.
  4. حال دکمه استارت را فشار دهید؛ تا پخت پیتزا در ماکروفر برای برشته شدن آغاز شود.

دلیل خشک شدن پیتزا در ماکروفر چیست؟

ممکن است به دلایلی خمیر پیتزا درون مایکروفر خشک شود. این دلایل شامل تمام مواردی است که پیشتر بررسی شده اند. اگر پیش از شروع کار به این نکات توجه نمایید هرگز دچار این مشکلات نخواهید شد.

  1. ظرف مناسبی برای پخت پیتزا در مایکروفر انتخاب کنید. برای پخت پیتزا در مایکروفر بهتر است از ظروف شیشه ای یا سرامیکی استفاده کنید. ریز موج ها از این ظروف عبور  خواهند کرد. بنابراین حرارت به صورت کامل به پیتزای درون مایکروفر می‌رسد. اینگونه از خشک شدن در یک سطح آن جلوگیری می‌شود.
  2. توان مناسب گرم کردن را انتخاب کنید. همانطور که گفتیم؛ توان 60 درصد حد استانداردی است.
  3. حجم پیتزای خود را یکنواخت پخش کنید. به این صورت که حرارت بعضی مواد را سریع تر از سایر مواد می‌پزد. برای همین باید مواد را به صورت یکنواخت پخش کنیدغ تا ستون دارای مواد مختلف با گرفتن حرارت زیاد خشک نشوند.
  4. برنامه پخت مناسب را انتخاب کنید. متناسب با غذایی که می‌خواهید بپزید باید برنامه خاص همان را انتخاب کنید. با این کار مدت زمان زیادی صرف پخت پیتزای شما نخواهد شد. همچنین نحوه پخت با توجه به مواد غذایی و سرعت پخت آنهاست. بنابراین از خشک شدن آن جلوگیری خواهید کرد.
  5. در نهایت نیز می‌توانید مقداری اب به روی پیتزای خود بچکانید. با این کار مایکروفر بخار ایجاد خواهد کرد. در نهایت پیتزای شما تازه می‌شود.

طرز تهیه پیتزا در ماکروفر با خمیر اماده

تنها تفاوت خمیرهای آماده با خمیرهای خانگی در تازگی آنهاست. این خمیرها ابتدا باید یخ‌زدایی شوند. در زمان قراردادن آنها در مایکروفر نیز به علت وجود مواد نگهدارنده، نسبت به خمیرهای تازه تر دیرتر خشک می‌شوند.

  1. ابتدا باید در دمای 180 درجه سانتی گراد محیط پیتزا را گرم نمایید.
  2. سپس پیتزا را برای پخت بر روی 3پایه قرار دهید.
  3. پیتزا را در مدت 6 الی 8 دقیقه با توان 60 درصد بپزید.
  4.   برای خمیر آماده از دکمه های grill و micro استفاده می‌شود.

مدت زمان پخت پیتزا در مایکروفر

زمان پخت پیتزا در مایکروفر، همانطور که پیش تر هم اشاره کردیم. پیش از شروع حدود10 دقیقه جهت گرم کردن محیط است. در این هنگام بهتر است از یک لیوان آب نیز در داخل مایکروفر استفاده کنید. زیرا باعث رطوبت دهی و مطبوع کردن محیط پخت خواهد شد. در هنگام روشن بودن و گرم شدن مایکروفر، اجزای داخلی به دلیل جذب امواج رادیویی ممکن است آسیب ببینند. به عنوان مثال در دراز مدت مگنت مایکروفر دچار خرابی خواهد شد.

  1. پیتزا را روی سینی سه پایه قرار دهید. سپس آن را درون مایکروفر بگذارید.
  2. برای پختن پیتزا به هیچ عنوان از کاغذ روغنی یا ظرف استفاده نکنید.
  3. مدت زمان پخت پیتزا بدون در نظر گرفتن 10 دقیقه اول، چیزی در حدود 15 الی 20 دقیقه خواهد بود. در این زمان خمیر پیتزا به رنگ قهوه ای مایل به طلایی در خواهد آمد.

4 نکته طلایی در مورد پخت پیتزا با ماکروفر

بهتر است در زمان پخت پیتزا در ماکروفر، چند نکته حائز اهمیت را در نظر بگیرید. امداد آی پی، در ادامه به  تمام آنها می‌پردازد.

  • تمامی مدل های ماکروفر که امروزه تولید می‌شوند؛ قابلیت کانوکشن را به شما می‌دهند.
  • بهتر است در زمان پخت پیتزا در ماکروفر، مقدار مواد غذایی و وزن ظرفی که انتخاب می‌کنید؛ بیش تر از گنجایش دستگاه نباشد.
  • پیش از شروع به پخت پیتزا با ماکروفر، با دمای 180 درجه آن را گرم کنید.
  • پس از آن که صدای بوق را شنیدید؛ برای پخت پیتزا در ماکروفر، پیتزا را در داخل دستگاه قرار دهید. سپس به مدت 10 تا 15 دقیقه صبر کنید.

برای نحوه پخت غذا به صفحه ی نحوه پخت مواد غذایی با مایکروفر مراجعه کنید.

بررسی نحوه پخت پیتزا در ماکروفر

آموزش نحوه پخت پیتزا در ماکروفر، از لذت بخش ترین و کاربردی ترین آموزش هایی است؛ که دارندگان مایکروفر به آن می‌پردازند. بسیاری در ابتدای آسنایی با نحوه کار با مایکروفر از این بخش شروع می‌کنند؛ و به خوبی آن را یاد می‌گیرند چرا که خوردن یک پیتزای خانگی، می‌تواند برای تمامی اعضای خانواده خاطره انگیر باشد. در صورت مواجهه با سوالات و مشکلات پبرامون نحوه پخت پیتزا در ماکروفر، می‌توانید از تکنسین های امداد آی پی برای تعمیرات ماکروفر در محل کمک بگیرید.


3/5 - (3 امتیاز)
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر