021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-91093903

دلایل عدم چرخش دیگ در ماشین لباسشویی

دلایل عدم چرخش دیگ در ماشین لباسشویی

دیگ ماشین لباسشویی قطعه ای بسیار مهم در ماشین لباسشویی می باشد. وظیفه اصلی این قطعه این است که در هنگام شست و شو بچرخد تا ماده شوینده و آب به خوبی به تمام البسه برسند. در صورتی که دیگ خراب شود ، تمام فرایند شست و شو دچار مشکل می شود. به همین دلیل شما باید با دلایل عدم چرخش دیگ در ماشین لباسشویی آشنا شوید و بعد از اینکه تشخیص دادید مشکل از چیست، آن را برطرف نمایید. در این مطلب از امداد ای پی با لیستی از دلایل عدم چرخش دیگ در ماشین لباسشویی همراه شما هستیم.

توصیه می کنم قبل از هرچیزی اطلاعاتی درباره عیب یابی ماشین لباسشویی داشته باشید.

کاربران گرامی؛ چنانچه نظر و یا تجربه به خصوصی در مورد علل نچرخیدن دیگ ماشی لباسشویی دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین امداد آی پی بپردازید.

علل عدم چرخش دیگ در ماشین لباسشویی

دلایل عدم چرخش دیگ در ماشین لباسشویی

در ادامه این مطلب علل عدم چرخش دیگ در ماشین لباسشویی را بررسی می کنیم و راهکاری برای حل آن ارائه می دهیم.

  • دقت داشته باشید که برای بررسی برخی از دلایل حتماً‌ باید به تعمیرکار و یا کارشناس ماشین لباسشویی مراجعه کنید، زیرا بررسی این مشکلات به دانش فنی نسبتاً زیادی نیاز دارد.
  • همچنین برای اینکه برخی از این مشکلات را برطرف کنید، باید ماشین لباسشویی را خاموش و فرایند شست و شو را متوقف سازید.
  • به عنوان آخرین نکته بهتر است که این لیست را تا پایان مطالعه کنید. زیرا ممکن است که عدم چرخش دیگ در ماشین لباسشویی فقط یک دلیل نداشته باشد.

اولین دلیل عدم چرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

اولین علت عدم چرخیدن دیگ ماشین لباسشویی این است که  بیش از اندازه مجاز در دیگ، در آن لباس قرار داده اید.

  • شاید بد نباشد بدانید که هر ماشین لباسشویی اندازه مشخص و ظرفیت استانداری برای شستن البسه دارد. در صورتی که بیش از اندازه تعیین شده در ماشین لباسشویی لباس قرار دهید، مشکلی برای این وسیله به وجود می آید.
  • برای رفع این مشکل باید حجم لباس های مورد شست و شو را کاهش دهید. البته دقت داشته باشید که در هنگام فرایند شست و شو این کار را انجام ندهید.
  • به عنوان آخرین نکته برای اینکه بفهمید که تا چه حجمی می توانید در ماشین لباسشویی لباس قرار دهید، باید دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید. به عنوان مثال زمانی که مقدار ظرفیت یک دستگاه 7 کیلوگرم باشد، شما می توانید 7 کیلوگرم لباس خشک را در ماشین لباسشویی قرار بدهید.

سوییچ و تنظیمات مرتبط به درب ماشین لباسشویی

سوییچ درب ماشین لباسشویی قطعه در ماشین لباسشویی است که در نزدیکی قاب درب ماشین لباسشویی تعبیه شده است. از این قطعه به عنوان محافظ استفاده می شود تا دست به صورت اتفاقی وارد دیگ ماشین لباسشویی نشود.

  • اگرکه سوییچ خراب شده باشد و عملکرد سابق را از خود نشان ندهد، باعث عدم چرخش دیگ در ماشین لباسشویی شده و فرایند شست و شو اصلاً شروع نمی شود. به همین منظور باید سوییچ را بررسی نمایید تا مطمئن شوید که مشکل از سوییچ است.
  • البته همیشه مشکل از سوییچ نیست و برخی اوقات به دلیل تنظمیات نادرست سوییچ از خود عملکرد نادرستی نشان می دهد. در مرحله اول و ابتدایی، تنظیمات مرتبط با سوییچ را بررسی نمایید تا مطمئن شوید که مشکل از سوییچ است.
  • برای اینکه مطمئن شوید سوییچ سالم است، دقت داشته باشید که سوییچ نباید بین سرعت های مختلف تنظیم شده باشد.

خرابی درب و اتصالات آن یکی از دلایل عدم چرخش دیگ در ماشین لباسشویی 

درب و قطعات مرتبط به آن یکی از مهم ترین سیستم های موجود در ماشین لباسشویی هستند که فرایند های مختلفی در ماشین ظرفشویی بر عهده آن هاست.در صورتی که درب ماشین لباسشویی باز باشد و یا اینکه به خوبی بسته نشده باشد، کلید درب از چرخیدن دیگ ماشین لباسشویی جلوگیری می کند.

به علاوه در وجود ایراد در درب و یا بخشی از سیستم درب ماشین لباسشویی می تواند از دلایل عدم چرخش دیگ در لباسشویی باشد.

  • برای اینکه از سلامت این سیستم مطمئن شوید، می توانید از مولتی متر استفاده کنید. در صورتی که از مولتی متر استفاده کردید و متوجه شدید که جریان موردنیاز سیستم درب تامین نمیشود، بدانید که بخشی از سیستم درب شما مشکل پیدا کرده است.
  • پیشنهاد ما این است که از تعمیرکار و یا کارشناس کمک بخواهید تا تمام بخش های سیستم درب را بررسی نماید.

خرابی پمپ تخلیه از جمله دلایل عدم چرخش دیگ در ماشین لباسشویی

وظیفه پمپ تخلیه در ماشین لباسشویی این است که آب کثیف را بعد از تمام شدن فرایند شست و شو از ماشین لباسشویی تخلیه کند.در صورتی که این قطعه خراب شده باشد، مثلاً شی ای خارجی در آن گیر کرده باشد، نمی تواند کارکرد صحیح خود را انجام دهد و همین موضوع می تواند از علل عدم چرخش دیگ در ماشین لباسشویی باشد.

  • برای اینکه تشخیص دهید مشکل دیگ ماشین لباسشویی به خاطر پمپ تخلیه می باشد، باید ببینید که در زمانی که ماشین لباسشویی پر از آب می شود صدا وزوز از آن به گوش میرسد یا نه.
  • در صورتی که صدا وزوز شنیدید، باید بدانید که پمپ تخلیه مشکل پیدا کرده است و باید نسبت به تعمیر و یا تعویض آن اقدام نمایید.

خرابی تسمه یکی از علل عدم چرخش دیگ لباسشویی

تسمه ها از جمله قطعاتی می باشند که به دیگ مرتبط هستند. در صورتی که تسمه ها شل شده باشند، آسیب دیده باشند و یا پاره شده باشند موجب عدم چرخش دیگ در ماشین لباسشویی می شوند و باید نسبت به تعمیر و یا تعویض آن ها اقدام نمایید.

  • در صورتی که تسمه ها آسیب ببینند، دیگ ماشین لباسشویی کند می چرخد و یا اصلاً نمی چرخد.
  • البته به این نکته مهم دقت داشته باشید که مشکل همیشه از تسمه ها نیست و برخی اوقات پولی ها خراب شده اند. در صورتی که پولی گیر کند، تسمه نمی چرخد و پاره میشود.

نتیجه گیری از علل عدم چرخش دیگ در ماشین لباسشویی

به صورت کلی 5 دلیل وجود دارد که باعث نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی میشوند. اخرابی درب دستگاه و اتصالات آن، خرابی پمپ تخلیه، خرابی تسمه ها و خرابی درب و اتصالات آن از جمله علل عدم چرخش دیگ در ماشین لباسشویی می باشند. برای بررسی و عیب یابی هر بخش توصیه می شود که به تعمیرکار مراجعه کنید و مشکلات خود را با آن ها در میان بگذارید. همچنین میتوانید دیگر مشکلات و تعمیر ماشین لباسشویی خود را برای ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید تا کارشناسان ما به شما کمک نمایند.

دلایل عدم تمیز شدن لباس در ماشین لباسشویی

تمیز نشدن لباس ها

گاهی اوقات پیش می آید که لباس ها بعد از شستشو در ماشین لباسشویی به خوبی تمیز نمی شوند و این به آن معناست که ماشین لباسشویی ما به درستی کار نمی کند.

ما در اینجا مختصرا به بررسی عدم تمیز شدن لباس ها می پردازیم.

چرا ماشین لباسشویی تمیز نمیشوره ؟ تنظیمات شستشوی اشتباه

هر لباسی با توجه به جنسی که دارد دما و مواد شوینده‌ی خاصی نیاز دارد. دفترچه‌ی راهنمای ماشین لباسشویی خود را مطالعه کنید. هر ماشین لباسشویی تنظیمات خاصی دارد هر چند که ماشین‌های لباسشویی برنامه‌ی شستشوی مشابهی دارند. اما بهتر است که حتما دفترچه‌ی راهنما را مطالعه کنید. به لباس‌ها توجه کنید، سعی کنید که جنس لباس‌هایی که می‌خواهید داخل ماشین بیاندازید یکسان باشد. لباس‌های پشمی جدا، حوله‌ها و… جدا جدا با ماشین لباسشویی بشورید.

کثیف بودن مخزن داخلی ماشین لباسشویی

هر ماه یکبار مخزن لباسشویی را چک کنید. با چراغ قوه می‌توانید داخل  و دیواره مخزن را بررسی کنید. اگر کثیفی یا لکه‌ای می‌بینید آن را با دستمال یا حوله تمیز کنید. رسوبات پودر لباسشویی و الیاف لباس‌ها ممکن است رفته رفته باعث جرم گرفتن و کثیفی مخزن شود. داخل مخزن را بو بکشید.

اگر مخزن بوی نامطبوعی دارد، ماشین لباسشویی نیاز به تعمیر و شستشوی داخلی دارد. برای اینکه لباسشویی، لباس‌ها را تمیز بشورد باید مخزن و دیواره آن تمیز و بدون لکه باشد. ممکن است به مرور زمان کثیفی و جرم در ماشین لباسشویی جمع شود. به همین دلیل در صورتی که بو و یا کثیفی و لکه‌ای را مشاهده کردید با سرویسکار تماس بگیرید تا نسبت به شستشو و تعمیر اقدامات لازم را انجام دهد.

عدم کف کردن لازم برای شستشو

یکی از دلایل دیگری که باعث می شود لباس ها در ماشین لباسشویی به خوبی تمیز نشوند، آن است که ماشین لباسشویی به خوبی کف نمی کند!

عدم توجه به این مسله ساده ممکن است شما را دچار سردگمی کند. چنانچه در مواردی مانند قفل شدن درب ماشین لباسشویی و مواردی شبیه این می توانید از پشتیبان های سایت امداد آی پی کمک بگیرید.

 


امتیاز
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر