021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات مایکروفر با ما در تماس باشید 021-91093903

راهنمای خرید ماکروفر

راهنمای خرید ماکروفر

به دلیل سؤالات متعددی که در هنگام خرید ماکروفر ممکن است برای هر کدام از ما پیش بیاید، بر آن شدیم که راهنمای خرید مایکروفر را بنویسم. با استفاده از مقاله پیش رو به راحتی می‌توانید با شناخت مزایا و معایب مایکروفر، همچنین با در نظر گرفتن نیازتان، بهترین انتخاب را داشته باشید. همان‌طور که می‌دانید ماکروفرها، در زندگی پرمشغله امروزی جایگاه ویژه‌ای پیداکرده‌اند. چراکه با گرم کردن سریع غذاها، یخ زدایی و داشتن برنامه پخت متنوع، موجب سرعت بخشیدن به امر پخت‌وپز شده‌اند. روش کار ماکروفر به این صورت است که امواج رادیویی با طول موج کوتاه، موجب به حرکت درآمدن مولکول‌های غذا می‌شوند و لرزش ایجادشده در این مولکول‌ها موجب گرم شدن غذا می‌شود. ماکروفر ها دارای مزایای متعددی هستند که با در نظر گرفتن آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها و تطابق این ویژگی‌ها با نیازهای روزمره‌تان می‌توانید نسبت به خرید مایکروفر تصمیم‌گیری کنید.

مزایای خرید ماکروفر چیست؟

خرید و داشتن این دستگاه می تواند مزیت های زیادی در زندگی برای شما به دنبال داشته باشد. مزایای خرید مایکروفر به شرح زیر است:

در راهنمای خرید مایکروفر، قبل از هر چیز باید با مزایای این وسیله آشنا شوید. به‌طورکلی بشر در طول حیات خود، وسایلی را ساخته و آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها را توسعه داده است که موجب ایجاد زندگی راحت‌تر برای او می‌شود. مایکروفرها نیز از این قاعده کلی مستثنی نیستند؛ یعنی علت ساخت و توسعه آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها فراهم آوردن زندگی راحت، برای بشر است. این وسیله دارای مزایایی است که آن را جزو وسایل مهم و کاربردی آشپزخانه قرار می‌دهد.

  • پخت سریع با ماکروفر نسبت به اجاق گاز

پخت غذا روی اجاق‌گاز نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد؛ یعنی باید دائم به غذا سر بزنید تا مبادا بسوزد یا خراب شود؛ اما ماکروفرها این دردسر را ندارند. می‌توانید با خیال راحت غذا را در ماکروفر قرار دهید برنامه پخت موردنظرتان را تنظیم کنید و درزمانی کوتاه غذای مدنظرتان را تحویل بگیرید. امواج مایکرویو به صورت متمرکز به غذا می‌تابند و موجب سرعت بخشیدن به پخت آن می‌شوند؛ بنابراین با خرید مایکروفر، امر پخت‌وپز را سرعت بدهید. به صورت معمول ماکروفرها می توانند تا 4 برابر سرعت پخت را افزایش دهند.

  • حفظ ارزش غذایی با مایکروفر

غذاهای پخته‌شده در ماکروفر مواد مغذی خود را از دست نمی‌دهند. به دلیل اینکه حرارتی که به غذا می‌خورد کاملاً قابل تنظیم است؛ بنابراین می‌توان آن را به‌گونه‌ای تنظیم کرد که مواد مغذی و بافت غذا را حفظ کند. همچنین برنامه‌های پختی که برای مایکروفر تعریف‌شده دما و مدت زمان موردنیاز برای پخت هر غذا را از پیش تعیین می‌کند.

  • داشتن خانه‌ای خنک‌تر با استفاده از مایکروفر

شاید ارتباط ماکروفر با خنک بودن منزل خنده‌دار به نظر برسد؛ اما بخش زیادی از گرمای منزل ناشی از پخت‌وپز بر روی اجاق‌گاز است؛ اما در هنگام استفاده از مایکروفر دیگر خبری از شعله گاز نیست. گرمای ایجادشده توسط این دستگاه برای حرارت دادن به غذا کافیست اما باعث گرم شدن فضای خانه و اطراف نمی‌شود.

  • ایمنی بیشتر با مایکروفر

اگر شاغل هستید و کودکانتان در خانه تنها می‌مانند، با خرید ماکروفر ایمنی بیشتری را برای آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها ایجاد کنید. با استفاده از ماکروفر ها برای گرم کردن غذا دیگر از شعله و گاز خبری نیست. همین مسئله به‌تنهایی سطح ایمنی را افزایش می‌دهد. مایکروفرها پس از پخت غذا به صورت خودکار خاموش می‌شوند. همچنین در مواقعی که مشکلی برای دستگاه به وجود بیاید و یا دستگاه بیش از حد گرم شود، سیستم قطع خودکار آن، دستگاه را از کار می‌اندازد.

  • صرفه‌جویی در مصرف انرژی با مارکروفر

ماکروفرها در مقایسه با فرهای برقی برای پخت غذاهای مشابه از انرژی کمتری استفاده می‌کنند. همچنین این دستگاه حدود 40 درصد کمتر از اجاق‌گاز انرژی مصرف می‌کند؛ بنابراین با خرید مایکروفر می‌توانید در مصرف انرژی و متعاقباً هزینه‌های ماهانه خود صرفه‌جویی کنید.

انواع ماکروفرها در راهنمای خرید مایکروفر

همچنین قبل از خرید کاربران باید با انواع ماکروفرها نیز آشنا باشند. عدم دقت به این موضوع می تواند منجر به انتخاب اشتباه برای کاربران شود. انواع ماکروفرها در راهنمای خرید مایکروفر به شرح زیر است:

به جز مزایای این دستگاه، مهم‌ترین نکته‌ای که در هنگام خرید ماکروفر باید در نظر گرفته شود، محل نصب آن است. طبیعتاً این دستگاه باید در آشپزخانه قرار بگیرد اما این نکته که محل نصب ماکروفر باید کجای آشپزخانه باشد حائز اهمیت است؛ زیرا محل قرارگیری مستقیماً بر اندازه آن تأثیرگذار است، اندازه دستگاه نیز قابلیت‌های آن را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد؛ زیرا هرچقدر اندازه دستگاه بزرگ‌تر باشد قابلیت‌های بیشتری در آن جای می‌گیرد. همچنین می‌تواند نیاز ما را در مهمانی‌ها و … نیز برآورده سازد. مایکروفر ها از نظر محل قرارگیری به سه دسته تقسیم می‌شوند.

راهنمای خرید مایکروفر رومیزی

در این بخش راهنمای خرید مایکروفر رومیزی را مرور می کنیم. قبل از خرید این دستگاه باید بدانید که:

انتخاب اول همه برای خرید ماکروفر، نوع رومیزی آن است. این نوع از مایکروفر، کوچک و قابل‌حمل است. این دستگاه کاربردهایی همچون یخ زدایی، پخت انواع غذا، پخت کیک و شیرینی و … را دارد. این ماکروفرها به راحتی بر روی میز یا کابینت آشپزخانه جای می‌گیرند. ظرفیت مناسب آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها نیز حدود 28 لیتر است. برای خرید این مایکروفرها می‌توانید قیمت کمتری را نسبت به سایر انواع آن بپردازید.

راهنمای خرید مایکروفر بالا اجاقی

راهنمای خرید مایکروفر بالا اجاقی به شرح زیر است:

این ماکروفرها در بالای اجاق‌گاز نصب می‌شوند. بیشتر این مایکروفر ها دارای فن‌هایی هستند که قادر است بو و بخارات ناشی از پخت‌وپز را تهویه کند. درواقع به دلیل اینکه در جای هود قرار می‌گیرند، کار تهویه را نیز انجام می‌دهد. همچنین همانند هود، چراغ‌هایی در زیر دستگاه تعبیه شده است. قیمت این ماکروفرها نسبت به مدل رومیزی بیشتر است و همچنین این مایکروفرها از گنجایش بیشتری برخوردارند. قطعاً بیشتر بودن ظرفیت این دستگاه منجر به بزرگ‌تر بودن آن نسبت به مدل رومیزی نیز می‌شود.

راهنمای خرید مایکروفر کشویی

درباره خرید مارکوفرهای کشویی نیز باید بدانید که:

ماکروفرهای کشویی نمونه‌های جدیدی از این دستگاه هستند. این ماکروفرها جای بسیار کمی را در آشپزخانه شما می‌گیرند و استفاده از آن بسیار آسان است.

عوامل مؤثر در خرید ماکروفر

عوامل مؤثر در خرید ماکروفر به شرح زیر است:

در مقاله راهنمای خرید مایکروفر با عوامل مؤثر در خرید این وسیله آشنا خواهید شد. در هنگام خرید ماکروفر ها نیز مانند سایر وسایل باید شرایط موجود را در نظر بگیرید و مطابق آن انتخاب کنید. برای مثال پیش از خرید ماکروفر باید محل قرار دادن آن را مشخص کنید، اگر فضای کافی در اختیار ندارید نباید ماکروفرهایی با گنجایش زیاد خریداری کنید. عواملی که در خرید مایکروفر اثرگذار است عبارت‌اند از:

بررسی اندازه ماکروفر در راهنمای خرید مایکروفر

بررسی اندازه ماکروفر در راهنمای خرید مایکروفر به شرح زیر است:

برای خرید مایکروفر باید به‌اندازه آن دقت ویژه‌ای داشته باشید. اندازه این دستگاه مستقیماً در قیمت آن تأثیرگذار است بنابراین اگر شرایط استفاده از ماکروفرهای بزرگ‌تر را ندارید، برای آن هزینه نکنید. اندازه دستگاه نیز به عواملی مثل فضایی که در اختیار دارید و کاربرد این وسیله در آشپزخانه شما بستگی دارد. پیش از خرید مایکروفر فضایی را که قصد دارید این دستگاه را در آن قرار دهید به لحاظ ارتفاع، عرض و عمق اندازه‌گیری کنید. به یاد داشته باشید که ماکروفر شما باید از پشت، بالا و پایین با دیوار فاصله داشته باشد تا گرمای تولیدی توسط آن به راحتی خارج شود و موجب گرم شدن بیش از حد آن نشود. ظرفیت ماکروفرها از 28 لیتر تا 56 لیتر متفاوت است. هرچقدر گنجایش دستگاه بیشتر باشد ابعاد آن نیز بیشتر است.

مایکروفرهایی که حدود 15 تا 20 لیتر گنجایش دارند، اغلب برای کارهایی مثل گرم کردن غذا و یخ زدایی کاربرد دارند و خیلی نمی‌توان بر روی پخت غذاهای مختلف مانور داد. ماکروفرهایی که گنجایش آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها حدود 21 تا 30 لیتر است، کاربردهای بیشتری نسبت به‌اندازه کوچک‌تر آن دارند. از این ماکروفرها می‌توان برای پخت‌وپز، گرم کردن، یخ زدایی، کباب کردن و … استفاده کرد. ماکروفرهایی که گنجایش آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها از 15 تا 30 لیتر است، نیاز خانواده‌های 2 تا 4 نفری را پاسخ می‌دهد. مایکروفرهای 30 تا 56 لیتر به مراتب قابلیت‌های بیشتری دارند و نیاز خانواده‌های 4 تا 7 نفره را به راحتی پاسخ می‌دهند. بهتر است در هنگام خرید ابعاد فضایی را که برای آن در نظر گرفته‌اید به همراه داشته باشید تا بتوانید راحت‌تر خرید کنید.

توجه به توان مایکروفر در هنگام خرید

لازم است تا در راهنمای خرید ماکروفر به بررسی توان این دستگاه نیز بپردازیم. در این باره دقت کنید که:

توان مایکروفر با واحد وات نمایش داده می‌شود؛ اما چرا باید در هنگام خرید ماکروفر به توان آن توجه کرد. توان مایکروفر قدرت دستگاه شما را نشان می‌دهد. هرچقدر قدرت دستگاه بیشتر باشد غذای شما بهتر با سرعت بیشتر پخته می‌شود. ماکروفرها اغلب توانی بین 600 تا 1600 وات دارند. ماکروفر با توان بیشتر از قیمت بیشتر نیز برخوردار است. انتخاب توان ماکروفر نیز به استفاده شما از این وسیله برمی‌گردد. اگر در منزل خود گاز فردار ندارید و از ماکروفر برای پخت انواع کیک و شیرینی، پیتزا و لازانیا استفاده می‌کنید بهتر است مایکروفرهای بزرگ‌تر و با توان بیشتر را انتخاب کنید؛ اما اگر تنها مورداستفاده شما از مایکروفر گرم کردن یخ زدایی است می‌توانید از مایکروفرهای کوچک‌تر با توان کمتر نیز استفاده کنید. ماکروفرهای کوچک بیشتر برای استفاده در فضا‌هایی مانند ادارات و خوابگاه‌ها توصیه می‌شوند.

به جز دو مورد توان و اندازه که مهم‌ترین عوامل در انتخاب ماکروفرها هستند، سازندگان این دستگاه امتیازات دیگری نیز به آن اضافه کرده‌اند که هر یک قابلیت‌های جدیدی را به دستگاه می‌افزاید. شما می‌توانید با در نظر گرفتن نیاز خود و حد انتظاراتتان از این دستگاه، مدل‌های متفاوت آن با آپشن‌های متفاوت را خریداری کنید.

اهمیت وجود قابلیت گریل ماکروفر و دقت به آن در زمان خرید

اهمیت وجود گریل ماکروفر بسیار زیاد است. در این باره باید بدانید که:

بعضی ماکروفرها علاوه بر داشتن توان و اندازه مناسب و برنامه‌های پخت متنوع آپشن دیگری به نام گریل دارند. المنتی که در قسمت بالایی ماکروفر قرار می‌گیرد باعث می‌شود، بتوانید علاوه بر پختن کامل غذا آن را برشته کنید. یا حتی می‌توانید با استفاده از سیخ جوجه‌گردان و استفاده از فناوری گریل، غذاهایی همچون مرغ بریان و … را برای مهمانی‌های خود طبخ کنید. این دستگاه را می‌توان به عنوان مایکروفر یا گریل به صورت جداگانه استفاده کرد.

به فناوری کانوکشن مایکروفر در هنگام انتخاب نیز دقت کنید

درباره کانوکشن مایکروفر در هنگام انتخاب به نکات زیر دقت کنید:

اگر به دنبال پخت سریع‌تر و یکنواخت‌تر غذا هستید، خرید ماکروفر کانوکشن را به شما توصیه می‌کنیم. در قسمت پشتی محفظه این مایکروفر تعدادی فن تعبیه شده است. فن گرمای تولیدشده توسط المنت‌ها را در داخل محفظه ماکروفر به گردش درمی‌آورد و موجب پخت سریع و یکنواخت غذاها می‌شود. هزینه خرید مایکروفر با قابلیت کانوکشن نسبت به مدل ساده آن بیشتر است.

آشنایی با ماکروفرهای اینونتر در راهنمای خرید

در راهنمای خدری مایکروفر در این بخش شما را با ویژگی های ماکروفرهای اینونتر اشنا می کنیم:

فناوری اینورتر امکان بخار پز کردن یا گرمادهی یکپارچه را به دستگاه اضافه می‌کند. با این فناوری احتمال خشکی کناره‌های غذا به صفر می‌رسد. همچنین مواد مغذی غذا در هنگام پخت از بین نمی‌رود و غذا رنگ و طعم اصلی خود را حفظ می‌کند. در هنگام یخ زدایی، فقط یخ ماده غذایی آب‌شده و به هیچ‌وجه پخته نمی‌شود. همچنین میزان توان مصرفی دستگاه در حین پخت قابل تنظیم است و دستگاه سیستم صفر و یک قبل را ندارد؛ یعنی دیگر توان در بیش‌ترین حد یا کمترین حد خود نیست.

فناوری سولاردام یا پخت نوری ماکروفر در هنگام خرید

درباره فناوری سولاردام یا پخت نوری ماکروفر در هنگام خرید باید بدانید که:

همان‌طور که از اسم آن پیداست، این دستگاه علاوه بر استفاده از امواج ماکروویو برای پخت غذا از امواج نوری نیز استفاده می‌کند؛ یعنی در این سیستم المنت‌های نوری نیز به دستگاه اضافه شده است. ترکیب امواج ماکروویو و امواج نوری باعث می‌شود ماده غذایی شما درزمانی کمتر از 5 دقیقه به دمایی حدود 320 درجه برسد. همین امر موجب پخت سریع‌تر و باکیفیت‌تر غذاها می‌شود. مدتی است که میزان خرید مایکروفر سولاردام نسب به سایر ماکروفرها افزایش یافته است و این نشان‌دهنده رضایت خریداران است.

بررسی هیتر زغالی مایکروفر در راهنمای خرید

بررسی هیتر زغالی مایکروفر در راهنمای خرید به شرح زیر است:

بعضی از ماکروفرها دارای هیتر زغالی هستند. هیتر زغالی حرارت را توسط رشته‌های زغال المنت ایجاد می‌کند. این بخش نه‌تنها ویتامین‌های موجود در غذا را حفظ می‌کند بلکه چربی و نمک آن را نیز کاهش می‌دهد.

وجود تکنولوژی هات بلست ماکروفر و بررسی آن در در هنگام خرید

بررسی تکنولوژی هات بلست ماکروفر در رراهنمای خرید به شرح زیر است:

هات بلست شباهت زیادی به سیستم کانوکشن دارد. در هات بلست گرما از المنتی که در بالای دستگاه تعبیه‌شده ایجاد می‌شود و سپس توسط فن در دستگاه به گردش درمی‌آید؛ اما در فناوری کانوکشن حرارت از یکی از دیواره‌ها وارد محفظه می‌شود به همین دلیل ممکن است بخشی از غذا که در مجاورت دیواره قرار دارد بیشتر حرارت ببیند.

همان‌طور که می‌بینید این ویژگی‌ها تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و متفاوت بودن نام آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها به دلیل تفاوت در برند ابداع‌کننده آن است. شما می‌توانید در هنگام خرید ماکروفر با مقایسه هر یک از این ویژگی‌ها با یکدیگر بهترین گزینه را از میان آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها انتخاب کنید.

به انواع برنامه‌های پخت متنوع ماکروفر در هنگام انتخاب نیز دقت کنید

بررسی برنامه‌های پخت متنوع ماکروفر در هنگام انتخاب به شرح زیر است:

این ویژگی تقریباً در اکثر مایکروفرها مشترک است. شما می‌توانید تنها با فشردن یک دکمه کار آماده سازی غذا را به ماکروفر بسپارید. با انتخاب یک برنامه پخت ماکروفر غذای شما را با درجه حرارت مناسب و در مدت زمان معین می‌پزد و پس از اتمام این زمان خودبه‌خود خاموش می‌شود. اگر جزو افراد تنوع‌طلب هستید می‌توانید در هنگام خرید مایکروفر، دستگاه‌هایی با برنامه پخت متنوع‌تر را انتخاب کنید.

امکان یخ زدایی سریع و بررسی آن در راهنمای خرید مایکروفر

بررسی یخ زدایی سریع در راهنمای خرید ماکروفر به شرح زیر است:

ماکروفر برای یخ زدایی سریع مواد غذایی، از پالس‌های تصادفی استفاده می‌کند که موجب سریع‌تر شدن پروسه یخ زدایی می‌شود.

امکان پخت تأخیری ماکروفر

درباره امکان پخت تأخیری ماکروفر در هنگام انتخاب به نکات زیر دقت کنید:

پخت تأخیری به شما این امکان را می‌دهد که زمان روشن شدن دستگاه و شروع بکار آن را از پیش تعیین کنید. برای مثال می‌توانید غذا را درون ماکروفر قرار دهید و گزینه پخت تأخیری را انتخاب کنید و دستگاه در زمان مشخص روشن شود و عملیات پخت را انجام دهد.

بررسی سینی گردان مایکروفر در هنگام خرید

بررسی سینی گردان مایکروفر در هنگام خرید به شرح زیر است:

سینی گردان هم تقریباً در تمام ماکروفرها وجود دارد. چرخش سینی در مایکروفر موجب می‌شود غذا به‌طور یکنواخت پخته شود.

درب ماکروفر از بالا باز شود

درب ماکروفر از بالا باز شود بهتر است یا خیر؟ در این باره باید بدانید که:

توجه به این ویژگی در هنگام خرید ماکروفر کاملاً سلیقه‌ای است. باز شدن درب مایکروفر از بالا موجب زیبایی بیشتر کار می‌شود و همچنین باعث می‌شود ظروف بزرگ را راحت‌تر داخل محفظه دستگاه قرار دهید.

بررسی پخت غذا به کمک حسگر ماکروفر در راهنمای خرید

بررسی پخت غذا به کمک حسگر ماکروفر در راهنمای خرید به شرح زیر است:

این حسگرها قابلیت تشخیص میزان مایعات موجود در غذا را دارند به همین علت می‌توانند دما و زمان پخت را به‌گونه‌ای تنظیم کنند که بهترین نتیجه حاصل شود. این حسگرها سوختن غذا را تشخیص می‌دهند و ماکروفر را خاموش می‌کنند.

آیا ماکروفرها مضر هستند؟

آیا ماکروفرها مضر هستند؟ شایعات زیادی در این باره وجود دارد. در این بخش به بررسی این موضوع در ماکروفرها می پردازیم:

نظرات بسیاری در مورد ضرر و زیان این دستگاه وجود دارد که ممکن است شما را از خرید مایکروفر منصرف کند؛ اما این ادعاها تا چه حد درست است؟ امواج ماکروفر غذا را آلوده نمی‌کنند. کار این امواج فقط ایجاد لرزش و جنب و جوش در مولکول‌های غذاست. در اثر همین لرزش ایجادشده غذا گرم می‌شود. البته ممکن است در اثر آسیب‌هایی که به ماکروفر وارد می‌شود، مثل شکسته شدن درب یا باز شدن درز‌های آن در هنگام پخت غذا، اندکی از اشعه ایجادشده به بیرون درز پیدا کند. این اشعه آزادشده ممکن است مضر باشد. البته نظرات متفاوتی در مورد ضرر و زیان امواج مایکروفر وجود دارد، اما تجربه نشان می‌دهد استفاده از این دستگاه برای انجام امور پخت‌وپز در منازل آسیب‌رسان نیست.

نظر تعمیرکار امداد آی پی درباره خرید و انتخاب مایکروفر

نظر تعمیرکار امداد آی پی درباره خرید و انتخاب مایکروفر به شرح زیر است:

امید است که مقاله راهنمای خرید ماکروفر، بتواند شما را در خرید بهترین دستگاه، متناسب با نیازتان یاری کند؛ اما چیزی که در مورد ماکروفر ها و سایر لوازم خانگی بدیهی است، احتمال خرابی آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها است. برای تعمیرات مایکروفر بهتر است به یکی از نمایندگی‌های مجاز تعمیرات، باتجربه و سابقه کافی مراجعه کنید. تجربه در تعمیرات ماکروفر بسیار مهم است. این امر باعث می‌شود تعمیرکار کاملاً با جزییات دستگاه آشنا باشد و به راحتی آن را تعمیر کند. مجموعه امداد آی.پی، نمایندگی تعمیر انواع ماکروفر در تهران با بیش از نیم‌قرن سابقه و گارانتی خدمات است. این مجموعه خدمات خود را درب منزل و با گارانتی یک‌ساله ارائه می‌دهد. در صورت مشاهده هرگونه ایراد در دستگاه خود، می‌توانید با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید و از مشاوره‌ها و خدمات آن استفاده کنید.


1/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر