021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-91093903

نحوه شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی

نحوه شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی

 

بسیاری از افراد فکر می کنند که کار کردن با ماشین ظرفشویی ساده است و نیاز به آموزش خاصی ندارد. ولی اینطور نیست،باید طرز کار با ماشین ظرف شویی را به خوبی بلد بود. کار کردن با هر دستگاه الکتریکی آموزش هایی مربوط به خود دارد که معمولا در دفترچه راهنمای آن ها اطلاعاتی در این باره وجود دارد.اما بعضی از نکات هم وجود ندارند! برای اینکه ظروف در ماشین ظرفشویی به خوبی شسته شوند، باید آن ها را به شیوه خاصی در ماشین ظرفشویی بچینید. به بیانی بهتر باید با نحوه شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی آشنا باشید تا بتوانید به بهترین شکل از ماشین ظرفشویی استفاده نمایید.پس این مطلب را ا دست ندهید.

کاربرا گرامی، چنانچه نظر و یا تجربه به خصوصی در مورد نحوه شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین تعمیرگاه لوازم خانگی امداد آی پی بپردازید.

 

نکاتی که باید قبل از شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی آن ها را رعایت کنید

شستن ظروف در ماشین ظرفشویی

در ادامه به معرفی نکاتی می پردازیم که قبل از اینکه بخواهید ظروف خود را بشویید، باید آن ها را رعایت کنید.رعایت این نکات می تواند به افزایش عمر دستگاه کمک کند و کیفیت شست و شو را نیز بالا ببرد:

ابتدا توصیه می کنم نحوه استفاده از ماشین ظرفشویی را به خوبی بلد باشید.

  • سعی کنید از شوینده مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده کنید تا ظروف به خوبی تمیز شوند.
  • برای اینکه کیفیت شست و شو ماشین ظرفشویی را چندین برابر کنید، از قرص های شست و شو استفاده نمایید.
  • از دستور العملی که در راهنما استفاده از ماده شوینده آورده شده است، استفاده کنید تا مشکلی پیش نیاید.
  • به صورت منظم ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنید تا کیفیت شست و شو پایین نیاید و دستگاه شما خراب نشود.
  • در نحوه شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی دقت داشته باشید که می توانید بیشتر ظروف را با استفاده از ماشین ظرفشویی بشورید. چنگال، قاشق، ظروف سرامیکی، ظروف فلزی، لیوان و حتی ظرف های بزرگ.
  • ماشین ظرفشویی علاوه بر آب گرم از بخار نیز استفاده می کند.به همین دلیل اگر ظروفی دارید که به گرما حساس هستند، آن ها را با دست بشویید.
  • به صورت کلی از شستن ظروف کریستال، چدن، قاشق چوبی، ظروف پلاستیکی و بطری های کودک در ماشین ظرفشویی خودداری نمایید.

نکات نحوه شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی

نکاتی که در این قسمت معرفی می کنیم جهت شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی ارائه شده اند. اینکه شما بدانید چه ظروفی را به چه شکل در ماشین ظرفشویی قرار دهید مسئله بسیار مهمی است که به افزایش کیفیت شست و شو و استفاده بهینه از دستگاه به شما کمک می کند:

عدم توجه به این نکات در هنگام شستشو ممکن است باعث مشکلاتی مانند خراب شدن واشر درب ماشین ظرفشویی شود.

  • ابتدا تکه های بزرگ غذا را از روی ظروف تمیز کرده و سپس ظروف را در ماشین ظرفشویی قرار دهید.
  • قاشق و چنگال ها را به صورت درهم برهم در ماشین ظرفشویی قرار داده و از قرار دادن آن ها به صورت الگویی بپرهیزید.
  • با کشیدن دندانه ها به بیرون می توانید ظروف بزرگ را در ماشین ظرفشویی قرار دهید.
  • با کشیدن دندانه ها به سمت داخل، فضا کافی برای ظروف کوچک ایجاد می کنید.
  • کاسه ها و ظروف بزرگ را به صورت برعکس و وارونه در ماشین ظرفشویی قرار ندهید. زیرا در صورتی که آنها را به صورت وارونه قرار دهید، آبکشی به صورت درست انجام نمی گیرد. آن ها را به صورتی قرار دهید که که آب کافی به داخل آن ها برسد.البته کاسه ها را به صورتی قرار دهید که از آب پر نشوند.
  • سینی و ظروف بزرگ را کنار قفسه ماشین ظرفشویی قرار دهید تا به خوبی شسته شوند.
  • ظرف هایی که پایه دارند و فنجان ها را به صورت زاویه دار در ماشین ظرفشویی بگذارید.
  • در صورتی که المنت ها زیرکار بود، ظروف پلاستیکی را در هر جایی که می خواهید قرار دهید.البته دقت داشته باشید که ظروف پلاستیکی شما در مقابل گرما مقاوم باشند.

نحوه قرار دادن ظروف در قفسه ها جهت شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی

نکته مهم در نحوه شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی قفسه ها و محل قرار گیری ظروف است.قفسه بالایی برای قرار دادن ظروفی که شکننده هستند و بافت ظریفی دارند مناسب است. کاسه ها و فنجان ها از جمله ظروفی هستند که بافت ظریفی دارند پس بهتر است که در این قفسه قرار بگیرند. فنجان ها را نیز باید به همان صورتی که کاسه ها را قرار داده اید، قرار بدهید.

همچنین بهتر است لیوان ها را کنار یکدیگر قرار ندهید. چراکه در فرایند شست و شو آن ها به یکدیگر برخورد می کنند و آسیب می بینند.

شما باید ظروف بزرگ را در قفسه پایینی قرار دهید. بشقاب ها، کارد ها و قاشق ها از جمله این ظروف می باشند.از آنجایی که ظروفی که در این قفسه قرار می دهید بزرگتر هستند روش های خاص خود را دارند که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم:

  • در زمان قرار دادن ظروف در قفسه پایینی دقت داشته باشید که آن ها بازو آبپاش و بازو شوینده برخورد نکنند.
  • وسایل بزرگتر را در کناره ها و انتها ماشین ظرفشویی قرار دهید. زیرا در صورتی که آنها را در جای دیگری قرار دهید، نمی گذارند ماده شوینده به سایر ظروف برسند.
  • بشقاب ها را به صورت عمودی و در مرکز قفسه پایینی قرار دهید. چراکه شست و شو ظروف بهتر صورت می گیرد.
  • کارد ها و قاشق ها را به سمت پایین قرار دهید تا قسمت مورد استفاده آنها بهتر شسته شود.
  • دقت داشته باشید که بین هر ظرف فاصله مناسب قرار گرفته باشد تا آب بین تمام ظروف به خوبی پخش شود.

نتیجه گیری از نحوه شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی

در این مقاله به بررسی نکاتی که باید هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی رعایت کنید، پرداخته ایم. این نکات شامل نکاتی است که باید قبل از شست و شو رعایت کنید . نکاتی جهت نحوه شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی که شامل نحوه قرار دادن ظروف مختلف در بخش های مختلف دستگاه است. برای اینکه کیفیت شست و شو خود را بیشتر کنید باید تمام این نکات را رعایت کنید. اگر در انجام هریک از این نکات مشکلی دارید و یا اینکه بخشی را متوجه نشدید، مشکل و یا نظر خود را در بخش نظرات برای ما به اشتراک بگذارید تا متخصصان ما بتوانند به شما کمک کنند.

طرز کار با ماشین ظرفشویی

شستن ظرف ها با دست علاوه بر این که زمان و انرژی زیادی را از فرد می گیرد سبب می شود که شما در این کار آب زیادی را مصرف کنید.

اما با آمدن ماشین ظرف شویی ها همان حجم از ظرف را بشویید و آب کم تری مصرف کنید و در این تایم نیز به دیگر کار های خود برسید و یا این که در کنار عزیزان خود خوش بگذرانید. قطعا این که بدانید طرز کار با ظرف شویی را بدهید می توانید متناسب با جنس ظرف، آب مصرفی،  زمان دلخواه خود از یک برنامه خاص استفاده  کنید.

قبل از هر چیزی باید این نکته را خدمت شما عرض کنیم که بهتر است هر وسیله ای را در سر جای خود بگذارید و این گونه می توانید حجم بیش تری ظرف درون ماشین جای بدهید. شاید این اتفاق بار ها و بار ها برای شما افتاده است که آن قدر از میهمانی و یا کار خسته بودید که نتوانستید ظرف های خود را بشویید اما ار طرفی نیز نمی توانید شلوغی سر ظرف شویی را تحمل کنید شما می توانید تمام ظرف های خود را درون ماشین ظرف شویی بچینید و سپس دکمه ی تاخیر ماشین ظرف شویی را بزنید تا در آن ساعتی که شما می خواهید ماشین شروع به کار کند.

کار با ماشین ظرفشویی

خب برای شروع کار باید دکمه ی  on را بزنید تا دستگاه روشن شود.

پس از آن می توانید با دکمه ی  start کار شست و شو را شروع کنید. خب چنان چه ظرف های شما به ظرف ها چسبیده اند و باید مدت زمان زیادی را صرف کنید تا آن ظرف ها خیس بخورند می توانید از Rinse  استفاده کنید این دکمه حدود ۱۰ دقیقه قبل از شست و شو ظرف های شما را خیس می کند و خیلی کم آب مصرف می کند چیزی حدود ۱ گالن آب مصرف میشود.

Heavy  قطعا می دانید که معنی این کلمه سنگین است چنان چه ظرف شما مثل قابلمه و یا حتی تابه هایی که غذا به آن ها چسبیده است و به راحتی شسته نمی شود و نمی دانید که با آن ها چه کنید می توانید این برنامه را فعال کنید و پس از حدودا ۸۰ دقیقه ظرف های خود را تحویل بگیرید. یک برنامه ی دیگری که وجود دارد و نام آن Light    است برای ظرف هایی است که آن قد ها هم کثیف نیستند و شما به یک شست و شو ملایم و معمولی احتیاج دارید می توانید از این نوع شست و شو کمک‌ بگیرید.

اگر تمام ظرف هایی که در این بازه زمانی قصد دارید بشویید شیشه ای و کریستال است میتوانید از  برنامه  Glasses  استفاده  کنید. دقت کنید که تمام این برنامه ها با تایمی که زمان می برند و با میزان آب مصرفی در دفترچه راهنما وجود دارد.

باز نشدن درب ماشین ظرفشویی

گاهی با طرز استفاده غلط از وسیله باعث خرابی آن می شویم.

در هنگام شستشو با ماشین ظرفشویی اگر نکات لازم را رعایت نکنیم ممکن است مشکلاتی مانند خرابی موتور ماشین ظرفشویی اتفاق بیوفتد.

باز نشدن درب ماشین ظرفشویی یکی از مشکلاتی است که درتعمیر ماشین ظرفشویی مورد بررسی قرار می گیرد و بر طرف می شود. در اینجا رایج ترین دلایل بسته یا چفت نشدن درب ماشین ظرفشویی شما آورده شده است. موارد ذکر شده در زیر، قسمت هایی از دستگاه هستند که باید برای هر گونه آسیب دیدگی بررسی شوند. اگر هر قسمتی از درب ماشین ظرفشویی خمیده یا شکسته شده، یا مشکلی پیدا کرده باشد، درب ماشین ظرفشویی شما به درستی بسته یا چفت نخواهد شد. بخش های زیر بخش هایی از دستگاه هستند که در کمک به درست بسته شدن درب بیشتر ماشین های ظرفشویی نقش دارند.

علل باز نشدن درب ماشین ظرفشویی :

  • چیدن بد ظروف در ماشین ظرفشویی

  • معیوب شدن قفل درب

  • خرابی چفت درب ظرفشویی

  • لولای درب ماشین ظرفشویی

  • لاستیک دور درب 


1/5 - (1 امتیاز)
2 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
    avatar
    احد 04 مهر 1401

    سلام چگونه از سیاه شدن ضروف چدنی در ماشین ضرف شویی جلو گیری کنیم

    پاسخ دادن
      avatar
      امداد آی پی 20 آبان 1401

      سلام. به هیچ وجه نباید ظروف چدنی را در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

      پاسخ دادن
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر