021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-91093903

جرم گیری ماشین ظرفشویی

جرم گیری ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی یکی از لوازم خانگی پرکاربرد مورد استفاده در آشپزخانه هاست. مانند هر وسیله برقی دیگر، مشکلات زیادی برای ماشین ظرفشویی پیش خواهد آمد. از متداول ترین مشکلات ماشین های ظرفشویی، جرم گرفتن بخش های مختلف آن است. پس از استفاده زیاد از ماشین های ظرفشویی، ماندگاری جرم در اجزای داخلی آن بسیار بدیهی است. اما این مشکل چرا رخ می دهد؟ از کجا بفهمیم که ماشین طرفشویی ما جرم گرفته است؟ چگونه این مشکل را برطرف کنیم؟ برای پاسخ به این سوالات، با سایت امداد ای پی همراه باشید؛ تا با نحوه جرم گیری ماشین ظرفشویی به صورت کامل آشنا شوید:

کاربران گرامی؛ چنانچه نظر و یا پرسش به خصوصی در مورد جرم گیری ماشین ظرفشویی دارید می‌توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها به گفتمان با متخصصین امداد آی پی بپردازید.

 

مرحله اول نظافت ماشین ظرفشویی؛ آشنایی با نشانه ها

نظافت ماشین ظرفشویی؛ آشنایی با نشانه

قبل از اینکه بخواهیم روش های جرم گیری ماشین ظرفشویی را مورد بررسی قرار دهیم باید نشانه های جرم گرفتن ماشین ظرفشویی را معرفی کنیم. با استفاده از این نشانه ها می‌توانید بررسی کنید که ماشین ظرفشویی جرم گرفته است یا نه.

  1. اولین نشانه ای که باید بررسی کنید؛ کیفیت شست و شو ماشین ظرفشویی است. اگر ماشین ظرفشویی کیفیت شست و شوی سابق را ندارد، خبر از جرم گرفتگی ماشین ظرفشویی می‌دهد.
  2. دومین نشانه ای که باید به آن دقت داشته باشید؛ بوی بد دستگاه است. اگر از داخل دستگاه بو نامطبوعی به مشام می‌رسد؛ نسبت به جرم گیری ماشین ظرفشویی اقدام کنید. پس از جرم گیری متوجه می‌شوید دیگر خبری از  بوی نامطبوع نیست. همچنین مشکلات زهکشی ماشین ظرفشویی نیز برطرف خواهد شد.
  3. آخرین نشانه، جمع شدن رسوب در محیط ماشین ظرفشویی است. برای اینکه بفهمید رسوب در ماشین ظرفشویی جمع شده است یا نه؛ باید محیط داخلی دستگاه خود را بررسی و در صورت مشاهده رسوب، جرم گیری ماشین ظرفشویی را شروع نمایید. برای جرم گیری خانگی این بخش، بهترین گزینه سرکه سفید است. اضافه کردن آن باعث ازبین رفتن آلودگی، حل شدن رسوبات معدنی و در نهایت، رسوب زدایی ماشین ظرفشویی خوهد شد.

به عنوان آخرین نکته، دوره های زمانی تمیز کردن ماشین ظرفشویی بسته به محل زندگی شما بین 4 تا 6 هفته متغیر است. فاکتور هایی که بر روی بازه زمانی تاثیر می‌گذارند؛ شامل مواردی زیادی می‌شوند. ولی مهم ترین آنها، سختی آب محل زندگی شماست.

در ادامه، روش های نظافت ماشین ظرفشویی به صورت کلی را آورده ایم:

برای نظافت ماشین ظرفشویی، از لاستیک(واشر) درب ماشین ظرفشویی شروع کنید

نظافت ماشین ظرفشویی، از لاستیک(واشر) درب ماشین ظرفشویی

لاستیک درب ماشین ظرفشویی به صورتی تعبیه شده است؛ که با آب و رطوب زیادی در ارتباط باشد. به همین دلیل رسوب و جرم های بیشتری در این قطعه جمع می‌شوند. برای جرم گیری این قطعه، می‌توانید از سرکه استفاده کنید.

  1. برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی ابتدا باید لاستیک را از محفظه درب خارج کنید و آن را بیرون بیاورید.
  2. در این مرحله دستمالی را به سرکه آغشته کنید.
  3. سپس دستمال را همه جا لاستیک بکشید؛ تا جرم های آن پاک و به خوبی تمیز شود.
  4. برخی از قسمت های لاستیک باریک هستند. شما نمی توانید با دستمال آن قسمت ها را پاک کنید. به همین منظور استفاده از خلال دندان توصیه می‌شود.

نحوه تمیز کردن محفظه های داخلی ماشین ظرفشویی

تمیز کردن محفظه های داخلی ماشین ظرفشویی

قسمت بعدی که باید جرم گیری شود؛ محفظه های داخلی ماشین ظرفشویی می‌باشد. برخلاف قطعه قبلی، برای پاک کردن محفظه های داخلی کار سختی پیش رو ندارید.

  1. ابتدا بررسی کنید که کدام قسمت از محفظه رسوب کرده و به پاکسازی نیاز دارد. سپس در مرحله بعدی با استفاده از آب و ماده شوینده آن قسمت را تمیز کنید.
  2. اینکار را تا زمانی ادامه دهید که رسوبی در محفظه های داخلی باقی نماند.
  3. بد نیست بدانید که محفظه های داخلی ارتباط نزدیکی با قطعه های داخلی ماشین ظرفشویی دارند. به همین منظور زمانی که این قسمت ها را جرم گیری می‌کنید؛ مراقب باشید که آب به قطعات داخلی نرسد و ماشین ظرفشویی شما دچار سوختگی نشود. همچنین در اینجا فرصت خوبی برای بررسی سوراخ‌های اسپری می‌باشد. اگر دچار گرفتگی شده‌اند؛ یک مسواک قدیمی را به سرکه آغشته نمایید. سپس با استفاده از آن ذرات مواد غذایی را از روی سوراخ‌های اسپری پاک کنید.

نکته ای برای جلوگیری از گرفتگی سوراخ های محفظه وجود دارد. بهتر است پیش از آغاز به شست و شوی ظروف، آنها را یکبار با آب بشویید. این کار همچنین باعث جلوگیری از کف کردن شوینده نیز خواهد شد؛ و از ماشین ظرفشویی شما محافظت می‌کند.

جرم گیری ماشین ظرفشویی و ارتباط آن با سبد ها

جرم گیری ماشین ظرفشویی و ارتباط آن با سبد ها

از قطعاتی دیگری در ماشین طرفشویی که با آب سر و کار دارند، سبد های شست و شو ماشین ظرفشویی هستند. این قطعات به صورت مستقیم با آب پرفشار و گرم ارتباط دارند و به همین دلیل بیشتر اوقات رسوب می گیرند. برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی در این مرحله:

  1. در مرحله اول ابتدا سبد ها را از ماشین ظرفشویی خارج کنید.
  2. برای تمیز کردن این قطعات نیاز به فرچه دارید. برای تمیز کردن این قطعات فرچه را به صورت رفت و برگشتی بر روی تمام بخش های سبد های شست و شو بکشید.
  3. سپس آن ها را آب کشی کنید. با این کار رسوب های آن تمیز خواهند شد. برای تاثیرگذاری بیشتر می‌توایند از مواد شوینده نیز استفاده نمایید.
  4. همچنین دقت داشته باشید؛ بلافاصله بعد از شست و شو سبد ها را به ماشین ظرفشویی باز نگردانید. صبر کنید تا قسمت های داخلی ماشین ظرفشویی و سبد های شست و شو خشک شوند. سپس آن ها را در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

نظافت ماشین ظرفشویی به صورت کلی

نظافت ماشین ظرفشویی به صورت کلی

زمانی که تمام این مراحل را طی کردید، وقت آن رسیده است که ماشین ظرفشویی خود را به صورت کلی جرم گیری نمایید. برای اینکار هم می توانید از ماده های شوینده صنعتی و هم از ترکیب های پاک کننده طبیعی استفاده نمایید.در ادامه به بررسی بهترین ترکیب های جرم زدا طبیعی برای نظافت ماشین ظرفشویی می پردازیم و می گوییم که چگونه از آن ها استفاده کنید.

  • یکی از بهترین ترکیب های جرم زدا، ترکیب سرکه و جوش شیرین می باشد. برای استفاده از این ترکیب، مقداری سرکه و جوش شیرین را با یکدیگر ترکیب کنید.
  • سپس آن را در محیط داخلی ماشین ظرفشویی بریزید و بگذارید که ماشین ظرفشویی با یک برنامه ساده و سبک یک بار خود را بشورد.
  • زمانی که فرایند شست و شو تمام شد، مشاهده می کنید که جرم های موجود در ماشین ظرفشویی از بین رفته اند.
  • مزیت استفاده از این ترکیب در این است که حتی بوی نامطبوع ماشین ظرفشویی نیز از بین می برد.

نحوه جرم گیری با کمک مواد جرم گیر

  1.    در ابندا باید ظروف داخل دستگاه را خالی نمایید. درون ماشین ظرفشویی نباید چیزی قرار داشته باشد.
  2.     حواستتان باشد؛ هنگام استفاده از این قرص ها، ماده شوینده‌ دیگری داخل دستگاه نریزید.
  3.    در هنگام جرم گیری باید تنها از قرص، پودر و ژل جرم گیر استفاده شود.
  4.     سپس دکمه برنامه اتو را فشار دهید. در اینجا ماشین ظرفشویی باید یکبار بدون ظرف، چرخه شست و شو را شروع کند.
  5.     پس از اتمام این چرخه شست و شو، تمام دستگاه به طور کامل جرم گیری شده است.

برای جرم گیری کدام یک از قرص، پودر یا ژل جرمگیر بهتر است؟

  • در بین این سه مواد، قرص ها باعث ایجاد کف می‌شوند. همین موضوع بیانگر کیفیت عملکرد آنهاست. با این حال قیمت آنها از سایر دو نوع جرم گیر دیگر، بیشتر است. تاکیید می‌کنیم که قرص جرم گیر با قرص شست و شوی معمولی تفاوت دارد.
  • در مورد جرم گیرهای پودری، باید گفت؛ طریقه مصرف آنها مشابه قرص ها می‌باشد. نقطه تمایز این دو همانطور که گفته شد؛ هزینه بالاتر قرص هاست. پودرها قادر به جرم گیری و تمیز کردن تمام محفظه داخلی و المنت‌های ماشین ظرفشویی می‌باشند. پودر شست و شو از پودر جرمگیر، همانند مورد قبلی، متمایز است.
  • نکته مثبت استفاده از جرم گیرهای ژلی، قیمت مناسب و تهیه آسان آن است. اما از معایب آنها می‌توان به سرعت پایین تجزیه شدنشان اشاره کرد. این پودرها نیز با مایع جلادهنده متفاوت هستند.

نتیجه گیری از جرم گیری ماشین ظرفشویی

جرم گیری ماشین ظرفشویی به عملی گفته می شود که شما در آن مواد غذایی چسبیده و یا رسوبات را از ماشین ظرفشویی خود پاک می کنید. برای انجام صحیح اینکار باید 4 بخش مختلف از ماشین ظرفشویی خود را جرم گیری کنید. بخش ابتدایی لاسیتک درب ماشین ظرفشویی است و سپس به ترتیب بخش های دیگر شامل محظفه های داخلی، سبد های شست و شو و جرم گیری کلی ماشین ظرفشویی می باشد. با اینکه تمیز کردن ماشین ظرفشویی کاری ساده است، ولی در صورتی که فکر می کنید ممکن است به ماشین ظرفشویی تان آسیب برسانید حتماً به تعمیرکار مجرب مراجعه کنید تا اینکار را برای شما انجام دهد. تعمیرکاران سایت امداد ای پی بهترین گزینه هستند که میتوانند به تعمیر ماشین ظرفشویی شما بپردازند.


1/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر