021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات سرخ کن با ما در تماس باشید 021-91093903

نحوه تمیز کردن سرخ کن

نحوه تمیز کردن سرخ کن

در این مقاله قصد داریم به نحوه تمیز کردن سرخ کن و همچنین مراحل از بین بردن بوی بد روغن در این دستگاه بپردازیم.  با توجه به این که تمیز کردن دستگاه اهمیت بسیار زیادی در طول عمر آن داشته و همچنین روی عملکرد و کیفیت کار دستگاه نیز تاثیر زیادی خواهد داشت.  از این رو کاربران بایستی با مراحل تمیز کردن دستگاه آشنا شده و در برنامه زمانبندی مشخص اقدام به تمیز کردن دستگاه خود نمایند.  در غیر این صورت احتمالاً به زودی نیاز به استفاده از خدمات نمایندگی تعمیرات سرخ کن خواهید داشت. همچنین از بین بردن بوی بد روغن در سرخ کن نیز باعث می شود تا کیفیت استفاده از این دستگاه افزایش یابد.

کاربران عزیز، اگر سوالی در ارتباط با نحوه رفع بوی بد سرخ کن و یا تکنیکی جهت تمیز کردن و شستشوی آسان این دستگاه دارید میتوانید در بخش دیدگاه انتهای همین مقاله با کارشناسان امداد آی پی و سایر کاربران در میان بگذارید.

در ادامه با ما در امداد آی پی همراه بمانید.

چرا باید سرخ کن را تمیز کنیم؟

چرا باید سرخ کن را تمیز کنیم؟ در این مقاله قصد داریم به نحوه تمیز کردن سرخ کن و همچنین مراحل از بین بردن بوی بد روغن این دستگاه بپردازیم.  با توجه به این که تمیز کردن دستگاه اهمیت بسیار زیادی در طول عمر آن داشته و همچنین روی عملکرد و کیفیت کار دستگاه نیز تاثیر زیادی خواهد داشت،  از این رو کاربران بایستی با مراحل تمیز کردن دستگاه آشنا شده و در برنامه زمانبندی مشخص اقدام به تمیز کردن دستگاه خود نمایند. در غیر اینصورت احتمالاً به زودی نیاز به استفاده از خدمات نمایندگی تعمیرات سرخ کن خواهید داشت.

هر چند وقت یک بار نیاز به تمیز کردن سرخ کن خواهید داشت؟

هر چند وقت یک بار نیاز به تمیز کردن سرخ کن خواهید داشت؟

  • این سوال هم یکی از پرسش هایی است که بسیاری از کاربران از آن اطلاع نداشته و به دنبال پیدا کردن روشی مناسب برای تمیز کردن دستگاه خود هستند.
  • در درجه اول بایستی یادآور شویم که شما بعد از هر بار استفاده بایستی روی بدنه دستگاه خود را تمیز کنید.
  • تمیز کردن روی بدنه باعث می شود تا کمتر با مشکلات رایج این دستگاه رو به رو شوید.  برای تمیز کردن کلی سرخ کن نیز باید به میزان استفاده از این دستگاه در منزل خود نگاه کنید.
  • اگر استفاده زیادی از این دستگاه در خانه دارید بهتر از هر چند روز یکبار تمام مراحل لازم برای تمیز کردن سرخ کن را سپری کنید.

مراحل تمیز کردن سرخ کن در منزل به صورت مرحله به مرحله

همانطور که اشاره کردیم تمیز کردن و از بین بردن بوی بد روغن در سرخ کن هم می تواند به استفاده بهتر از این دستگاه برای کاربر منجر شود و هم طول عمر بیشتری را نیز برای آن رقم بزند. از این رو در این بخش سعی داریم تا نحوه انجام این عملیات را در چند مرحله به صورت قدم به قدم با شما در میان بگذاریم. استفاده از این مراحل بسیار ساده بوده و هرکسی می تواند به سادگی آنها در منزل انجام دهد.  مراحل تمیز کردن سرخ کن در منزل به شرح زیر می باشد:

1- در قدم اول دستگاه را از برق جدا کنید.

شما هرگز نباید  برای تمیز کردن دستگاه متصل به برق اقدام نمایید.  از این گذشته اگر به تازگی از سرخ کن استفاده کرده اید بعد از جدا کردن آن از برق بایستی چند ساعت به آن استراحت دهید تا کاملا خنک شود.

2-  در قدم دوم تمام قطعات جداشدنی سرخ کن را از آن جدا نمایید.

قطعاتی مانند سینی سرخ کن،  سبد و فیلتر دستگاه را از آن خارج کرده و همه این قطعات را در سینک ظرفشویی پر از آب قرار دهید.  دقت کنید که به دلیل وجود روغن های زیاد حتماً باید از آب داغ استفاده نموده و کمی هم مایع ظرفشویی به آن اضافه نمایید.  همچنین می توانید به جای مایع ظرفشویی از جوش‌شیرین هم استفاده کنید.

3-  روغن سوخته و باقیمانده دستگاه را دور بریزید.

همچنین اگر در داخل سینی سرخ کن شما اضافات روغن باقی مانده است بایستی آنها را دور بریزید.  البته دقت داشته باشید که ریختن روغن ها در سینک ظرفشویی ممکن است مشکلاتی در سینک آشپزخانه شما به وجود آورد از این رو سعی کنید آنها را در یک پلاستیک جداگانه ریخته و به بیرون انتقال دهید.

4-  تمام قطعات را به خوبی دستمال بکشید.

علاوه بر اینکه قطعات جدا شده سرخ کن را درون آب داغ قرار دهید برای تمیز شدن بهتر آنها بایستی با اسفنج یا پارچه آغشته به مایع ظرفشویی تمام بدنه آنها را تمیز کنید.

5-  بدنه دستگاه را  دستمال بکشید.

در قدم بعدی بایستی با استفاده از یک دستمال مرطوب اسفنج تمام بدنه دستگاه خود را نیز تمیز کنید تا باقیمانده روغن و مواد غذایی روی آن از بین برود.  قسمتهای داخلی دستگاه هم که از آن جدا نشدند را نیز باید در این مرحله تمیز نمایید.

6-  المنت دستگاه را نیز تمیز کنید.

المنت های سرخ کن نیز در معرض برخورد با روغن قرار داشته و در صورتی که در حال تمیز کردن دستگاه اصلی بایستی المنت ها را نیز تمیز نمایید.  اگر برای تمیز کردن المنت ها با پارچه مشکل دارید می توانید از فرچه های مخصوص استفاده کنید.

علت سر ریز شدن روغن از سرخ کن

اطلاع از علت سر ریز شدن روغن از سرخ کن می تواند در استافده بهینه و عالی تر از این دستگاه رهنمون کاربران باشد.

سرریز شدن روغن از دستگاه سرخ کن دو دلیل عمده دارد.

  1. اگر مواد غذایی که در سرخ کن قرار می دهید دارای آب زیادی باشند این احتمال وجود دارد تا در عین استفاده روغن از دستگاه شما  سرریز شود.
  2. همچنین اگر قبل از اینکه مواد غذایی به خوبی سرخ بشوند  نمک زیادی را اضافه کنید ممکن است  شاهد سرریز شدن روغن در دستگاه خود باشید.

نحوه از بین بردن بوی بد روغن در سرخ کن

نحوه از بین بردن بوی بد روغن در سرخ کن با چند ترفند ساده امکان پذیر است. این ترفندها را با هم مرور کنیم:

روغن مانده و سرخ شده در دستگاه‌هایی مانند سرخی بوی بسیار بدی در منزل ایجاد می نماید.  در برخی مواقع کاربران باید از اقداماتی برای از بین بردن بوی بد روغن باقی مانده در سرخ کن استفاده نمایند.  این اقدامات به شرح زیر است:

  • در قدم اول پنجره‌ها را باز کنید و همچنین تهویه آشپزخانه را نیز روشن کنید.
  • دربهای تمام اتاق ها را ببندید تا بوی روغن به سایر قسمتهای منزل شما هدایت نشود.
  • از مراحل تمیز کردن سرخ کن برای تمیز کردن آن استفاده کنید.
  • اگر برای از بین بردن بوی بد روغن در منزل عجله دارید می توانید مقدار شکر و یا دارچین و یا حتی کره را در دمای ۲۰۰ درجه درون فر قرار داده و دستگاه را روشن کنید.
  • همچنین می توانید مقدار جوش شیرین و چند دانه قهوه را نیز در فضای باز در منزل خود قرار دهید تا  بوی بد روغن از بین برود.

نکاتی طلایی برای تمیز کردن سرخ کن در منزل

نکاتی مهمی که کاربران باید برای تمیز کردن سرخ کن در منزل بدانندف موارد زیر است:

  • دقت داشته باشید که برای تمیز کردن سرخ کن هرگز نباید از سیم ظرفشویی و مواردی از این دست استفاده نمایید.
  • حتماً بعد از شستن و تمیز کردن سرخ کن باعث اجازه دهید تا تمام قطعات خورد شود و قبل از استفاده نیز قطعات باید خورد شده باشند.
  • مراقب باشید تا آب به قسمتهای داخلی و بدنه اصلی دستگاه شما نفوذ نکند.

نتیجه گیری از نحوه تمیز کردن سرخ کن و مراحل از بین بردن بوی بد روغن در منزل

نتیجه گیری از نحوه تمیز کردن سرخ کن و مراحل از بین بردن بوی بد روغن سرخ کن در منزل در امداد آی پی به شرح زیر می باشد:

در این مقاله به بررسی روش های تمیز کردن سرخ کن به صورت مرحله به مرحله پرداختی و همچنین به روش های برای از بین بردن بوی بد روغن نیز در منزل اشاره کردیم.  اطلاع از این نکات و استفاده از آن‌ها در منزل باعث می شود تا کاربران این دستگاه بتوانند با کیفیت بیشتری از دستگاه خود استفاده کرده و همچنین طول عمر دستگاه خود را نیز افزایش دهند.

امداد آی پی به عنوان نمایندگی تعمیرات سرخ کن در تهران در صورت بروز هر ایرادی در این دستگاه آماده تعمیر و تعویض قطعات آن می باشد.


4.2/5 - (4 امتیاز)
18 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
    avatar
    لیلا 22 اردیبهشت 1400

    سلام. من سرخ کن فیلیپس دارم ... ازینا که یه قاشق روغن مصرف میکنه... به گوشه های سبدش روغن سوخته چسبیده و هر چقدرم میشورم باز هم نمیره و موقع سرخ کردن دود میکنه 😫 باید با چی تمیزش کنم؟ ممنون 🙏

    پاسخ دادن
      avatar
      امداد آی پی 25 اردیبهشت 1400

      سلام، با آب جوش و وایتکس سرخکن خود را تمیز نمایید.

      پاسخ دادن
    avatar
    پارسا 23 تیر 1400

    سلام ،من سرخ کن چی پاس رو ۱۷ سال پیش خریدم وقابلمه روغن جدت نمیشه میشه راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
      avatar
      امداد آی پی 23 تیر 1400

      سلام؛ طرح سوالتون اشتباهه متوجه منظورتون نشدیم.

      پاسخ دادن
        avatar
        نفس 05 شهریور 1400

        سلام سرخکن آکاشی تازه خریدم کاسه اش ثابته و جدانمیشه چطورباید بشورمش؟

        پاسخ دادن
          avatar
          تیم امداد آی پی 10 شهریور 1400

          سلام، از برق بکشید و فقط با ابر و ریکا بشورید.

          پاسخ دادن
    avatar
    Mohammad 24 دی 1400

    سلام وقت بخیر از سرخ کن فیلیپس بدون روغن استفاده میکنم مدتیه سیب زمینی ها رنگ بدی پیدا میکنه و قسمت بالا که المنت هست پر از چربیه چه جوری باید تمیز کنم؟

    پاسخ دادن
      avatar
      امداد آی پی 22 آبان 1401

      سلام. باید دستگاه را از برق کشیده و المنت را با یک ابر تمیز کنید. پس از خشک شدن کامل در جای خود قرار دهید. رنگ بد سیب زمینی ها هم به علت سرخ کردن بیش از حد آنهاست/

      پاسخ دادن
    avatar
    طوبی 20 اردیبهشت 1401

    سلام چه قطعاتی از سرخ کن فیلیپس ، میتونم توی ماشین ظرفشویی بذارم؟

    پاسخ دادن
      avatar
      امداد آی پی 21 آبان 1401

      سلام. به جز قطعات چدنی و برقی می توانید سایر لوازم سرخ کن را درون ظرفشویی قرار دهید.

      پاسخ دادن
    avatar
    الی 04 بهمن 1401

    سلام وقت بخیر،من سرخ کن فیلیپس بدون روغن دارم ،آیا میتونم داخل کاسه خود سرخ کن کمی آب بریزم و دستگاه و روشن کنم که بخار آب باعث تمیز شدن چربی المت بشه ؟؟؟؟یا خطرناکه ،تمیز کردن المنت خیلی سخته

    پاسخ دادن
      avatar
      امداد آی پی 13 بهمن 1401

      سلام. به هیچ وجه آب نریزید. زمانی که دستگاه خاموش است، با یک ابر، ریکا و آب ولرم دستگاه را تمیز کرده و زمانی که کاملا خشک شد، از آن استفاده کنید.

      پاسخ دادن
    avatar
    لیلی 21 بهمن 1401

    من حواسم نبودم و روغن سرخ کن و خالی نکرده بودم حالا روغن توش به شدت بو گرفته و به شدت سفت و چسبنده شده طوریکه به دست بچسبه هرچی هم بشوریم چربی پاک نمیشه چطوری میتونم ظرف و تمیز کنم ؟

    پاسخ دادن
      avatar
      امداد آی پی 24 بهمن 1401

      سلام. سرخ کن را روشن کنید تا روغن داخل آن آب شود. سپس با ابر و آب گرم داخل آن را تمیز کنید.

      پاسخ دادن
      avatar
      سلام وقت بخیر مینی سرخ کن مدل نانیوا متاسفانه روغن ریخته زیر المنت و چند گذشته روغن خیلی سفت و رنگ سیاه شده چکار کنم 11 بهمن 1402

      سلام وقت بخیر مینی سرخ کن مدل نانیوا متاسفانه روغن ریخته زیر المنت چند وقت گذشته روغن خیلی سفت و سیاه شده چکار کنم

      پاسخ دادن
        avatar
        امداد آی پی 14 بهمن 1402

        درود، ظرف روغن را از مینی سرخ کن خارج کرده و با یک قاشق یا چاقو، روغن سفت و سیاه شده را از زیر المنت جدا کنید. با یک دستمال کاغذی، روغن باقی مانده را از زیر المنت پاک کرده و ظرف روغن را با آب گرم و صابون بشویید و خشک کنید. در نهایت زیر المنت را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید.

        پاسخ دادن
    avatar
    کاربر۱ 27 بهمن 1401

    سلام وقت بخیر جای چربی انگشت رو صفحه سرخ کن بدون روغن فیلیپس چجوری تمیز کنم با ابر کشیدیم حس میکنم کدر شده صفحه اش

    پاسخ دادن
      avatar
      امداد آی پی 28 بهمن 1401

      سلام. مقداری آب گرم و ریکا را با ابر روی صفحه بکشید تا تمیز شود.

      پاسخ دادن
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر