021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-91093903

نحوه استفاده از ماشین ظرفشویی

نحوه استفاده از ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی یک دستگاه کاربردی و بسیار پیچیده است که اکثر مردم فکر می کنند که کار کردن با آن بسیار ساده است.اما برخلاف باور عموم اینطور نیست و برای اینکه بتوانید به درستی از ماشین ظرفشویی استفاده کنید علاوه بر مطالعه دفترچه راهنما دستگاه باید نکاتی را نیز بدانید و رعایت کنید. برخی از نکات ضروری نیستند، ولی پیشنهاد می شود که برای افزایش کیفیت شست و شو آن ها را رعایت کنید. به مجموعه این نکات نحوه استفاده از ماشین ظرفشویی گفته می شود و شما برای اینکه شست و شو کاملی داشته باشید، باید آن ها را در نظر بگیرید.

توصیه می کنم قبل از هرچیزی درباره ماشین ظرفشویی و دانستنی های آن مطالعه کنید تا دید بهتری برای نحوه استفاده از آن داشته باشید.

کاربران گرامی؛ چنانچه نظر و یا تجربه به خصوصی در مورد نحوه استفاده از ماشین ظرفشویی دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین امداد آی پی بپردازید.

 

نحوه استفاده از ماشین ظرفشویی چگونه است؟

نحوه استفاده از ماشین ظرفشویی

همانطور که در بخش مقدمه نیز اشاره کردیم استفاده از ماشین ظرفشویی کار ساده ای نیست و به این جهت باید نکات خاصی را رعایت کنید.در این مقاله نکاتی را شرح می دهیم که به طور کلی می توان آن ها را نحوه استفاده از ظرفشویی  نامید.

رعایت این آموزه ها علاوه بر افزایش کیفیت شست و شوی ظروف عمر مفید دستگاه را نیز افزایش می دهد و از خراب شدن مداوم آن جلوگیری می کند.

پیش از ارائه این نکات بهتر است که 7 مرحله اصلی شست و شو که توسط ماشین ظرفشویی انجام می شود، بررسی کنیم:

  1. پر کردن آب در حوضچه ماشین ظرفشویی
  2. رساندن آب به دما مناسبی که برای شست و شو ظروف مناسب باشد
  3. پخش کردن آب در بین ظرف ها با استفاده از اسپری آبپاش
  4. تخیله آب کثیف از ماشین ظرفشویی
  5. آبکشی ظروف با استفاده از آب باقی مانده
  6. تخلیه دوباره آبی که از آبکشی باقی مانده است
  7. خشک کردن ظروف با استفاده از حرارت هوا

رعایت نکاتی در هر یک از مراحل نام برده می تواند کمک زیادی به شست و شو ظروف کنند.

انتخاب شوینده مناسب از نکات نحوه استفاده از ماشین ظرفشویی

یکی از فاکتور های مهمی که در رابطه با روش استفاده از ماشین ظرفشویی وجود دارد، انتخاب ماده شوینده مناسب است. در صورتی که از ماده شوینده نامناسب استفاده نمایید، کیفیت شست و شو به شدت پایین می آید.

دقت کنید که انتخاب یک ماده شوینده مناسب سخت است، چراکه مواد شوینده مدل های مختلفی داشته و هرکدام از آن ها قابلیت های منحصربفرد خود را دارند. به همین منظور برای اینکه ماده شوینده مناسب خود را پیدا کنید، باید ماده های شوینده مختلف را امتحان کنید.بعد از اینکه ماده شوینده موردنظر خود را پیدا کردید، برای استفاده از آن حتماً از دستور العمل ماده شوینده پیروی کنید.

در نحوه استفاده از ظرفشویی به این نکته نیز دقت داشته باشید که بیش از اندازه مورد نیاز از ماده شوینده استفاده نکنید، چراکه مقدار پودری که استفاده می کنید برروی تمیزتر شدن ظروف تاثیری ندارند.همچنین اگرکه میزان پورد استفاده شده از میزان استاندارد بیشتر شود، لکه هایی برروی ظروف شما ایجاد می شود. برای رفع این لکه ها باید از سرکه استفاده کنید و آن را در مخزن ماده شوینده بریزید.

برای استفاده از ماده شوینده می توانید طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • مخزن پودر شوینده، که به نوعی اصلی ترین ماده شوینده است کنار مخزن جلادهنده قرار دارد.
  • برای استفاده از ماده شوینده کافی است که میزان مور دنیاز شوینده را در داخل مخزن بریزید.

برنامه مناسب برای شست و شو ظروف چه ارتباطی با نحوه استفاده از ماشین ظرفشویی دارد؟

از آنجایی که نحوه شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی بسیار مهم است باید برای آن برنامه مناسب هم داشته باشیم.

  • اگر ظروف شما زیاد کثیف نیستند و یا اینکه مقدار ظروفی که می خواهید بشویید کم است، از برنامه های شست و شو قدرتمند استفاده نکنید.
  • برای اینکه به بهترین شکل از ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید، حتماً دفترچه راهنما دستگاه را مطالعه کنید و با برنامه های متفاوت شست و شو آشنا شوید.
  • به این نکته بسیار مهم دقت داشته باشید که برنامه های شست و شویی که برای شستن ماهیتابه و یا قابلمه ها تعبیه شده اند، فقط برای شست و شو آن ظروف مناسب هستند.
  • برای اینکه از انرژی کمتری استفاده کنید و در مصرف آب و برق صرفه جویی نمایید، از برنامه خشک کن ظروف استفاده کنید.
  • دقت داشته باشید که استفاده از برنامه شست و شو مناسب باعث میشود که کیفیت شست و شو ماشین ظرفشویی بیشتر شود.

یکی از نکات نحوه استفاده از ماشین ظرفشویی تمیز نگه داشتن ماشین ظرفشویی است

شاید بد نباشد بدانید که بیشتر مشکلاتی که برای ماشین ظرفشویی رخ می دهد، به دلیل تمیز نبودن آن است و یکی از مهم ترین نکات طرز استفاده از ماشین ظرفشویی ، تمیز کردن آن است.

استفاده بهینه از ماشین ظرفشویی جلوی بسیاری از این مشکلات را خواهد گرفت.

  • ممکن است با خود فکر کنید که از آنجاکه ماشین ظرفشویی خودش با استفاده از ماده شوینده و آب داغ ظروف را میشوید، پس دیگر نیازی به تمیز کردن ندارد. اما این دو موضوع هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند و شما باید هر چند وقت یک بار ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنید.
  • دلیل این کار این است که بعد از مدتی غذا های کثیف به بدنه داخلی  دستگاه و سایر قطعات ماشین ظرفشویی می چسبند و عملکرد آن را دچار مشکل می کنند.همچنین سبب ایجاد بوی بد در آن می شوند.
  • برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی ابتدا تمام ظروف موجود در آن را خالی کنید. سپس کف ماشین ظرفشویی نوشابه گازدار( سیاه بهتر است) بریزید. در مرحله آخر بگذارید که ماشین ظرفشویی با یک برنامه شروع به شست و شو کند.

نتیجه گیری از نحوه استفاده از ماشین ظرفشویی

نحوه استفاده از ظرفشویی شامل نکاتی می شود که شما باید برای افزایش عملکرد و بازده ماشین ظرفشویی خود آن ها را رعایت کنید. این نکات شامل راهنما انتخاب شوینده مناسب، راهنما استفاده از ماده شوینده ، زمان بندی مناسب برای شست و شو ظروف و تمیز نگه داشتن ماشین ظرفشویی می شود. این نکات مجموعه کاملی از نکات می باشد، به طوری که شما را از مطالعه مقاله های دیگر باز می دارد. اگرکه ماشین ظرفشویی شما دچار مشکل شده است، می توانید از تعمیرکاران ما کمک بخواهید تا مشکل شما را در اسرع وقت حل کنند. همچنین مختصصان ما سوالات شما را در بخش نظرات پاسخ می دهند.

شستن میوه در ماشین ظرفشویی

شستن میوه در ماشین ظرفشویی زیر شیر آب باعث می‌شود تا مقدار زیادی آب هدر برود ولی شستن میوه‌ها داخل ماشین ظرفشویی باعث می‌شود در وقت و مصرف آب صرفه‌جویی کنید. ما در اینجا توضیحاتی در مورد طرز صحیح چیدن میوه و سبزیجات را برای شما توضیح می‌دهیم.

کدام ماشین ظرفشویی ها قابلیت شستشو میوه و سبزیجات را دارند؟

در دنیای صنعتی و مدرن امروز، شرکت‌های مطرح زیادی در حال ساخت ماشین ظرفشویی هستند. اما در بین این شرکت‌ها، برخی قابلیت شستن میوه در ماشین ظرفشویی را در محصول نهایی خود به وجود آورده‌اند.
از جمله شرکت‌های بزرگ و مطرح در حوزه ساخت و تولید ماشین ظرفشویی می‌توان اشاره کرد. اگر ماشین ظرفشویی شما برنامه‌های مخصوص این کار را دارد، پس توانایی انجام این کار را خواهید داشت.

کدام میوه‌ها و سبزیجاتی را نباید با ماشین ظرفشویی شست؟

  • سیب زمینی جزء سبزیجات نشاسته ای است . به همین در گروه نان و غلات قرار دارد. باید دقت کرد سبزیجاتی مانند سیب زمینی که دارای خاک و گل هستند نباید با ماشین ظرفشویی شست. زیرا خاک و گل روی سیب زمینی ها باعث بسته شدن سوراخ های بازوی آبپاش و یا فیلتر ظرفشویی می شود و علاوه بر این باقی میوه و سبزیجت را کثیف میکند و به خوبی تمیز نمی‌شوند. اگر این اتفاق بیفتد، باید به فکر تعمیر ماشین ظرفشویی هم باشید. چون احتمال خرابی در سیستم ماشین ظرفشویی بالا می‌رود.

  • فقط میوه های درختی و میوه هایی که خیلی کثیف نباشند درواقع اکثر میوه‌ها و سبزیجات را میتوان در ماشین ظرفشویی شست.

  • اگر برگ و چیزی دارند که امکان دارد در هنگام شستشو در ظرفشویی از آن ها بی افتد باید از آن جدا کنید تا در فیلتر ظرفشویی گیر نکند و باعث مشکل در تخلیه آب نشود.

  • حتما میوه ای که برای شستشو در ظرفشویی انتخاب میکنید دقت کنید که استحکامی کافی برای شستشو در ظرفشویی داشته باشد.

طولانی شدن شستشو در ماشین ظرفشویی

قبل از پرداختن به مشکلات رایج در ماشین‌های ظرفشویی، لازم است که زمان استاندارد برای شستشو را تعیین کنید. این موضوع به نحوه خاص شستشو و برنامه‌ای که انتخاب کرده‌اید برمی‌گردد.

با توجه به اینکه در روش‌های جدید خشک‌کردن ظروف، برق کمتری مصرف می شود، یک برنامه استاندارد شستشو برای مدل‌های جدید ماشین ظرفشویی با خسک کن بین ۲ تا ۳ ساعت خواهد بود.

دفترچه راهنمای ظرفشویی را بخوانید و فهرست انواع شستشو به‌همراه زمان‌های مربوطه را بیابید. همچنین لازم است که نام انواع شستشوهای مختلف (که معمولاً گیج‌کننده هستند) در راهنما را یاد بگیرید. در برندهای مختلف اسامی متفاوتی استفاده می‌شود مانند شستشوی سریع، شستشوی قابلمه و تابه خیلی کثیف و غیره. به‌خاطر داشته باشید که هر چقدر دمای شستشو بالاتر برود، برنامه آن نیز طولانی‌تر می‌شود. اگر متوجه شدید که کار ظرفشویی بیشتر از تایم برنامه طولانی شده‌است، یعنی برنامه که یک ساعت و سی دقیقه تنظیم کرده‌اید بیشتر از این تایم طول کشیده، حال به نکاتی که در رابطه با مشکلات رایج در ادامه مطرح می‌کنیم دقت کنید.

مشکل احتمالی: گرفتگی در سیستم گردش آب

اگر داخل سیستم گردش آب ظرفشویی هر نوع گرفتگی ایجاد شود، زمان پرشدن دستگاه و همچنین تخلیه آب طولانی خواهد شد و در نتیجه چرخه شستشو برای تکمیل خود مدت زمان بیشتری نیاز دارد (یعنی اگر روی دقیقه ۳۰ ماشین ظرفشویی عمل تخلیه را انجام می‌دهد چون تخلیه خوب انجام نمی‌شود و طول می‌کشد تایم ظرفشویی به طور مثال بیست دقیقه روی ۳۰ دقیقه گیر می‌کند، تا تخلیه کامل انجام شود و بعد به مرحله بعد می‌رود) برای اطمینان از عدم بروز گرفتگی در ماشین ظرفشویی موارد زیر را کنترل کنید:

  • فیلترها را بررسی کنید

  • شلنگ تخلیه را بررسی کنید

  • دریچه هوای ظرفشویی را بررسی کنید

 


امتیاز
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر