021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-91093903

نحوه تمیز کردن مایکروفر

نحوه تمیز کردن مایکروفر

استفاده از اجاق گازها برای طبخ غذا زمان زیادی را از افراد می‌گیرد. از این رو بسیاری از افراد از مایکروفرها برای طبخ غذا و یا گرم کردن آنها استفاده می‌کنند. هر وسیله‌ای برای عمر بیشتر نیاز به مراقبت دارد. مایکروفرها نیز برای اینکه عمر بیشتری کنند؛ نیاز به مراقبت دارند. برای مراقبت از مایکروفرها لازم است که مصرف‌کنندگان با نحوه تمیز کردن آنها آشنا باشند. در این مقاله به نحوه تمیز کردن مایکروفر به روش‌های ساده پرداخته‌ایم.

کاربران گرامی؛ چنانچه نظر یا تجربه به خصوصی در مورد نحوه تمیز کردن مایکروفر دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش ددگاه ها در انتهای همین صفحه به گفتمان با متخصصین تعمیرگاه امداد آی پی و دیگر کاربران بپردازید.

آسان ترین روش ها برای تمیز کردن مایکروفر

مایکروفرها که امروزه از کارآمدترین و مهم‌ترین تجهیزات آشپزخانه به حساب می‌آیند برای استفاده طولانی مدت باید به درستی مورد مصرف قرار گیرند. برای استفاده صحیح از مایکروفرها لازم است که در هنگام طبخ غذا از ظروف درب‌دار استفاده نمایید تا مواد غذا به دیواره‌های مایکروفر پاشیده نشوند. در زیر درباره نحوه تمیز کردن مایکروفر بیشتر توضیح داده‌ایم.

ماکروفرتان را مثل روز اول تمیز کنید

امروزه با جستجو برای نحوه تمیز کردن مایکروفر با راه های مختلفی مواجه می شویم؛ در این بخش برای رفاه بیشتر شما کاربران گرامی قصد دارید تا به کارآمد ترین این روش ها به صورت جداگاه بپردازیم، با ما همراه باشید.

شیوه تمیز کردن مایکروفر با استفاده از آبلیمو

آبلیمو می‌تواند در تمیز کردن مایکروفر نقش موثری داشته باشد. برای تمیز کردن مایکروفر با آبلیمو لازم است که از یک پارچه و یا اسفنج مرطوب و مقداری آب گرم استفاده کنید.

  • مقدار کمی از آب لیمو را با آب گرم مخلوط کرده و اسفنج یا پارچه را به این محلول آغشته کنید و داخل دیواره‌های مایکروفر را پاک نمایید. با این روش شما می‌توانید فقط آلودگی‌ها و خرده‌های نان را از بین ببرید؛ اما در صورتی که ذرات غذا به دیواره ماکروفر چسبیده باشند؛ لازم است که طبق دستور زیر عمل نمایید:
  • ابتدا ۲ یا ۳ قاشق سوپ‌خوری آبلیمو را به همراه دو یا سه فنجان آب در کاسه‌ای نشکن ریخته و آن را در مایکروفر قرار دهید. سپس مایکروفر را روشن کرده و آن را به مدت ۲ دقیقه روشن نگه دارید با جوشیدن آب لیمو در ماکروفر چربی‌ها و ذراتی که به دیواره‌های مایکروفر چسبیده‌اند؛ نرم‌تر می‌شوند. پس از خاموش کردن مایکروفر ۱۰ دقیقه فرصت دهید تا ماکروفر خنک گردد. سپس کاسه را از مایکروفر خارج کرده و با استفاده از یک پارچه مرطوب دیواره‌های دستگاه را پاک نمایید.
  • در صورتی که لیمو تازه در دسترس شما است می‌توانید آن را برش بزنید و یک کاسه نشکن را تا نیمه پر از آب کنید و تکه‌های لیمو را در آن قرار دهید. این روش نیز همانند روش ذکرشده بر روی چربی‌ها دیواره مایکروفر تاثیرگذار است.

تمیز کردن مایکروفر با سرکه

تمیز کردن مایکروفر با سرکه از دیگر روش های آسان در تمیزکردن ماکروفر به شمار می رود. برای استفاده از این روش لازم است که درون یک کاسه آب یک قاشق سوپخوری سرکه سفید ریخته و آن را به مدت ۵ دقیقه در مایکروفر گرم کنید بعد از تمام شدن پنج دقیقه در ماکروفر را باز کرده و کاسه را خارج نمایید با استفاده از یک پارچه تمیز دیواره‌های مایکروفر را دستمال بکشید.

برق انداختن مایکروفر با استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین نیز از جمله موادی است که در تمیز کردن مایکروفر نقش بسزایی دارد. برای استفاده از جوش شیرین در جهت تمیز کردن مایکروفر لازم است که ابتدا یک کاسه پر از آب بردارید و یک قاشق سوپ‌خوری جوش شیرین را به آن اضافه کنید. پس از مخلوط شدن آب و جوش شیرین به مدت ۳ تا ۵ دقیقه محلول را در مایکروفر گرم کنید. توجه داشته باشید که پس از گذشت این چند دقیقه در ماکروفر را باز نکنید تا رطوبت داخل کاسه کثیفی‌های چسبیده داخل ماکروفر را نرم کند. بعد از این زمان طی شده شما می‌توانید به کمک یک دستمال دیواره‌های مایکروفر را از ذرات غذا پاک نمایید. جوش شیرین‌ها همچنین به عنوان رفع‌کننده بوی بد در ماکروفرها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شستشوی قطعات ماکروفر به صورت جداگانه

نحوه تمیز کردن مایکروفر در هنگام جدا کردن قطعات به شرح زیر می باشد:

گاهی کثیفی مایکروفرها به گونه‌ای است که با جداسازی قطعات آن این کثیفی برطرف می‌گردد. اگر مشکل کثیفی مایکروفر مربوط به زیره گردان آن است؛ می‌توانید آن را از داخل مایکروفر برداشته و با استفاده از مواد شوینده و آب آن را به خوبی شستشو داده و بعد از اینکه صفحه گردون به طور کامل خشک شد آن را مجدداً در داخل دستگاه قرار دهید.

تمیز کردن مایکروفر با استفاده از مایع ظرفشویی

برای استفاده از این روش نیز می‌توانید مطابق روش‌های بالا مقداری مایع ظرفشویی را در ظرفی پر از آب گرم ریخته و آن را به خوبی مخلوط کنید. سپس ظرف یک دقیقه محلول را داخل مایکروفر قرار دهید. بعد از تمام شدن یک دقیقه در ماکروفر رو باز کرده و ظرفی حاوی محلول را برداشته و پس از سرد شدن مایکروفر با استفاده از یک اسفنج داخل مایکروفر را تمیز کنید.

چربی زدایی سطوح خارجی مایکروفر

تمیز کردن سطوح خارجی مایکروفر نیز بسیار مهم است. برای تمیز کردن این قسمت می‌توانید از دستمال مرطوب استفاده نمایید. برای مرطوب کردن دستمال می‌توانید از آب یا شیشه پاک‌کن استفاده کرده و سپس دستمال را بر روی مایکروفر بکشید.

نکات طلایی در هنگام تمیز کردن مایکروفر

در این بخش قصد داریم تا به بررسی نکاتی بپردازیم که در هگام نظافت ماکروفر باید به آن توجه داشته باشیید؛ با ما همراه باشید.

  • برای تمیز کردن دیواره‌های مایکروفر هرگز از سیم‌ظرفشویی و اسکاچ استفاده نکنید.
  • هرچند وقت یکبار ریل‌های زیر سینی گردان مایکروفر را از دستگاه خارج کرده و با آب و صابون بشویید.
  • توجه داشته باشید که برای تمیزی دستگاه؛ محلول‌های گفته شده را در ظرفی نشکن ریخته و در درون مایکروفر قرار دهید.
  • در حین تمیز کردن دستگاه مطمئن شوید که مایکروفر به برق وصل نباشد.
  • برای طبخ غذا حتماً از ظرف‌های درب‌دار استفاده نمایید.

خلاصه ای از نحوه تمیز کردن مایکروفر به روش‌های ساده

در این مقاله به روش‌های ساده تمیز کردن مایکروفر پرداختیم و دانستید که برای تمیز کردن مایکروفر باید به چه نکاتی توجه کنید. تمیز کردن مایکروفر کار آسانی است که مصرف کننده می‌تواند به راحتی آن را انجام دهد.

در صورتیکه دستگاه نیاز به سرویس تخصصی ماکروفر در محل دارد؛ متخصصان حرفه‌ای آی پی امداد آماده هرگونه خدمات‌رسانی به شما هستند تا در سریع‌ترین زمان ممکن مشکل مایکروفر شما برطرف گردد.


5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر