021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-91093903

علت برق داشتن بدنه یخچال

علت برق داشتن بدنه یخچال

آیا شما هم جزو افرادی هستید که به دنبال علل برق داشتن بدنه یخچال خود هستید؟ در این مطلب امداد آی پی به شما کمک می کند تا دلایل آن را یک به یک بررسی کنید. اما ابتدا باید کمی با ساختار یخچال و فریزر خود آشنا شوید تا علت برق داشتن بدنه یخچال و فریزر را به درستی درک کنید. از آن جایی که یخچال فریزر شما برق زیادی را دریافت می کند و سیستم سیم کشی حساسی دارد، بالخص مدل های قدیمی تر، زمانی که آن ها را لمس می کنید (قسمت درب و یا بدنه) امکان دارد که با شوک خفیفی رو به رو شوید. در صورتی که نتوانستید به تنهایی برق داشتن بدنه یخچال و فریزر را بر طرف کنید، به شما توصیه می کنیم که از تکنسین های امداد آی پی کمک بگیرید.

کاربران گرامی؛ چنانچه نظر یا تجربه به خصوصی در مورد علت برق داشتن بدنه یخچال دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین امداد آی پی بپردازید.

6علت برق داشتن بدنه یخچال

برق داشتن بدنه یخچال، می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که یک به یک آن ها را در این مطلب یا هم بررسی می کنیم. توجه داشته باشید که برای بر طرف کردن هر یک عیب ها و نقص ها گفته شده باید از یک تکنسین و تعمیرکار یخچال کمک بگیرید. در غیر این صورت امکان دارد که بخش های سالم یخچال آسیب وارد کنید و یا برای سلامتی خود مشکلی را به وجود بیاورید.

مشکلات فنی یکی از علل برق داشتن بدنه یخچال

در بسیاری از مواقع وجود مشکلات فنی می توانید یکی از علل برق داشتن بدنه یخچال به شمار آید. امکان دارد که موتور یخچال و یا سیم های رابط آن آسیب دیده و منجر به برق داشتن بدنه یخچال ششود. همین طور اتصال ترموستات و یا موتور یخچال به بدنه می توانند یکی از علل برق داشتن بدنه یخچال باشند.‌ شما در این زمان نیاز به یک تکنسین و تعمیرکار یخچال دارید تا به صورت تخصصی موارد گفته شده را مورد بررسی قرار دهید.

فرسوده شدن عایق سیم کشی داخلی یکی از علل برق داشتن بدنه یخچال

عایق سیم کشی یخچال، ممکن است به دلایل مختلفی مانند وارد شدن ضربه مانند جا به جایی، استهلاک به معنی استفاده طولانی مدت از یخچال، بالا رفتن شدت جریان در سیم ها، از بین بروند. این رشته های سیم، با بدنه یخچال برخورد کرده و می توانند باعث انتقال جریان الکتریکی به بدنه خارجی یخچال شوند. به همین خاطر یکی از علل برق داشتن بدنه یخچال به شمار می آیند. شما باید در جهت بر طرف کردن مشکل سیم کشی و اصلاح سیم های لخت، از یک تکنسین کمک بگیرید.

اتصالی ترموستات یکی از علل برق داشتن بدنه یخچال

همان طور که پیش تر گفتیم، اتصالی ترموستات می تواند یکی از دلایل برق داشتن بدنه یخچال به شمار آید. چرا که سیم های ترموستات اتصالی نموده و جریان برق را به بدنه ترموستات و سپس به بدنه یخچال منتقل می نماید. در این صورت باید ترموستات یخچال با ترموستات نو و جدید جایگزین شود. تعویض ترموستات یخچال در جهت بر طرف کردن برق بدنه یخچال، یک کار کاملا تخصصی است و شما می توانید با نمایندگی تعمیرات یخچال امداد آی پی تماس بگیرید.

اتصال سر پیچ لامپ روشنایی یکی از علل برق داشتن بدنه یخچال

امکان دارد که با یک نوسان برق ساده و یا اتصالی لامپ روشنایی، سر پیچ لامپ بسوزد و رشته سیم های آن با بدنه یخچال تماس پیدا کند. همین مسئله می تواند یکی از علل برق داشتن بدنه یخچال باشد. شما باید در این مرحله ‌سر پیچ لامپ را تعویض نمایید و سیم های آن را به خوبی عایق بندی کنید. توجه داشته باشید که برای انجام این کار می توانید از طریق مراحل زیر اقدامات لازم را انجام دهید:

  • کابل و دو شاخه یخچال را از پریز برق جدا کنید.
  • پیچ ها و یا خار های در پش لامپ را به آرامی باز نمایید.
  • لامپ روشنایی را جدا کنید.
  • پیچ های سر پیچ را باز نماید.
  • حال سر پیچ جدید را جایگزین کنید.
  • سیم های سرپیچ را با لنت برق کاملا عایق نمایید.
  • سر پیچ و لامپ جدید را در جای خود قرار دهید.

در صورتی که در انجام این کار مهارت ندارید، امکان برق گرفتگی وجود دارد. شما می توانید از تکنسین ها و تعمیرکاران یخچال امداد آی پی کمک بگیرید.

سوختن موتور یکی از علل برق داشتن بدنه یخچال

یکی از علت برق داشتن بدنه یخچال، سوختن موتور است. چرا که برق داشتن بدنه یخچال می تواند یک نشانه از سوختن موتور به شمار آید. در این صورت اتصال سیم پیچ داخلی به بدنه موتور صورت گرفته است که این بخش از یخچال به بدنه متصل است. به همین خاطر در زمان تماس و لمس بدنه و درب یخچال، با برق گرفتگی خفیفی مواجه می شوید. این مسئله باید توسط یک تعمیرکار یخچال به طور کامل بررسی شود و در صورت سوختن موتور، باید به طور کلی آن را تعویض نمایید.

معیوب بودن برد الکترونیکی یکی از علل برق داشتن بدنه یخچال

یکی از علل برق داشتن بدنه یخچال، خرابی و معیوب بودن برد الکترونیکی است. چرا که به اشتباه فرمان جریان برق به سیم های ارت یخچال می دهد. در این صورت ارت که به بدنه یخچال متصل است، برق را به بدنه منتقل نموده و باعث برق داشتن بدنه یخچال می شود. در نظر داشته باشید که تعمیر برد الکترونیکی یخچال، کاملا تخصصی بوده و باید برای رفع آن، برد یخچال به طور کلی به تعمیرگاه منتقل شود. شما می توانید در این زمینه با نمایندگی تعمیرات یخچال امداد آی پی تماس بگیرید.

بررسی علت برق داشتن بدنه یخچال

برق داشتن بدنه یخچال، علل مختلفی دارد که تا به این جای مطلب یک به یک آن ها را مورد بررسی قرار دادیم. توجه داشته باشید که در صورت بروز هر گونه از موارد گفته شده، شما باید از یک تکنسین و تعمیرکار یخچال کمک بگیرید. چرا که عیب یابی و تعمیر یخچال کاملا یک امر تخصصی است و نیاز به تجربه و مهارت دارد. ما به شما توصیه می کنیم در جهت دریافت خدمات تعمیرات یخچال در محل، با نمایندگی تعمیرات یخچال امداد آی پی در تماس باشید.


1.5/5 - (2 امتیاز)
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر