021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات مخلوط کن با ما در تماس باشید 021-91093903

راهنمای خرید مخلوط کن

راهنمای خرید مخلوط کن

محتوا مقاله پیش رو در مورد راهنمای خرید مخلوط کن است. با استفاده از این مقاله شما با انواع مخلوط کن، ویژگی‌هایی که در هنگام خرید مخلوط کن باید در نظر گرفته شود، بهترین مخلوط کن ‌های بازار و نکاتی در مورداستفاده و نگهداری از این دستگاه آشنا خواهید شد. مخلوط کن وسیله‌ای است که اغلب برای تهیه نوشیدنی‌هایی مانند شیر موز و معجون، هم زدن و مخلوط کردن مواد غذایی و … کاربرد دارد. اگر قصد خرید این وسیله کاربردی را دارید، بهتر است بخش‌های مختلف آن را به دقت بررسی کرده و بهترین مخلوط کن را انتخاب کنید. برای این کار می‌توانید از راهنمای خرید مخلوط کن کمک بگیرید.

بررسی انواع مدل های دستگاه در راهنمای خرید مخلوط کن

بررسی انواع مدل های این دستگاه در راهنمای خرید مخلوط کن به شرح زیر هستند:

مخلوط کن ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند. برخی از آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها تک‌کاره هستند. یعنی دستگاه شامل پارچ مخلوط کن و موتور است. اما برخی دیگر از مخلوط کن ها همراه لوازم دیگر و به صورت چندکاره به بازار عرضه‌شده‌اند. گاهی اوقات یک آسیاب کوچک که برای آسیاب کردن دانه‌های فلفل، تهیه پودر سوخاری و … کاربرد دارد نیز به همراه مخلوط کن عرضه می‌شود. این آسیاب کوچک باعث کاربردی‌تر شدن دستگاه مخلوط کن خواهد شد. گاهی اوقات نیز مخلوط کن‌ ها به صورت مجموعه‌ای از خردکن، مخلوط کن و آسیاب و… عرضه می‌شوند. این مجموعه با نام غذاساز وارد بازار شده است. اگر بودجه نسبتاً خوبی برای خرید دارید، می‌توانید با مراجعه به راهنمای خرید غذاساز، با جزییات خرید این دستگاه نیز آشنا شوید.

اما گاهی اوقات شما در منزل خود فقط نیاز به یک مخلوط کن دارید یا قصد دارید هر یک از این وسایل را به صورت جداگانه تهیه کنید. تهیه جداگانه مخلوط کن، آسیاب و خردکن، اگرچه هزینه بیشتری را به همراه دارد، اما به دلیل اینکه هر یک از این وسایل بر روی موتور جداگانه‌ای سوارند، بار موتور کمتر خواهد بود. درنتیجه دوام دستگاه شما بیشتر است.

ویژگی‌هایی که باید در هنگام خرید مخلوط کن در نظر گرفته شود

ویژگی‌هایی که باید در هنگام خرید مخلوط کن در نظر گرفته شود به شرح زیر می باشند:

در این بخش از مقاله راهنمای خرید مخلوط کن، بخش‌های مختلف آن را معرفی می‌کنیم. همچنین به معرفی عواملی خواهیم پرداخت که در هنگام خرید مخلوط کن، مؤثر است و توجه به آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها باعث می‌شود دستگاه شما دوام بیشتری داشته باشد و بتوانید بهترین مخلوط کن را متناسب با نیاز و بودجه خود خریداری کنید.

بررسی بودجه لازم برای خرید مخلوط کن

بررسی بودجه برای خرید مخلوط کن به شرح زیر است:

هزینه‌ای که برای خرید مخلوط کن در نظر گرفته‌اید تا حد زیادی راه را برای شما هموار کرده و تکلیف را روشن می‌کند. زیرا شما مجبور خواهید بود در محدود بودجه خود خرید کنید. همین امر باعث می‌شود بسیاری از گزینه‌های پیش رو حذف شوند.

دقت به توان مخلوط کن در هنگام خرید

بررسی توان مخلوط کن در راهنمای خرید به شرح زیر می باشد:

توان دستگاه بر حسب وات نشان داده می‌شود و نمایان کننده قدرت موتور است. بنابراین هرچقدر توان موتور بیشتر باشد، دستگاه قوی‌تری را خریداری کرده‌اید. قدرت موتور در مدت زمان استفاده از دستگاه، سرعت مخلوط کردن و … تأثیرگذار است.

اهمیت حجم استفاده مخلوط کن در انتخاب بهترین دستگاه

نکات مربوط به اهمیت حجم استفاده مخلوط کن در انتخاب بهترین دستگاه به شرح زیر می باشد:

بسیار مهم است که پیش از خرید مخلوط کن از میزان کاربرد آن در منزل مطلع باشید. برای مثال اگر خانواده پرجمعیتی هستید یا به‌طور مکرر از مخلوط کن استفاده می‌کنید، باید وسیله‌ای را خریداری کنید که از نظر قدرت و سرعت پاسخگوی نیاز خانواده باشد.

بررسی ظرفیت پارچ مخلوط کن برای خرید

بررسی ظرفیت پارچ مخلوط کن برای خرید به شرح زیر می باشد:

ظرفیت پارچ نیز از عوامل مهمی محسوب می‌شود که باید در هنگام خرید مخلوط کن به آن توجه کرد. اغلب توصیه می‌شود برای انتخاب مخلوط کن، جمعیت و تعداد اعضای خانواده را در نظر بگیرید. اما تنها در نظر گرفتن تعداد اعضای خانواده برای انتخاب ظرفیت پارچ کافی نیست. اغلب در مهمانی‌ها از مخلوط کن برای تهیه دسر، نوشیدنی و بسیاری از چیز‌ها بهره می‌برند. بهتر است ظرفیت پارچ مخلوط کن را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که نیاز شما در مواقع خاص مانند مهمانی‌ها پاسخ بگوید.

به جنس پارچ مخلوط کن در هنگام خرید دقت کنید

بررسی جنس پارچ مخلوط کن در راهنمای خرید به شرح زیر می باشد:

پارچ مخلوط کن معمولاً در دو جنس پلاستیک شفاف و شیشه‌ای تولید می‌شود. هر یک از این دو پارچ مزایا و معایب خاص خود را دارند. اولویت‌بندی مزایا و معایب پارچ مخلوط کن کاملاً سلیقه‌ای است و خریدار می‌تواند بر اساس سلیقه خود این مزایا و معایب را دسته‌بندی کرده و یکی از دو نوع شیشه‌ای یا پلاستیکی را انتخاب کند. پارچ‌های پلاستیکی وزن سبک‌تری نسبت به نوع شیشه‌ای آن دارند و به دلیل پلاستیکی بودن در برابر ضربه و … مقاوم‌ترند. اما ممکن است در اثر استفاده در راز مدت تغییر رنگ دهند و رنگ آن‌ها به سوی زردی برود. پارچ‌های شیشه‌ای تغییر رنگ نمی‌دهند و بسیار مقاوم هستند.

تنها ایراد این پارچ‌ها وزن سنگین آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها است که البته غیرقابل‌تحمل نیست. البته باید دقت داشته باشید که شیشه از جنس پیرکس است یا معمولی. شیشه‌های معمولی ممکن است در اثر گرم و سرد شدن ترک بخورند بشکنند. برای خرید مخلوط کن بهتر است این ویژگی‌ها در مورد پارچ آن کنار هم قرار دهید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

اهمیت وزن مخلوط کن برای خرید و انتخاب بهترین دستگاه

نکات مربوط به اهمیت وزن مخلوط کن برای خرید به شرح زیر می باشد:

ازآنجایی‌که این دستگاه، جزو وسایل کوچک آشپزخانه است. برای هر بار استفاده باید از کابینت خرج و سپس مجدداً درون آن قرار داده شود. بنابراین نباید وزن سنگین و غیرقابل‌تحملی داشته باشد. هرچند که بسیار از مخلوط کن ها وزن بسیار کمی دارند و سبک هستند.

بررسی جنس بدنه مخلوط کن در راهنمای خرید

بررسی جنس بدنه مخلوط کن در راهنمای خرید به شرح زیر می باشد:

جنس بدنه مخلوط کن معمولاً به دو صورت پلاستیکی و استیل است. بدنه‌های پلاستیکی سبک هستند. اما به‌اندازه استیل در برابر ضربه و آسیب مقاوم نیستند. همچنین اگر رنگ پلاستیک بکار رفته در مخلوط کن سفید باشد، پس از گذشت چند سال این رنگ به زردی می‌زند. به همین علت است که اغلب برای خرید مخلوط کن، رنگ نقره‌ای یا سیلور پیشنهاد می‌شود. این رنگ زیبایی بیشتری دارد و دوام آن هم بیشتر است.

 جنس تیغه مخلوط کن برای انتخاب بهترین دستگاه از نکات بسیار مهم است

در بررسی جنس تیغه مخلوط کن برای خرید به نکات زیر توجه داشته باشید:

جنس تیغه از مهم‌ترین عواملی است که باید در هنگام خرید مخلوط کن به آن توجه شود. به ویژه اگر از آن دسته افرادی هستید که از مخلوط کن برای خرد کردن، اجسام سخت یا یخ استفاده می‌کنید. معمولاً در مورد تیغه مخلوط کن، جنس استیل ضد زنگ انتخاب مناسبی است.

امکان تنظیمات سرعت مخلوط کن در زمان خرید

برای بررسی امکان تنظیمات سرعت مخلوط کن در راهنمای خرید به نکات زیر دقت کنید:

برخی از مخلوط کن‌ ها فقط دارای سه حالت روشن خاموش و پالس هستند. اما در برخی دیگر سرعت مخلوط کن قابل تنظیم است. برای این کار می‌توان پیچ مخلوط کن را با توجه به ماده غذایی که در حال مخلوط شدن است، روی سرعت مناسب آن قرارداد یا با استفاده از دکمه‌های لمسی که روی صفحه نمایش طراحی‌شده‌اند، سرعت موردنظر را انتخاب کرد.

بررسی پالس مخلوط کن در راهنمای خرید

بررسی پالس مخلوط کن برای خرید به شرح زیر می باشد:

سیستم عملکرد لحظه‌ای یا پالس به شما کمک می‌کند، سرعت و مدت چرخش تیغه را به صورت دستی تنظیم کنید. در هنگام خرید مخلوط کن، اغلب با دستگاه‌هایی مواجه خواهید شد که دارای این عملکرد هستند.

اهمیت طول سیم مخلوط کن در زمان خرید

بررسی طول سیم مخلوط کن در راهنمای خرید به شرح زیر می باشد:

طول سیم جزو مواردی است که با توجه به نیاز و فرم منزل شما می‌تواند در هنگام خرید مخلوط کن موردبررسی قرار بگیرد. همان‌طور که می‌دانید برای استفاده از مخلوط کن باید آن را در یک سطح صاف قرار دهید. اگر فاصله سطح صافی که مخلوط باید در آن قرار بگیرد و پریز برق منزل شما زیاد است. طول سیم یکی از گزینه‌هایی است که حتماً باید بررسی شود.

اهمیت وجود محافظ دمایی بالا مخلوط کن برای انتخاب بهترین دستگاه

بررسی محافظ دما بالا مخلوط کن برای خرید به شرح زیر می باشد:

دستگاه‌هایی که مجهز به محافظ دمای بالا هستند، در صورت داغ شدن بیش از حد دستگاه آن را به‌طور خودکار خاموش کرده و مانع از آسیب رسیدن به موتور مخلوط کن می‌شوند.

اهمیت سوییچ ایمنی مخلوط کن برای خرید دستگاه مناسب

بررسی سوییچ ایمنی مخلوط کن برای خرید به شرح زیر می باشد:

همان‌طور که می‌دانید ایمنی دستگاه یکی از دیگر عواملی است که در هنگام خرید مخلوط باید موردبررسی قرار بگیرد. مخلوط کن هایی که مجهز به سوییچ ایمنی هستند تا زمانی که قطعات مختلف دستگاه به‌طور صحیح بر روی یکدیگر سوار نشده‌اند، روشن نمی‌شوند.

بررسی درب مخلوط کن در راهنمای خرید

بررسی درب مخلوط کن در راهنمای خرید به شرح زیر می باشد:

بهتر است درب مخلوط کن به‌گونه‌ای باشد که بتوان در حین کار از قسمت کوچکی که بر روی آن طراحی‌شده، مواد را به داخل دستگاه اضافه کرد. بدون اینکه محتویات درون ظرف بیرون بریزد.

اهمیت سروصدا مخلوط کن در کیفیت این دستگاه

نکات مربوط به اهمیت سروصدا مخلوط کن در کیفیت این دستگاه به شرح زیر می باشد:

یکی از مزایای لوازم خانگی را می‌توان کم سروصدا بودن آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها دانست. به ویژه اگر در مورد سروصدا حساس هستید، بهتر است پیش از خرید مخلوط کن، آن را امتحان کرده و از کم بودن لرزش و صدای آن مطمئن شوید.

بررسی فیلتر مخلوط کن در راهنمای خرید

بررسی فیلتر مخلوط کن در راهنمای خرید به شرح زیر می باشد:

در برخی دستگاه‌های مخلوط کن قسمتی به نام فیلتر طراحی‌شده که از ورود هسته پالپ و … به درون مخلوط شما جلوگیری می‌کند. بنابراین می‌توانید مخلوطی صاف و یکدست از مواد غذایی را به دست آورید.

همان‌طور که مشاهده کردید، کلیه ویژگی‌هایی که می‌تواند در هنگام خرید این دستگاه مفید واقع شود، در دین بخش از راهنمای خرید مخلوط کن ذکر شده است. با استفاده از این دانسته‌ها و اولویت‌بندی نیاز خود می‌توانید بهترین مخلوط کن را انتخاب کنید.

معرفی بهترین مخلوط کن های بازار

معرفی بهترین مخلوط کن های بازار به شرح زیر است:

اگر برای خرید مخلوط کن به فروشگاه‌های مختلف مراجعه کنید، متوجه می‌شوید که فروشنده‌ها معمولاً پرفروش‌ترین اجناسشان را به عنوان بهترین مخلوط کن معرفی می‌کنند. این اگر به این خاطر است که معمولاً اجناس پرفروش توانسته‌اند رضایت مشتری را جلب کنند. به همین خاطر این بخش از مقاله راهنمای خرید مخلوط کن را به معرفی چند مورد از پرفروش‌ترین مخلوط کن ها اختصاص داده‌ایم.

راهنمای خرید مخلوط کن پاناسونیک

در راهنمای خرید مخلوط کن پاناسونیک به معرفی مخلوط کن پاناسونیک MX-N800G به شرح زیر می پردازیم:

پاناسونیک در تولید آسیاب، خردکن و مخلوط کن بسیار خوب عمل کرده و تقریباً از پرفروش‌ترین برند‌های بازار است. این دستگاه با وزنی حدود 4 کیلوگرم، توان 800 وات، بدنه پلاستیکی و پارچ شیشه‌ای با تیغه ضد زنگ و به همراه آسیاب ارائه سده است. برای خرید این دستگاه باید هزینه‌ای حدود 800 هزار تومان را در نظر بگیرید.

نظرات برخی از کاربران درباره این محصول:

  • ازخرید این مخلوط کن راضیم تواین رنج قیمت پیشنهادمیکنم بخرید پشیمون نمیشید.
  • خوب و با کیفیت و کار راه انداز.
  • خرید این محصول رو پیشنهاد میکنم نسبت به قیمت کارایی زیادی داره.
  • صداش وحشتناکه.

راهنمای خرید مخلوط کن پارس خزر

در راهنمای خرید مخلوط کن پارس خزر به معرفی مخلوط کن پارس خزر مدل BG-310P می پردازیم:

این مدل ویژگی‌های کمتری نسبت به همتای خود در پاناسونیک دارد. اما قیمت آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها تقریباً باهم برابر است. وزن این دستگاه حدود دو کیلوگرم و توان آن 300 وات است. پارچ و بدنه دستگاه از جنس پلاستیک‌اند. جنس تیغه از استیل ضد زنگ بوده و همانند پاناسونیک عملکرد دو سرعته دارد. این دستگاه نیز به همراه یک آسیاب عرضه شده است.

نظرات برخی از کاربران درباره این محصول:

  • توی رنج قیمتی خودش قابل قبوله و میتونه انتظارات را برآورده کنه.
  • عالی بود پارس خزر عالی.
  • عالی بود خیلی عالی بود ما باید از کالای ایرانی حمایت کنیم.
  • خیلی پر سر و صدا نسبت به مدلهای مارک خارجی ۵ ماهه هم خراب شد.

راهنمای خرید مخلوط کن گوسونیگ

در راهنمای خرید مخلوط کن گوسونیگ به معرفی مخلوط کن گوسونیک مدل GSB-425 به شرح زیر می پردازیم:

گوسونیک نسبت به رقبای خود، مخلوط کن بسیار خوبی را عرضه کرده است. توان این دستگاه 600 وات است، جنس پارچ آن پیرکس و بدنه آن استیل است. تیغه‌ای که برای این دستگاه طراحی‌شده از جنس استیل ضد زنگ است. داری عملکرد سه سرعته است و با همراهی آسیاب در بازار به فروش می‌رسد. قیمت این دستگاه با همتای پاناسونیکی آن برابری می‌کند.

نظرات برخی از کاربران درباره این محصول:

  • خریدم پشیمان شدم.
  • نسبت به قیمتش خوبه اما بهتر از این هم هست.
  • خوبه و کاربرد زیادی داره ولی برای استفاده یخ خوب نیست و خراب میشه.
  • دو سالی هست ازش استفاده میکنیم. هیچ مشکلی نداشته. کیفیت ساختشم خوبه. هم پارچ هم آسیابش. تیغه‌ی این دو قسمت هم کاملا جداست. در کل پیشنهاد میکنم بخرید.

معرفی گران ترین مخلوط کن موجود در بازار ایران

در این بخش به معرفی گران ترین مخلوط کن موجود در بازار ایران به شرح زیر می پردازیم:

مخلوط کن گاستروبک مدل 41006

ویژگی ها:

  • جنس پارچ: پلاستیک
  • تنظیمات سرعت: دارد
  • عملکرد پالس: دارد
  • محدوده توان مصرفی: بالای 1000 وات
  • محدوده ظرفیت پارچ: 2.0 تا 2.5 لیتر
  • قیمت حدود 17 میلیون تومان

معرفی ارزان ترین مخلوط کن موجود در بازار ایران

در این بخش به معرفی ارزان ترین مخلوط کن موجود در بازار ایران به شرح زیر می پردازیم:

مخلوط کن مدل 602

ویژگی ها:

  • جنس پارچ: پلاستیک
  • جنس بدنه: پلاستیک
  • تنظیمات سرعت: ندارد
  • عملکرد پالس: ندارد
  • محدوده ظرفیت پارچ: 0.5 تا 1.0 لیتر
  • قیمت حدود 200 هزار تومان

نظرات برخی از کاربران درباره این محصول:

  • بیشتر برای اسباب بازی بچه ها خوبه.
  • دو دفعه بیشتر استفاده نکردم کار نمیکنه.
  • نخرید اصلا خوب نیست.
  • بسیار ضعیف و ناکارآمد هست

نکاتی در مورد استفاده و نگهداری از مخلوط کن

نکاتی در مورد استفاده و نگهداری از مخلوط کن به شرح زیر می باشد:

حتی اگر با استفاده از راهنمای خرید مخلوط کن بتوانید بهترین آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها را مناسب با بودجه خود خریداری کنید، کیفیت و ماندگاری آن به استفاده شما از دستگاه برمی‌گردد. بنابراین همواره باید در استفاده از این دستگاه دقت کافی را داشته باشید تا بتوانید برای سالیان متمادی از آن استفاده کنید. به همین خاطر تعدادی از نکات مهم را که در هنگام استفاده از مخلوط کن باید در نظر گرفته شود، در این بخش آورده شده است.

  • در هنگام استفاده از مخلوط کن، 80 در صد ظرف را پرکنید. این کار باعث می‌شود مواد از داخل ظرف بیرون نریزند و همچنین بار اضافی به موتور تحمیل نشود.
  • هیچ مخلوط کن را در حالت خالی روشن نکنید. زیرا باعث آسیب رسیدن به موتور می‌شود.
  • اجازه ندهید آب به درون موتور دستگاه نفوذ کند.
  • سعی کنید برای مخلوط کردن موادی مثل گوجه و سایر مواد غذایی این‌چنینی به آب خود آن بسنده نکنید و همواره مقداری آب درون پارچ مخلوط کن بریزید. زیرا این دستگاه به‌گونه‌ای طراحی‌شده که توانایی مخلوط کردن مواد غذایی جامد را بدون آب ندارد. حتی اگر خود ماده غذایی آبدار است، قطعات آب آن کافی نخواهد بود.
  • همواره به‌اندازه ظرفیت پارچ مخلوط غذا داخل آن بریزید.
  • برای صاف و یکدست کردن مواد غذایی که دارای ویسکوزیته بالایی هستند (مانند حلیم)، هیچ‌گاه از مخلوط کن استفاده نکنید. زیرا این باعث تحمیل بار اضافی به موتور دستگاه شده و به آن آسیب می‌رساند.

نظر تعمیرکار امداد آی پی درباره انتخاب و خرید مخلوط کن

نظر تعمیرکار امداد آی پی درباره انتخاب و خرید مخلوط کن به شرح زیر می باشند:

شما می‌توانید با در نظر گرفتن هزینه موردنظرتان برای خرید مخلوط کنف چندین مورد را انتخاب کرده و با مقایسه ویژگی‌هایی که در مقاله راهنمای خرید مخلوط کن به آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها اشاره‌شده، بهترین آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها را متناسب با نیازتان انتخاب کنید. اما مخلوط کن نیز مانند هر وسیله برقی دیگر، ممکن است دیر یا زود خراب شود. کیفیت و استفاده مناسب از آن‌‌‌‌ تنها در دیر و زود شدن خرابی آن مؤثر است. اگر قصد تعمیر مخلوط کن خود را دارید ما مجموعه امداد آی.پی را برای این کار پیشنهاد می‌دهیم. این مجموعه نمایندگی تعمیر مخلوط کن در تهران است. خدمات امداد ای.پی در منزل و با گارانتی یک‌ساله ارائه می‌شود. همچنین می‌توانید با برقراری تماس تلفنی با این مرکز از متخصصان و کارشناسان تعمیر مخلوط کن مشاوره تلفنی رایگان در این زمینه دریافت کنید.


3.8/5 - (6 امتیاز)
1 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
    avatar
    حسین 07 فروردین 1402

    نکات بسیار خوبی رو گفتین،بسیار ممنون.

    پاسخ دادن
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر