021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-91093903

نحوه تعمیر تاچ ماکروفر

نحوه تعمیر تاچ ماکروفر

ماکروفر ها امروزه توانسته اند در زندگی ما جایگاه ویژه ای به دست آورند. همین طور با ورود این نوع از دستگاه  ها، به سرعت جایگزین مناسبی برای اجاق گاز و فر به شمار آمدند. شما می توانید برای اجرای برنامه های پخت، تنها با فشردن یک یا چند دکمه ساده، مواد غذایی را به سرعت طبخ نمایید. اما خرابی این دکمه ها، می تواند باعث شود تا شما نیاز به تعمیر تاچ ماکروفر پیدا کنید. همین طور لازم است بدانید که خرابی و اشکال در تاچ ماکروفر، می تواند به طور کلی در عملکرد مطلوب دستگاه، اختلال ایجاد کند. از این رو در این مطلب امداد آی پی به شما نحوه تعمیر تاچ ماکروفر را آموزش خواهد داد تا در صورت بروز مشکل بتوانید به راحتی آن را برطرف کنید.

کاربران گرامی؛ چنانچه نظر و یا تجربه به خصوصی در مورد نحوه تعمیر تاچ ماکروفر دارید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با تعمیرکاران لوازم خانگی امداد آی پی بپردازید.

نحوه تعمیر تاچ ماکروفر

آشنایی با نحوه تعمیر تاچ ماکروفر، زمانی نیاز می شود که دکمه های پنل دستگاه شما، کار نکنند و برنامه های پخت اجرا نشوند. یکی از عیب یابی های اساسی و تعمیرات لازم که باید آن را هر مصرف کننده ای آموزش ببیند؛ تعمیر تاچ ماکروفر می باشد. به همین خاطر امداد آی پی در این مطلب به شما کمک خواهد کرد تا به راحتی این آموزش را فرا گیرید.

دکمه ها و صفحه لمسی ماکروفر چگونه کار می کند؟

به طور کلی در ساختار دستگاه ماکروفر، سه مدل کلید برای انتخاب برنامه های پخت اعم از صفحه لمسی (تاچ)، سلکتور (درجه متغیر) و کلید تعبیه شده است. تفاوتی ندارد که دستگاه ماکروفر شما از کدام نوع تبعیت می کند، مهم این است که در صورت آسیب دیدن، شما نیاز به تعمیر تاچ ماکروفر خواهید داشت. توجه داشته باشید که نحوه عملکرد هر کدام در ساختار دستگاه ماکروفر متفاوت می باشد، اما به طور کلی، نحوه تعمیر تاچ ماکروفر، یک فرآیند ثابت برای تمامی دستگاه ها با هر برند و مدلی می باشد.

چگونه متوجه شویم که نیاز به تعمیر تاچ ماکروفر داریم؟

مسلما پیش از این که با نحوه تعمیر تاچ ماکروفر آشنا شوید، نیاز دارید تا زمان مناسب آن را شناسایی کنید. توجه داشته باشید که یکی از مشخصه های بارز تشخیص نیاز به تعمیر تاچ ماکروفر، عدم اجرای برنامه های پخت توسط دستگاه می باشد. از این رو باید بدانید که هر زمان متوجه شدید، برنامه های پخت با فشردن کلید ها، اجرا نمی شوند، اقدام به تعمیر تاچ ماکروفر کنید.

آیا خرابی کلید های غشایی باعث می شود تا نیاز به تعمیر تاچ ماکروفر پیدا کنیم؟

یکی از دلایل تعمیر تاچ ماکروفر، عدم کار کردن دکمه ها بر روی تاچ پد می باشد. این قسمت از کلید های الکتریکی تماسی نرم ساخته شده است که دارای دو لایه پلاستیک میالار با پوشش رسانا در قسمتی که با هم در تماس هستند، تشکیل شده است.

زمانی که کلیدی روی تاچ پد ماکروفر فشار داده می شود، این دو سطح با یکدیگر تماس پیدا کرده و مدار الکتریکی را کامل می کنند که یک سیگنال به برد فرستاده می شود. پوشش رسانا روی سوییچ های غشایی به مرور زمان و استفاده زیاد پوسیده شده و این امکان وجود دارد که شما هر زمان نیاز به تعمیر تاچ ماکروفر پیدا کنید.

در صورتی که پس از عیب یابی متوجه شدید مشکل از کلید های غشایی می باشد، می توانید برای تعمیر تاچ ماکروفر، مراحل زیر را اجرا نمایید:

  • پیش از هر کاری سیم و دو شاخه دستگاه ماکروفر را از برق بکشید.
  • حال قاب دستگاه ماکروفر را باز کنید.
  • شما باید برای تعمیر تاچ ماکروفر، دسترسی به سوییچ غشایی پیدا کنید.
  • سوییچ غشایی معمولا به برد متصل شده است.
  • کلید های غشایی به طور معمول توسط کنکتور های فلت به برد وصل می شوند.
  • باید در ابتدا این اتصال را مورد بررسی قرار دهید.
  • شما می توانید در زمان تعمیر تاچ ماکروفر، از یک مولتی متر در جهت تست تاچ پد استفاده نمایید.
  • باید چند اهم مقاومت در زمان تست هر کلید وجود داشته باشد.
  • در صورتی که انجام این کار مهارت کافی را ندارید، می توانید از تکنسین های امداد آی پی کمک بگیرید.

آیا خرابی برد کنترل دستگاه، نیاز به تعمیر تاچ ماکروفر دارد؟

اگر متوجه شدید که کلید ها کار نمی کنند اما صفحه نمایش روشن می شود، شما باید در زمان تعمیر تاچ ماکروفر، حتما برد کنترل را مورد بررسی قرار دهید. برد کنترل سیگنال ولتاژ پایینی را به تاچ پد اعمال می کند. زمانی که شما دکمه ای را فشار می دهید، برد کنترل سیگنالی را به دیگر بخش های ماکروفر برای شروع گرم کردن می فرستد. شما باید حتما در زمان تعمیر تاچ ماکروفر، این برد را بررسی نمایید. توجه داشته باشید که در صورت نیاز باید آن را تعمیر و یا تعویض کنید که مسلما در صورت عدم توانایی کامل، باید آن را به دست یک تعمیرکار و یا تکنسین ماکروفر بسپارید. البته مشکلات دیگری مانند: فن ماکروفر، خاموش شدن ماکروفر و غیره بوجود آید که شما میتوانید از مقالات امداد آی پی کمک بگیرید.

بررسی نحوه تعمیر تاچ ماکروفر

در زمان تعمیر تاچ ماکروفر، به طور کلی باید چند بخش و اجرای داخلی ساختار این دستگاه، مورد عیب یابی و بررسی قرار بگیرند تا در صورت نیاز تعمیر و یا تعویض شوند. لازم است بدانید که ساختار ماکروفر از پیچیدگی منحصر به فردی برخوردار می باشد که در صورت عدم مهارت و تجربه، می تواند آسیب ببیند. به همین خاطر به شما توصیه می کنیم که حتما در زمان تعمیر تاچ ماکروفر از یک تکنسین کمک بخواهید و یا با نمایندگی تعمیر ماکروفر خود تماس بگیرید.


امتیاز
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر