021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-91093903

دلایل روشن شدن خودکار مایکروفر

دلایل روشن شدن خودکار مایکروفر

شاید برای شما هم این اتفاق پیش بیاید که ماکروفر در حین کار کردن خاموش شود و گرم کردن غذا ناتمام باقی بماند. اما تا به حال برایتان پیش آمده است که مایکروفر به صورت ناگهانی و بدون اینکه آن را روشن کنید، روشن شود؟ این اتفاق آزاردهنده، نشان از وجود مشکلی در مایکروفر می‌دهد. باید به سرعت نسبا به تعمیر دستگاه اقدام کنید. بدون شک این مشکل دلایلی دارد. برای اقدام به تعمیر در ابتدا باید دستگاه را عیب یابی نمایید. برای آشنایی با دلایل روشن شدن خودکار مایکروفر و آموختن روش برطرف کردن آن ها، امروز با سایت امداد ای پی همراه شوید.

کاربران گرامی، چنانچه نظر و یا تجربه به خصوصی در مورد دلایل روشن شدن خودکار ماکروفر دارید می‌توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین امداد آی پی بپردازید.

دلایل روشن شدن خودکار ماکروفر 

دلایل روشن شدن خودکار ماکروفر

اول از همه به این موضوع دقت داشته باشید که این مشکل بسیار جدی است. در صورتی که این مشکل رخ دهد؛ حتماً باید آن را برطرف سازید. معمولاً این مشکل به این دلیل به وجود می‌آید؛ که در بخشی از قطعات الکتریکی مایکروفر خللی ایجاد شده است. به همین منظور برای رفع مشکل روشن شدن خودکار ماکروفر باید قطعات الکتریکی به کار رفته در مایکروفر را بررسی نمایید.

البته دقت داشته باشید که علاوه بر خود قطعات الکتریکی، قطعاتی که با آن ها در ارتباط هستند؛ نیز می‌توانند علت روشن شدن خودکار ماکروفر باشند. مایکروفر که به خودی خود روشن می‌شود؛ خطر آتش سوزی دارد. آن را از برق بکشید. به هیچ وجه از آن استفاده نکنید. هنگامی که حرارت بیش از حد از اجاق گاز بالا می‌رود و ممکن است مایکروفر آسیب ببیند. برای جلوگیری از آسیب، دریچه به طور خودکار روشن می‌شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، تا زمانی که گرما از بین نرود، نمی‌توان دریچه را خاموش کرد.

گیر کردن دکمه های ماکروفر

گیر کردن دکمه های ماکروفر

اول از همه بهتر است که ساده ترین مشکل را بررسی کنیم تا مطمئن شویم مشکل از قطعات حساس مایکروفر نیست. به همین دلیل ابتدا دکمه های موجود مایکروفر را بررسی می‌کنیم؛ تا از سلامت آن ها مطمئن شویم. برای این کار:

  1. اول از همه باید مطمئن شوید که دکمه های مایکروفر گیر نکرده اند. زیرا در صورتی که دکمه ها گیر کرده باشند؛ باعث فعال شدن دکمه روشن مایکروفر می‌شود. بنابراین مایکروفر به صورت خودکار روشن شود.
  2. همچنین در صورتی که رلبند یا کلید قفل داخلی گیر کرده باشد؛ باعث می‌شوند که کلید های مایکروفر گیر کنند.
  3. برای رفع این مشکل باید تمامی دکمه های ماکروفر را امتحان کنید. اول از همه باید دکمه خاموش و روشن را بررسی نمایید تا گیر نکرده باشند. سپس باقی دکمه ها را چک کنید تا باعث گیر کردن دکمه روشن و خاموش نشده باشند.
  4. مشکل این است که کلید اینترلاک یا رله اینترلاک روی صفحه کنترل گیر کرده است. ممکن است برای رفع مشکل گیر کردن کلیدها، نیاز به تعویض کل صفحه کنترل داشته باشید. همچنین باید کلید اینترلاک درب را بررسی کنید تا از تمیز بودن آن مطمئن شوید. اگر کاملاً تمیز به نظر می رسد؛ برای تعویض کلیدها باید درب را جدا کنید.
  5. در صورتی که مشکل روشن شدن خودکار مایکروفر شما با راه حل بالا حل نشد؛ باید به تعمیرکار مراجعه کنید. اگر بخواهید خودتان آن را تعمیر کنید؛ امکان دارد  اشتباها باعث ایجاد صدمه و آسیب بیشتر شوید.

مشکل در صفحه کنترل مایکروفر

خراب شدن صفحه کنترل مایکروفر

صفحه کنترل مایکروفر یکی از مهم ترین قطعات موجود در مایکروفر است. دستور پخت انواع غذا، توسط این قطعه به بخش های دیگر مایکروفر منتقل می‌شود. به این صورت که صفحه کنترل دستورات مورد نیاز را از برد دریافت می‌کند. به سایر قطعات دستور می‌دهد که دما موردنیاز را تنظیم و مدت زمان پخت و پز را نیز تعیین نمایند. همچنین شایان ذکر است که بسیاری از کلیدها با حرارت فعال می‌شوند. این بدان معنی است که اگر مایکروفر شما کنار اجاق گاز شما یا حتی در یک دریچه گرما قرار دارد؛ گرمای محیطی که در آن قرار دارند؛ می‌تواند کلیدهای آن را فعال کند.

رفع این مشکل با برداشتن صفحه کنترل از جلوی مایکروفر در برخی مدل ها میسر است. با این کار می‌توان غشای واقعی پشت آن را جایگزین کرد. در بسیاری از مدل‌ها فقط می‌توان کل صفحه لمسی را با عدم دسترسی به غشاء تعویض کرد. شما باید قبل از تعویض این قطعه را جدا کنید. این قطعه بسیار تخصصی است. در صورتی که مشکل روشن شدن خودکار ماکروفر از این قطعه باشد؛ حتماً باید نسبت به تعمیر آن اقدام نمایید. برای اینکار باید به تعمیرکار متخصص مراجعه کنید تا آسیب بیشتری به صفحه کنترل وارد نشود و نیازی به تعویض آن نباشد.

وجود مشکل در دکمه ها و برد دستگاه

وجود مشکل در دکمه ها و برد دستگاه

دقت داشته باشید که گیر کردن دکمه ها با خرابی آن ها تفاوت زیادی دارد. اول از همه باید بدانید؛ که دکمه خراب به دکمه ای گفته می‌شود که نمی‌توانند از خود عملکرد درستی نشان دهند. همچنین برد دستگاه مایکروفر شما مغز آن است. از این برد، تمام سیگنال ها دریافت و رله می‌شود. به این ترتیب، هنگامی که برد کنترل دچار مشکل می‌شود؛ می‌تواند علائم مختلفی را به همراه داشته باشد. یکی از آن علائم، روشن شدن خودکار مایکروفر است. دلیل این اتفاق، ارسال سیگنال هایی از برد جهت رساندن ولتاژ به اجزای پخت و پز می‌باشد.

  1. در صورتی که این مشکل از ابتدای خرید مایکروفر وجود داشته است؛ باید به نمایندگی و یا فروشنده مایکروفر خود مراجعه کنید. از آن ها بخواهید که مایکروفر شما را با مایکروفری دیگری تعویض کنند.
  2. در قدم بعدی باید بررسی کنید که برد مایکروفر سالم است یا خیر. زیرا تمام کار هایی که مایکروفر انجام می‌دهد توسط برد صورت می‌گیرد. این کار ها حتی شامل دستورات خاموش و روشن شدن مایکروفر نیز می‌باشد.
  3. برای رفع مشکلات برد بسیاری از مایکروفرها، نیاز به تعویض کامل آن دارید. با این حال، اگر صفحه کنترل مایکروفر شما یک واحد مهر و موم شده و مستقل است. بخش قابل تعویض آن به جای برد اصلی، واحد کنترل پنل خواهد بود.
  4. در صورتی که برد مایکروفر خراب شود؛ و نتواند کار خود را به صورت صحیح انجام دهد. باید برد را تعویض کنید. سپس برد جدیدی را جایگزین آن نمایید. برای اینکار از تعمیرکار مجرب کمک بخواهید. زیرا برای تعمیر برد نیازمند دانش تخصصی در رابطه با تعمیرات مایکروفر هستید.

کار نکردن حسگر حرارتی

دلیل آخری که در این مطلب آموزشی درباره دلایل روشن شدن خودکار مایکروفر به بررسی آن می پردازیم؛ خراب شدن حسگر حرارتی مایکروفر می‌باشد. این قطعه وظیفه دارد که گرما مورد نظر برخی از دکمه های حساس به گرما در ماکروفر را تامین نماید.

  • برای عیب یابی این قطعه باید آن را بخوبی بررسی کنید. اما از آنجایی که این قطعه بسیار پیچیده است؛ و بررسی آن به دانش خاصی نیاز دارد. پیشنهاد می‌شود که از یک تعمیرکار در این زمینه کمک بخواهید.
  • دقت داشته باشید که در صورتی که حسگر های حرارتی نیز دلیل روشن شدن خودکار مایکروفر نبودند؛ باید با توجه به دفترچه راهنما، مایکروفر خود را ریست کنید. شاید از این طریق بتوانید مشکل دستگاه را حل کنید.

ممکن است مشکلان دیگری مانند نشتی اشعه مایکروفر، باز نشدن درب مایکروفر، سوختن فیوز مایکروفر وجود داشته باشد که میتوانید با مراجعه به مقالات سایت امداد ای پی اطلاعات کافی بدست اورید

نتیجه گیری از دلایل روشن شدن خودکار ماکروفر

مشکل روشن شدن خودکار ماکروفر یکی از مشکلات رایجی است که برای ماکروفرها رخ می‌دهد. این مشکل از خرابی یکی از قطعات مهم و داخلی ماکروفر به وجود می‌آید. این مشکل دلایل مختلفی دارد. که مهم ترین آن ها می تواند؛ شامل موارد زیر باشد:

  1. گیرکردن دکمه های ماکروفر
  2. خرابی صحفه کنترل ماکروفر
  3. خرابی برد و یا دکمه های ماکروفر
  4. و در نهایت خراب شدن حسگر های حرارتی

دقت داشته باشید که این مشکل را باید به سرعت حل نمایید. زیرا بیشتر اوقات این مشکل خبر از خرابی قطعات مهم و ضروری موجود در مایکروفر می‌دهد. در صورتی که آن ها را نادیده بگیرید برای سایر قطعات مایکروفر نیز مشکلاتی ایجاد خواهد شد. برای رفع این مشکلات پیشنهاد می‌شود؛ که از تعمیرکاران مجرب و حرفه ای و از خدمات تعمیر ماکروفر استفاده نمایید. یکی از بهترین گزینه ها تعمیرکاران سایت امداد ای پی هستند؛ که می‌توانند مشکلات شما را به سرعت حل نمایند.


امتیاز
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر