021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-91093903

علل نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت

علل نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت

چرخ گوشت‌ها که از لوازم کاربردی در آشپزخانه به حساب می‌آیند؛ برای این که عمر مفیدتری داشته باشند باید به درستی مورد استفاده قرار گیرند. اما با این وجود ممکن است که در اثر استفاده مدام از چرخ گوشت این دستگاه مانند همه لوازم برقی دیگر با مشکل مواجه شود. یکی از مشکلاتی که ممکن است مصرف‌کنندگان با آن مواجه شوند؛ نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت است که در این مقاله قصد داریم به علل نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت بپردازیم.

کاربران گرامی؛ چنانچه سوال یا پرسش به خصوصی در مورد نحوه نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت دارید به شما توصیه می کنیم تا با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین امداد آی پی و دیگر کاربران بپردازید.

مارپیچ چرخ گوشت چیست و چه عملکردی در این دستگاه دارد؟

مارپیچ چرخ گوشت که به آن میله هدایت‌کننده یا حلزونی نیز گفته می‌شود از اجزای مهم چرخ گوشت به حساب می‌آید. وجود این میله سبب می‌شود که تیغه به درستی در جای خودش قرار گیرد. میله مارپیچ گوشت را به سمت تیغه‌ها هدایت کرده و گوشت توسط تیغه‌ها خرد شده و به تکه‌های بسیار کوچک تبدیل می‌گردد. گاهی ممکن است که دستگاه چرخ گوشت را روشن کرده و متوجه چرخ نکردن گوشت شوید. در این صورت اولین چیزی که باید به آن شک کنید میله هدایت‌کننده یا همان مارپیچ در چرخ گوشت است. در زیر بیشتر درباره نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت توضیح داده‌ایم.

علل نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت

خرابی مارپیچ یا اسکرول چرخ گوشت می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که از جمله این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساییدگی انتهای مارپیچ
  • خرابی پین فنری یا شفت موتور
  • هرز شدن آرمیچر
  • خرابی چرخ‌دنده گیربکس

4علت اصلی نچریخیدن مارپیچ چرخ گوشت

در این بخش از مقاله علل نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت قصد بررسی علت های مختلف ای مشکل را داریم؛ در ادامه با ما همراه باشید.

ساییدگی انتهای مارپیچ: در انتهای میله هدایت‌کننده یا مارپیچ قطعه‌ای از جنس فلز مستحکم قرار گرفته که شکل آن شش گوش است. از آنجایی که گفتیم این میله مستحکم است ساییدگی و خرابی آن بسیار کم اتفاق می‌افتد؛ اما ممکن است در طولانی مدت این قطعه دچار مشکل شود. در صورتی که علت نچرخیدن مارپیچ این قطعه باشد باید توسط تعمیرکار تعویض شده و یا اینکه با تراشکاری مشکل آن برطرف گردد.

خرابی پین فنر یا شفت موتور: آسیب دیدن و یا شکستگی پین فنر یا شفت موتور نیز موجب نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت می‌شود. اینگونه قطعات در چرخ گوشت از قطعاتی تخصصی به حساب می‌آیند که به راحتی توسط مصرف‌کنندگان قابل تعمیر نیستند. در صورتی که مشکل از این قطعه بود؛ لازم است که چرخ گوشت را برای تعمیر به دست افراد ماهر بسپارید.

هرز شدن آرمیچر: آرمیچر که معمولاً در همه وسایل نقش مهمی را بر عهده دارد؛ ممکن است که با مشکلاتی روبه‌رو شده و موجب نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت شود. این قطعه با استفاده از برق به حرکت در می‌آید و با به حرکت درآمدن و چرخش خود مارپیچ را نیز به چرخش در می‌آورد. در صورتی که مشکل از این قطعه بود؛ می­توان گفت که با آرمیچر هرز شده و باید تعویض گردد.

خرابی چرخ‌دنده گیربکس: خرابی چرخ‌دنده گیربکس می‌تواند علت دیگری در نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت باشد. این مشکل می‌تواند به خاطر استفاده طولانی مدت از چرخ گوشت، فشار دادن بیش از حد گوشت به داخل دستگاه، چرخ کردن قطعات بزرگ گوشت، چرخ کردن گوشت به همراه استخوان و پوست ایجاد گردد.

تعمیر مشکل نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت

در بالا به علل نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت اشاره کردیم و راه حل‌هایی برای آنها ارائه دادیم؛ اما به طور کلی برای رفع این مشکلات بهتر است پس از عیب‌یابی و یافتن مشکل دستگاه آن را رفع نمایید. برای اینکار بهتر است که طبق موارد زیر عمل نمایید:

  • ابتدا اتصال چرخ گوشت را از برق جدا نمایید.
  • توسط یک پیچ گوشتی پیچ‌های روی صفحه را باز کرده و صفحه را برداشته تا به قطعات داخلی دسترسی پیدا کنید.
  • بهتر است که اول به سراغ آرمیچر رفته و آن را بررسی نمایید؛ اگر مشکل از آرمیچر بود، آن را تعویض و یا درست نموده و مجدداً در جای خود قرار دهید.
  • اما اگر مشکل نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت به دلیل خرابی شفت موتور یا پین فنر و یا چرخ‌دنده گیربکس بود بهتر است که برای تعمیر آن از افراد ماهر در زمینه تعمیر چرخ گوشت درخواست کمک نمایید.
  • در صورتی که کار تعمیر چرخ گوشت را خود در منزل انجام دادید؛ به خاطر داشته باشید که قطعات را به خوبی در سر جای خود قرار داده و صفحه روی چرخ گوشت را توسط پیچ گوشتی محکم نمایید و بعد آن را تست کنید.

تعمیر مشکل نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت توسط کارشناسان آی پی امداد

نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت از رایج‌ترین مشکلات در چرخ گوشت به حساب می‌آید. این مشکل افراد بسیاری را در هنگام استفاده از این دستگاه درگیر می‌نماید. در این مقاله به عواملی که می‌توانند موجب این مشکل شوند اشاره کردیم. برخی از این عوامل تخصصی بوده و بهتر است که به دست افراد ماهر تعمیر گردند. کارشناسان آی پی امداد از تجربه خوبی در زمینه تعمیر چرخ گوشت بهره‌مند هستند که مصرف‌کنندگان با خیالی آسوده می‌توانند چرخ گوشت خود را به آنها بسپارند. کارشناسان آی پی امداد دستگاه چرخ گوشت مشتریان را در منزل آنها با استفاده از قطعات فابریک تعمیر می‌کنند و همچنین در پایان کار خود برگه گارانتی قطعه استفاده شده در دستگاه را به مشتریان تقدیم می‌نمایند.

چنانچه چنانچه با بروز مشکل در چرخ گوشت خود مواجه شدید به شما توصیه می کنیم تا از خدمات نمایندگی تعمیرات چرخ گوشت در امداد آی پی بهره مند شوید.


امتیاز
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر