021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-91093903

دانستنی های ماشین ظرفشویی

دانستنی های ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی یکی از لوازم خانگی بسیار کاربردی است.این وسیله قدمت استفاده کمتری نسبت به سایر لوازم خانگی داشته و به همین دلیل کمتر کسی اطلاعات کاملی از این دارد.آیا شما اطلاعاتی درباره ماشین ظرفشویی دارید؟آیا با اولین کسی ماشین ظرفشویی را اختراع کرد آشنا هستید؟ آیا می دانید که ماشین ظرفشویی علاوه بر ظروف می تواند میوه ها و سبزیجات را نیز بشوید؟ آیا می دانستید که ماشین ظرفشویی برای اینکه بتواند ظروف را بشورد، به نمک نیاز دارد و بدون آن نمی تواند کار خود را انجام دهد؟ برای پاسخ به این سوالات امروز با مطلب دانستنی های ماشین ظرفشویی در سایت ای پی امداد همراه ما باشید.

کاربران گرامی؛ چنانچه سوال یا پرسش به خصوصی در مورد دانستنی های ماشین ظرفشویی دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظرات خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین شرکت تعمیرات لوازم خانگی امداد آی پی بپردازید.

 

مخترع ماشین ظرفشویی چه کسی بود؟

دانستنی های ماشین لباسشویی

شاید برایتان جالب باشد بدانید که برخلاف بیشتر وسایل آشپزخانه توسط که آقایان ساخته شده اند، ماشین ظرفشویی توسط خانمی به نام خانم ژوزفین کوچران اختراع شده است.

  • داستان اختراع این وسیله به سال 1886 بر می گردد زمانی که خانم کوچران به مشکل بزرگی برخورد کرد. از آنجا که خانم کوچران بسیار ثروت بود، هر شب در خانه خود مهمانی های مجلل برگزار می کرد. بعد از مهمانی ظرف های کثیف روی هم تلنبار می شدند و شستن آن ها کار بسیار سختی بود. با اینکه خدمت کاران کوچران ظروف را می شستند ولی بازهم مشکلی وجود داشت. ظروف در هنگام شست و شو می شکستند و همچنین سرعت شست و شو بسیار کند بود.
  • در این شرایط خود خانم کوچران دست به کار شد و برای رفع مشکلات خود اقدام به ساخت دستگاهی شبیه ماشین ظرفشویی کرد. این دستگاه به صورتی تهیه شده بود که بتواند ظروف، فنجان ها و نعلبکی ها را بشورد. عملکرد آن دستگاه به صورتی بود که آب و ماده شوینده توسط موتور به سمت ظروف هدایت می شدند و آن ها را می شستند.
  • زمانی که خانم کوچران ساخت دستگاه را تمام کرد، بین دوستانش به شهرت زیادی رسید و بالاخره در نمایشگاه جهانی شیکاگو که در سال 1893 اختراع خود را به صورت رسمی به جهانیان معرفی کرد.
  • با اینکه دستگاه های امروزی با دستگاهی که خانم کوچران ساخته بود، تفاوتی دارد ولی نمی توان از تاثیر آن برروی دستگاه های جدید چشم پوشی کرد.

نحوه شستشو ظروف در ماشین ظرفشویی

آیا تا به حال از خودتان سوال پرسیده اید که ماشین ظرفشویی چگونه کار میکند و ظروف را می شورد؟ مراحل زیر ترتیب فرایند شست و شو ظروف توسط ماشین ظرفشویی را نشان می دهد:

  • در مرحله اول ماشین ظرفشویی آب موردنیاز شست و شو را تهیه و در خود ذخیره می کند.
  • مرحله دوم مرحله اصلی است چراکه فرایند شست و شو در این مرحله صورت می گیرد. به این صورت که آب پرفشار به همراه مواد شوینده به سمت ظروف پاشیده میشود و آن ها را تمیز می کند.
  • در مرحله بعد آب کثیف حاصل از شست و شو از ماشین ظرفشویی تخلیه و به سمت فاضلاب هدایت میشود.
  • سپس ماشین ظرفشویی با آب تمیز، باقی مانده ظروف را آبکشی می کند و کف باقی مانده را از بین می رود.
  • در این مرحله با توجه به اینکه سیستم خشک کردن را فعال و یا غیرفعال کرده اید، ماشین ظرفشویی با استفاده از هوای گرم ظروف را خشک می کند.

بد نیست بدانید که ماشین ظرفشویی تمام مراحل را به صورت خودکار انجام می دهد و بردی که در ماشین ظرفشویی تعبیه شده است برروی این فرایند نظارت می کند.

همچنین به عنوان آخرین نکته دانستنی های ماشین ظرفشویی در این بخش، باید بدانید که برخی از مدل های ماشین ظرفشویی دارای سنسوری هستند که میزان آب کثیفی که از ظروف می چکد را بررسی می کنند. در صورتی که کثیفی آب از مقدار مشخصی کمتر باشد، ماشین ظرفشویی تشخیص میدهد که ظروف به خوبی تمیز شده اند.

قابلیت شست و شوی میوه ها از دانستنی های ماشین ظرفشویی

با اینکه ماشین ظرفشویی برای شستن ظروف مختلف تهیه شده است اما جالب است بدانید که می توانید با استفاده از آن برخی از میوه ها را نیز بشویید!

برای انجام این کار می توانید با استفاده از سبد دستگاه میوه ها و حتی سبزیجات را بشویید سبد دستگاه در واقع همان طبقه اول ماشین ظرفشویی است!

دلیل اینکه ماشین ظرفشویی می تواند میوه ها را بشورد، استفاده از آب سرد در فرایند شست و شو است. از آنجاکه آب گرم میوه ها را پلاسیده می کند، استفاده از آن تاثیر منفی برروی کیفیت میوه ها می گذارد. به همین منظور ماشین های ظرفشویی برنامه ای را تدارک دیده اند که شما می توانید با استفاده از آن از آب سرد استفاده کنید و میوه های خود را بشورید.

دانستنی های ماشین ظرفشویی و ارتباط آن با تاثیر نمک برروی کیفیت شست و شو

شاید تعجب کنید، ولی نمک برروی تمیزتر شدن ظروف شما تاثیر بسیزایی می گذارد. البته منظور ما نمک های خوراکی و یا حتی نمک دریا نیست! ماشین های ظرفشویی از نوعی خاصی نمک استفاده میکنند.

  • از دانستنی های ماشین ظرفشویی که بسیار هم کاربردی است، استفاده از نمک برای شست و شو می باشد.کاربرد نمک در این است که سختی آب را می گیرد و ظروف با آبی شسته می شوند که از املاح کمی برخوردار است. به این ترتیب لکه های کمتری پس از شست و شو روی ظروف وجود دارند و ظروف تمیز تر و براق تر خواهمد شد.
  • در بیشتر مدل های ماشین ظرفشویی جایگاهی برای ریختن نمک تعبیه شده است. البته دقت داشته باشید که نمک یک ماده شوینده فرعی است و حتما نیازی به استفاده از آن نیست.
  • به عنوان آخرین نکته، برخی از مدل های ماشین ظرفشویی از نمک استفاده نمی کنند و برای از بین بردن سختی آب از مکانیزمی به نام Magnetizer استفاده می کنند.

نتیجه گیری از دانستنی های ماشین ظرفشویی

در این مقاله به 4 سوال متداول در رابطه با ماشین ظرفشویی پاسخ دادیم. این 4 سوال شامل: چه کسی برای اولین بار ماشین ظرفشویی را اختراع کرد، ماشیمن ظرفشویی چگونه کار می کند، آیا شستن میوه با استفاده از ماشین ظرفشویی امکان پذیر است و نمک چه تاثیری برروی کیفیت شست و شو می گذارد می باشند. البته دقت داشته باشید که دانستنی های ماشین ظرفشویی بیشتر از این 4 سوال هستند و ممکن است موارد بسیاری باشند که شما آن ها را بهتر از ما بدانید. در صورتی که شما نیز دانستی درباره ماشین ظرفشویی میدانید، آن را حتماً در بخش نظرات برای ما به اشتراک بگذارید.

هرچه شناخت شما از ماشین لباسشویی بیشتر باشد و با اشتباهات متداول ماشین لباسشویی آشنایی بیشتری داشته باشید، بهترین استفاده را از آن خواهید برد.

چند علت تمیز نشستن ماشین لباسشویی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که ظروف کثیف خود را داخل ماشین ظرفشویی چیدمان کرده باشید،اما پس از پایان شستشو با ظروفی کثیف و تمیز نشده رو برو شده و مجددا مجبور شوید با دست تمامی ظروف را شستشو دهید. مشکل کار کجاست؟ چرا ماشین ظرفشویی ظرفها را تمیز نمی شوید ؟ علت تمیز نشدن ظروف داخل ماشین ظرفشویی چیست و آیا راهکاری برای ان وجود دارد؟

در واقع تمیز نشستن ماشین ظرفشویی یکی از مشکلات رایج این دستگاه هاست که می تواند به دلایل مختلفی اتفاق بی افتد . دلیل تمیز نشستن ماشین ظرفشویی می تواند جنبه فنی داشته باشد ، یعنی بخاطر ایراد و معیوب بودن یکی از قطعات دستگاه باشد . در حالت دوم  لکه ظروف در ماشین ظرفشویی دلیل غیر فنی دارد ،یعنی به خاطر رعایت نکردن برخی موارد و اصول در استفاده از ماشین ظرفشویی روی داده است بیشتر اوقات تمیز نشدن ظروف به دلیل موارد غیر فنی است و مشکل توسط خود شما قابل حل می باشد.

۱-مواد شوینده نامناسب ماشین ظرفشویی

۲-تنظیمات اشتباه ماشین ظرفشویی

۳-کثیف بودن فیلتر تخلیه ظرفشویی

۴-گرفتگی سوراخ های آبپاش ماشین ظرفشویی

۵-چیدمان نادرست ظروف داخل ماشین ظرفشویی

۶-ایراد شیر ورودی آب ماشین ظرفشویی

۷-خرابی آبپاش(بازوهای شستشو)

۸-خرابی جا پودری ماشین ظرفشویی

۹-ایراد در سیستم گردش آب و موتور شستشو

۱۰-خرابی برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی 

به این نکته توجه داشته باشید که گاهی ریست کردن ماشین لباسشویی مشکل را برطرف می کند.

علت چروک شدن لباس در ماشین لباسشویی

گاهی شاهد سر و صدای بیش از حد ماشین لباسشویی هستیم که نشان از مشکل در ماشین لباسشویی است.

اما در مواردی که هیچ مشکلی وجود ندارد ممکن است شاهد چروک شدن لباس ها در ماشین لباسشویی بشویم، بدون آنکه هیچ سر و صدایی داشته باشد.

برخی از علل چروک شدن لباس در ماشین لباسشویی را برای شما عزیزان مطرح می کنیم.

  • انتخاب دمای نامناسب برای شستشو

  • آبکشی لباس ها با آب سرد

  • لباس ها در لباسشویی به اندازه بریزید

  • خارج کردن لباس ها دیر تر از زمان معین

  • عدم استفاده از نرم کننده

  • عدم استفاده از برنامه شستشو ضد چروک

  • درست تنظیم نکردن تعداد دور خشک کن

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی

روشن نشدن و کار نکردن ماشین لباسشویی یکی از دردسرهای بزرگ برای خانم هاست. معمولا در صورتی که لباسشویی شما از کار بیفتد مجبورید لباس‌ها را با دست شستشو دهید که این کار در برخی مواقع به ویژه زمستان بسیار دشوار است.

امروزه با آپارتمانی شدن خانه‌ها نیز خشک کردن آن‌ها آسان نیست. از این رو اگر مشکلی برای لباسشویی پیش آمده و یا لباسشویی کار نکند، شما با مشکلات زیادی رو به رو خواهید شد. علت روشن نشدن ماشین لباسشویی و کار نکردن آن، به موارد مختلفی مربوط می‌شود. بنابراین در صورت مواجه با این مشکل باید مسائل مختلفی را در نظر داشته و بررسی کنید.

  • مشکل در برق ماشین لباسشویی

  • فیوز ماشین لباسشویی

  • خراب شدن ولوم تایمر لباسشویی

  • صفحه نمایش لباسشویی

  • صفحه نمایش لباسشویی

  • سوئیچ درب لباسشویی

  • برد کنترل لباسشویی


امتیاز
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر