021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات مایکروفر با ما در تماس باشید 021-91093903

تفاوت مایکروویو، ماکروفر و سولاردام چیست؟

تفاوت مایکروویو، ماکروفر و سولاردام چیست؟

در این مقاله می‌خواهیم تفاوت ماکروفر، مایکروویو و سولاردام را بیان کنیم. حتماً هنگامی‌که برای خرید ماکروفر یا مایکروویو اقدام می‌کنید با اسامی بسیاری مواجه خواهید شد که باعث تردید شما در انتخاب یک وسیله خواهد می‌شود. اما با دانستن تفاوت ماکروفر، ماکروویو و سولاردارم به راحتی می‌توانید هر یک از آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها را از یکدیگر تفکیک کرده و بهترین دستگاه را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید.

تفاوت ماکروفر، مایکروویو و سولاردام در چیست؟

تفاوت ماکروفر، مایکروویو و سولاردام در چیست؟ در ادامه به بررسی این موضوع به شرح زیر می پردازیم:

برای فهمیدن تفاوت میان این سه وسیله، ابتدا باید با تعاریف و کارایی هر یک آشنا شوید. سپس با در نظر گرفتن هر یک از این ویژگی‌ها می‌توانید تفاوت میان آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها را تشخیص دهید.

تفاوت ماکروفر و مایکروویو

تفاوت ماکروفر و مایکروویو به شرح زیر می باشد:

دستگاه مایکروویو برای گرم کردن غذا از امواج الکترومغناطیس استفاده می‌کند. امواج الکترومغناطیس به امواج ریز موج نیز مشهور هستند و به دلیل طول موج کوتاه، دیده نمی‌شوند. همان‌طور که می‌دانید امواج در هنگام برخورد با یک ماده می‌توانند منعکس، منتشر یا جذب شوند. امواج ماکروویو نیز از همین قاعده پیروی می‌کنند. این امواج در اثر برخورد با جسم فلزی منعکس می‌شوند. به همین علت غذا در ظرف‌های فلزی درون ماکروویو گرم نمی‌شود. اما ظروف شیشه‌ای و پلاستیکی این امواج را از خود عبور می‌دهند و آب نیز امواج مایکروویو را به خود جذب می‌کند.

این امواج در هنگام برخورد با ماده موجب، ارتعاش مولکول‌های موجود در آن و تغییر قطب‌های مثبت و منفی ماده خواهند شد. ارتعاش مولکول‌ها سبب می‌شود به سرعت با یکدیگر برخورد کنند. برخورد شدید آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها با یکدیگر سبب ایجاد اصطکاک و گرم شدن ماده می‌شود. درست همانند وقتی‌که ورزش می‌کنید. به سبب افزایش سوخت‌وساز و جنب و جوش، احساس گرما خواهید کرد.

مولکول‌های آب قطبی هستند. بنابراین بسیار بیشتر و راحت‌تر تحت تأثیر این امواج قرار می‌گیرند و شروع به نوسان می‌کنند. به همین علت است که غذا در ماکروفر بسیار سریع و راحت گرم می‌شود. زیرا تمامی غذاها دارای مقداری آب هستند. هرچقدر میزان آب موجود در غذا بیشتر باشد، سریع‌تر گرم خواهد شد.

در روش پخت با استفاده از امواج مایکروویو غذا از داخل به سمت بیرون گرم می‌شود. یعنی در اثر ایجاد نوسان و تحرک در مولکول‌ها، غذا گرم می‌شود.

تفاوت ماکروفر و ماکروویو نیز در همین مسئله است. ماکروفرها تمام ویژگی‌های مایکروویو را دارند. با این تفاوت که ماکروفرها با داشتن المنت گرمایی توانایی گرم کردن غذا از بیرون را نیز دارند. یعنی با استفاده از این المنت به راحتی می‌توان عمل گریل، تنوری کردن، سرخ کردن یا تفت دادن که همگی نیاز به حرارت خشک دارند را در کنار جوشاندن، بخارپز و … که همگی با روش مایکروویو قابل انجام‌اند را به بهترین نحوه انجام داد.

تفاوت مایکروویو و سولاردام

تفاوت مایکروویو و سولاردام به شرح زیر می باشد:

سولاردام فناوری است که کمپانی ال‌جی آن را معرفی کرده. با استفاده از این فناوری عمل گرم کردن غذا با استفاده از دو فناوری مایکروویو و امواج گرمایشی نوری انجام می‌شود. همان‌طور که توضیح داده شد امواج مایکروویو، امواجی با طول موج کوتاه هستند که از طریق ایجاد نوسان و جنبش در مولکول‌های غذا موجب گرم شدن آن می‌شوند. در مایکروویوهای سولاردام، یک هیتر ذغالی در بالای محفظه پخت فر قرار داده شده است. این هیتر نوعی المنت نوری است که رشته‌های زغال در داخل آن قرارگرفته‌اند.

این المنت، امواج نوری که دارای گرما و عمق نفوذ بسیار بالا هستند تولید می‌نماید، این امواج سبب گرم شدن غذا می‌شوند. علاوه بر هیتر زغالی که در محفظه بالایی دستگاه تعبیه‌شده، یک سیستم مگاهیتر نیز در کف دستگاه قرار گرفته است.

این سیستم مگاهیتر شامل چند نوع هیتر سرامیکی، هالوژنی و … است که امواج گرمایشی نورانی را از قسمت پایینی نیز به غذا می‌تاباند. ترکیب دو موج مایکروویو و امواج گرمایشی نورانی در دستگاه سولاردام سبب می‌شود تا دمای ماده غذایی در مدت کوتاهی مثلاً زمانی حدود 5 دقیقه به حدود 300 درجه سانتیگراد برسد. این فناوری سبب می‌شود تا سرعت پخت غذا نسبت به مایکروویوها بیشتر شود. سرعت زیاد پخت موجب می‌شود تا مواد مغذی موجود در غذا و همین طور طعم واقعی آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها بیشتر حفظ شود.

آیا امواج ماکرووویو برای بدن ضرر دارد؟

آیا امواج ماکرووویو برای بدن ضرر دارد؟ در ادامه به بررسی این موضوع به شرح زیر می پردازیم:

پس از بیان تفاوت ماکروفر، مایکروویو و سولاردام به صورت مختصر به توضیحی در مورد این سؤال همیشگی می‌پردازیم. طراحی مایکروویو به‌گونه‌ای است که امواج در محفظه اجاق محبوس‌اند و تنها زمانی ساطع می‌شوند که درب دستگاه بسته و دستگاه روشن شده باشد. اگر این امواج از داخل مایکروویو به بیرون نفوذ کنند ممکن است خطرناک باشند. برد این امواج کوتاه است. یعنی از محل قرارگیری دستگاه تا حداکثر یکی دو متر برد دارند. اما قدرت نفوذ آن‌ها بسیار بالاست. به‌گونه‌ای که حتی در زیرترین ذرات مانند گرد و غبار نیز نفوذ می‌کنند. بنابراین اگر شیء در فاصله بسیار نزدیکی از مایکروویو قرار بگیرد، در صورت خروج امواج از دستگاه به‌شدت تحت تأثیر آن قرار می‌گیرد. اما اگر در فاصله نیم متری دستگاه قرار گیرد تأثیر امواج بسیار کمتر خواهد شد. باید دقت داشته باشید که امواج از دستگاه خارج نشوند.

ماکروفرها عمدتاً دارای دو کلید قفل هستند. این قفل‌ها به محض باز شدن درب دستگاه، تولید امواج را متوقف می‌کنند. بنابراین باید دقت داشته باشید که این بخش ایمنی همواره سالم باشد و در هنگام باز شدن درب دستگاه کار خود را به درستی انجام دهد.

سعی کنید در نگهداری از مایکروویو دقت کافی داشته باشید. زیرا احتمال نفوذ امواج به بیرون در ماکروفرهای تعمیر شده، کثیف یا آسیب‌دیده وجود دارد.

هرچند وقت یک‌بار وضعیت لولای درب و سطوح داخلی مایکروویو را چک کنید و از سلامت آن‌ها اطمینان حاصل کنید. وجود ترک، خوردگی یا زنگ‌زدگی درب دستگاه یا داخل آن نیز می‌تواند سبب نفوذ امواج به بیرون شود.

بنابراین بهتر است در نگهداری از این دستگاه نهایت دقت را داشته باشید. سعی کنید در صورت خرابی هر یک از سه دستگاه، ماکروفر، مایکروویو و سولاردام، برای تعمیرات آن با یک تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید و از دست‌کاری آن بپرهیزید.

ماکروفر, مایکروویو یا سولاردام کدام یک را بخریم؟

به بررسی شرایط مربوط به هر یک از این سه محصول پرداخته و تفاوتهای آنها را مرور کردیم. اما حالا سوال اینجاست که ماکروفر, ماکروویو یا سولاردام, کدام یک را بخریم؟ در این باره باید به نکاتت زیر دقت کنید:

  • در درجه اول بودجه در نظر گرفته شده برای خرید می تواند عامل مهمی در این انتخاب باشد.
  • در صورت مهم نبودن بودجه، مسلما سولاردام ها کیفیت پخت و شرایط استفاده بهتری را برای کاربر ایجاد می نمایند.
  • سولاردام ها نسبت به دو دستگاه دیگر به روز و مدرن تر هستند.
  • برنامه های پخت مختلفی هم در آنها وجود دارد.
  • اما از نظر قیمتی گران تر هستند.
  • همچنین در انتخاب طرح و مدل نیز با محدودیت روبرو خواهید بود.
  • ماکروفر و و مایکروویو از نظر ماهیت اصلی تفاوت اندگی با یکدیگر دارند.
  • در انتخاب میان این دو محصول باید کیفیت دستگاه و بودجه را در نظر بگیرید.

رفع خرابی ماکروفر، مایکروویو و سولاردام

بررسی رفع خرابی ماکروفر، مایکروویو و سولاردام به شرح زیر می باشد:

ما مجموعه امداد آی.پی را به عنوان نمایندگی تعمیرات ماکروفر در تهران به شما معرفی می‌کنیم. این مرکز متخصص در زمینه تعمیرات ماکروفر، تعمیر مایکروویو، تعمیر سولاردام و … است. این مجموعه به دلیل تخصصی که در زمینه تعمیرات ماکروفر دارد، خدمات تعمیر این دستگاه و انواع آن را به‌گونه‌ای انجام می‌دهد که دستگاه از نظر عملکرد به‌هیچ‌عنوان دچار نقص نشود. مهارت تکنسین‌های این مجموعه در تعمیرات ماکروفر سبب می‌شود تا دستگاه شما برای مدت‌ها پس از تعمیر بدون بروز ایراد و ایجاد خطر کار کند.

امداد آی.پی ارائه‌دهنده خدمات تعمیر ماکروفر در محل و منزل است. یعنی بدون نیاز به مراجعه حضوری و تنها با یک تماس تلفنی می‌توانید از خدمات تعمیر ماکروفر در محل استفاده کنید. کلیه خدمات مجموعه امداد آی.پی دارای یک سال گارانتی است.

نتیجه گیری از تفاوت های ماکروفر، مایکروویو و سولاردام توسط تعمیرکار امداد آی پی

نتیجه گیری از تفاوت های ماکروفر، مایکروویو و سولاردام توسط تعمیرکار امداد آی پی به شرح زیر است:

بنابراین اگر بخواهیم مروری بر تفاوت ماکروفر، مایکروویو و سولاردام داشته باشیم، می‌توانیم این تفاوت را این‌گونه بیان کنیم. ماکروویوها عمل گرم کردن غذا را از طریق به نوسان درآوردن مولکول‌های غذا با استفاده از تغییر قطب‌های مثبت و منفی آن انجام می‌دهند. این در حالی است که مولکول‌های آب به خودی خود قطبی هستند. بنابراین بهتر و راحت‌تر گرم می‌شوند.

در ماکروفرها المنت حرارتی تهیه شده است که از طریق آن می‌توان عمل گریل کردن، سرخ کردن و … را بهتر انجام داد و سولاردام‌ها عمل گرم کردن غذا با استفاده از امواج مایکروویو و امواج گرمایشی نوری انجام می‌شود. این کار موجب گرم کردن سریع‌تر غذا و حفظ طعم و مواد مغذی آن خواهد شد. سولاردام‌ها به ویژه برای افرادی که بیشتر برای گرم کردن سریع غذا از ماکروفر استفاده می‌کنند مناسب‌تر است.


4/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر