021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-91093903

نحوه شستن میوه در ماشین ظرفشویی

نحوه شستن میوه در ماشین ظرفشویی

شستن ظروف کثیف از جمله مواردی است که می‌تواند باعث هدر رفتن بیش از حد زمان شما در طول روز گردد. شستن میوه و سبزیجات نیز مانند شستن ظروف بسیار وقت‌گیر است. امروزه بسیاری از افراد برای شستن ظروف از ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنند که برخی از این ماشین‌های ظرفشویی قابلیت شستن میوه و سبزیجات را نیز دارند. در ادامه این مقاله به طریقه شستن میوه در ماشین ظرفشویی پرداخته‌ایم.

کاربران گرامی؛ چنانچه نظر یا پرسش به خصوصی در مورد نحوه شستن میوه در ماشین ظرفشویی دارید به شما توصیه می کنیم تا با به اشتراک گذاشتن سوال یا پرسش خود به گفتمان با تعمیرکاران لوازم خانگی امداد آی پی بپردازید.

طریقه شستن میوه در ماشین ظرفشویی

از آنجایی که برای رشد میوه‌ها و عدم خرابی آنها از سموم مختلف استفاده می‌کنند؛ لازم است که برای مصرف حتماً با آب و مواد شوینده مناسب شسته شوند. امروزه اکثر ماشین ظرفشویی‌های رومیزی و ایستاده دارای قابلیت شستشوی میوه در کوتاه‌ترین زمان ممکن شست و شوی زیر ۱۵ دقیقه بدون استفاده از دما هستند. اما برخی از ماشین‌های ظرفشویی قدیمی که با استفاده از تایمر کار می‌کنند؛ این قابلیت را ندارند.

نحوه شستن میوه در ماشین ظرفشویی به این صورت است که ابتدا باید میوه‌ها و سبزیجات را مرتب درون سبد ظرفشویی قرار دهید و برنامه مورد نظر را برای شستن میوه و سبزیجات انتخاب کنید. برنامه میوه‌شور که به نام پیش شستوشو یا پری‌واش آن را می شناسند؛ مناسب برای شستن میوه‌ها است.

به طور کلی شستن میوه به زمانی زیر ۱۵ دقیقه نیاز دارد و پس از شسته شدن میوه‌ها نباید بیشتر از 7 دقیقه در ماشین ظرفشویی بمانند.اگر بخواهیم بهترین برنامه را در جهت شستن میوه در ماشین ظرفشویی عنوان نماییم؛ عبارتست از :

  • دمای صفر در ماشین ظرفشویی
  • آب سرد برای شستشو(اگر مدت زمان کوتاه شستشوی ماشین ظرفشویی، با آب گرم است، پس برای شستشو میوه‌ از آن برنامه استفاده نکنید).
  • حداکثر 15 دقیقه زمان برای شستشو. (اگر زدمان یشتر از ۱۵ دقیقه است، نباید برای شستشو میوه استفاده کنید.)

محل قرارگیری میوه‌ها در ماشین ظرفشویی

برای اینکه میوه‌ها و سبزیجات به راحتی درون ماشین ظرفشویی از آلودگی پاک گردند؛ لازم است که شما محل قرارگیری میوه‌ها در ماشین ظرفشویی را بدانید. از این رو ابتدا باید آنها را در یک سبد آبکش ریخته و سبد آبکش را در طبقه پایین ماشین ظرفشویی قرار دهید.

در صورتی که آ‌بکش در دسترس شما نیست؛ باید میوه‌ها را به گونه‌ای در ماشین بچینید که هنگام شستشو در کف ماشین ظرفشویی نریزند.

مواد شوینده مناسب برای شستن میوه‌ها در ماشین ظرفشویی

بسیاری از افراد برای شستن میوه در ماشین ظرفشویی از سرکه سفید و یا مایع ظرفشویی استفاده می‌نمایند. علاوه بر این برخی از مصرف‌کنندگان قرص، نمک ظرفشویی و یا مایع جلادهنده را برای شستن میوه مورد استفاده قرار می‌دهند؛ اما لازم است بدانید که برای شستن میوه و سبزیجات در ماشین ظرفشویی به هیچ یک از این مواد نیازی نیست و بهتر است که اجازه دهید تا میوه و سبزیجات تنها با آب خالی شسته شوند. اما در صورتیکه خیال شما از بابت باکتریإهای موجود در سبزیجات و میوهإها راحت نیست، می­توانید از یک قطره ریکا به همراه یک قاشق سرکه سفید در کف دستگاه استفاده کنید.

مزایای شستن میوه در ماشین ظرفشویی

در صورتی که افراد برای شستن میوه و سبزیجات از ماشین ظرفشویی استفاده کنند؛ می‌توانند در مصرف آب و همچنین در زمان صرفه­ جویی نمایند.

  • از آنجایی که برای شستن میوه‌ها و سبزیجات مدت طولانی آب به هدر می‌رود؛ در صورت استفاده از ماشین ظرفشویی برای شستن میوه و سبزیجات آب مورد نیاز برای شستوشو به حداقل می‌رسد.
  • همچنین افرادی که از ماشین ظرفشویی برای شستن میوه استفاده نمی‌کنند؛ زمان بیشتری را صرف شستشوی میوه به روش‌های معمول می‌نمایند. افراد در صورت عدم وقت آزاد بهتر است که شستشوی میوه را از طریق ماشین ظرفشویی به انجام برسانند. در صورتی که حجم میوه و سبزیجاتی که باید شسته شوند زیاد باشد نیز ماشین ظرفشویی راه حل مناسبی برای شستوشو آنها است.

مضرات شستن میوه در ماشین ظرفشویی با دیگر برنامه‌های شستشو

در صورتی که مصرف‌کنندگان از برنامه‌های شستشوی مناسب برای میوه استفاده نکنند؛ ممکن است که مواردی چون: چروک شدن پوست میوه، نفوذ کثیفی‌های ظرف در میوه، جذب شدن مواد شیمیایی شوینده ظروف به داخل میوه، شسته شدن میوه با آب داغ و از این قبیل موارد گردند. بهتر است برای جلوگیری از این مشکل طبق توضیحاتی که در بالا ارائه شد؛ از برنامه مخصوص شستشوی میوه و سبزیجات استفاده نمود تا میوه و سبزیجات شما زمان شستوشوی صحیح با تازگی و طراوتی که قبل از شستن داشتند در اختیار شما قرار بگیرند.

نکات مهم شستن میوه در ماشین ظرفشویی به گفته کارشناسان آی پی امداد

در این مقاله به نحوه شستن میوه در ماشین ظرفشویی اشاره کردیم و گفتیم که برای شستن میوه‌ها در ماشین ظرفشویی باید فقط برنامه شستشو با آب سرد و بدون خشک کردن را انتخاب کنید. توجه داشته باشید انتخاب هر برنامه دیگر به جز آب سرد باعث خراب شدن میوه و سبزیجات می‌گردد. قابل ذکر است که بعضی از ماشین ظرفشویی‌ها برنامه شستشو با آب سرد را ندارند.

اما در شستشوی میوه از طریق ماشین ظرفشویی بهتر است که به موارد زیر توجه نمود:

  • برای شستن میوه و سبزیجات در ماشین ظرفشویی بهتر است که هرگونه ظروف موجود در ماشین ظرفشویی را برداشته و سپس شروع به شستن میوه و سبزیجات کنید.
  • بهتر است که موقع شستن میوه‌ها در ماشین ظرفشویی ابتدا برگ‌ها و برچسب‌های میوه را جدا کنید.
  • برای شستن میوه‌ها و سبزیجاتی چون سیب زمینی که دارای گل هستند از ماشین ظرفشویی استفاده نکنید؛ زیرا گل‌های موجود بر روی سیب زمینی باعث می‌گردند که منافذ ماشین ظرفشویی بسته شوند و در نتیجه ماشین ظرفشویی شما دچار مشکل شود.
  • در آخر در صورت هرگونه مشکل مصرف‌کنندگان می‌توانند از کارشناسان آی پی امداد درخواست کمک کنند و یا از آنها به صورت رایگان مشاوره دریافت نمایند. کارشناسان آی پی امداد در این زمینه از تجربه بسیار بالایی برخوردارند که می‌توانند به شما در حل مسئله کمک نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر