021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-91093903

راهنمای استفاده بهینه از ماشین ظرفشویی

راهنمای استفاده بهینه از ماشین ظرفشویی

استفاده از ماشین ظرفشویی به آن سادگی که فکرش را می کنید نیست و نحوه استفاده صحیح و بهینه از آن نیازمند آموزش می باشد.آیا می دانید که استفاده بهینه از ماشین ظرفشویی به چه معناست؟ اگر پاسخ این سوال را نمی دانید مطلب امروز را از دست ندهید.جالب است بدانید که استفاده بهینه با استفاده معمولی از ماشین ظرفشویی تفاوت های زیادی دارد. مهم ترین تفاوتی که بین استفاده بهینه و معمولی وجود دارد، در میزان عمر مفید ماشین ظرفشویی است. جهت آشنایی با راهنمای استفاده بهینه از ماشین ظرفشویی ، با ادامه این مطلب آموزشی در سایت امداد ای پی همراه ما باشید.

قبل از استفاده از مطالب این مقاله توصیه می کنم حتما نکات مهمی را درباره عیب یابی از ماشین ظرفشویی مطالعه کنید.

کاربران گرامی؛ چنانچه نظر و یا تجربه به خصوصی در مورد راهنمای استفاده بهینه از ماشین ظرفشویی داریید می تواید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین امداد آی پی بپردازید.

اولین نکته استفاده بهینه از ماشین ظرفشویی، استفاده از آب داغ برای شست و شو 

استفاده بهینه از ماشین ظرفشویی

  • شاید برایتان جالب باشد بدانید که ماشین ظرفشویی با استفاده از آب داغ ظروف را می شوید. دلیل استفاده از آب داغ توسط ماشین ظرفشویی این است که ظروف بهتر شسته شوند.
  • البته به غیر از این موضوع دلیل دیگری نیز وجود دارد، شوینده هایی که برای شست و شو ظروف تهیه شده اند برای حل شدن به آب داغ نیاز دارند.
  • به صورت معمول دما موردنیاز شوینده ها برای حل شدن 55 درجه سانتی گراد می باشد و همچنین در برخی از مدل ها دما موردنیاز برای حل شدن 70 درجه سانتی گراد است.
  • شستشو با آب داغ می تواند به قطعات ماشین ظرفشویی نیز آسیب های فراوانی وارد کند، به این نکته توجه کنید.

در نتیجه برای استفاده بهینه از ماشین ظرفشویی و صرفه جویی بهتر است که در زمان اوج مصرف برق از آن استفاده نکنید چرا که برای بالا بردن دمای آب به برق زیادی نیاز دارد. همچنین می توانید از مدل هایی از ماشین ظرفشوی که قابلیت تنظیم ساعت شست و شو دارند استفاده کنید به این ترتیب در زمان پیک مصرف برق فرایند شست و شو اجرا نمی شود.

ماشین ظرفشویی و ارتباط آن با آبکشی نکردن ظروف

بسیاری از کسانی که از ماشین ظرفشویی استفاده می کنند، پیش از اینکه ظروف را در ماشین ظرفشویی قرار دهند یک دور آن ها را آبکشی می کنند. در حالی که این کار کاملا اشتباه است.

آبکشی ظروف پیش از قرار دادن آن ها در ماشین ظرفشویی کیفیت شست و شو را کاهش می دهد. زیرا برخی از شوینده ها برای سابیدن ظروف طراحی شده اند. در صورتی که لکه ها را خودتان از بین ببرید، این مواد شوینده به ظروف آسیب می رساند.

در این بخش از راهنمای استفاده بهینه از ماشین ظرفشویی پیشنهاد ما این است که برای جلوگیری از مصرف زیاد آب و انرژی بجای آبکشی ظروف آن ها با یک دستمال پاک کنید و تکه های بزرگ غذا را از روی آن ها تمیز کنید.

نحوه صحیح چیدن ظروف

باید بدانید که نحوه قرار دادن ظروف مختلف برروی کیفیت شسته شدن آن ها تاثیر بسیار زیادی میگذارد و حتی برروی عملکرد دستگاه نیز تاثیر بسزایی دارید. به همین منظور شما برای استفاده بهینه از ماشین ظرفشویی باید بدانید چگونه ظروف را در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

  • به صورت کلی باید بشقاب ها را در قفسه پایینی و نزدیک اسپری آبپاش قرار دهید.
  • لیوان ها را در کناره ها و بالا ماشین ظرفشویی و وسایل کوچکتر را باید در سبد مخصوصش قرار دهید.
  • در صورتی که هر ظرف را در جایگاه مخصوصش قرار ندهید، از رسیدن آب به قسمت های مختلف ماشین ظرفشویی جلوگیری می کنید و با اینکار کیفیت شست و شو ظروف را پایین می آورید. در نتیجه ممکن است که برخی از ظروف شما به خوبی شسته نشوند.

استفاده نکردن بیش از اندازه پودر شوینده

شاید شما نیز با خود فکر کنید که با استفاده بیش از اندازه پودر و یا مایع شوینده ظروف شما تمیزتر می شوند. در حالی که سخت در اشتباه هستید. بد نیست بدانید که استفاده بیش از اندازه از مواد شوینده کیفیت شست و شو را کاهش می دهد!دلیل این موضوع این است که:

  • زمانی که از پودر بیش از اندازه استفاده می کنید، باعث می شوید که بخش اضافه آن در فرایند شست و شو حل نشود و باقی مانده آن برروی ظروف باقی بماند.
  • مشکل دیگری که استفاده بیش از اندازه ماشین ظرفشویی ایجاد میکند، خش افتادن برروی ظروف می باشد.
  • وقتی بیش از حد از پودر شوینده استفاده شود، لازم است فیلتر ماشین ظرفشویی برای تمیز کردن بررسی شود.

استفاده از تمام فضا بصورت بهینه

شما می توانید با استفاده از ماشین ظرفشویی حتی یک عدد بشقاب نستبا کثیف را نیز بشویید.اما اینکار اصلاً منطقی نیست! حتی زمانی که از نصف ظرفیت ماشین ظرفشویی استفاده کنید، بازهم استفاده بهینه از ماشین ظرفشویی را رعایت نکرده اید.اما چرا؟!

مقدار مصرفی آب و برق را برای فرایند شست و شو برنامه شست و شویی که شما به دستگاه می دهید تعیین می کند.تمام برنامه های شست و شو نیز برای زمانی هستند که ظرفیت دستگاه تکمیل باشد. در این صورت زمانی که از نصف ظرفیت ماشین ظرفشویی استفاده کنید، در واقع دارید مقدار زیادی آب و برق را هدر می دهید.

نتیجه گیری از راهنما استفاده بهینه از ماشین ظرفشویی

استفاده بهینه از ماشین ظرفشویی به رعایت کردن مجموعه ای از نکات گفته میشود که شما با استفاده از آن ها عملکرد و بازخورد ماشین ظرفشویی خود را چندین برابر کرده و از آسیب دیدن آن جلوگیری می کنید. در این اینجا 5 نکته اساسی آورده شده است که شما میتوانید با رعایت کردن آن بهترین استفاده را از ماشین ظرفشویی خود ببرید. این نکات شامل استفاده از آب داغ برای شست و شو، آبکشی نکردن ظروف قبل از قرار دادن آن ها در ماشین ظرفشویی، استفاده نکردن بیش از اندازه پودر ماشین ظرفشویی، یادگیری نحوه درست چیدن ظروف و استفاده از تمام ظرفیت ماشین ظرفشویی می باشد. در صورت بروز خرابی در دستگاه خود با ما درارتباط باشید.

چند نکته مهم در استفاده از ماشین ظرفشویی

اگر در آشپزخانه خود ماشین ظرفشویی دارید دانستن نکاتی برای استفاده درست از ماشین ظرفشویی به شما کمک میکند تا عمر دستگاه شما بیشتر و مراجعه شما به تکنسین کمتر شود.

ماشین ظرفشویی در حالی که بسیار وسیله ای کاربردی و مهم در منزل شما است و کار شستشوی  ظروف را برای شما راحت میکند همانقدر نیز نیاز به مراقبت و دشواری های خاص خود را دارد.

خیلی از مواقع هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی حس میکنید که خیلی ظرفشویی شما طبق روال عادی شستشو را انجام نمیدهد ، پس حتما تا انتها به 10 نکته گفته شده با دقت مطالعه کنید.

1. تمیز کردن ظروف قبل از چیدمان : 

2.چیدمان درست ظروف 

3.چک کردن نمک ظرفشویی 

4.دمای مناسب آب 

5.استفاده از مواد شستشوی با کیفیت 

6.تمیز کردن فیلتر

7.شستشو ی داخل ظرفشویی

8.ضد عفونی خودکار ظرفشویی

9.بیش از اندازه ظروف نچینید

10.انتخاب برنامه شستشوی مناسب


امتیاز
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر